بازدید 25112

چند نفر در صنعت خودرو ایران کار می‌کنند؟

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، در حال حاضر 15 میلیون دستگاه انواع خودرو در کشور در حال تردد است و نزدیک به 885 هزار نفر در بخش تولید و خدمات صنعت خودرو ایران مشغول به کارند.
کد خبر: ۶۰۱۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳ 28 June 2016
بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، در حال حاضر 15 میلیون دستگاه انواع خودرو در کشور در حال تردد است و نزدیک به 885 هزار نفر در بخش تولید و خدمات صنعت خودرو ایران مشغول به کارند.

به گزارش اقتصادنیوز 122 هزار نفر از این تعداد در شرکت‌های خودروساز مشغول کارند که نزدیک به 110 هزار نفر از این تعداد در دو گروه بزرگ خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا کار می‌کننند و ماهانه نزدیک به 200 میلیارد تومان دریافت حقوق و مزایا دارند. 

آمار تولید خودرو نشان می‌دهد که روزانه بیش از 5 هزار دستگاه خودرو در کشور به تولید می‌رسد که نشان می‌دهد هر نفر شاغل در صنعت خودرو کشور، ماهانه 1.3 خودرو به تولید می‌رساند.

بر اساس آماری که انجمن خودورسازان ایران در اختیار اقتصادنیوز قرار داده، 265 هزار نفر هم اکنون در واحدهای قطعه‌سازی فعالیت دارند که بیشتر آنان حقوق و مزایای خود را از بخش خصوصی دریافت می‌کنند. صنعت قطعه‌سازی کشور این روزها به دلیل تکنولوژی پایین از کارگران بیشتری بهره می‌برد که در صورت ارتقای تکنولوژی علاوه بر کیفی‌سازی محصولات، از تعداد کارگران این صنعت کاسته خواهد شد.

کارشناسان صنعت خودرو بر این باورند که یا خودروسازان با روش بهینه و بر اساس ارتقای بهره وری باید به فعالیت خود ادامه دهند یا اینکه با همین تعداد کارگر و تکنولوژی کنونی به تولید خودرو بپردازند که در این صورت از رویای دستیابی به بازارهای جهانی ناکام خواهند ماند. 

بر اساس اعلام انجمن خودروسازان ایران، کارخانه‌های ماشین کشور در سال 89 با نزدیک به 100 هزار نفر کارگر، اقدام به تولید یک میلیون و 700 هزار خودرو کرده‌اند، اما درحال حاضر با توجه به استخدام‌های بی‌رویه در دولت قبل با 122 هزار پرسنل، تولیدی کمتر از یک میلیون دستگاه در سال دارد.

از نظر سیاستگذاران صنعت خودرو کشور، بهتر است تا دولت مجوز تعدیل نیروی چند ده هزار نفری کارکنان صنعت خودرو را صادر کند تا آنان با بهره‌وری بالاتری به تولید پرداخته و حقوق و مزایایی که به طور اضافه به کارگران مازاد پرداخت می‌شود را صرف ورود تکنولوژی‌های جدید کنند.

آمار انجمن خودروسازان بیانگر آن است که در بخش صنعت قطعه‌سازی و خودرو در مجوع 390 هزار نفر، در بخش تامین مواد اولیه خودرو، 380 هزار نفر و در بخش نمایندگی خودروسازان و خدمات پس از فروش حدود 85 هزار نفر مشغول کارند که این تعداد در نهایت موید آن است کل اشتغال ایجاد شده از سوی صنعت خودرو ایران، 855 هزار نفر است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۶
واقعا صنعت خودرو ما مثل مردم ما گیجه
چرا وقتی دنا تولید شد سمند متوقف نشد فکر کردید تویوتا اگر کرولا 1987 را بزند کسی نمی خرد نه اون فهمیده باید رفت
چنان گفتي 200 ميليارد تومن كه انگار به هر نفرشون 200 ميليارد تومن ميدن.مرد حسابي يه حساب سر انگشتي كه بكني به طور ميانگين به هر نفر از اين 110 هزار نفر يك ميليون هشتصد هزار تومن حقوق و مزايا ميدن
خط اول گفتی 885هزار نفر خط آخر گفتی 855هزار نفر.کل اشتغال مستقیم در خودرو سازی 122هزار نفر است اما تعداد کشته ها در ده سال 250هزار نفر بوده یعنی به ازای هر یک نفر اشتغال در خودروسازی 2 نفر از مردم ایران کشته شده اند.صدام هم 250هزار نفر در جنگ از ایرانی ها کشت.خیانت و جنایت را باید از اول تعریف کرد.اون افرادی هم که در صنعت قطعه سازی هستند با ورود خودروهای جدید می توانند قطعات آن خودروها را تولید کنند یعنی اشتغالشون از بین نمیره.فقط باید کشته بدیم به خاطر خیانت ها و دزدی های اقایون
خودروساز چی؟!
منتاژکن
تعداد افراد شاغل در صنعت فرش و گلیم بالای ۲ میلیون نفر هستند و هیچ وام کم بهره و غیره ندارند و یکی از صادرات اصلی کشور هستند. و اکثریت نیز قشر کم درامد هستند و از دستشان هنر میریزد.
تمام دنیا کیفیت و هنرشان را قبول دارند.اما آیا در صنعت قطعه و خودرو ما هم چنین است؟؟؟؟؟
بهتر هست کل این صنعت تعطیل بشه، اجازه واردات برند های برتر اتوموبیل دنیا داده بشه، از این نیروها در بخش پشتیبانی و نمایندگی اتوموبیل های وارداتی استفاده بشه تا هم هوای تمیزتری داشته باشیم و هم تعداد زیادی از این افراد بیکار نشن.
بیشترشون دلالند
خودرو بي كيفيت،قيمت كاذب،ايمني كم،وابسته، قديمي و.. ظلم به 80ميليون نفر به بهاي حفظ اشتغال كاذب 800هزار نفر و البته حفظ منافع سودجويان‏!‏ بايدضمن برجيدن بخش دولتي و ناكارآمد خودرو، تعرفه خودرو برداشته شود! تا بخش خصوصي باعث ارتقاي صنعت خودر و قطع حقوق هاي جند ده ميليوني مديريت مونتاز شود‏!كمك هاي دولت اين بخش را تنبل و ناكارآمد نموده است و نمك كير كردن نمايندكان ،هركونه اقدام جهت كاهش تعرفه،توسعه بخش خصوصي،كاهش كمك هاي دولتي و.‏. را در نطفه خفه مي كند‏!‏
صنعت خودرو علاوه بر تحمیل هزینه های اضافی و کشت و کشتار مردم و نبود تخصص سرویس دهنده ها هزینه های تحمیلی اشتغالی و تورم بوجود آورده نبودن این صنعت و تعیین تکلیف یک میلیون بسیار با صرفه تر از کشته شدن هزاران نفر در سال و تحمیل هزینه های گمرکی و ... می باشد .
لعنت خدا بر خودروسازان
کارگرها رو بیکار کنن حقوق و مزایاشون میره رو فیش حقوقی مدیران و پشت پرده های این دو خودروساز، هیج وقت صرف ارتقا تکنولوژی نمیشه
در صنایع نساجی ما چه تعداد کار میکردند / در صنایع دستی و فرش چند نفر کار میکنند/ چه کسانی منافع دارند در آن دو صنعتی که حرفی برای گفتن داشتیم براحتی نابود شدند ولی این صنعتی که بعد از 50 سال اصلا" حرفی برای گفتن نداریم منافع چه کسانی است که حتی با آلودگی هوا و تصادفات و اینهمه بدبختی باز ملت باید ماشینهای بی کیفیت را دو تا سه برابر مشابه با کیفیت بخرد و سه برابر بنزین نابود کند و جانش را هم بدهد ولی ما باید تولید کنیم.
لطفا آمار کشتار مردم توسط این صنعت رو هم بگین
می بایست از اول پاک کار می کردید پاک حقوق م یداید و پاک خودرو به دست مردم می رساندید تا الان این جور گرفتار نشوید
خروجیش چیه؟ آشغالترین خودروهای دنیا را تازه مونتاژ میکنند به 5برابر قیمت واقعی به مردم بی پناه ایران میدن
با سلام
در حدود 850 هزار نفر در بخش خودرو مشغول فعالیت هستند که حقوق زوریشان را از 79 میلیون نفر می گیرند . باجگیری 850 هزار نفر از 79 میلیون هموطن خود
کجای این عدالت است چرا دایم ناعادلانه بودن قیمت خودرو در ایران را بهانه فوق مطرح می کنند
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
آخرین اخبار
وب گردی