بازدید 10769

طرح سهمیه‌بندی آب بر اساس کد ملی

در طرح سهمیه‌بندی آب بر اساس کد ملی الگوی مصرف هر فرد ابتدا بر اساس سه قالب مشخص شده و در فاز بعدی با تعیین الگوی مصرف آب در بخش خانگی هر شهر و روستا، الگوی مصرف هر شخص بر اساس شهر یا روستای محل زندگی آن فرد مشخص می‌شود.
کد خبر: ۵۷۳۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴ 07 March 2016
جدیدترین طرح دولت برای بحران اصلی امروز و آینده کشور یعنی آب، روز گذشته در نشست خبری مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به‌صورت گذرا بیان شد.

به گزارش تسنیم، این طرح که با عنوان "سهمیه‌بندی آب بر اساس کد ملی" می‌توان از آن نام برد، در حال حاضر یک طرح مطالعاتی است که قرار است با همکاری وزارت نیرو و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کار مطالعات آن به‌زودی آغاز شود. علت انتخاب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی دولت برای همکاری با وزارت نیرو در زمینه انجام مطالعات و اجرایی کردن این طرح این است که اکثر بانک‌های جامع اطلاعاتی کشور در بخش معیشت و اقتصاد از مسیر این وزارتخانه تهیه می‌شود و برای تعیین نیاز آبی هر شخص نیز، دولت نیازمند در اختیار داشتن اطلاعات کمیت‌ها و کیفیت‌های زندگی هر شخص است.

در این طرح قرار است ابتدا با تعریف فازهای مطالعاتی، مکان سکونت فرد به فرد مردم شناسایی شده و در قالبهای کلان‌شهرنشینی، شهرنشینی و روستانشینی، افراد مختلف در سراسر کشور طبقه بندی شوند. سپس طبق الگوهای مصرف مشخص شده در هر قالب زندگی، الگوی مصرف هر شخص تعیین شود.

در این صورت الگوی مصرف هر فرد ابتدا بر اساس سه قالب مذکور مشخص شده و در فاز بعدی با تعیین الگوی مصرف آب در بخش خانگی هر شهر و روستا، الگوی مصرف هر شخص بر اساس شهر یا روستای محل زندگی آن فرد مشخص می‌شود.

در این طرح دیده شده که با مشخص شدن الگوی مصرف هر فرد، میزان آب مورد نیاز در بخش خانگی به افراد جامعه اطلاع رسانی شود و می‌توان با این کار بسترهای حذف فاصله قیمت واقعی تأمین آب و هزینه دریافتی از مشترک را فراهم کرد.

در این خصوص دو سناریوی ابتدایی مطرح است که قرار است مورد مطالعه قرار گیرند:

1. با مشخص شدن نیاز آبی هر فرد، یارانه‌ای به حساب بانکی فرد یا به حساب سرپرست خانوار، به‌میزان نیاز آبی پرداخت شود و قیمت دریافتی از افراد جامعه بابت مصرف آب، همان قیمت تمام شده تولید و تأمین آب شرب باشد.

2. با مشخص شدن نیاز آبی هر فرد در هر خانواده، هزینه دریافتی از مشترک بابت مصرف آب به‌میزان مجموع نیاز آبی خانواده، کمتر از قیمت تمام شده تولید و تأمین آب شرب باشد و بیشتر از این میزان، برابر با قیمت تمام شده تولید و تأمین آب شرب محاسبه شود.

به‌گفته مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، حداقل زمان مورد نیاز برای تکمیل مطالعات این طرح و آغاز اجرای آن، 2 تا 3 سال است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۶۱
انتشار یافته: ۳۲
ول کنید بابا اولش همینطوری میگید بعد موقع پرداخت یارانه اش جونتون درمیاد تازه یارانه را ثابت نگهمیدارید و هی غر میزنید ولی نرخ آب را مثل بنزین همش اضافه میکنید
از طلا گشتن پشیمان شده ایم لطف فرموده ما را همان مس کنید!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iraq |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
در شهر ما اب را بدون تصفیه و مستقیم از چاه به لوله می فرستن و پول اب تصفیه می گیرند
نفری 40000 تومان هم بابت کارت آب از ملت نگون بخت بگیرید تا اموراتتان بگذرد .
و تکلیف این همه آب که در اثر فرسودگی لوله های زیر زمینی به فنا میرود با کدام کارت ملی محاسبه میشود ؟
واضح است که این طرح عملیاتی نیست. زیرا در حال حاضر واحدها در اغلب آپارتمانها دارای کنتور آب جداگانه نیستند و فقط یک کنتور مشترک برای آپارتمان وجود دارد.
این طرح در نهایت به این ختم می شود که مثل برق برای سطوح مختلف مصرف، قیمت آب متفاوت باشد که در این میان افرادی که در آپارتمان آب کمتری مصرف میکنند بیشتر متضرر می شوند.
لطفا تو اين طرح توجه داشته باشند با افزايش جمعيت و قراره 120ميليون بشيم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
160 میلیون نفر صحیح است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
بله به نکته ظریفی اشاره فرمودید...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
120 ملیون بشیم؟ عمرا داداش کسی جرات بچه آوردن با این مخارج رو نداره
این هم از اون طرحهای من در اوردیه.خوب می خواهید گرون کنید یک دفعه گرون کنید تموم شه بره.دستمزدها به قول خودتون به اندازه فوب یرسونید همه چی رو قیمتشو ببرید بالا.
این طرحها را از کجا پیدا میکنند؟
فردا خرید و فروش شماره کارت ملی در شهرهای بزرگ راه میافتد.
رفت تا پنجاه سال دیگه .شماروچه به این حرفا
مزخرفه
دوباره نشستید خواب برای مردم دیدید
باز روش جدید کاسبی بجای این طرحها ی هرینه بر بیخودی دنبال اصلاح شبکه توزیع و بهبود مصرف آب کشاورزی باشید
اصلا من باور نمیکنم مشکل آب وجود داشته باشه چون اصلا کسی به فکر نیست ! همسایه های ما هر روز هزاران لیتر آب برای شستن حیاط استفاده میکنند بارها به اداره آب و فاضلاب زنگ زدیم بارها و بارها. تلفن دادیم پلاک ادرس اسم و همه چیز اما یکبار هم کسی نیامد حتی یک تذکر شفاهی بدهد چه برسد به کتبی. بحران آب مسوول میخواهد نه مامور !!!
والا مصرف خانگی آنچنان زیاد نیستش شما اگر میخواین کار درست کنید نزارید محصولات که مصرف آبشون زیاد کشاورزان بکارند.
لطفا یک طرحی را هم بابت دریافت هزینه ومالیات از کسانی که زیر بار مشکلات نفس نفس میزنن و بیشتر هوا استنشاق میکنن هم بذارین ممنون میشیم
این طرح ها یک بار در مورد بنزین اجرا نشد؟
نهایت فقط قیمت آن افزایش یافت و کلی هزینه دستگاه ها و اداره جات برای کارت سوخت و ... به وجود آورد و در نهایت این طرح نتیجه ای جز گرانی بنزین و عدم کارایی کارت سوخت نداشت.
پس این بار هم فقط نرخ آب بها را افزایش دهید و خودتان را هم خسته نکنید.
آزموده را آزمودن خطاست!
این طرح ها فقط نون دونی هست و یه مشت شغل کاذب ایجاد میشه. کل مصرف خانگی افراد 7 درصد مصرف کل آب کشور هست ، که اگه همگی با هم 50 درصد هم کاهش مصرف داشته باشند میشود 3.5 درصد کاهش در کل مصرف آب.
بهتر نیست به فکر اون 93 درصد باشید؟؟ بهتر نیست به جای کشت دیم ، کشت جالیز و .... به فکر باغبانی باشیم. بهتر نیست به جای تولید گندم واردات گندم داشته باشیم و در عوض زمینهای کشاورزی رو به باغداری تبدیل کنیم و میوه اش را صادر کنیم. بهتر نیست به جای پرورش گاو به سمت پرورش بز روی آوریم (که مصرف آب در هر کیلوگرم آن 1/3 پرورش گاو است) و مثالهایی از این دست.
وضعیت اب بحرانی است و دولت می ترسد که جلوی کشاورز ها را بگیرد ومردم نسبت به اصلاح گرایان بد بین بشوند این خیانت در حق ایران است با سهمیه بندی مشکل دشت ها ایران حل نمی شود با سهمیه بندی مشکل فرونشست زمین حل نمی شود. تنها راهش تعطیلی کامل کشاورزی در مناطق که وضعیت خطرناک است و مناطقی که نزدیک به خطرناک است... من نمی دونم ما ایرانی ها کی می خواهیم متوجه فاجعه بشویم؟
با سلام ،به نظر میرسد این طرح های خلق اساعه از تراوشات فکری افرادی که قرار است از آب سرزمین ایران برای خود نان در آورند!؟ آخر چگونه توجیه میشود وقتی سهم آب کشاورزی حدود هشناد درصد و تمام هزینه سدسازی ها از بودجه دولتی و سهم مصارف خانگی کمتر از ده درصد است با این شیوه های رویایی که صرفا نان سازی است بهتر نیست قبل از مدیریت آب به فکر مدیریت سیب زمینی و پیاز که هر سال گریبان مملک را میگیرد چاره ای بیندیشید!؟ آیا تا کنون منابع در اختیار شرکتهای دولتی که در سال گذشته حدود ششصد هزار میلیارد تومان بوده است و راندمان یک درصدی را چگونه میتوان پاسخگو بود چرا همیشه شیپور را از سر گشاد میدمید، بس کنید این طرحهای نان ساز بازم بگم؟!
تو رو خدا یه کم اسفند واسه این مسئولان با این فکراشون بریزین تو جوب آب
مرحله 3 طرح را بيان نكردند :
3- پس از يك دوره واريز يارانه آب ، نسبت به شناسايي افراد پر درآمد(همه مردم) اقدام و يارانه حذف شود !!!
پس به سلامتی از این به بعد افرادی رو میبینیم که دارن سهمیه آب خرید و فروش میکنن.
یعنی طرح افزایش جمعیت تون تو حلقم... خوب برادر من اگه این قدر عقل دارید آبیاری کشاورزی رو مدرن کنید.. آب مورد نیاز هر کشاورز رو ارزیابی کنید. این اداره کشاورزی حقوق مفت میگیرن هیچ کاری نمیکنن.. کلا ما تو این مملکت آدمی که عاقل باشه خیلی کم تو مناصب دولتی داریم... ای خدا!!
آب از باران است و باران از رحمت خدا اگر می خواهید آب هم از مرد م بگیرد مرد م هم خدای دارند ...
آقا خسته شدیم از این طرحهای من در اوردی که فقط برای یک عده خاص سود ایجاد می کند
و برای عامه مردم دردسر

دستمون به هیچ جا هم نمی رسه
بابا پس توی این چهل سال که همه چی هم توی قبضتون بوده چی کار کردید؟
اینجوری باید برای همه ملت یه کنتور جداگانه نصب کنن که
فعلا دولت یک فکری برای خود کد ملی بکنه بعد..
خود شما می گید 90% مصرف در بخش کشاورزی و هدر رفت سیستم لوله کشی آب هست، بعد گیر دادید به شهروندان؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی