بازدید 5857
گزارش موسسه مطالعات جنگ از وضعیت میدانی سوریه از 18 تا 24 ژوئن؛

از کشته شدن 11 غیرنظامی توسط نگهبانان مرزی ترکیه تا ادعای اسرائیل در حمله به داعش در سوریه

موسسه مطالعات جنگ در گزارش جدید خود به تحولات میدانی سوریه از 18 تا 24 ژوئن پرداخته است. در این گزارش به 12 رویداد و تحول عمده در یک بازه زمانی 6 روزه اشاره شده است.
کد خبر: ۶۰۰۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱ 25 June 2016
موسسه مطالعات جنگ در گزارش جدید خود به تحولات میدانی سوریه از  18 تا  24 ژوئن پرداخته  است. در این گزارش به 12 رویداد و تحول عمده در یک بازه زمانی 6 روزه اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در گزارش به تحولات زیر پرداخته شده است:

1-هجده و نوزده ژوئن؛ نیروهای دموکراتیک کرد، محاصره «منبج» را تنگ تر کردند. نیروهای دموکراتیک کرد تحت حمایت آمریکا، ورودی غربی خطوط تدارکاتی داعش در منبج را تصرف کردند و تا دو کیلومتری مرکز شهر پیشروی کردند. داعش چندین ضد حمله برای شکستن محاصره اجرا کد اما نتوانست موفق شود. 

2- بیست و سه ژوئن؛ معارضان یک شهر مهم مرزی در شمال استان حلب را تصرف کردند. اتاق عملیات «هوار کیلیس» وابسته به ارتش آزاد، وارد شهر مرزی الرای شدند و داعش نیز حمله ای راه اندازی کرد که توسط معارضان ارتش دفع شد. درگیری ها همچنان ادامه دارد. 

3- هجده ژوئن؛ اتاق عملیات جیش الفتح سه شهر در جنوب حلب را به تصرف خود درآوردند.
اتاق عملیات جیش الفتح که یک ائتلافی است شامل جبهه النصره، احرار الشام و گروه های وابسته به آن ها، شهرک های «خلصه»، «زیتان» و «بیرنه» را در درگیری سنگین با نیروهای دولتی تصرف کردند. فعالان مدعی شدند که در این درگیری ها حداقل 25 نفر از نیروهای حزب الله شهید شدند که بالاترین میزان تلفات حزب الله از سال 2013 تاکنون بوده است. 

4- نوزده ژوئن؛  نگهبانان مرزی ترکیه یازده غیرنظامی را در استان ادلب کشتند. محافظان مرزی ترکیه یازده غیرنظامی را وقتی در تلاش برای عبور از مرز ترکیه-سوریه بودند را در نزدیکی «جسرالشغور» در استان ادلب، کشتند. ترکیه این گزارش را تکذیب کرد و مدعی شد که نگهبانان مرزی فقط شلیک های هشدارآمیز داشتند. 

5- نوزده ژوئن؛ بمب دست سازی در لاذقیه منفجر شد. یک بمب دست ساز در نزدیکی اداره مهاجرت و گذرنامه شهر لاذقیه منفجر شد. گزارش های تایید نشده ای حاکی از آن است که سرهنگ محمود مخلوف، مدیر منطقه ای لاذقیه و چند نفر از محافظان او بر اثر این انفجار زخمی شدند. هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفت. 

6- نوزده ژوئن؛ داعش در یک حمله متقابل نیروهای دولتی را از دستاوردهایش در رقه عقب راند. داعش یک حمله متقابل علیه نیروهای ارتش سوریه در غرب استان رقه راه اندازی کرد  و میادین نفتی «الثوره» و «جبیسه» را با تحمیل خسارات زیاد به نیروهای دولتی تصرف کردند. 

7- بیست و سه ژوئن، داعش مدعی شد سه سرباز روس را در استان حما کشت. داعش مدعی شد که سه نفر از نیروهای ارتش روسیه را با استفاده از بمب های کنار جاده ای در شرق حما کشته است. اگرچه گزارش های دیگری حاکی از این بود که صرفا این انفجار منجر به جراحات نیروهای روسی شد. این خب بعد از آن بود که وزارت دفاع روسیه کشته شدن یکی از نیروهایش در بمب گذاری داعش در شرق حمص د 19 ژوئن را تایید کرد.

8- هجده ژوئن؛ بشار اسد با وزیر دفاع روسیه دیدار کرد. بشار اسد رئیس جمهور سوریه با سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در دمشق دیدار کرد و در مورد همکاری های نظامی برای مقابله با تررویسم با یکدیگر بحث و گفتگو کردند. بنابر گزارش هایی، این دیدار به دستور پوتین انجام شد. در خلال این دیدار، وزیر دفاع روسیه از امکانات نیروهای ارتش روسیه در فرودگاه بین المللی باسل اسد در استان لاذقیه دیدن کرد. 

9- بیست و دو ژوئن؛ رئیس جمهور سوریه، نخست وزیر جدید را معرفی کرد. بشار اسد رئیس جمهور سوریه، «عمادخمیس» وزیر نیروی این کشور را به جای «وائل نادر الحلقی» به نخست وزیری سوریه منصوب کرد. این انتصاب به دنبال انتخابات پارلمانی سوریه که در 13 آوریل برگزار شده بود، انجام شد. 
10- بیست و یک ژوئن؛ اسرائیل مدعی شدن یک گروه وابسته به داعش را در جنوی سوریه هدف قرار داده است. رژیم اسرائیل گزارش داد حمله ای را علیه یک سیستم ضد هوایی متعلق به گروه جیش خالد بن ولید وابسته به داعش در غرب استان درعا انجام داد. این اولین حمله توسط اسرائیل در حمله به داعش در سوریه بوده است. 

11- بیست و یک ژوئن؛ یک خودروی انتحاری در مرز سوریه و اردن منفجر شد. گروه نظامی ناشناسی یک خودروی بمب گذاری شده در مقابل اردوگاه پناهجویان سوری در منطقه رکبان در مرز سوریه و اردن را منفجر کردند که بر اثر آن 6 نظامی اردنی کشته و 14 تن دیگر مجروح شدند. اردن داعش را مسئول این حمله دانست و مرز را تا اطلاع ثانوی مسدود کرد.






تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار