بازدید 5000

سلامت روانی قاتل سپهر کوچولو بررسی شد

کد خبر: ۵۷۰۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰ 25 February 2016
سلامت روانی عامل قتل پسر 10 ساله در محله وحدت اسلامی تهران توسط گروه متخصصان پزشکی قانونی بررسی شد. در صورت تائید سلامت متهم، پرونده او با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال می‌شود.

به گزارش جام‌ جم ، رسیدگی به پرونده قتل هولناک سپهر کوچولو ساعت 14 و 30 دقیقه دهم شهریور همزمان با کشف جسد پسربچه مقابل خانه‌شان در محله وحدت اسلامی آغاز شد.

بررسی‌ها نشان می‌داد، این کودک برای خرید از خانه خارج شده و ده دقیقه بعد جسدش در حالی که سرش بریده شده بود، مقابل خانه‌شان پیدا شد.

تحقیقات پلیس از اهالی نشان داد، آنها در زمان قتل مردی با لباس آبی نفتی را دیده‌اند که سراسیمه و در حالی که چاقویی در دست داشته، از کوچه فرار کرده است.

شناسایی عامل جنایت

ماموران با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته ساختمانی در نزدیکی محل جنایت، متوجه شدند مردی جوان پشت سر مقتول وارد کوچه شده و دقیقه‌ای بعد چاقو به دست از کوچه خارج شده است.

سه روز بعد با تحقیقات گسترده قاتل سپهر کوچولو درحالی که لباسش خونی بود، حوالی چهارراه گلوبندک شناسایی و دستگیر شد.

عامل جنایت که خود را اشکان 35 ساله معرفی می‌کرد، در تحقیقات با اعتراف به قتل گفت: چند سالی است که شیشه مصرف می‌کنم و همزمان تحت درمان روانپزشکی هستم. روز حادثه صدایی را شنیدم که می‌گفت چاقو را بردار و به خیابان برو. وقتی وارد کوچه شدم، سپهر را دیدم. پسربچه را پیش از این در رویاهایم دیده بودم. هیچ چیزی از صحنه جنایت را به یاد نمی‌آورم و نمی‌دانم سپهر چگونه به قتل رسیده است.

با اظهارات قاتل 35 ساله او با دستور سجاد منافی‌آذر، بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی به اتهام قتل عمد بازداشت شد.

با گذشت 175 روز از جنایت و ادعای جنون از سوی اشکان، روز سه‌شنبه با انتقال قاتل سپهر به پزشکی قانونی، سلامت روحی و روانی او و بررسی ادعای جنون اشکان در کمیسیون تخصصی پزشکی قانونی بررسی شد. با تشکیل کمیسیون ویژه پزشکی قانونی بزودی نتیجه معاینات اعلام می‌شود.

سکوت قاتل

مادر سپهر پس از جلسه کمیسیون پزشکی قانونی به جام‌جم گفت: وقتی متهم را به پزشکی قانونی آوردند، مادرش را شناخت و به سمت او رفت. بعد هم او را به اتاق معاینه بردند که پزشکان اجازه ورود به ما ندادند و 15 دقیقه بعد او را دوباره بیرون آوردند. او خیلی آرام بود و هرچه درباره علت قتل سپهر از او پرسیدیم جوابی نداد.

وی ادامه داد: بعد مرا به اتاق پزشکان بردند و پرسش‌هایی درباره اعتیاد قاتل و رفتارش پرسیدند. شش ماه از قتل پسرم گذشته و هنوز پرونده در دادسرا به نتیجه نرسیده و منتظر اعلام بررسی سلامت روانی متهم هستیم. اگر او دیوانه بود، چطور در دانشگاه درس خوانده و در بانک کار کرده بود؟ او سالم است و با این بهانه می‌خواهد از مجازات فرار کند. همچنان منتظر هستیم تا او محاکمه و به سزای جنایت خود برسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست