بازدید 6868

کشف 69 قطعه اشیاء عتیقه در تبريز

فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز از کشف 69 قطعه اشیاء عتیقه و دستگیری یک نفر قاچاقچی آثار باستانی توسط ماموران کلانتری 20 شهرک پرواز خبر داد.
کد خبر: ۵۷۲۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۲ 06 March 2016
فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز از کشف 69 قطعه اشیاء عتیقه و دستگیری یک نفر قاچاقچی آثار باستانی توسط ماموران کلانتری 20 شهرک پرواز خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، فرهنگ نوروزی اظهار داشت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر خرید و فروش آثار باستانی و عتیقه‌جات در منطقه‌ای از تبریز، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری 20 شهرک پرواز با انجام تحقیقات لازم و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی، موفق به شناسایی متهم و محل نگهداری این اشیاء شدند.

نوروزی با اشاره به اینکه ماموران با هماهنگی دستگاه قضایی در عملیات غافلگیرانه، یک نفر قاچاقچی را دستگیر کردند، افزود: در بازرسی از مخفیگاه این متهم، تعداد 69 قطعه اشیاء عتیقه و باستانی در انواع مختلف کشف شد.

وی تصریح کرد: عتیقه‌های کشف شده که شامل سکه‌های تاریخی، سرنیزه، جام، کاسه آبخوری سفالی و اقلام متعدد دیگر می‌باشد بر اساس نظر کارشناسان به احتمال زیاد متعلق به دوره‌های مختلف تاریخی از جمله هزاره اول قبل از میلاد و هخامنشی است که برآورد قیمت ریالی آنها نیاز به بررسی و مطالعه بیشتر کارشناسان مربوطه دارد.

این مقام انتظامی در آسیب شناسی موضوع، عواملی همچون سودجویی مالی و راحت طلبی افراد را در ارتکاب به جرایم به ویژه قاچاق کالاهای ممنوعه دخیل دانست.

وی خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت بررسی تخصصی و سیر مراحل قانونی به پلیس آگاهی استان معرفی شد.

نوروزی ضمن تشکر از تعامل و همکاری شهروندان با پلیس برای برقراری نظم و امنیت، از آنان خواست درصورت کسب هرگونه خبر مبنی بر قاچاق اشیاء عتیقه و سرمایه‌های ملی، موضوع را سریعا از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها