بازدید 2781
لاریجانی:

اروپا باید در مبارزه با تروریسم به فرمول واحد برسد

رئیس مجلس در دیدار با وزیر فدرال و امور کشاورزی و محیط زیست اتریش، گفت: مسلمانان مخالف تروریست‌ها هستند و فقط یک گروه کوچک وهابیون از تروریست‌ها حمایت می‌کنند که ربطی به مسلمانان و اسلام ندارد.
کد خبر: ۵۷۱۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵ 02 March 2016
رئیس مجلس در دیدار با وزیر فدرال و امور کشاورزی و محیط زیست اتریش، گفت: مسلمانان مخالف تروریست‌ها هستند و فقط یک گروه کوچک وهابیون از تروریست‌ها حمایت می‌کنند که ربطی به مسلمانان و اسلام ندارد.

به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عضر روز گذشته با «آندره روپرشتر» وزیر فدرال و امور کشاورزی و محیط زیست اتریش دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس مجلس در ابتدای این دیدار اظهار داشت: سیاست‌های کلی برای بحث محیط زیست تهیه و از طرف مقام معظم رهبری ابلاغ شده است و باید قوانین در کشور بر اساس این مقررات بازنگری شود.

وی با اشاره به آلودگی هوای ایران به دلیل ورود ریزگردها، گفت: برخی از مشکلات محیط زیست در کشور ما داخلی و برخی دیگر مربوط به شرایط بیرونی است، برای مثال در بحث ریزگردها که همراه با طوفان از عراق و عربستان سعودی به ایران وارد می‌شود، بارها بحث‌ها و گفت‌وگوهایی با این کشورها انجام داده‌ایم اما نتوانستیم به تفاهمی در این زمینه برسیم.

رئیس مجلس ادامه داد: کمبود آب معضل دیگر ما در بخش کشاورزی است و ما از منابع آبی محدود باید نهایت استفاده را ببریم، به همین دلیل سیستم‌های جدیدی که بتواند آب را بهینه مصرف کند، خیلی مورد توجه است ضمن اینکه در چند سال اخیر بودجه خاصی به آبیاری‌های تحت فشار اختصاص داده‌ایم.

وی همچنین همکاری‌های دو کشور در حوزه صنایع و حمل و نقل ریلی را از دیگر موارد مورد اهمیت دانست و و تصریح کرد: در برخی زمینه‌ها که جزء اولویت‌های آینده ماست، امکان سرمایه‌گذاری وجود دارد و این اولویت‌ها می‌تواند در حوزه انرژی، نفت، گاز و دارو باشد.

*ایجاد زمینه پیگیری طرح انتقال لوله گاز نوباکو با توجه به رفع تحریم‌ها


رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح انتقال گاز نوباکو، گفت: با توجه به تحریم‌ها مسئله طرح انتقال لوله گاز تقریباً مسکوت ماند و حالا دوباره زمینه آن فراهم شده که مجدداً روی آن تصمیم‌گیری شود.

*اتریش و اتحادیه اروپا باید در موضوع مبارزه با تروریسم به فرمول واحد برسند


وی بر همین اساس به مسئله گسترش تروریسم در منطقه اشاره کدر و افزود: اتریش و به طور کلی اتحادیه اروپا باید به یک فرمول واحد برسند تا کشورها نتوانند گروه‌های تروریستی را تغذیه کرده و سلاح در اختیار آنها قرار دهند، چنانچه شما اکنون با حضور بی‌شمار مهاجرین متوجه این مسئله شده‌اید که ادامه روند حرکات تروریستی چه معضلاتی را برای جهانیان به دنبال خواهد داشت.

*اهمیت نحوه مواجهه غربی‌ها با اسلام و مسلمین/ وهابیون ربطی به اسلام و مسلمانان ندارند

لاریجانی با اشاره به اهمیت نحوه مواجهه غربی‌ها با اسلام و مسلمین تصریح کرد: مسلمانان دارای عقاید و مذاهب مختلفی هستند و همه آنها از شیعیان، صوفیه، علوی‌ها و اهل سنت مخالف تروریست‌ها هستند و فقط یک گروه کوچک که وهابیون هستند، از تروریست‌ها حمایت می‌کنند که اصلاً ربطی به مسلمانان و اسلام ندارد، ضمن اینکه رهبران اسلام و جریان‌های اسلامی همه با آنها و عملکردشان مخالف هستند و این مسئله باید در غرب مورد توجه قرار گیرد.

*روپرشتر: یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین ساختمان‌های تهران متعلق به مجلس است


همچنین در این دیدار «آندره روپرشتر» وزیر فدرال در امور کشاورزی و محیط زیست اتریش نیز گفت: یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین ساختمان‌های تهران متعلق به مجلس است که این جای مباهات دارد و برای ما حضور در اینجا حائز اهمیت است.

وی افزود: در روزهای اخیر شاهد انتخابات پرشوری در کشور ایران بودیم و از این نظر باید به شما و ملت ایران تبریک بگوییم.

«روپرشتر» اظهار داشت: با آغاز مجلس جدید در سال آینده امیدواریم بتوانیم با گروه دوستی دو کشور همچنین کمیسیون‌های مربوط همکاری تنگاتنگی داشته باشیم، همچنین ما در جریان سفر به ایران توانستیم یک یادداشت تفاهم در زمینه محیط زیست به امضا برسانیم و تلاش داریم تا زمان سفر رئیس‌جمهور ایران به اتریش مقدمات آن را آماده کنیم تا به امضای نهایی برسد.

وزیر فدرال در امور کشاورزی و محیط زیست اتریش اضافه کرد: آب و هوا، حفاظت از آب‌ها و رودخانه‌ها، مدیریت پارک‌های ملی و طبیعی و همکاری‌های صندوق‌های محیط زیستی 2 کشور از جمله مباحث مطرح در این یادداشت تفاهم است و در 2 سال آینده همکاری‌ها در این زمینه و همچنین مصرف بهینه انرژی گسترش می‌یابد.

وی با اشاره به سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه محیط زیست گفت: مواردی که در قانون اساسی و چارچوب‌های سیاست‌های کلی که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند و مباحثی که رئیس‌جمهور و جنابعالی مطرح داشتید، همچنین اینکه شما تا این اندازه به مسئله محیط زیست اهمیت می‌دهید، برای ما خیلی جالب و مورد توجه است.

*پروژه‌های انتقال گاز نوباکو برای اقتصاد اتریش حائز اهمیت است


«روپرشتر» در ادامه سخنانش یادآور شد: همکاری‌های صنعتی مثل پروژه‌های انتقال گاز نوباکو برای اقتصاد اتریش خیلی حائز اهمیت است و این موضوع که ما بتوانیم گاز را به انرژی‌های نو تبدیل کنیم، اهمیت بسیاری دارد.

*ایران نقش بسیار مهمی در مهار تروریسم داشته و خواهد داشت


وزیر فدرال در امور کشاورزی و محیط زیست اتریش همچنین در ادامه با اشاره به مسئله گسترش تروریسم اظهار داشت: در اروپا این اتفاق نظر وجود دارد که ایران نقش بسیار مهمی در مهار تروریسم داشته و خواهد داشت و ما می‌دانیم که باید همکاری‌هایمان را در این زمینه افزایش دهیم و همچنین معتقدیم برای مبارزه با تروریست‌ها باید رفاه، عدالت و امنیت در این مناطق گسترش یابد تا زمینه را از افراد مستعد برای انجام کارهای تروریستی بگیرد.

وی با اشاره به مباحث مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر، گفت: در این مجمع بحث پایداری و گسترش هر چه بیشتر رفاه، آب پاکیزه و سالم و تأمین انرژی که برای سال 2030 تنظیم شده است، مطرح شد که این مسئله در راستای برقراری عدالت برای همه مردم منطقه است که می‌تواند در مهار تروریسم هم مورد توجه قرار گیرد.

*تشریح پیامدهای حضور مهاجرین در اتریش و سایر کشورهای اروپایی


وزیر فدرال در امور کشاورزی و محیط زیست اتریش در پایان با اشاره به پیامدهایی که حضور مهاجرین در اتریش و سایر کشورهای اروپایی داشته است، گفت: برخی از احزاب پوپولیستی سعی دارند با یک فرمول ساده این مسئله را القا کنند که اسلام با تروریسم موازی است ولی ما کاملاً به این امر آگاهیم که نمی‌شود به این سادگی و با عملکرد یک گروه اقلیت، یک دین بزرگ را تخریب کرد، ضمن اینکه گفتگوی ادیان می‌تواند این مسئله را تا حد زیادی حل کند و امیدواریم در آینده نزدیک این امر صورت پذیرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر