بازدید 234953
بازنشر مجدد؛

همه چیز درباره لاریجانی‌ها

کد خبر: ۶۰۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵ 18 August 2019

روزنامه خبر :اگرچه حضور همزمان سه برادر لاریجانی در مراسم تودیع و معارفه رئیس قوه قضاییه چشمگیر به نظر می‌رسید، اما جای دو نفر از این برادران همچنان خالی بود.

برادرانی که به قول مطایبه‌آمیز علی لاریجانی سومین پسر این خاندان، «فرزندان حوزه و مرجعیت هستند که بر حسب اتفاق وارد کار اجرایی شده و گمراه شده‌اند». ریشه لاریجانی‌ها به روستای «پردمه» لاریجان در هفتاد کیلومتری شهر آمل برمی‌گردد. آنها فرزندان مرحوم آیت‌الله العظمی میرزا هاشم آملی از اصولیون سرشناس هستند که خود از شاگردان میرزای نائینی بود و شاگردانی همچون ناصر مکارم شیرازی، عبدالله جوادی‌آملی، حسن حسن‌زاده‌آملی، محمدی‌گیلانی، شهید مفتح، محقق‌داماد و محمد یزدی از محضرش استفاده کرده‌اند.
جوانی آملی لاریجانی و باقر لاریجانی
زندگی در نجف و قم و آشنایی توأمان با زبان‌های فارسی و عربی و تربیت در دامان چنین پدری، پسران را از علم و دین پربهره کرد. البته این پنج برادر همگی از تحصیلات حوزوی در کنار تحصیلات دانشگاهیشان برخوردارند و به جز باقر و فاضل که به مقطع مقدماتی اکتفا کردند، دیگر برادران تا سطح و خارج، تحصیلات حوزوی خود را ادامه دادند. اما ارتباط با حوزه تنها به بعد علمی زندگی برادران لاریجانی محدود نماند و سیطره آن به حوزه زندگی خصوصی‌شان نیز کشیده شد. کما اینکه لاریجانی‌ها همچون خمینی‌ها، داماد خانواده‌های مشهور روحانی شدند و دخترانی از شاگردان پدر را برگزیدند. پدر که با دختر آیت‌الله العظمی حاج سیدمحسن اشرفی ازدواج کرد و اما پسران؛ علی با دختر استاد شهید مطهری وصلت کرد، صادق داماد آیت‌الله العظمی وحید خراسانی و باقر نیز داماد آیت‌الله حسن‌زاده آملی شد. متقابلاً مصطفی محقق داماد هم با دختر استاد خود ازدواج کرد و داماد خاندان لاریجانی شد. او نیز همپایه برادران همسرش در سال‌های پس از انقلاب در مناصب کلیدی‌ بود از جمله عضویت در شورای عالی قضایی، و ریاست سازمان بازرسی کل کشور. حضور همزمان دو برادر لاریجانی در رأس دو قوه از مجموع قوای سه‌گانه کشور، بار دیگر خاندان لاریجانی‌ها را کانون توجه همگان کرد؛ رخدادی که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی‌سابقه است.


لاریجانی ها به همراه پدر


محمدجواد ۶۸ساله بزرگترین پسر خانواده لاریجانی است که برخی او را جنجالی‌ترین عضو این خانواده نیز می‌دانند. اگرچه نظریه‌های او در فلسفه و منطق ریاضی بعضاً شهرت بین‌المللی دارد اما به‌جز دانشجویان دکترای ریاضی، دیگران او را به عنوان یک چهره شاخص در عرصه سیاست و دیپلماسی می‌شناسند. او پس از بازگشت پدرش از نجف و اتمام دبیرستان، وارد دانشگاه صنعتی شریف شد و در حالی که ملبس به لباس روحانیت بود، دوره مهندسی الکترونیک را در دانشگاه صنعتی شریف گذراند و پس از پایان دوره مهندسی به دانشگاه برکلی در کالیفرنیا رفت و مدرک دکترای ریاضیات را از آنجا گرفت.

او «مکتوب سیاسی هفته» را در روزنامه اطلاعات در اواخر دهه 60 به راه انداخت و زمانی که مرحوم کیومرث صابری در این روزنامه طنز سیاسی پس از انقلاب را با ستون «دوکلمه حرف حساب» شروع کرد، جواد لاریجانی نیز پنجره جدیدی در تحلیل سیاسی و دیپلماتیک باز کرد.
برادران لاریجانی
بزرگترین برادر لاریجانی‌ها مبدع مؤسسات مهم پژوهشی علمی و استراتژیک از «مرکز تحقیقات نظری فیزیک و ریاضیات» تا «مرکز پژوهش‌های مجلس» است.

محمدجواد لاریجانی بحق «مرد پنهان دیپلماسی ایران» نام گرفت. چه آنکه قائم‌مقام وزارت امورخارجه در دوران وزارت علی‌اکبر ولایتی بود و اگرچه اختلافات این دو دیپلمات، به خروج محمدجواد از وزارت خارجه انجامید اما او خاطرات زرینی همچون پیغام‌بری امام(ره) به گورباچف در هیأتی به سرپرستی آیت‌الله جوادی‌آملی که از قضا از شاگردان پدرش بود را در خاطرات خود دارد.

حاشیه‌ها لاریجانی را از عرصه سیاست خارجی به عرصه سیاست داخلی کشاند و او را به مجلس کشاند تا نماینده تهران در خانه ملت باشد. البته در گرماگرم نبرد انتخابات ریاست جمهوری سال 1376 که او در جرگه حامیان ناطق نوری بود، احزاب چپ با بزرگنمایی مذاکره رسمی محمدجواد لاریجانی با نیکلاس براون که از مقامات انگلیس بود، بهره‌برداری انتخاباتی کرده و تهمت‌هایی زدند که با انتشار متن کامل مذاکره مذکور، کذب بودن آن افشا شد.
محمدجواد که از قوه مجریه، به قوه مقننه آمده بود با خروج از این قوه هم به قوه قضاییه رفت و در پست معاونت اموربین‌الملل و حقوق بشر آن جای گرفت تا از دانش دیپلماسی‌اش در این مسند نیز بهره ببرد.

فاضل، مناصب غیرسیاسی
مهمترین تفاوت فاضل با دیگر برادرانش در این است که کنج آرامش گزیده و در تیررس مناصب کلان سیاسی قرار نگرفته است. با این حال تجربه تحصیل و بعدها مسئولیت فرهنگی در فراسوی مرزها، او را به یک کارشناس دیپلماسی نرم تبدیل کرده است. فاضل در سالهای پایانی دهه 70 و آغاز دهه 80 معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد را به عهده داشت و با تأکید بر «ارتقای کیفی» سطح این دانشگاه، توانست ایده عبدالله جاسبی در کیفی‌سازی دانشگاه پس از دو دوره تثبیت و کمیت را دنبال کند. در همین دوره بود که انتشار مقالات علمی اعضای هیأت علمی و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی این دانشگاه در ژورنال‌های معتبر جهانی رشد جدی یافت.

فاضل پس از آن به اتاوا رفت تا در کسوت رایزن فرهنگی ایران به توسعه مناسبات فرهنگی و به ویژه دانشگاهی همت گمارد. مأموریت او سال گذشته پایان یافت و امروز با حضور در شوراهای راهبردی مراکز علمی و همچنین همکاری با دانشگاه پیام نور، ایفای نقش می‌کند.

علی، دیپلمات و رئیس
هرچه محمدجواد راه ثابت دیپلماسی را در تمام مشاغل خود دنبال کرد، علی مناصب گوناگونی را تجربه کرد. او پس از کنار‌گیری سیدمحمد خاتمی در اواخر دولت اول هاشمی رفسنجانی، ‌وزارت ارشاد را قبول کرد و پس از نزدیک به 2 سال با حکم رهبری به صدا و سیما رفت تا جایگزین برادر رئیس‌جمهور وقت شود. اگر چه برخی از آنچه «صداوسیمای لاریجانی» می‌خواندند، انتقادها داشتند، اما او در صدا و سیما خوش درخشید. گسترش شبکه‌های تلویزیونی از دو به هفت کانال، 24 ساعته شدن پخش شبکه‌ها، افزایش شبکه‌های رادیویی مثل رادیو فرهنگ، رادیو ورزش و رادیو جوان که هر یک به رسانه‌هایی تأثیر‌گذار تبدیل شدند، توسعه شبکه‌های استانی با هدف تقویت خرده فرهنگ‌ها، ساماندهی به وضعیت موسیقی، تأسیس شبکه‌های تلویزیونی برون مرزی، راه‌اندازی روزنامه جام‌جم، که در زمانی کوتاه، عنوان پرتیراژترین روزنامه کشور را کسب کرد، توسعه مناسبات بین‌المللی، تأسیس سیما فیلم با هدف تولید سریال‌های فاخر، توسعه روابط با مراکز دینی به ویژه حوزه علمیه قم، درک الزامات دوره دیجیتال و وداع با آنالوگ، راه‌اندازی جشنواره‌های الگوساز نظیر قهرمان قهرمانان (در حوزه ورزش) و چهره‌های ماندگار (در حوزه علم) که نشان از نگاه فرهنگی لاریجانی داشت، محورهای عمده عملکرد او در رسانه ملی را تشکیل می‌دهند.

درسال 83 که لاریجانی از این سازمان بزرگ رسانه‌ای خداحافظی کرد، هیچ یک از مقامات کشور رکورد یازده ساله حکم رهبری را در کارنامه خود نداشتند. اعتماد رهبری به لاریجانی تا حدی است که او در آن زمان یکی از دو نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی نیز بود؛ شورایی که از سال 84 با قبول دبیری آن نشان داد ظرفیت بالایی در جمع کردن پرونده‌های مهم امنیت داخلی و بین‌المللی نیز دارد. او به خوبی مذاکرات هسته‌ای را در کسوت یک دیپلمات پیش برد و از طرف غربی امتیازات جدیدی گرفت . نقش آفرینی در بحران عراق و مسائل خاورمیانه، ‌دولتمردان خارجی را به نقش تأثیر‌گذار او واقف کرد. در همین دوره بود که محوریت دیپلماسی از وزارت خارجه به شورای عالی امنیت ملی نقل مکان کرد و او بود که بار دیگر نشان داد که این افرادند که به مناصب، شأن می‌بخشند.

در پائیز 86 و با تعمیق اختلافات با رئیس‌جمهور، از دبیری شورا کناره‌گیری کرد و سه ماه بعد به درخواست مراجع تقلید از قم نامزد مجلس شد و پس از آن دو رکورد به جا گذاشت؛ بیشترین رأی ریاست در تاریخ مجلس و اولین رئیس مجلسی که از حوزه‌ای غیر از پایتخت به ریاست مجلس می‌رسد.

جالب اینجاست لاریجانی به ریاست قوه نرسید تا به طور طبیعی عضو شورای عالی امنیت شود ، رهبری حاضر به جایگزینی فرد دیگری به عنوان یکی از دو نماینده خود در این شورا نشدند. این قضیه نیز از اعتماد رهبری به وی حکایت دارد.

صادق، قاضی‌القضات
صادق لاریجانی ۵۷ ساله سومین فرزند «حاج میرزا هاشم آملی» است که اخیراً با حکم مقام معظم رهبری به ریاست قوه قضائیه منصوب شد. او که از سال 56 وارد حوزه ‏علمیه شده بود، از سال 68، پس از تدریس سطح، به تدریس خارج اصول و خارج فقه پرداخت و سپس به ‏عضویت هیأت علمی دانشگاه قم در آمد. آیت‌الله صادق لاریجانی در حال حاضر به طور منظم در دانشگاه تربیت مدرس قم در ‏سطح کارشناسی ارشد و دکترا، کلام جدید و فلسفه تطبیقی
تدریس می‌کند. ‏

لاریجانی که پنجمین رئیس دستگاه قضائی کشور است بود در کارنامه خود علاوه بر فعالیت‌های علمی و ‏فقهی، سابقه نمایندگی مردم مازندران در مجلس خبرگان را هم دارد و از سال 80 با حکم مقام معظم رهبری، به عنوان یکی از فقهای شورای نگهبان منصوب شده است‎. ‎ مناظره او با عبدالکریم سروش در مورد مقاله مشهور «قبض و بسط»، از مباحثات مشهور وی است.
صادق لاریجانی همچنین کتابهایی با عناوین فلسفة اخلاق در قرن حاضر، انسان از آغاز تا انجام، سرمایة ایمان، ‏معرفت دینی، قبض و بسط در قبض و بسطی دیگر، واجب مشروط، زبان دین، فلسفة اخلاق و غیره به ‏صورت تألیف و ترجمه نوشته است. ‏

آیت الله صادق آملی لاریجانی در دی ماه 97 از سوی رهبر معظم انقلاب به سمت ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شد.

باقر، لاریجانی پزشک
کوچکترین برادر لاریجانی‌ها برخلاف دو برادر بزرگترش، مسیری همچون فاضل در پیش گرفت و راه سیاست نپیمود. او به جای ورود به دنیای سیاست، به وادی طب پا نهاد.

باقر در سال‌های ابتدایی دهه 70 معاونت‌های مختلف علیرضا مرندی در وزارت بهداشت دولت هاشمی را تجربه کرد اما در دولت اصلاحات، دوباره به اشتغالات پژوهشی خود بازگشت.

او پس از خرداد 84 نامزد تصدی وزارت بهداشت در دولت نهم بود اما خود را کنار کشید زیرا از کار اجرایی گریز داشت و چه بسا با شناختی که از روحیات خود داشت به خوبی می‌دانست که نمی‌تواند پذیرای بی‌چون و چرای منویات رئیس دولت باشد.

حضور و پشتیبانی او در یکی از حلقه های مجموعه تحقیقات وسیع «سلول‌های بنیادی» که از فتوحات علمی کشور است و به قول رهبر انقلاب، کم ‌از انرژی هسته‌ای ندارد از جمله خدمات وی درعرصه دانش است.
در دوره ریاست چهارساله او بر دانشگاه علوم پزشکی تهران، سطح علمی اولین دانشکده پزشکی، قابل رقابت با استانداردهای دنیا شد و بی‌جهت نیست که محبوبیتی ویژه در بین استادان و دانشجویان رشته‌های پزشکی یافته است.



سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۴
در انتظار بررسی: ۲۷۱
انتشار یافته: ۸۶
جالب بود. ممنونم از اين اطلاعات به موقع تان
. ناگفته نماند اين نشان از تاثير رياضيات بر دنياي سياست و كلان هست.
نقشي كه رياضيات در پيشرفت اين برادران داشته را نمي توان كتمان كرد
اینو میگن یک رپرتاژ آگهی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
دقیقا و هیچ اشاره ای به یکشنبه سیاه نشد. که اطلاعات واقعی تری ارائه میداد و پشت داستان را نشان میداد
خیلی جالب بود. دستتون درد نکنه. اون جمله ی ((اعتماد رهبری به لاریجانی تا حدی است ...)) د مورد علی لاریجانی رو خوب اومدین. این اعتماد از رفتار رهبری با ایشون کاملا واضح هست.
درورد بر روح پر فتوح حضرت آیت الله العظمی میرزا هاشم آملی
اميدوارم آقاي صادق لاريجاني بتواند در قوه قضاييه خوب كار كند وحق آسيب ديدگان حوادث اخير را بستاند
اطلاع رسانی خیلی خوبی بود. متشکر
يک جمله در مورد دکتر باقر آورديد که اگر موثق باشد خيلي عالي بود. ايشان پست وزارت را به دليل اينکه .... قبول نکردند.
خدا همه را حفظ کند
خداوند به این خانواده با عظمت و عالم، برکت دهد. مطلب جالب و بجایی بود.
خداوند متعال والد و والده آقايان لاريجاني را قرين رحمت واسعه خود قرار دهد و بالاترين پاداش اخروي را نصيبشان بگرداند كه چنين فرزندان برومند و دانشمند و فرهيخته را در دامان خود تربيت نموده اند.
پاسخ ها
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
میشه بفرمائید این فرزندان چه گلی به سر این مملکت زده اند ؟؟؟؟ یعنی این ایران گلستان و مدینه فاضله حاصل کار این خاندان و خاندانهای دیگر است !!!!!
خدا قبول کنه
گزارش جالبی بود جدا لذت بردم به امید روزی که خانواده های ایرانی همه دارای فرزندان رشد یافته باشند
احسنت به اين پدر که چنين پسراني تربيت کرد. حسوديم شد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
ساده نباش برو تحقیق کن یکشنبه سیاه را ببین دستت میاد
بسيار گزارش جالبي است
به نظر مطلب كمي اغراق آميز بود و از ارادت بي حد و حصر نگارنده به خاندان لاريجاني حكايت داشت. بد نيست اگر سخنان حضرت امام در مورد واگذاري كار به "پسران اين شيخ آملي" هم مرور شود تا حقيقت كمي روشن شود.
خدا پدر لاریجانی هارا بیامرزد اگر این برادران نبودند خدامی داند به سر این کشور چه می آمد!
خوب بود ممنون
خداوندا اين خانواده محترم و پر بركت را سلامت بدار
خانواده آیت ا... میزاهاشم آملی واقعا الگوی مناسبی برای تربیت فرندان با بهره گیری از آموزه های دینی برای ایران و جهان اسلام و جهانیان می باشند امید است به خوبی برای خانواده ها و جهانیان خصوصا جوانان جهان اسلام شناسانده شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
ای ساده دل
بابا ایول! عجب IQ بالایی دارن این خونواده.
no
حقآاز خانواده استخواندار وورجه هاي علمي بالاي آنان انسان رابه ستايش خانوادگي آنها وادار ميكند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
چقدر ساده اید
مقاله جالب و كاملي بود. به معناي واقعي كلمه يك كار خبرنگاري خوب!
آقای محمد جواد لاریجانی دوره دکترای خود را ناتمام رها کردند و دکتر نیستند.
مطلب جالب و خیلی مفید بود
متشکر
این جور که شما تعریف کردین 4 تا از 313 یار امام زمان پیدا شد...پیشنهاد می کنم ما بقی را هم با کمک رجانیوز و روزنامه ایران و رییس دفتر احمدی نژاد پیدا کنید
درود بر مفاخر ايران زمين
واقعا مرحبا به پدر و مادری که چنين فرزندانی تربیت کردند مخصوصا مادرشان که اگر در قید حیات هستند خدا سایه اشان را بلند فرماید .
کاشکی همه دولتمردان ما مثل همین برادران بودند.
ای ول! هوش به حال پدر و مادر این فرزندان!
جالب بود ممنون.
امیدواریم این برادرها دست آخر در پیشگاه خداومردم روسفید باشند .
نمونه اي از خانواده فوق العاده و موفق
جالب بود
ربنا هب لنا من ازواجنا و ذریاتنا قرة اعین و اجعلنا للمتقین اماما
"پدرراپسرچنین باید" خوش به سعادت پسرانی با چنین پدری وپدری با چنین پسرانی
درودبرخاندان لاریجانی
خدایا اگر بنده حقی در گردن این خانواده دارم از ان نمیگذرم وبه تو ویوم الوقت المعلوم میسپارم
آیا منصور لاریجانی ( مجری برنامه معرفت شبکه چهار ) با اینها نسبتی دارد ؟
شعور انقلابی، نفس زکیه، اجتهاد علمی، شور خدمت رسانی و ... هرچه که بگویم بازهم کم گویم از این لاریجانی های مازنی
روح آيت الله لاريجاني قرين رحمت باد .
oماشاءالله. حیف است خانواده های که درحقیقت ازنخبگان جامعه هستند به این گروه و یاان گروه وابسته باشند .بنا براین مستقل باشید تا بتوانید در حل مشکلات به جامعه کمک کنید.
1.قحط الرجال نیست که.وقتی رئیس قوه مقننه یکی از اینها بود خوب می شد در انتخاب رئیس قوه قضائیه فرد دیگری باشد.2.منم سال 72 از دانشگاه تهران مدرک گرفتم, نمی دانم چرا من رئیس نمی شوم.
با هر توجیهی قرار داشتن دو برادر در راس دو قوه یک کشور غیر منطقی است.
همه چيز؟
درود بر آن پدر و مادر صالحی که اینچنین شما را تربیت کرده اند به این میگن تربیت اسلامی واقعا هر پنج نفرشون از نخبگان هستند
به خدماتشان ارج می نهیم
ریاست برداران بر دو قوا رویدادی که در تاریخ ایران وجهان بی سابقه است
خوش بحالشون
خاندان لاریجانیها همه مردانی برای همه فصول.
آره همشون خیلی خدمات برای کشور داشتن و برای همین هم هست که اوضاع کشور خیلی گل و بلبل هست
هیچ شرکت معتبری در دنیا اجازه حضور دو فامیل را نمی دهد اما ما سران دو قوه را که یکی نقش کنترلی دارد را به دو برادر سپردیم. چی گرفتی که تبلیغ می کنی ببم جان
قحط رجال بوده
برا من این سوال همیشه بوده و هست که ایران چطور با بودن اینهمه به قول شما نخبه که فقط از یه خانواده چند تا مغز متفکر بیرون آمده با اینهمه منابع چطور مردمش با این وضعیت اسفناک زندگی میکنند
نگفتید چرا امام با این خانواده مخالفت داشته
و اينگونه است قحط الرجال در ايران که اينان مي بايست هرکدام چنين پست داشته باشند
خدا انشاله زیادشان کند.
جدیدترین چند نسل قبل اینها به کجا بر میگردد
خدا به داد اين مردم نه ،‌به داد اسلام برس
روح پدرشون شاد
گزارش شما قدیمی است. سن برادران لازیجانی مربوط به چند سال قبل است
خدا نگرشون داره اگر این خانواده نبودند معلوم نبود ما الان کجا بودیم همه این وضعیت رو مدیون این خانواده هستیم.
پاسخ ها
رحمن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
همین جا تو تهران.نگفتی این ۵برادر یک رزومه از جبهه ندارند.
حالا با اینهمه فضایل ودیانت انها اجاره نشین وخوراکشان چون حضرت علی نان جوین و خرما است
تابناک عجب تبلیغی کردی
اخیرا رئیس دستگاه قضا؟
داره بازنشسته میشه
ماشاء الله و علی برکت الله.
عملکرد برادران در کشور نشان دهنده وضعیت کشور و خود آنهاست
نظر مرحوم امام در مورد این خاندان را می نوشتید بد نبود!!!!
انچه که شما به عنوان همه چیز اورده اید که البته خود در بسیاری از جهات ناقص است فقط نوک قابل رویت از کوه یخی است که نیاز به تحقیق و بررسی بسیار بیشتری دارد.
بر حسب اتفاق.......!!!!!!!!!!
هم گزارش تبلیغاتی منتشر کردی
هم 1نفره کلی از طرف مردم نظر مثبت ساختی و منتشر کردی
ما هم 1نفره همه رو باور کردیم
در ایران حتما قحط الرجال داریم که همه ارکان یک کشور از یک خانواده هستن.
البته این همه چیز نبود که گفتی!
سلام
اگه ما اینقدر عالم و دانشمند داریم پس چرا وضعمون اینه !!!!!!
درورد بر روح پر فتوح حضرت آیت الله العظمی میرزا هاشم آملی

ممنون از اطلاع رسانی
دکتر باقر لاریجانی اولا 4 سال نبوده بلکه 7 سال و نیم رئیس دانشگاه بوده

به نظرم دکتر باقر لاریجانی یک ابوعلی سینا حاضر است

بسیار نخبه و بسیار توانمند
پژوهشگاه بزرگ با قریب 10 مرکز تحقیقات را اداره می کند و فوقالعاده محبوبم هستند
ایشان در زمان معاونت درمان وزارتخانه بسیار خوب درخشیدند

در زمان 4 ساله معاونت پژوهشی دانشگاه که اصلا اشاره ای به این دوره نشده بسیار درخشیدند و تحول آفریدند درزمان 7 سال و و حدود 4 ماه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی تهران این دانشگاه را متحول کردند
در مسئولیت معاونت فعلی آموزشی وزارت بهداشت تحول بزرگی را رقم می زنند تحول در کیفیت آموزشی در حوزه معاونت آموزش پزشکی وزارت بهداشت .
ایشان به حق یکی از شایسته ترین فرد برای وزارت بهداشت هستند ولی خودشان قبول نمی کنند.
از انتصاب آیت الله صادق لاریجانی بسیار خوشحالم

محمد جواد لاریجانی هم از نخبه های بی نظیر در سیاست ، قوه قضائیه و حقوق بشر در ریاضیات و فیزیک و ..... نظریه پرداز و ......
خدا روح پدرشان را شاد و سلامتی و عافیت برای فرزندان از خداوند متعال مسئلت دارم.
رپرتاژ آگهی خوبی بود ..دستتان درد نکند ..فقط آن گوشه خلوت اقا فاضل..احیانا همان دفتر قاضی مرتضوی در تامین اجتماعی نبود.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به این میگن قحط الرجال در کشور
میشه بگید چرا آیت الله خمینی به لاریجانی ها میدان نداد؟
این دموکراسی نیست که پست های کلیدی کشور به یک خانواده بدن
برادر این آگهی بود تا واقعیت.
در مورد یکشنبه سیاه هم لطفا بنویس
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی