بازدید 3886

ماهاتیر محمد از حزب حاکم مالزی کناره‌گیری کرد

نخست وزیر سابق مالزی امروز (دوشنبه) اعلام کرد از حزب حاکم این کشور موسوم به "سازمان ملی مالایی‌های متحد" (UMNO) کناره گیری می‌کند.
کد خبر: ۵۷۱۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴ 29 February 2016
نخست وزیر سابق مالزی امروز (دوشنبه) اعلام کرد از حزب حاکم این کشور موسوم به "سازمان ملی مالایی‌های متحد" (UMNO) کناره گیری می‌کند.

به گزارش Hیسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ماهاتیر محمد، نخست وزیر سابق مالزی امروز با اعلام کناره گیری خود از حزب حاکم این کشور گفت که این حزب تحت رهبری نجیب رزاق، نخست وزیر فعلی مالزی، از فساد حمایت می‌کند.

ماهاتیر محمد که پرسابقه‌ترین رهبر مالزی محسوب می‌شود علاوه بر اینکه یک چهره سیاسی با نفوذ و محترم به شمار می آید در سال‌های اخیر یکی از منتقدان سرسخت نجیب رزاق، نخست وزیر فعلی مالزی بوده است.

نجیب رزاق همچنان با فشارها علیه خود در پی مطرح شدن رسوایی فساد مالی در صندوق سرمایه گذاری دولتی 1MDB روبرو است.

ماهاتیر محمد در کنفرانسی خبری به خبرنگاران گفت: من این حزب را دیگر سازمان ملی مالایی‌های متحد نمی خوانم بلکه اسم آن را باید حزب نجیب رزاق گذاشت.

وی افزود: احساس شرمندگی می کنم از اینکه جزیی از حزبی بودم که حامی فساد است. این مساله مایه شرمساری من شد.

هنوز دفتر نجیب رزاق درباره این اظهار نظر ماهاتیر محمد واکنشی نشان نداده است.

ماهاتیر محمد 90 ساله که از سال 1981 تا 2003 نخست وزیر مالزی بود گفت: قصد ندارد حزب جدیدی را تاسیس کرده یا به حزب دیگری بپیوندد.

وی افزود: من فعلا تلاش می کنم که تضمین کنم نجیب رزاق دیگر به کار خود به عنوان نخست وزیر کشورم ادامه ندهد.

وی در پاسخ به اینکه آیا افراد دیگری نیز از رویکرد او برای خارج شدن از حزب حاکم مالزی پیروی خواهند کرد گفت: اگر کسی قصد پیروی از این کار را داشته باشد از او استقبال می کنم اما برای این مساله تبلیغ نمی‌کنم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار