صفحه خبر لوگوبالا تابناک
مفید صفحه خبر نسخه موبایل

تاثیر ماست در پیشگیری از فشار خون بالا

کد خبر: ۵۷۳۰۴۹
| |
2593 بازدید

متخصصان تغذیه و سلامت می‌گویند: زنانی که در هفته پنج وعده یا بیشتر ماست مصرف می‌کنند کمتر در معرض ابتلا به فشار خون بالا هستند.

به گزارش ایسنا، در این مطالعه که روی صدها هزار نفر انجام گرفته، مشخص شد مصرف ماست می‌تواند خطر ابتلا به فشار خون بالا را تا یک پنجم کاهش دهد.

همچنین متخصصان مشاهده کردند تاثیر مثبت ناشی از مصرف پنج وعده ماست در هفته زمانی بیشتر می‌شود که افراد در کنار آن مقدار زیادی میوه، سبزی و خشکبار در وعده‌های غذایی خود بگنجانند.

به گفته متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون، همچنین افزودن ماست به رژیم‌های غذایی سالم، به کاهش خطرات طولانی مدت فشارخون بالا در زنان کمک می‌کند.

«جاستین بووندیا» یکی از کارشناسان این مطالعه گفت: بررسی انجام شده اولین تحقیق در نوع خود است که به ارزیابی تاثیرات ماست روی فشار خون پرداخته است. در واقع مصرف روزانه مواد لبنی مخصوصا ماست، خطر ابتلا به فشار خون بالا را پایین می‌آورد.

به گزارش روزنامه دیلی‌میل، متخصصان دانشگاه بوستون در مورد چگونگی فرآیند تاثیرگذاری ماست بر جلوگیری از افزایش فشار خون توضیحی ندادند هر چند بررسی‌های پیشین حاکی از آن است که باکتری موجود در ماست نقش مهمی در کمک به کاهش کلسترول بازی می‌کند. همچنین ممکن است در کنترل قند خون نقش مفید داشته باشد.

مفید صفحه خبر نسخه موبایل
اشتراک گذاری
سفرمارکت
گزارش خطا
برچسب منتخب
# جام جهانی ۲۰۲۶ # آیت الله سید مجتبی خامنه ای # عملیات وعده صادق 4 # جنگ منطقه ای # جنگ ایران و اسرائیل # جنگ ایران و آمریکا # شهادت رهبر انقلاب # مذاکرات ایران و آمریکا
نظرسنجی
آیا جام جهانی می‌تواند مانع جنگ آمریکا با ایران شود؟
آخرین اخبار