بازدید 26423

شکار ممنوع است اما نه برای میهمانان غارتگر فرنگی!

واسطه تشریف فرمایی این شکارچیان به کشورمان، یک شرکت ایرانی است؛ شرکتی که ظاهرا پیمانکار سازمان محیط زیست برای تبلیغ حیات وحش ایران به شکارچیان خارجی است و به نظر، مجوزهای لازم برای این کار را هم از مقامات ذی صلاح، به ویژه سازمان «حفاظت» محیط زیست کشورمان دریافت کرده است.
کد خبر: ۵۷۱۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۶ 01 March 2016
مهرماه سال گذشته، زمانی که رئیس سازمان محیط زیست در مراسم تقدیر از محیط بانان گفت: «سازمان اگر صلاح ببیند مجوز شکار صادر خواهد کرد»، شاید حاضران در سالن هم باور نمی‌کردند، به زودی شاهد صدور چنین مجوزهایی باشند؛ اما گذشت زمان ثابت کرد که اوضاع متفاوت از آن چیزی‌ است که بسیاری از ما تصورش را می‌کردیم.

به گزارش «تابناک»، چند روزی است، برخی سایت‌های خبری با انتشار تصاویری، از حضور گروهی از شکارچیان اسپانیایی در کشورمان خبر داده‌اند که با پرداخت مقادیری ارز، مجوز شکار دریافت کرده و آزادانه در جنگل های شمالی کشورمان در حال کشتار هستند.

شکارچیانی که مجوز شکار برایشان پیش از سفر ایشان به ایران و حتی احتمالا پیش از صدور روادید برای ایشان، صادر شده و از نعمتی برخوردارند که بعید است برای ایرانیان از راه های قانونی فراهم باشد؛ مجوز شکار گونه ای حرام گوشت که ظاهرا از دید مسئولان محیط زیست اضافه است و می‌توان حکم به کشتارش داد.

آن گونه که در اخبار آمده، واسطه تشریف فرمایی این شکارچیان چشم رنگی به کشورمان و قتل عام گرازهای مازندران و گیلان به دست ایشان، یک شرکت ایرانی است! بله درست متوجه شده‌اید؛ شرکتی ایرانی که ظاهرا پیمانکار سازمان محیط زیست برای تبلیغ حیات وحش ایران به شکارچیان خارجی است و به نظر، مجوزهای لازم برای این کار را هم از مقامات ذی صلاح، به ویژه سازمان «حفاظت» محیط زیست کشورمان دریافت کرده است.

هر یک از این شکارچیان که به کشورمان سفر می‌کنند، در بازگشت مجموعه از دندان های شاخ مانند گرازهای ایرانی را با خود به یادگار می‌برند

به این صورت که در سایت ها و نشریات ویژه شکار در اروپا، تبلیغ و مشتری جذب می‌کنند و سپس با دریافت مبالغی از ایشان، مقدمات حضورفرمایی ایشان در ایران را فراهم کرده و با پرداخت بخشی از مبالغ دریافتی به سازمان محیط زیست، به ایشان خدماتی بسیار ویژه ارائه می‌دهند. چه خدماتی؟ بخوانید تا بیشتر متوجه ماجرا شوید.

شکارچیان وارداتی که به ازای هر روز حضورشان در ایران برای شرکت وارد کننده ارزآوری دارند، حتی می‌توانند مجوز ورود به مناطق حفاظت شده را هم دریافت کرده و با همراهی محیط بانان، راهی شکار شوند؛ با انواع و اقسام سلاح های مدرنی که دارند و شرکت خدمتگزار وطنی پیش از عزیمت ایشان به ایران، احتمالا برای حمل و نقل آن مجوزهای مربوطه را از نهادهای مربوطه دریافت نموده است.

بدین ترتیب در مشایعت راهنمایان وارد و کاربلد، این شکارچیانِ دست به نقد به دل حیات وحش برده می‌شوند تا گونه های آزاد در طبیعت بکر کشورمان را شکار کرده، با آنها عکس یادگاری گرفته و شاخ، دندان یا اعضای قابل نگهداری دیگر حیوانات را درآورده و به یادگار با خود ببرند. البته اگر قرار باشد بهتر ماجرا را تعریف کنیم، بد نیست که به تفریحات جانبی ایشان، مثل کباب کردن گوشت شکار و امثال آن هم اشاره ای داشته باشیم.

بعدش چه می‌شود؟ اگر فکر می‌کنید که از کشورمان خارج می‌شوند، سخت در اشتباهید، چون بررسی برنامه های ارائه شده به این دست توریست ها حکایت از آن دارد که اغلب سفر این شکارچیان چند هفته تا یکی دو ماه به طول می‌انجامد و تفنگ هایشان بارها و بارها در نقاط مختلف کشورمان به سمت حیات وحش نشانه رفته و با شلیک گلوله، داغ می‌شوند؛ داغی که اثرات آن بر پیشانی حیات وحش کشورمان هم به خوبی پیداست؛ اما چه کنیم که کمتر دیده می‌شود!


یکی از وجوه تفاوت شکارچیان وارداتی با شکارچیان وطنی ـ چه از نوع مجاز باشند و چه از نوع غیرمجاز ـ راحتی وافر ایشان است؛ راحتی که با پول آن را خریده‌اند و به کمک آن آزادانه همه جا می‌روند، شکار می‌کنند، می‌خندند و بی هیچ دغدغه ای، عکس یادگاری می‌گیرند!

داغی که البته برای مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان معنای متفاوتی دارد. آنقدر متفاوت که از زبان رئیس این سازمان می‌شنویم: «برای شکار گراز به عنوان حیوان زیانکار با توجه به اینکه در برخی از نقاط کشور، شکایت از سوی کشاورزان و دامداران را داریم، مجوز شکار صادر شده است»؛ تعریفی که قرن هاست بعضی برای کشتار برخی گونه های حیات وحش به آن چنگ می‌اندازند و با استناد به آن، روباه، شغال، گرگ و حتی گونه هایی مانند خرس و پلنگ را می‌کشند.

تعریفی که بعید است هیچ یک از اعضای این سازمان را هم بتواند قانع کند چراکه ایشان بهتر از هر کسی می‌دانند تک تک گونه های موجود در حیات وحش چه ارزشی در حفظ چرخه حیات دارند؛ چه آن دسته از جانوران که «زیانکار» خطابشان می‌کنیم و به ازای صدور مجوز کشتارشان، ارز خارجی دریافت می‌کنیم و چه آنهایی که در خطر انقراض هستند و برای نگهداری شان حاضر نیستیم به قدر کافی هزینه کنیم!

در پایان گفتنی است، «تابناک» در روزهای آتی اطلاعات جدیدی درباره جذب شکارچیان زبده فرنگی و دست درازی هایشان به طبیعت کشورمان، آن هم به صورت مجاز و ظاهرا قانونی منتشر خواهد کرد و آمادگی دارد پاسخ مسئولان سازمان «حفاظت» محیط زیست را دریافت نموده و برای روشن شدن ابعاد ماجرا، منتشر نماید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۹۶
انتشار یافته: ۱۶
خون همه آدمهای جهان از خون ایرانی رنگین تره !!!
.... به مسئول محیط زیست استانی که این اتفاق در آنجا رخ داده.
اگه زبون بسته ها زیانبار بودند چرا توسط خارجی ها باید شکار می شدند ؟
الحمدلله به اندازه کافی شکارچی داشتیم !! نیازی به واردات نبود.
بودن یا نبودن مسئولین محیط زیست استان مربوطه هیچ فرقی با هم نداره. با حقوق اون .... ها پول ملت را ..... بود و نبودشان یکی است.
خدایا!
چه گناهی مرتکب شدیم که اسیر چنین مسئولینی شدیم!!؟
تابناک
بیخودی شلوغش نکن... اینا مجوز شکار برای گونه ای گرفتن که گوشتش هیچ تقاضایی توی بازار نداره، به هیچ وجه در خطر انقراض نیست و اتفاقا تعدادش هم به دلیل نبود ببر و پلنگ مازندران داره خیلی زیاد می شه.... شما هم اگه به گوشت خوک یا گراز علاقه مندی، میتونی از سازمان محیط زیست مجوز دربافت کنی....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
متقاضی گوشتش ..........؟؟؟ . عذر شرعی چیزی رو حل نمیکنه. خلاف قانون عمل شده
شتر سواری دولا دولا نمی شه اگه میخوایم صنعت توریسم داشته باشیم باید جاذبه ایجاد کنیم
و پاش واستیم وگرنه برای هر حرکت توریستها خیلی راحت میشه حرف خاله زنکی زد این حرفها وقتی جا گفتن داره که اونا مفت و مجانی از مواحبی برخوردار بشن حالا که پولش رو دادن نوش جونشون خوش اومدن چه اشکا لی داره 10 20 میلیون بدن و پول وارد این مملکت کنن و چند تا گراز بکشن و عکس بگیرن ما که بخیل نیستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
متاسفم برا طرز تفکر شما!!!!!
قبل از حرف زدن فکر کردنم خوب چیزیه
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
پیشنهاد میکنیم مجوز شکار خودتم بدن!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
ما هم ده بیست میلیون بدیم بریم عربستان ملخ بزنیم چون تعدادشون بالا رفته ! یعنی اینقدر بیکار هستیم ؟
مسئله توریست نیست. تبعیض رو ببین.
مرلین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
برای جذب توریسم برای هر جنایتی باید مصونیت بهشون بدیم!! محیط زیست که کشکه! آدم شکار کنن!!
سازمان محيط زيست بايد توسط مجلس بازخواست بشه
چند سالی که تو امریکا زندگی میکنم اینو کامل فهمیدم که خودشونو تو همچی به بقیه الویت میدن کاش از غریبه پرستی دست برداریم
جاي بسي تعجب دارد كه شما اينگونه سفسطه ميكنيد ، گراز از يك طرف بدليل حرام گوشت بودنش با شكار محدود مواجه است از طرفي بدليل زاد و ولد زياد بصورت افت در جنگلها درامده است شكار ان همواره براي هموطنان مسيحي ازاد بوده و هزينه جواز ان نيز بسيار كم است شما را به خدا به خدا اعتقاد داشته باشيد و با اينگونه سفسطه كردن مردم را گمراه نكنيد
چون یه اجنبی اینکارو کرده دیگه کسی جمع نمیشه جلوی محیط زیست؟!! اینقد.....
اصلا مطلب شمارو نخوندم
یعنی شما برای شکارچیان ایرانی دلتون میسوزه که پروانه بهشون نمیدند؟!!!
بعنوان کسیکه 40 ساله تعنگ دارم عرص میکنم هبچ اشکالی نداره پروانه شکار برای خارجی صادرکنتد. من اطلاع دقیق دارم یک اروپابی وقتی برای شکار بابران میاید حدود سبپی هزار دلار خرج میکند و ابن سی هزار دلار نصیب هموطن ایرانی من میشود و همین شکارچی میتواند در ترکیه با ده هرار دلار شکار گرار بکند. دست بردارید از نظرتنگی و ضدیت با انسانهایی که علاقه دارند به هر بهانه به ایران مسافرت کنند.
خدایا مملکت ما را از شر انسانهایی که هیچگونه شعور اداره کردن ایران را ندارند نجات بده.
سی ساله شکار در ایران ممنوعه نتیجه چه شد. نابودی زیستگاههای حیات وحش بدست اقازاده ها و کسانیکه لیاقت رندگی در غار را نداشتند ولی از بلبشو ایران تمام کوهپایه و ییلاقات و زیستگاه های حیاتوحش را تکه تکه کردند و فروختند و ویلا و برج ساختند. تمام امور منلکت ما مثل نگهداری از محیط زیست ما اداره میشود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار