بازدید 14693

سایر کشورهای عربی نیز در ایران فوتبال بازی نمی‌کنند؟!

نگرانی از طرح شکایت مشابه از سوی برخی کشورهای متحد عربستان نظیر بحرین به کنفدراسیون فوتبال آسیاست و بعید نیست اگر در این زمینه کوتاهی شود، سایر کشورهای عربی نیز بگویند: «اگر ایران برای عربستان امن نیست، چرا برای ما امن باشد؟» و با توجه به در اختیار داشتن ترکیب کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا، آرای مشابهی صادر کنند.
کد خبر: ۵۷۶۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳ 23 March 2016
با گذشت روزهای متمادی از محرومیت فوتبال ایران از میزبانی بازی‌های بین‌المللی فوتبال ـ که یک سوی این رقابت‌ها عربستان سعودی است ـ کوچک‌ترین واکنش جدی از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال مشهود نیست و این بی‌تفاوتی در حال استمرار دارد و این محرومیت می‌تواند ابعاد سیاسی و امنیتی پیدا کند و به یک جریان ایران‌هراسی تبدیل شود.

به گزارش «تابناک»، پس از حوادث سفارت عربستان در ایران، مسئولان فوتبال عربستان در اقدامی سیاسی و تبلیغاتی، ایران را کشوری ناامن جلوه دادند و از مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) خواستند تا میزبانی بازی های مشترکشان با ایران در جام ملت‌ها و جام باشگاه‌های آسیا و همچنین سایر رویدادهای بین‌المللی در کشوری ثالث انجام شود..

«تابناک» پیش از این به جزئیات صدور این حکم و خطاها و اهمال‌کاری‌های پیاپی رئیس و دبیرکل فدراسیون فوتبال در پرونده محکومیت ایران به ناامنی پرده برداشت و خواستار پاسخگویی مستدل و مستند مسئولان فدراسیون فوتبال در برابر خبرهای درز کرده از کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره نقش منفی متولیان فوتبال ایران در رقم خوردن این فاجعه شد؛ اما تعطیلات نوروزی، دغدغه پررنگ‌تری برای مسئولان فدراسیون فوتبال بود.

در این میان، شاید برای برخی قابل هضم باشد که ناامنی ایران را بپذیرند و حتی شاید این استدلال مطرح شود که این چالش در بلندمدت مرتفع خواهد شد و تا آن زمان باید زیر بار اتهام ناامنی ایران و امنیت امارات متحده رفت و به حکمی که متحدان عربستان در کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا صادر کردند، گردن نهاد.

سایر کشورهای عربی نیز در ایران فوتبال بازی نمی‌کنند؟!

با این حال منطق ایجاب می‌کند که فدراسیون فوتبال ایران زیر بار این حکم نرود و حتی با انصراف از مسابقات بین‌المللی فوتبال ـ که با چنین قاعده‌ای قرار بر برگزاری‌شان باشد ـ هزینه‌های ایستادگی بر مصالح ملی را ولو به قیمت حذف از جام جهانی و جام ملت‌ها و باشگاه‌های آسیا پرداخت کند.

حقیقت این  است که ایران در این مسابقات معمولاً دستاوردی ندارد؛ بنابراین چه ارزشی دارد، به بهای پذیرش چنین ننگی، راهی مسابقاتی شد که ایران توان توفیق جدی در آنها را نیز ندارد. این خواسته پیش از این توسط مخاطبان «تابناک» نیز مطرح شد و عموم مردم با معامله امنیت ایران با بلیت‌های تورهای گردشگری تیم فوتبال ایران در مسابقات مختلف مخالفت کردند.

ساده لوحانه‌‎ترین برخورد با این دغدغه ملی، نگاه کردن از منظر ورزشی است، حال آنکه تبلیغات منفی بین‌المللی که عربستان از طریق ناامن نشان دادن ایران پی می‌گیرد و کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز با عربستان در این پروژه سیاسی همراهی کرده، به مراتب پراهمیت‌تر از ابعاد ورزشی ماجراست.

با این حال نگرانی از طرح شکایت مشابه توسط برخی کشورهای متحد عربستان نظیر بحرین به کنفدراسیون فوتبال آسیاست و بعید نیست اگر در این زمینه کوتاهی شود، سایر کشورهای عربی نیز می گویند: «اگر ایران برای عربستان امن نیست، چرا برای ما امن باشد؟» و با توجه به در اختیار داشتن ترکیب کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا، آرای مشابهی صادر کنند.

اگر چندین کشور عربی ایران را ناامن بخوانند و به رأی کنفدراسیون فوتبال آسیا استناد کنند و تیم‌های فوتبال ایران  و سپس سایر تیم‌های ورزشی، مجبور به بازی در کشور ثالث شوند، آیا مسئولان فدراسیون فوتبال ایران، جرأت می‌کنند همچنان خود را یک ایرانیِ حقیقی و وفادار بدانند؟ آیا وقتش نرسیده تا سایر نهادهای مسئول با ابزارهای قانونی که دارند، سراغ رئیس و دبیرکل فدراسیون فوتبال بروند و با آنها برخوردی متناسب با عملکردشان داشته باشند؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۵۹
انتشار یافته: ۲۱
برای اینکار باید چند کشور را با خود همراه کنیم
هر جايي كه صحبت از ترور و تروريست و بمب گذاري پاي عربستان وسط هست تازه اينجا ناامن است ارواح ...
تابناک بابت پیگیریت متشکرم
چرا تابناك فقط از معلول مى نويسد ؟ چرا علل رسيدن مملكت به اين بغرنج را مو شكافى نمى كند؟ سرنوشت حمله كنندگان به سفارت عربستان با اين همه هزينه چه شد؟ يك انتقاد دليل تشويش افكار عمومى و محكوميت گوينده مى شود اما حمله به يك سفارت و بهانه دادن براى تشديد ايران هراسى و اين همه هزينه و مهمتر از همه تحقير حاصله زير سبيلى رد مى شود ، خدايا كجايند مردان مرد؟
اقای شادابیان دیگه همیشه شادابه
دلیلی برای انجام مسابقات حتی به بهای محرومیت و جود ندارد.تیمهای ما که حداکثر تا مرحله بعدی بالا میروند .اما حتی اگر برای فینال هم همچین حکمی صادر میشد عزت ما در عدم برگزاری مسابقات است
شما كه قتل عام حاجيان را ناديده گرفتيد، تعرض به جوانان را بخشوديد چه توقع داريد؟
ازمسابقات انصراف بدهند
تیم های باشگاهی با صرف هزینه زیاد در این مسابقات شرکت می کنند و معمولا دستاورد چشمگیری ندارند، می توانند یک بار هم که شده به نام وطن کنار بکشند و این موضوع را به فیفا گزارش کنند.
برای کشوری که این همه از امنیت دم می زند و در حالی که تروریسم قلب اروپا را نشانه رفته و امنیت در ایران به عینه قابل مشاهده برای کل دنیا است قبول برگزاری مسابقات ملی در کشور ثالث واقعا برای چنین کشوری خسارتی بزرگ خواهد بود حتی اگر ما در تمام تورنمنت های جهانی هم صاحب عنوان بودیم باز هم نباید زیر بار چنین ذلتی رفت
شرف ندارید اگر اجازه بدهید یک تیم فوتبال در کشوری سوم با عربها بازی کند ، رای کنفدراسیون قانونی نیست و عربها با رشوه و اعمال نفوذ این رای را بدست آوردند ، ایران از همه کشورهای عربی امن تر است ، یک بام و دو هوا نمیشود ، از یک طرف بازیهای عراق ، سوریه و افغانستان را به ایران منتقل کند و از سوی دیگر چنین رای شرم آوزی صادر کنند ، اگر ممکن است بهترین وکلای بین المللی را استخدام کنید و اجازه ندهید اینطور با غرور و آبروی ملی ما بازی کنند ...
اگر مسابقات رفت و برگشت در یک کشور دیگر بی طرف مثل ترکبه یا پاکستان باشد که نه فارس و نه عرب هستند و برای هر چند تا کشور عربی هم که نخواهند به ایران بیایند فقط یک کشور بی طرف مشخص شود و ایران هم توان فوتبالش را بالا ببرد و بدون حاشیه این کشورها را ببرد که خیلی بهتر است و در هر حال ایران باید توان فوتبالش را بالا ببرد که حتی کشورهای عربی را داخل کشورهای خودشان ببرد و انها را کوچک کند خیلی بهتر است تا اینکه خودمان بیاییم و در عرصه فوتبال میدان را برای 4 تا کشور کوجولوی عرب خالی کنیم و فوتبال خود را تضعیف کنیم و زمینه رجز خوانی کشورهای عربی فر اهم سود
سلام
در این که مسئولین فوتبال در کارشان کوتاهی نمودند بحثی نیست ولی ایران را به دلیل ناامنی از میزبانی محروم نکردند بدلیل عدم روابط سیاسی دو کشور وقانون من درآوردی عربستان محروم شد
كاملا با نظر نويسنده موافقم و تحريم مسابقات كمترين واكنش به اين حكم ناعادلانه است كه به نظر استارت پروژه جديدي از ايران هراسي به سركردگي عربستان حامي داعش است كه به شدت از توافق هسته اي ايران نگران است.زماني كه ما از كسب مدال جهان و المپيك در حمايت از مردم مظلوم فلسطين صرف نظر ميكنيم،بايد قيد حضور در جام جهاني را به قيمت ايستادگي رو ارزشهاي ملي بزنيم،
تا وقتي كه اين كفاش ريس باشه همين آش و همين كاسه
هیهات منا الذلة‌
عربستان فقط به جنگ ورزش روی نیاورده بلکه در بعد سیاسی نیز به جنگ ایران آمده و در شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب و حتی در سازمان کنفرانس اسلامی ایران را محکوم و حزب الله را در لیست تروریستی قرار داد در بعد اقتصادی نیز به جنگ ایران آمده و با افزایش صادرات نفت می خواهد به اقتصاد ایران لطمه بزند در ماه ژانویه 2016 عربستان بالاترین تولید نفت را داشته است آنوقت هیچکس به این دشمنی عربستان توجهی نمی کند؟ پاسخی نمی دهند؟ چرا؟
اگر فدارسیون ما به این رای تن بدهد بی شک تحلیل شما به واقعیت میپیوند چون اکثر کشورهای عربی تحت فرمان عربستان هستن الخصوص بحرین و دنباله وسیله میگردن که ایران را نا امن تلقی کنن
و فدارسیون باید جوابگو باشه
حال آیا اگر فدارسیون این رای ننگین را قبول کنه باشگاه ها فوتبال بهتر نیست از حیثیت کشورمون دفاع کنن که و محرومیتو به جان بخرن
که به نظرم شاید فدارسیون به تحلیل شما کمتر توجه کنه و این ننگو قبول کنه و بازی ها رو در یک کشوار ثالث اونم هم امارت انجام بده
ما که نتیجه با زیها را از قبل می دانیم مطمئنا ایران تیم ۴یا۵ یا شاید تیم ششم جدول باشد حال که قرار است با کلی هزینه آبرو ریزی کنیم بهتر است از بازیها انصراف دهیم .
شاید بهتر باشه در فدراسیون رو گل بگیریم.
کجا این خواسته مردم است که ایران به جام جهانی نرود.چرا ملت باید تاوان حرکت چند نفر تند رو را بدهد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی