بازدید 39423
بسته خبری «تابناک»؛

توضیحات وزیر کشور درباره ماجرای رای در حصر/شبنامه های پخش شده علیه لاریجانی در قم/سردرگمی پذیرفته‌شدگان استخدام آموزش و پرورش

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«جولان شکارچیان اسپانیانی در جنگل‌های مازندران»؛«واکنش سخنگوی وزارت کشور به اتفاقات یاسوج»؛«غذای بوکسورهای حاضر در اردوی تیم ملی قطع شد!»؛ و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۷۱۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴ 27 February 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

جولان شکارچیان اسپانیانی در جنگل‌های مازندران

آخرین گروه شکارچیان اسپانیایی در تاریخ 26 بهمن ماه سال جاری توسط شرکتی به مدیریت الف - ش، به قصد شکار در شیرگاه و لفوز وارد استان مازندران شدند.این گروه از شکارچیان، امروز این استان را به مقصد اسالم ترک کردند تا شانش خود را برای کشتار حیات وحش ایران در گیلان نیز امتحان کنند.این گزارش توسط فارس منتشر شده است.


بسته خبری «تابناک»؛


بسته خبری «تابناک»؛



بسته خبری «تابناک»؛




غذای بوکسورهای حاضر در اردوی تیم ملی قطع شد!

اردوی تیم‌ ملی APB در حالی این روزها در مجموعه ورزشی انقلاب پیگیری می‌شود که امین قاسمی‌پور، احسان روزبهانی و سجاد محمدپور سه بوکسور حاضر در لیگ حرفه‌ای جهان برای کسب سهمیه المپیک شبانه روز در اردوها تمرین می‌کنند. البته احسان روزبهانی سهمیه حضور در المپیک برزیل را کسب کرده و برای کسب امتیاز و بالا رفتن در رنکینگ جهانی در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کند.طبق آخرین خبرها، بوکسورهای حاضر در اردوی تیم ملی APB با قانون عجیبی از سوی مسئولان فدراسیون روبرو شده‌اند و طبق قانون جدید تمام وعده‌ها غذایی ملی پوشان حاضر در اردوی تیم ملی APB قطع شده است.استدلال مسئولان فدراسیون بوکس از این تصمیم عجیب این است که آنها با حضور در لیگ حرفه‌‌ای بوکس، کسب درآمد می‌کنند و هر بوکسور باید هزینه شام و ناهار و صبحانه خود را پرداخت کند.این گزارش توسط خبرگزاری آنا منتشر شده است.

لقبی که داود اوغلو به اردوغان داد

داوداوغلو ، اردوغان را رهبر افسانه ای حزب عدالت و توسعه توصیف کرد.احمد داوداوغلو نخست وزیر ترکیه دیروز در نشست مجلس این کشور برای مذاکره درباره بودجه سال ۲۰۱۶ میلادی در واکنش به انتقادهای شدید نمایندگان احزاب مخالف از حزب حاکم عدالت و توسعه و نمایندگانی که از وی پرسیدند، «رهبر شما چه کسی است؟» گفت:‌ رهبر افسانه ای موفقیت های ۱۳ ساله حزب حاکم عدالت و توسعه، رجب طیب اردوغان است. وی گفت:‌ ۵۲ در صد از مردم ترکیه در انتخابات ریاست جمهوری به رئیس جمهور کنونی رای دادند.نخست وزیر ترکیه گفت: در طول تاریخ برخی ها برای متحد کردن سرزمین ما و برخی ها برای تجزیه آن تلاش کردند. مغول ها،‌ صلیبی ها و استعمارگران سرزمین ما را تجزیه کردند و اکنون نیز مزدوران استعمارگران بار دیگر در پی تجزیه آن هستند. داوداوغلو تاکید کرد، ۷۸ میلیون نفر جمعیت ترکیه به صلیبی ها و استعمارگران نوین اجازه تجزیه ترکیه را نخواهند داد.این خبر توسط خبرگزاری صدا و سیما منتشر شده است.

واکنش سخنگوی وزارت کشور به اتفاقات یاسوج

حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور درباره برخی خبرها مبنی بر تجمع عده‌ای در برابر فرمانداری یاسوج و درخواست آنان برای ابطال صندوق، گفت: هیچ مشکل امنیتی نداشتیم.این اظهارات امیری توسط خبرگزاری تسنیم منتشر شده است.

تنها یکی از افراد در حصر رای داده است

رحمانی فضلی وزیر کشور با ابراز بی‌اطلاعی نسبت به رسیدن صندوق به محل حصر اعلام کرد:‌‌ همان طور که آقای امیری اعلام کردند گویا در مورد اخذ رای یکی از محصوران رای گیری انجام شده اما در مورد یکی دیگر از این افراد با توجه به اینکه خارج از زمان رای گیری امکان فرستادن صندوق مهیا شده، رای‌گیری انجام نشده است.این اظهارات رحمانی فضلی توسط ایلنا منتشر شده است.

برنامه صداوسیما برای روزهای شمارش آرا لو رفت!

واکنش طنز روزنامه قانون به طول کشیدن سه روزه شمارش آرا در تهران و برنامه های ویژه صداوسیما!


بسته خبری «تابناک»؛

دلیل لغو کنسرت محمدرضا شجریان در ارمنستان

علت لغو کنسرت محمدرضا شجریان که قرار بود 12 فروردین در کشور ارمنستان برگزار شود، مسایل پیش آمده پزشکی و تصمیمات پزشکان در جهت درمان فوری اعلام شده است.محمدرضا شجریان در توضیح لغو این کنسرت در سایت رسمی‌اش نوشته است: «پزشک معالجم موردی را در ام آر آی اخیرم مشاهده کرد که قاطعانه ازمن خواست سفرم را لغو کرده تا برای ٦ تا ٨ هفته زیر نظر ایشان به معالجه و درمان مورد دیده شده بپردازیم من هم با اکراه مجبور بپذیرفتن آن شدم. لذا با همه تمهیدات و برنامه ریزی هایی که برای کنسرت دوازدهم فروردین ماه ٩٥ شهر ایروان ارمنستان انجام داده بودیم و همچنان با استقبال گرمتان روبرو هستیم، با پوزش خواهی از شما دوستداران عزیزم یادآور شوم به خاطر وضع پیش آمده نابهنگام، در تاریخ مقرر از دیدار با شما مهربانانم محروم خواهم بود. امید است پوزش مرا بپذیرید تا در آینده‌ای هرچه نزدیکتر توفیق خدمت گزاری همیشگی نصیبم گردد و از شرمندگیتان برون آیم. دیگر اطلاعات و تصمیمات بعدی در این مورد نیز از طریق سایت رسمی ام به آگاهیتان خواهد رسید.»این خبر در سایت انتخاب منتشر شده است.

شبنامه های پخش شده علیه لاریجانی در قم



بسته خبری «تابناک»؛

بسته خبری «تابناک»؛






دستور کابینه درباره شیوه «تایید صلاحیت مهندسان»

هیئت وزیران در جلسه 3 اسفندماه خود بنا به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و به استناد اصل 138 قانون اساسی، آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب سال 1375 و اصلاحات بعدی آنرا اصلاح کرد.بخش قابل توجهی از این اصلاحیه، مربوط به رعایت اصول اخلاق حرفه ای توسط مهندسان در ارائه خدمات است که بر این اساس، مواردی چون رجحان منافع عمومی، حفظ محیط زیست، میرث فرهنگی و رعایت قانون بر منابع شخصی و صاحبان کار به هنگام تعارض منافع را شامل می شود.دولت همچنین تاکید کرده است که در هر سازمان استان، کارگروهی متشکل از مهندسان موجه و مشهور به پایبندی به اخلاق حرفه ای در رشته های اصلی مهندسی، تحت عنونا کارگروه ترویج و پایش اخلاق حرفه ای تشکیل می شود که مواردی چون آموزش و ترویج اصول اخلاق حرفه ای، پایش مستمر میزان رعایت اخلاق و پیشنهاد اعمال اصلاحات در معیارهای رفتار حرفه ای را انجام می دهند.نکته جالب در این ابلاغیه مهم دولت به عباس آخوندی این است که بر اساس مصوبه جدید کابینه، نحوه احراز شرط حسن شهرت اجتماعی و شغلی برای داوطلبان عضویت در هیئت مدیره نظام مهندسی استان احصا شده که بر اساس آن، مواردی چون حسن شهرت اجتماعی و شغلی و رعایت اخلاق و شئون مهندسی، نداشتن محکومیت انتظامی قطعی درجه 3 یا بالاتر، نداشتن مجکومیت قضایی در امور مدنی و حقوقی مرتبط با فعالیت حرفه ای بیش از 1 بار، نداشتن سابقه ورشکستگی به تقصیر یا تقلب در فعالیت های حرفه ای، نداشتن بیش از 2 بار خلع ید در پیمانکاری عمرانی مورد اشاره قرار گرفته است. این خبر در سایت صبحانه منتشر شده است.


پرونده سیامک نمازی به روایت سخنگوی قوه قضائیه

معاون اول و سخنگوی قوه‌قضائیه درباره پرونده سیامک نمازی متهم ایرانی آمریکایی که به دلیل برخی مسائل امنیتی، دستگیر و هم اکنون در بازداشت به سر می‌برد، توضیحاتی را ارائه کرد.حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای درباره مانور تبلغیاتی رسانه‌های خارجی و ضد انقلاب مبنی بر بازجویی از سیامک نمازی مدیر ایرانی آمریکایی شرکت نفتی کرسنت بدون حضور وکیلش و اینکه به وی اجازه داشتن وکیل داده نشده است اظهار کرد: اولاً در مورد همه متهمان قانون یکسان است. ثانیا بر اساس ماده اصلاح شده قانون آئین‌ دادرسی کیفری، در پرونده‌های امنیتی، وکلایی پذیرش می‌شوند که مورد تایید رئیس قوه‌قضائیه واقع شده باشند.معاون اول دستگاه قضا افزود: بنابراین چنانچه مطابق با این ماده وکیلی معرفی شود، پذیرفته می‌شود و فرقی هم نمی‌کند در این پرونده باشد یا پرونده دیگر. از سوی دیگر نیز اگر خارج از چهارچوب عمل شود، قطعاً وکیل معرفی شده پذیرفته نمی‌شود.بر اساس این گزارش، سیامک نمازی مدیر ایرانی‌ آمریکایی دفتر برنامه‌ریزی استراتژیک کمپانی نفتی «کرسنت»، مهر امسال در تهران بازداشت شد و بنابر اعلام سید محمود علیزاده‌طباطبایی وکیل نمازی، پرونده موکلش در شعبه دوم بازپرسی دادسرای امنیت مطرح رسیدگی است.علیزاده اتهام نمازی را بر اساس اظهارات مادر موکلش، همکاری با دولت آمریکا عنوان کرده و گفته است اتهامی که برای نمازی گرفته‌اند مانند اتهام جیسون است.در هنگام آزادی چهار زندانی دوتابعیتی از زندان‌های ایران، از سیامک نمازی به‌عنوان یکی از چهار زندانی نام برده می‌شد.این اظهارات اژه ای در تسنیم منتشر شده است.

وجود 13 میلیون دختر و پسر در آستانه ازدواج

درحال حاضر ۱۳ میلیون دختر و پسر در آستانه ازدواج در کشور وجود دارد.مدیر کل دفتر سلامت و جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت در دزفول گفت:از13میلیون دخترو پسر بخش قابل توجهی از آنها در حال پشت سرگذاشتن سنین مناسب ازدواج و سن باروری هستند.مطلق افزود: در کشور در سال ۹۳ با کاهش ۶.۵ درصدی نرخ ازدواج نسبت به سال ۹۲ مواجه شدیم و در طلاق رشد ۵.۳ درصدی داشته ایم.وی گفت: ازسال ۸۳ تا ۹۳ به ازای هر ۱۰ ازدواج یک طلاق ثبت شده در حالی که در سال ۹۳ از هر ۱۰ ازدواج چهار طلاق ثبت شده است.مدیر کل دفتر سلامت و جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت افزود: آموزش به دختران و پسران در خصوص فواید ازدواج، نقش ازدواج در سلامت، کاهش مرگ و میر، کاهش بیماری های روحی و روانی، آموزش ملاک های انتخاب و روش تشخیص همسر، آموزش به افراد متاهل و خانواده آنها از جمله برنامه های ما در وزارت بهداشت کشور است. این گزارش در باشگاه خبرنگاران منتشر شده است.

سردرگمی پذیرفته‌شدگان استخدام آموزش و پرورش
 
یکی از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی در لرستان که یک آقای ۳۰ ساله است، در رابطه با هزینه‌های زیاد خوابگاه‌ها، هزینه دوره آموزشی و مسافت زیاد و مهاجرت اجباری می‌گوید: شهریور ماه امسال بالاخره در اوج بی‌برنامه‌گی و بی‌اطلاعی از جزییات برنامه، آزمون استخدامی برگزار و زمانی که اواخر بهمن ماه نتایج اعلام شد، متوجه شدیم که بابت آموزش بدو خدمت باید مبلغ ۲ میلیون تومان پرداخت کنیم؛ در حالی که در سازمان‌های دولتی برای استخدام، سابقه نداشته برای آموزش پول دریافت شود.او ادامه می‌دهد: مراکزی که قرار است برای آموزش به آنجا برویم، اغلب شهرهای بسیار دور و با فاصله‌های صدها کیلومتری‌ست و مجبور به مهاجرت اجباری هستیم. نمی‌دانم من که فردی متاهل هستم؛ با دو فرزند چگونه تا استان فارس که ۱۵ ساعت فاصله دارد؛ بروم، از سوی دیگر به ما گفته‌اند که خوابگاهی برای شما در نظر گرفته نشده و باید خودتان با هزینه شخصی اقدام به گرفتن خوابگاه کنید. در استان لرستان حدود ۷۰ نفر در آزمون استخدامی پذیرفته شدند که باید برای گذارندن دوره آموزشی به اهواز، اصفهان، همدان و شیراز بروند.این پذیرفته شده آزمون استخدامی آموزش و پرورش می‌گوید: مدت زمان این دوره آموزشی ۵ روز هفته است که باید ۸ صبح تا ۸ شب به صورت فشرده در کلاس‌ها حضور یابیم. این در حالی است که هیچ خوابگاه و جا و مکانی برای افراد در نظر گرفته نشده است؛ از سوی دیگر هزینه گذارندن این دوره حدود ۲ میلیون تومان است؛ هزینه‌ای عجیب که تاکنون دریافت نمی‌شده و در هیچ دوره آموزشی و ضمن خدمتی اینطور نبوده است. همچنین گفته شده تا پول را پرداخت نکنیم، ثبت نام انجام نمی‌شود؛ برای حدود ۷۰ نماینده مجلس پیغام گذاشتم و توضیح داده‌ام که وضعیت چگونه است.یکی دیگر از پذیرفته شدگان آزمون که خانمی ۲۴ ساله از استان هرمزگان است و دارای ۲ فرزند است، به خبرنگار ایلنا می‌گوید: در استان هرمزگان ۱۰ نفر خانم در آزمون قبول شدند که قرار شده خانم‌ها به تهران بروند و آقایان به دلیل تعداد بیشترشان در استان بمانند. از سوی دیگر به ما گفته شده که باید ۳ میلیون تومان بابت هزینه این دوره‌ها بپردازیم و برای خوابگاه نیز ماهی ۵۰۰ هزار تومان بابت اتاق‌های ۶ تخته باید خودمان بپردازیم که از توانمان خارج است.این گزارش در ایلنا منتشر شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی