بازدید 24255
روح جوانی در ائتلاف اصولگرایان؛

گزارشی از نشست خبری 4 نامزد جوان فهرست بزرگ اصولگرایان

این چهار عضو فعال با تأکید بر همبستگی میان همه اعضای لیست سی نفره ائتلاف بزرگ اصولگرایان از تمامی مردم خواستند تا در گام اول، پای صندوق ها حاضر شده و تعهد خود به انقلاب و آرمانهایش را به جهانیان نشان دهند و در گام دوم با رأی دادن به تمامی اعضای یک فهرست کمک کنند تا تیم های فکری به صورت کامل وارد مجلس شوند، چرا که به زعم آقای وکیل پور، ترکیب 30 نفره متشکل از نیروهایی است که در حوزه های مختلفی تخصص داشته و در نتیجه ترکیب کامل این 30 نفر حتما کارامدی بیشتری خواهد داشت.
کد خبر: ۵۷۰۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۱ 24 February 2016
یکی از مهمترین گام ها در سیاست گردش نخبگان و انتقال تجربیات و داشته ها به نسل های جدید بازیگران سیاسی است. در این میان، اصولگرایان با تزریق نیروهای جوان به فهرست انتخاباتی خود در تهران گامی بزرگ برداشتند. 4 نامزد جوان لیست ائتلاف بزرگ اصولگرایان در نشستی خبری مروری بر آرای انتخاباتی اصولگرایان داشته و از نقش جوانان در انتخابات سخن گفتند.

به گزارش «تابناک»؛ اصولگرایان چهار عضو جوان را با انگیزه دمیدن روحی تازه در فهرست خود قرار دادند. در این نشست، این 4 نفر که عبارتند از آقایان سید علی قریشی، مهدی وکیل پور، حجت الله عبدالملکی و محمدجواد عامری شهرابی دیدگاه های خود را پیرامون مسائل مختلفی مطرح کردند.

زیر و بم اقتصاد از نگاه استادی جوان


در آغاز آقای عبدالملکی از شیوه تصمیم گیری در ائتلاف بزرگ اصولگرایان سخن گفته و بر وحدت کامل میان تمامی جریانات حول محور آرای سه آیت الله تأکید کرد. عبدالملکی در ادامه با تأکید بر مکانیسم یکسان تصمیم گیری و تعیین مصادیق در دو فهرست مجلس شورا و خبرگان اشاره کرد: جوانان نیز به نوبه ی خود باید با توکل به خدا و با حضور پررنگ خود در انتخابات هفتم اسفند نه تنها قدرت خود را نشان دهند، بلکه با این حضور خود تأکید کنند که توان ایفای نقش های بزرگتری را در عرصه سیاسی کشور دارند.

عبدالملکی که دکترای خود را در اقتصاد گرفته و عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) است در ادامه به نقد عملکرد اقتصادی دولت پرداخته و گفت: تصمیمات دولت در حوزه های اقتصادی دچار نوعی عدم انسجام است. به نظر این استاد اقتصاد دولت در بخش های خودروسازی، مسکن و اشتغال از تمامی برنامه های خود جا مانده و پیشرفتی حاصل نشده است.

عضو جوان ائتلاف بزرگ اصولگرایان در ادامه با تمرکز بر صنعت خودروسازی مدعی شد «ما توان این را داریم که خودروهایی با کیفیت بالا و با قیمتی رقابتی تولید کرده و به سطح رقبای کره ای خود برسیم. دولت نباید وامهای کلانی را غیرمستقیم وارد این صنعت کرده و مشکل را مقطعی حل می کرد، بلکه باید با اعطای تسهیلات به شرکتهای خودروساز از یک سو و تعیین مهلت زمانی برای ارتقای کیفی محصولات و کاهش پلکانی مالیات واردات خودرو، زمینه را برای بهبود کیفیت و جلب رضایت مردم فراهم کند.» در ادامه این فعال سیاسی تأکید کرد، در صورت حضور در مجلس به شدت پیگیر نظرات بر عملکرد اقتصادی دولت باشد تا نقش خود را به عنوان نماینده مردم در بهبود معیشت شهروندان ایفا نموده و دین خود را به هموطنانش ادا کند.

وقتی متخصصان متعهد، محرم شناخته نمی شوند


در ادامه نشست نوبت به کسی رسید که فوق دکترای خود را در رشته مهندسی نفت از دانشگاه های امریکا، آن هم در قلب نفتی غرب، در ایالت تکزاس اخذ کرده است. عامری شهرابی که ده ها مقاله بین المللی در حوزه صنعت نفت داشته و هم اکنون استاد دانشگاه است، سخنان خود را با تأکید بر ضرورت تنوع آغاز کرده و گفت: «تنوع در سلایق و نگاه ها محور پیشرفت است؛ بنابراین وقتی نیروهای جوان با نگاهی فنی در کنار شخصیت های برجسته نسل های نخست انقلاب قرار می گیرند، در عمل می توانند همدیگر را تکمیل کرده و در نتیجه جوانانی که در انتخابات داوطلب شده اند عملا به پویایی مجلس دهم کمک خواهند کرد».

خصلت علمی محمدجواد عامری سبب شد تا تأکیدش را به سمت نفت و قراردادهای نفتی سوق دهد. او معتقد است که قراردادهای نفتی همچون هر قراردادی ویژگی های خاص خود را دارد؛ اما چیزی که بیش از هر چیز دیگری موجب شد تا این نامزد اصولگرا انتقادات خود به وزارت نفت را تشدید کند، این بود که «متخصصان یک حوزه، محرم شمرده نمی شوند.» عامری اشاره کرد که «هیچ یک از همکارانش در مؤسسه های مطالعاتی متعدد نفتی و در دانشگاه ها دسترسی به این قراردادها نداشته و آنها را به بهانه محرمانه بودن ندیده اند. این در حالی است که جزئیات این قراردادها در اختیار مدیران شرکت های نفتی اروپا و آسیاست»

عامری با لحنی دلسوزانه اشاره کرد، «وقتی بهترین جوانان این مرز و بوم و متخصصان یک حوزه را محرم ندانیم، عملا آنها را از دامن نظام بیرون رانده ایم و این چندان خوشایند نیست. چرا باید با قراردادهایی که غیرتخصصی تدوین شده اند، کارهایی را به شرکت های خارجی بسپاریم که در داخل توان فنی و انسانی انجامش را داریم؟ آیا وظیفه یک مجلس انقلابی نیست که با استفاده از دانش بومی، نه تنها وابستگی را کاهش دهد، بلکه با جذب نیروهای متعهد به سیستم، آینده خود را تضمین کند؟» عامری در ادامه اشاره ای نیز به نقش جوانان در انتخابات داشته و از تمامی شهروندان ایرانی خواست تا با حضور در انتخابات 7 اسفند وظیفه ملی خود را در قبال جامعه انجام دهند.

گزارشی از نشست خبری 4 نامزد جوان فهرست بزرگ اصولگرایان


جوان ترین عضو لیست اصولگرایان؛ جوانی با یک نگاه جامع


فهرست ائتلاف بزرگ اصولگرایان یک شگفتی داشت و آن هم جوانی بود که سیمایی آراسته داشت و دغدغه هایی انسانی. مهدی وکیل پور جوان ترین عضو این فهرست 30 نفره، با اینکه سن کمتری نسبت به همراهانش داشت، دیدگاه های نسبتا جامعی را مطرح کرد. وکیل پور در آغاز سخنان خود اذعان داشت، «این ائتلاف یک پدیده سیاسی نیست، بلکه ائتلافی است در پاسخ به نیازها و اولویت های مردم. به بیان دیگر این طور نیست که فکر کنیم جریان های سیاسی اصولگرا برای کسب قدرت وارد ائتلاف شده اند، بلکه این دلسوزی آنها برای مردم بود که آنها را حول محور بزرگان این جریان گرد هم جمع کرد. این 30 نفر از بزرگ تا کوچک، همگی تنها برای ادای دین به ملتی ائتلاف کرده اند که بر گردن همه ما حق دارند».

وکیل پور علیرغم جوانی، تجربه فراوانی دارد دغدغه های مردم تهران را فهرست کرده و از ترافیک، آلودگی هوا، اشتغال و ازدواج سخن گفت. رئیس پیشین فرهنگسرای فناوری اطلاعات در سخنانش با اشاره به فضای مجازی، تعداد بالای کاربران و گستردگی این حوزه از بازی های رایانه ای گرفته تا فعالیت های علمی گفت: «ما در مجلس آینده به دور از سیاسی و حاشیه ای کردن موضوع فضای مجازی، آن را مورد توجه قرار خواهیم داد. ما باید با بهبود این فضا و زیرساخت های آن بر مبنای توان جوانان داخلی، به تولید ثروت و چرخه اقتصادی کردن آن بپردازیم. از این طریق نه تنها اشتغال زایی بلکه تولید ثروت در فضای مجازی می توان به کمک دولت و ملت بیاید.» جوان ترین عضو لیست اصولگرایان در ادامه سخنانش بر اهمیت اشتغال و ضرورت تامین مالی جوانان به عنوان پیش نیاز ازدواج تأکید کرده و گفت، یک مجلس دلسوز، مجلسی است که بتواند زمینه را برای این دو فراهم کند.

از آموزش سیاسی تا سیاست های آموزشی با سید علی قریشی


چهارمین عضو جوان فهرست اصولگرایان که سید علی قریشی نام دارد، تحصیلات خود را در حوزه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی به پایان رسانده است. قریشی به انتقاد از آموزش های سیاسی در سالهای اخیر پرداخته و معتقد است که محتوای آموزشی و مکانیسم های آن طی این سالها بسیار سیاسی شده است به طوری که «رگه های نفوذ یک جریان خاص را می توان در آموزش پیدا کرد.» بر همین اساس قریشی معتقد است: «جوان آرمانگرای انقلابی نمی گذارد در آینده نیز این روند تکرار شود و باید مانع از این شد که آموزش های سیاسی جایگزین سیاست های کلان آموزشی کشور شود.»

قریشی ادامه داد: ریل گذاری آینده نظام آموزشی ایران بر عهده جوانان آرمانگرای مجلس دهم قرار گرفته و این جوانان فعال در مجلس آینده هستند که سیرت ها و صورت های آموزشی را باید به بهترین شکل خود تغییر دهد. مجلس دهم ان شاءالله با صدای رسای جوان انقلابی، خواهد توانست سفره خانواده های فرهنگیان را پر رنگ تر نموده و نیازهای معیشتی و مادی آنها را تأمین کند تا آنها نیز در تربیت نسل های آینده اتقلاب هیچ مشغله ای نداشته باشند».

در پایان تمامی این چهار عضو فعال با تأکید بر همبستگی میان تمامی اعضای لیست 30 نفره ائتلاف بزرگ اصولگرایان از تمامی مردم خواستند تا در گام اول پای صندوق ها حاضر شده و تعهد خود به انقلاب و آرمان هایش را به جهانیان نشان دهند و در گام دوم با رأی دادن به تمامی اعضای یک فهرست کمک کنند تا تیم های فکری به صورت کامل وارد مجلس شوند، چرا که به زعم آقای وکیل پور، ترکیب 30 نفره متشکل از نیروهایی است که در حوزه های مختلفی تخصص داشته و در نتیجه ترکیب کامل این 30 نفر حتما کارآمدی بیشتری خواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها