بازدید 106571

آبروریزی ملی؛ عکس گرفتن ایرانیان با ایرباس فرانسوی

اطلاع رسانی حماسی درباره این فرود صورت گرفت و همه ایرانیان می دانستند که چه ساعت و چه دقیقه ای این هواپیما بر زمین می نشیند. خالق این ایده، خالق ایده عکس گرفتن با هواپیما، خالق رونمایی از دل‌خوش‌کنک برای ایرانیان، احتمالا نمی داند چه تصویری از ایرانیان به جهانیان مخابره کرده و چگونه با غرور ایرانیان عزتمند بازی نموده است.
کد خبر: ۵۶۹۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳ 21 February 2016
شاید تنها در ایران این اتفاق بیفتد که لحظه فرود یک فروند ایرباس فرانسوی در نشریات و رسانه های دیداری و شنیداری اطلاع رسانی شود تا انبوه خبرنگاران و البته برخی از مقامات به فرودگاه بروند تا از نزدیک یک هواپیمای ایرباس 350 را از نزدیک ببیند و با آن عکس یادگاری بگیرند.

به گزارش «تابناک»، در روزهای گذشته، ابتدا خبری منتشر شد مبنی بر اینکه یک فروند هواپیمای ایرباس 350 که ایران از فرانسه خریداری کرده، وارد فرودگاه مهرآباد تهران خواهد شد؛ خبری که البته خیلی زود تکذیب شد و همگان فهمیدند ماجرا غم انگیز تر از این حرف هاست و فقط قرار است یک فروند ایرباس شبیه آنچه ایران سفارش خرید آن را به شرکت ایرباس داده است، نمادین در تهران بنشیند و پس از دو ساعت مسیر پروازی خود را به سمت فرانسه ادامه دهد.

ماجرا البته غم انگیزتر از فرود هواپیمای ایرباس 350 هم شد؛ زمانی که این هواپیما در فرودگاه مهرآباد تهران بر زمین نشست، خبرنگاران، برخی از مقامات فرودگاهی و البته تعدادی از کادرهای پروازی ایرانی، با این هواپیما عکس یادگاری گرفتند و گوشه گوشه این هواپیما را برای گرفتن عکس زیر و رو کردند و در نهایت آنچه تیتر رسانه ها شد، عکس یادگاری ایرانیان با چهره های خندان با یک هواپیما بود؛ درست مانند روزی که اولین اتومبیل ها به ایران آمدند و دوربین ها، عکس یادگاری ایرانیان با این موجودات عجیب الخلقه را ثبت و ضبط کردند.

در این باره باید گفت، اطلاع دقیقی در دست نیست که اطلاع رسانی لحظه به لحظه فرود این هواپیما در ایران ایده چه کسی بوده و هنوز هم نمی دانیم، آیا برای شاد کردن دل جوانان این سرزمین و نشان دادن کادویی که قرار است چند سال دیگر به آنان داده شود، این کار صورت گرفته، یا یک برنامه عادی و روزمره پروازی بوده است؟!

در هر صورت اطلاع رسانی حماسی درباره این فرود صورت گرفت و همه ایرانیان می دانستند که چه ساعت و چه دقیقه ای این هواپیما بر زمین می نشیند. خالق این ایده، خالق ایده عکس گرفتن با هواپیما، خالق رونمایی از دل‌خوش‌کنک برای ایرانیان، احتمالا نمی داند چه تصویری از ایرانیان به جهانیان مخابره کرده و چگونه با غرور ایرانیان عزتمند بازی نموده است. خالق این همه ابتکار، ایرانیان را برای جهانیان، انسان هایی تصویر کرده که گویی تا کنون هواپیما ندیده اند و اینک که یک هواپیما در کشورشان به زمین نشسته است، از فرط شادی، برای عکس یادگاری گرفتن امان از کف بریده اند! امروز هم برخی از نشریات این هواپیما را عکس جلد یا صفحه اول نشریات خود کرده اند!
 
این روزها شاید هر مقام مسئولی در بزنگاه انتخابات از سر حس وظیفه و تکلیف الهی بخواهد کارهای تبلیغاتی انجام دهد و دستاوردهای دولت یا گروه مورد علاقه خود را در بوق و کرنا کند؛ اما احساس تکلیف و ادای دین به مقامات مافوق، نباید هزینه ای برای عزت و شرف ایرانیان داشته باشد. اگر بپذیریم انجام امور به نحو مطلوب، برای عزت و آبرو دادن به انسان ایرانی است، نباید برای متاع کوتاه مدت تبلیغاتی، چوب حراج به آبروی آنان بزنیم و تصویری از ایرانیان نزد افکار عمومی جهانیان ثبت کنیم که گویی ایرانی ها انسانی ها دور از تمدن و ناآشنا با فناوری های روز دنیا هستند. نباید در هنگامه ای که آواز شجاعت و مدیریت ایران در سراسر منطقه زبانزد عام و خاص شده است، خودمان تصویر دگرگونه از ایرانیان ارائه دهیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۶۳۱
انتشار یافته: ۱۰۳
خیلی پررووید به خدا
سقوط هواپیما ابروریزی ملی نبود؟!!!!از نظر شما که مردمو یه مشت حیوون بی ارزش میدونید نه اصلا مهم نیست
از بس بخاطر تحریمها عقب افتاده و بدبخت شدیم که این شده حالو روزمون
خیلی وقیحید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
حالا عکس بگیرن چی میشه؟
ناشناس
| Germany |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
چه ربطی داره؟
حالا چون اینها ایمن تر هست باید ضایع بازی در بیاریم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
شما اگر مشکلی داری چیزی تولید کن که ارپایی ها برن باهاش عکس بگیرن

دانا چون طبله عطار است خاموش وهنر نمای نادان چون طبل غازی بلند اواز ومیان تهی
دلخوش کنک !
پاسخ ها
دلسوز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
حکایت اس 300 روسهاست مسئولین سه ساله دارن میگن امروز تحویل میشه فردا تحویل میدن .چه بازیهایی مسئولین خودمون دارن با خودمون میکنند .
این امر به خاطر این بوده که مردم امیدوار شوند چرا که هواپیماهای 40 سال قبل دیگه باید به بایگانی ارسال شوند تا جان انسانها ارزش داشته باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
ضمن اينكه وقتي خودتون ميگيد اين هواپيما دو ساعت سمبليك اومده .خوب برا كار سمبليك عكس هم ميگيرن ديگه. برا معاينه فني كه نيومده
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ! طرف با چه شور و شوقی هم داره توضیح میده !!! چکار کردی با این ملت مموتی !
چرا حرف مفت مي زنيد اين كجاش آبروريزي بوده.چطور افتتاح دستشويي هاي پارك هاي تهران زمان شهرداربودن همون كسي كه حتي دوست ندارم اسمشو به زبون بيارم روصداوسيما هم پوشش ميداد آبروريزي نبود.حالا عكس گرفتن ازيكي ازپيشرفته ترين هواپيماهاي جهان آبروريزي هست.متاسفم براتون.
واقعا که!!! کجای این آبروریزی است؟ هواپیما را آورده اند اینجا تا دست اندرکاران و فعالان صنعت هوایی از نزدیک مشخصات آن را ببینند.
البته شاید برای شما که رئیس جمهور محبوبتان کسی را پیدا نمی کند تا با آن عکس بگیرد و ناچار می شود با نگهبانان فرودگاه عکس یادگاری بگیرد، این کار خیلی آبروریزی تلقی شود!!!
از بس ما رو بدبخت نگه داشتن توقعی بیش از نیست
من که خیلی خجالت کشیدم. الان تو ذهن دنیا مثل یه سری اقوام بدوی هواپیما ندیده ایم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
"الان تو ذهن دنیا مثل یه سری اقوام بدوی هواپیما ندیده ایم."!!
مطمئنی الان اینجوری شدیم و قبلا نبودیم؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
خوب ندیدیم !!!
اینقدری که ما ایرانی‌ها رو جو می‌گیره خود جوّ رو، جو نمی‌گیره!!!
چه ضایع
ندیده هم شدیم
خدایا این عقب افتادگی رو از ما نگیر
جسارتا این رو حتما چاپ کنید و ربطی به این موضوع نداره اما مهم هست
این رسم چیه که اول صبح در ساعات کاری کارمندان به جای کار کردن برای مردم، با نون سنگگ و آش و املت میان سر کار؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
رسم صبحانه خوردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
حتما خودت مغازه داری تا لنگ ظهرم میخابی بعدم صبحانه و نهارتو باهم میخوری ، میری مغازه اونجام میخوری بعد دوباره میای خونه میخوری میخوابی بعدم کارمند بدبخت چرا صبحانه میخوره...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
هیچ کجا این رسم وجود نداره چون که اونها خودشون ماشین کافی ساز دارن و یا اینکه یک بوفه ای دارند برای اینکه چیزی که می خواهند رو می رن و از اونجا می خرند ولی خوب این توی ادارات ما معمول نیست....
هیچ ربطی هم به موضوع و موضوع شما هم هیچ ربطی به ربط نداشت!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
دقیقا درسته. به نظر من کارمندان باید نیم ساعت زودتر از خواب بیدار شده که صبحانه رو قبل از شروع تایم اداری میل نمایند.

به به املت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
البته شما درست می فرمائید و صبحانه باید در منزل خورده شود!ولی وقتی ساعت کار بعضی از کارمندان کله سحر است (به احتمال زیاد شما در آن موقع در خواب نازید) و در تاریکی هوا باید از منزل خارج شوند دیگر نمی شود خرده گرفت!
یاد یادگاری های دوران آقای احمدی نژاد افتادم...وطنم پاره طنم...
بابا بیخیااااال
با سلام
تابناک عزیز خواهشمندم تا دید فنی به موضوع داشته باشید .
بعد هم این موضوع باعث افتخار است که ما جدیدترین هواپیمای تولید شده را خرید خواهیم کرد و عکاسی حمل و نقل تجاری در همه جای دنیا پرطرفدار است .
بعد هم میگن چرا هواپیما خریدیم
بیا ، نیومده باهاش عکس هم انداختن همه
این آبروریزی نیست بلکه علاقه مردم ما برای داشتن ارتباط خوب با جهانیان است
با این شرایطی که پیش آورده بودن ، ببین چه به روز مردم ما فرهنگ ما و عزت نفس ما اومده .......
مردم خود قضاوت کنند
هواپیما ندیده نیستن اما دیدن آخرین دستاورد صنعت هوانوردی دنیا واقعا هیجان انگیز هست البته برای افرادی که دلشون با آنتونوف ۱۴۰ خوش بوده این حس قابل درک نیست!
یعنی واقعا من از اون موقع که این خبر رو خوندم سر درد دارم.
به کجا داریم میریم ما؟
یعنی مشکل ما عکس یادگاری با ایرباس بود؟

پروژه های فضایی و هسته ای ما تعطیل شده، دانشمندان مون دارند میرند که به اینجا برسیم؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
آره واقعا مردیم از بی هسته ای ملت بدبخت شدن چون پروژه هسته ای تعطیل شد چقدر نبودش احساس میشه سر سفره
تابناك خيلي دمق شدم
و نشون مي ده ما مردم چقدر منتظر و مستعد يك نكته كوچك كه حماسه ملي درست كنيم به نفع اشخاص
خیلی هواپیمای باکلاسی هست وعکس گرفتن هم دارد تا کی باید با هواپیماهای فوکر خانواده ها داغدار بشن ؟؟؟؟؟
برويد پاي درد و دل خانواده هاييكه عزيزانشان را در سوانح هوايي از دست دادنو و به اين صحنه ها گير ندهيد، اين يك سنت است ، ما ايرانيان عادت داريم با يك ماشين پرايد هم كه ميخريم عكس ميگيريم
عزيزم تاسفت رو براي اونايي بخور كه ملت رو اينطور نديده و محروم مردن
ها ها ، مسخره بازی قشنگی بود در حد مذاکرات هسته ای جلیلی و غرب .
شو تبلیغاتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
شما نماینده نیستی ؟
اين احساس واقعي ايرانيان هست نبايد از منعكس كردنش خجالت كشيد . اگر ايرباس و خارج بود همه آقايان بچه هاشون كه الان خارج نبودند مي موند با امكانات اين كشور زندگي مي كردند،‌‌ چرا خجالت بكشيم غرور ملي مان آن موقع كه مسافران هواپيماهاي مسافربريمان در هوا تكه تكه مي شود لكه دار نمي شود ؟؟؟ حالا كه وقت خوشي است مگر مرگ و ميري چيزي است كه عزا بگيريم آقاي تابناك
واقعا جای تاسف و خجالت داره.
حقمونه ، اینا نتیجه ندیده بودن ما ایرانی هاست
وقتی یه یه حکم بین المللی بگیم کاغذ پاره ، میخواییم چه رفتاری داشته باشیم ؟
این خبر هیچ جاش غم انگیز نیست باعث افتخار این ملت که بعد از مدتها به برکت دولت محترم صاحب بهترین ها باشه شما از جا دیگه دلخوری تو ذوق مردم نزن
خاااااااک تو اون سرتون!!!!!!!
تمام این مصیبت ها به وادادگی و البته دست خالی ماندن دولت است. حرف حرف حرف حرف ، ایرادگیری از گذشته؟
مقصر این عقده بازی ها کیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
بگم ؟ بگم ؟
چرا ناراحت بشیم از واقعیت؟ حقیقیت اینه که هواپیما ندیده هستیم البته از نوع این مدلیش. باید زودتر از اینا هواپیما این مدلی می خریدیم و به فکر عزت و غیرتمون بودیم.
خب چرا از خود واقعی فرار میکنین تابناک...لابد همینیم دیگه...اصرار داری بگی نیستیم....وقتی مقامات رفتن عکس بگیرن یعنی کسایی که این مقامات رو انتخاب کرون هم این کارو دوست داشتن. و در یک سطح بالاتر مردم به اون کسایی که این مقامات رو انتصاب کردن هم رای دادن...نتیجه اینکه اگر اینکار نمیشد بتید تعجب کرد...
ــ آنوقت مسببين اين همه عقده و بدبختي در كشور كييا هستند؟‌ مردم بيچاره مگر چه گناهي دارند كه خوشحالي مي كنند حتي اجازه ندارند خوشحالي شونو نشون بدهند ؟‌به ديگران بر مي خورد؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
مسببین ، پول های مردم را از ایران خارح کرده و در کانادا مشغول خوش گذرانی هستند .
من خیلی وقتها شرمنده میشم که همچین هموطنهایی دارم که یک ذره عزت نفس ندارن. عزت نفس نداشتنشون در این جور مواقع خیلی تابلو میشه ولی در موارد زیاد دیگه ای هم میتونم ببینم مثلا وقتی از یکی میپرسی که وضعت چطوره با اینکه خوبه میگه هیچی ندارم و مثل یه گدا منتظره پولی بهش بدی یا مثال دیگه اینکه قدیمها انعام گرفتن مخصوص اقشار ضعیف بود مثل کارگر یه بیمارستان ولی الان خیلی از پرستارها (اگر نگیم دکترها) هم دوست دارن انعام بگیرن. مثال دیگه اینکه وقتی یه خارجی رو میبینن اون قدر ذوق میکنن که انگار یه اتفاق عجیبی تو زندگیشون رخ داده در حالی که شاید اون طرف ارزش احترامم نداشته باشه و خیلی هم آدم بدی باشه. امیدوارم این جور رفتارها از بین بره، من هر کار بتونم انجام میدم که از بین بره، از جمله پیام گذاشتن، لطفا شما هم منتشر کنید.
عکس گرفتن با هواپیما و حتی برگزاری مراسم برای ورود اولین هواپیما از یک نوع خاص در همه دنیا مرسوم است
مثل زمانی که در دولت قبل اولین بار ایرباس ا ۳۸۰ در فرودگاه امام نشست و مراسمی برگزار شد و هواپیما اب پاشی ( مراسم مرسوم در دنیا ) شد
لطفا جوسازی نکنید
تابناک خودتم ایرانی هستی و خیلی وقتا جو گیر ...پس الکی جو نده....کامنتمم بذار تا همه ببینن و نظر بدن
عکس یادگاری گرفتن با آخرین ورژن ایرباس چه عیبی داره ؟؟؟
من حداقل تا حالا بیش از 200 هزار مایل مسافرت هوایی داشتم ولی وقتی عکس های هواپیما را دیدم
به خصوص نحوه چیدمان صندلی اکونومی به صورت 3-3-3 برام خیلی جالب بود
خیلی خوبه که شما ژست پوپولیستی نگیرید
حاضرم شرط ببندم شما اصلا متوجه چیدمان نوع صندلی ها نشده اید .
پاسخ ها
مهدی
| Spain |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
الان یعنی میخواست یبگی خیلی سفر رفتی ؟باشه بابا تو مارکوپلو
واقعا چرا چرت و پرت میگی؟!!
یک مسئله ساده رو اینقدر بزرگ میکنی که انگار چیکار شده!!
برو آقا الکی شلوغش نکن
صمد آقا به فرودگاه میرود !!!!!!!
چقدر ادم های کوچکی در بین مدیران داریم ابرو ریزی از این بیشتر نمیشود
سطح درك نويسنده از ماجرا كاملا مشهود است ! اين يك شوء آف مرسوم در صنعت هوانوردي است كه خريداران هواپيما ها تلاش ميكنند قبل از در اختيار گرفتن كالاهاي خريداري شده اين صنعت بصورت نمادين يك يا چند فروند از اين هواپيماها را در فرودگاههاي محلي به نمايش بگذارند !
سواي اين مورد تاييدي است بر عقد قرارداد خريد و در اخر هم جشني براي شكستن طلسم تحريم هاي سي و چند ساله
گر چه ابعاد تك صدايي مجموعه زير دستان رضايي فدرال منش ! بر كسي پوشيده نيست اما با نشر اين پاسخ اجازه بدهيد تا مخاطب شما بداند نگارنده متن اصلي چقدر نسبت به اوضاع و احوال اين صنعت ملتفت است !
تیم رئال مادرید در دبی هم با هواپیمای امارات عکس سلفی و یادگاری گرفتن ، شما اگر به فکر آبرو ، عزت و فرهنگ این مملکت هستی برید به خبرهای بپردازی که واقعا ابرو و حیثیت ایرانیان را به خطر می اندازه !
حالا فکر کردم چی شده ؟؟؟
به سفارت عربستان مثل دوره بربرها حمله میشه و ابروریزی ملی نمیشه اونوقت همچین موضوع پیش پا افتاده ای ....
این مسایل عقب ماندگی ما را میرسونه. چرا نباید اجناس به روز در ایران وارد بشه؟
چرا نباید ما تولیدات به روز جهانی و با کیفیت را داشته باشیم؟؟؟
این مساله ای است که بعد تحریم ها بارها و بارها خواهیم دید دلیلش هم باز شدن درهای کشور بر روی محصولات با کیفیت و به روز هستش و این مساله خیلی هم خوبه. ما ایرانی ها حقمون استفاده از اجناس با کیفیت هست حال چه تولید داخل و چه تولید خارج
مهم کیفیتشه نه ساخت کجا باشه
در ازای چهارتا هواپیمای دست دوم چه امتیازها که ندادیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
دوست عزیز وقتی اطلاعاتت در این مورد ضعیفه لطفا نظر نده! هواپیمای دسته دوم اگر قرار بود باشه که تا سال 2020 تحویلش طول نمی کشید عزیز من! در ضمن برای هواپیمای دسته دوم نمیرن با شرکت تولید کننده قرارداد ببندند!
و با کمال تاسف در یکی از پر بیننده ترین بخش های خبری 22 شبکه سه به عنوان اولین خبر عنوان شد.
خدایا ظهور آقا رو نزدیک تر کن
تحمل این همه ذلت خیلی سخته
ما ایرانی ها هیچی از دیگران کم نداریم به خدا
تنها و مهمترین پاشنه آشیل ایران ضعف مدیریتی است و بس
یه ذره اعتماد به نفس - یه جو غیرت
چرا با این رفتارها خودمون رو تحقیر می کنیم؟
"نباید در هنگامه ای که آواز شجاعت و مدیریت ایران در سراسر منطقه زبانزد عام و خاص شده است"
آخه کدوم آوازه چرا حرف بی ربط میزنید از بس شعار دادید خودتون هم باورتون شده
یه ملت بدبخت عقب افتاده فقیر حالا داره دنیا رو مدیریت میکنه؟!
انگیزه چنین نوشته ای جز ابتلا به خود ککه پنداری مفرط نیست.
اتفاقا کارخوبی کردنداحسنت برمرامشون بسکه خانواده ها دلهره دارند برای عزیزانشون که باهواپیماهای کهنه واسقاطی مسافرت میکنند باباکجای کاریدباید واقعیتها اشکارشود مردم میخوان امنیت داشته باشند خوب زندگی کنندووووو
وقتی تمام شرکتهای هواپیمایی منطقه دارن ازش استفاده میکنن عکس یادگاری گرفتن البته که ضایع هستش.
شما خودتون هم توی کانال تلگرامتون اطلاع رسانی کرده بودین. از کجا معلوم خبرنگار تابناک هم میون کسایی که عکس گرفتن نیست.
میشه حالا که خبر این آبرو ریزی رو مینویسی جناب تابناک دلیلش رو هم تحلیل کنی؟؟؟؟
آیا دلیلش محدودیت هایی که همفکران شما از زمان جنگ تا حالا به سر این مردم آوردن نیست؟؟؟؟
بررسی کن
انتظار دارند مردم بهشون رای هم بدن
مردم اسم شما روی دستمال کاغذی کثیف هم نمی نویسند
همش تقصیر احمدی نژاده...
عادت كرديم چشم بسته از ايران خودرو و سايپا ماشين بخريم
حالا ديگه اوف داره برامون قبل از خريد محصول رو بررسي كنيم
خودباختگی فرهنگی یعنی همین
حالا اگر زیر این دیگ دمیده شود بعد از سه سال نتیجه همین می شود که می بینیم
عکس با هواپیما
هيچم آبروريزي نبود اصلننن
بسیار مطلبتون بچه گانست. حتی تو پیشرفته ترین کشورها هم از محصولات جدید و به روز همه دوست دارند عکس بگیرند. فیلم های خیابون های گرون لندن رو ندیدید پس وقتی که یه سری با دوربین دنبال خودروهای سوپر اسپرت در حال دویدن و عکس گرفتن هستند. این هم یک هواپیمای کاملا جدید و به روزه و به نظر من هیچ ایرادی نداشته این کارشون. مسلم بدونید اون خلبان ها و کادر پروازی و بقیه کلاسشون به قدر کافی بالا بوده که بدونند کدوم کار آبروریزی هست و کدوم کار نه!
غرور کجا بود اینگونه هندونه گذاشتن زیر بغل ایراینیان که من هم جزیی از اونهام باعث میشه که بخوایم مترو سوار شیم به حق و حقوق هم تجاوز کنیم رانندگی کنیم به حق حقوق هم تجاوز کنیم و هزاران تجاوز و بی فرهنگی دیگه ، بیایید حقیقت رو قبول کنیم و در جهت بهبود فرهنگ ایرانیان گام برداریم
این همه آدم جمع شدند که با یک هواپیما عکس بگیرند ؟ اگر جنبه اطلاع رسانی هم داشت عکس از خود هواپیما کافی بود .
مگه با خودمان تعارف داریم واقعا ملت ایران سی و هفت هشت سال است که هواپیمای نو ندیده است البته اینکه استقلال و خارج شدن از یوغ استعمار هزینه های خاص خودش را دارد بحثی است جدا ولی اینکه بخواهیم القا کنیم که صنعت هوایی ما در دنیا سرآمد بوده و ما هواپیما ندیده نیستیم جز کلاه گذاشتن سر خودمان ثمر دیگری ندارد.
مساله کوچيک رو الکي و بي دليل بزرگش نکنيد لطفا.....
تیتر این خبر یه سیاه نماییه که میخواد برداشت سیاسی بکنه.
اصلا هم آبروریزی ملی نیست.
یکسری تفکرات مخرب و مریضه که باعث آبروریزی ملت شریف ایران میشه.
صف كشيدن براى يك كاسه عد سى نذرى آبرو ريزي و گدا صفتى نيست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
آفرین !
هر موقع دادند شرطه !!!!؟؟!!!!
اگر خودمان را بالاتر از هواپیمایی امارات ندانیم جالب است بدانید در بازدید شیخ محمد از هواپیماهای جدید ایرباس ایشان هزاران عکس میگیرند.
اصلا مشخص نیست نگارنده این متن با چه درکی این مطلب را نوشته اند
الان فلان شرکت خودرو ساز چینی هم وقتی از یه محصول تو یه بازار جدید رونمایی میکنه،فرش قرمز پهن می کنند و کلی مهمون و خبرنگار هم دعوت میشن... حالا یکی از پیشرفته ترین هواپیماهی جهان تو ایران رونمایی میشه... این صحبت ها چیه؟!!!!!!!!!
اين نشون دهنده بيكاري در كل جامعه ايران است اينها كار ندارند وسط روز اومدن توي فرودگاه ؟؟ مجوز كه دارند كارگر و كارمند هم كه هستن عابرين توي خيابون كه نيستن مسئولين بايد تعداد نفرات را كنترل بكنند و نگذارند هر كسي توي فرودگاه بره داخل هواپيما و سلفي بگيره ابرو را روساو مسئولين فرودگاه برده اند
خدا را شکر که از انتشار مطالب اینچنین هدف دیگری دارید اما نه تنها به آن نمی رسید بلکه صد و هشتاد درجه نتیجه معکوس می گیرید.
احتمالا یا چون نیت خوب ندارید اینطور میشود و یا اینکه کارتان را خوب بلد نیستید. در هر دو صورت متاسفم.
آبرو ریزی ملی اون هشت سال بود و اون سخنرانی های سازمان ملل و هاله نور و ...
چه عکس های قشنگی چه هواپیمای قشنگی .فروشیه ؟؟؟
خرید هواپیماهای دست دوم از رده خارج و ریختن میلیونها دلار پول به جیب ایرلاینهای خارجی آبرو ریزی نبود، حالا عکس گرفتن با ایرباس شده آبروریزی؟!!!
مردم دو دسته اند
خواص که وظیفه شون در این مورد همینه که بابت کم کاری، عدم تخصص، حیف و میل بیت المال، مدیریت ضعیف و ... بزنن تو سر خودشون
عوام که باید با امید و شادی به زندگیشون در هر شرایطی ادامه بدن
خلط رسالت های این دو دسته اشتباه هست، اگر ما بجای استفاده از ده تا بیست درصد منابع انسانی کشور از همه استفاده میکردیم، اگر این بحث خودی و غیرخودی رو راه نمی انداختیم الان یه چیزایی داشتیم که باعث افتخار و عزت کشر بشه ولی وقتی استفاده از رانت یه مسئله عادی شده این اتفاقات هم زنجیر وار واقع میشه
شما خودتون اونجا چه کار می کردید.خودتون چرا رفتید عکس انداختید.خودتونم تو ابرو ریزی به قول خودتون سهیم بودید.چوب بستنی و میخ و... وارد میکردند ابرو ریزی نبود ایا
مگه ابرويي هم داشتيم كه بره ...
خیلی خوشگل هواپیما من هم بودم میرفتم عکس بگیرم
تز حکومت داری شماها این بلا را سر ایرانیان آورده است حالا داری برای چه گر یه می کنید
اگه خارجیها این عکسا رو ببینن که بعید می دونم ببینن حداقلش از ما وقتی میگیم ایرانی هستیم نمی پرسن شما آسفالت دارید تو کشورتون، ماشین دارین، کجای کارید از بس مثل یه جزیره زندگی کردیم، اصن نمی دونن ایران کجاست همش با عراق اشتباه میگیرن مردم کوچه خیابون رو می گم حداقل هلند که اینجوری بود جای دیگه رو نمی دونم.
استفاده از آخرین تکنولوپی روز کار مهم و خوبیه ولی رفتار کردن مثل بربرها و عقب مانده ها با اصلاً در شأن مردم ایران نیست.
هر دو از این باز بری می رسد!
خوب اگه این عمل به نظرتون تأیید شده، پس این قدر ادای با فرهنگ بودن در نیاریم و این قدر عقب افتادگی خودمون را به دیگران حواله ندیم!
اصلاً مردم ما نمی دونن هواپیما چیه ؟ هواپیما نمنده ؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار