بازدید 3190

عامل چهارشنبه سوري خونين در حبس مي‌ماند

کد خبر: ۵۷۱۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷ 27 February 2016
مردي كه متهم است با انفجار آبشارچيني در چهارشنبه سوري دو سال قبل دو نفر را به قتل رسانده و پنج نفر را زخمي كرده بود، در حبس مي‌ماند.

به گزارش جوان، شامگاه سه شنبه، 27 اسفندماه سال 92 بود كه انفجار هولناك در شهرك گلستان دهكده المپيك مأموران پليس را به محل حادثه كشاند. بررسي‌ها حكايت از اين داشت كه در جريان حادثه كودكي هشت ساله به نام شهداد جان باخته است و شش زن و مرد ديگر هم كه مجروح شده بودند به بيمارستان منتقل شده‌اند.

مادر شهداد گفت همراه خانواده‌ام براي ديدن مراسم چهارشنبه سوري از خانه خارج شده بودم كه بيژن با يك ترقه بزرگ از راه رسيد. بعد از روشن كردن فتيله آن بود كه انفجار مهيبي اتفاق افتاد و پسرم شهداد زخمي شد. بعد از اينكه او را به بيمارستان منتقل كرديم به علت شدت جراحت جانش را از دست داد.

 بررسي‌هاي بيشتر نشان داد كه عامل حادثه مردي 32 ساله به نام بيژن است كه از محل گريخته بود. در حالي كه بررسي‌ها در جريان بود، بيژن يك روز بعد از حادثه خود را تسليم كرد.  او در اولين بررسي‌ها اتهام خودش را قبول كرد و گفت شب حادثه ميهمان خانه يكي از بستگان بودم. روز قبل به خيابان منوچهري رفتم و يك آبشار چيني خريدم تا در جشن چهارشنبه سوري شركت كنم. آن شب هم آبشار را به كوچه و ميان جمعيت بردم و آن را منفجر كردم كه حادثه خونين رقم خورد.

در حالي كه تحقيقات در جريان بود و شاكيان در حال طرح شكايت بودند، از بيمارستان خبر رسيد كه حسن، يكي از مجروحان حادثه كه داماد خانواده متهم بود به علت شدت جراحت فوت شده است. بنابراين بيژن با دو اتهام قتل مواجه شد. با كامل شدن تحقيقات بيژن به اتهام دو قتل عمد مجرم شناخته شده و پرونده براي رسيدگي روي ميز هيئت قضايي شعبه دوم دادگاه كيفري شماره يك استان تهران قرار گرفت. در جلسه رسيدگي به پرونده خانواده حسن، يكي از جان‌باختگان حادثه از بيژن اعلام گذشت كردند اما خانواده شهداد، كودك خردسال گفتند كه خواسته‌شان قصاص است و حاضر به گذشت نيستند.

 مادر شهداد گفت: در آزمايشاتي كه صورت گرفته مشخص شده‌ است باروت سياه در آن ماده آتش‌زا وجود داشت؛ كسي كه بخواهد به‌خاطر شادي چهارشنبه‌سوري آتش‌بازي كند، باروت سياه استفاده نمي‌كند و كاري كه متهم كرده، كاملاً عمدي بوده‌ است. تركش‌هاي ناشي از انفجار آبشار باعث مرگ پسرم شده ‌است و خواستار صدور حكم قصاص هستم.

يكي از مجروحان در جايگاه حاضر شد. او كه دايي پسربچه مقتول است ضمن اينكه خواستار دريافت ديه جراحت‌هايش شد، در مورد حادثه گفت: «من همراه خانواده خواهرم كنار خيابان ايستاده‌ بودم كه متهم آبشاري كه از خودش آتش بيرون مي‌داد، روشن كرد و بعد يكباره منفجر شد، ما هم كنار خيابان بوديم و تركش‌هايي به ما برخورد كرد و باعث مجروح‌شدن من شد.»

پنج شاكي ديگر كه در جريان حادثه دچار جراحت شده بودند از متهم اعلام شكايت كردند. بيژن وقتي در جايگاه قرار گرفت اتهام خودش را پذيرفت و گفت شب چهارشنبه سوري، جشن نامزدي برادرم بود. من براي خريد وسايلي مثل فشفشه، ترقه و آبشار به خيابان منوچهري رفتم. بعد از خريد مواد محترقه به خانه پدرزن برادرم رفتم. آنقدر خوشحال بودم كه مقابل خانه آنها آبشار و فشفشه پرتاب كردم اما ناگهان انفجار مواد محترقه‌اي كه خريده بودم، باعث بروز اين حادثه شد. در اداره آگاهي هم وقتي از من خواستند تا فروشنده را معرفي كنم، همراه مأموران به خيابان منوچهري رفتيم، اما ديگر آن دستفروش را نديدم.

هيئت قضايي بعد از شور بيژن را به پرداخت ديه و سه سال زندان محكوم كردند. چند روز قبل بيژن با ارسال لايحه‌اي از زندان از دادگاه درخواست اعسار كرد و گفت توان پرداخت ديه به قربانيان حادثه را ندارد. او از هيئت رسيدگي‌كننده درخواست كرد تا با آزادي او موافقت كنند تا كار و ديه پرداخت كند. هيئت قضايي بعد از تشكيل جلسه درخواست بيژن را رد كردند، بنابراين متهم تا پرداخت ديه در حبس مي‌ماند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی