بازدید 5665
هنیه:

گردان‌های قسام حتی تونل‌ها را هم رصد می‌کنند

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس امروز جمعه اعلام کرد که گردان‌های القسام شاخه نظامی این جنبش دستگاهی را برای رصد تحرکات در تونل‌های مقاومت اختراع کرده است.
کد خبر: ۵۶۹۱۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸ 19 February 2016
نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس امروز جمعه اعلام کرد که گردان‌های القسام شاخه نظامی این جنبش دستگاهی را برای رصد تحرکات در تونل‌های مقاومت اختراع کرده است.

به گزارش تسنیم، اسماعیل هنیه طی اظهاراتی تاکید کرد که احتمال وقوع جنگ جدید در غزه وجود ندارد.

وی تصریح کرد که غزه از بازدارندگی برخوردار است و اقدام رژیم اشغالگر برای اجرای مانورهای دفاعی بیانگر این است که این رژیم برای جنگ آمادگی ندارد.

این اظهارات هنیه در جریان خطبه های امروز نماز جمعه در مسجد الغربی واقع در اردوگاه الشاطئ در غرب غزه بیان شد.
وی همچنین گفت که گردان های القسام چند روز گذشته دستگاهی متشکل از چندین دوربین و حسگر برای کنترل و رصد تحرکات در داخل تونل ها و مبارزان را اختراع کرده است.

درگیری در رام الله

ظهر امروز جمعه نیز درگیری بین نیروهای اشغالگر و جوانان فلسطینی در ورودی اردوگاه الجلزون واقع در شمال شهر رام الله به وقوع پیوست و در جریان آن دو جوان هدف اصابت گلوله جنگی قرار گرفته و یک نفر دیگر نیز توسط صهیونیست ها بازداشت شد.

همچنین چند شهروند نیز در جریان سرکوب تظاهرات هفتگی در بلعین واقع در غرب رام الله در اثر استنشاق گاز اشک آور دچار حالت خفگی شدند.

در نزدیکی شهرک «بیت ایل» نیز درگیری هایی رخ داد و نیروهای اشغالگر اسرائیل به سمت فلسطینیان گلوله جنگی و پلاستیکی شلیک کردند.

منابع محلی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر به طور گسترده به سمت خانه های فلسطینیان گاز اشک آور شلیک کردند.

صهیونیست ها خواستار تبعید خانواده های مجریان عملیات های مقاومتی به غزه شدند

خانواده های صهیونیست های کشته شده در جریان عملیات های مقاومتی فلسطینیان طی انتفاضه قدس از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواسته اند موضوع تبعید خانواده های مجریان عملیات های مقاومتی به نوار غزه را بررسی کند و تخریب هرچه سریع تر خانه های آنان را در دستور کار قرار دهد.

نمایندگان خانواده های صهیونیست های کشته شده در عملیات های مقاومتی فلسطینیان از نتانیاهو خواسته اند مجازات های سنگینی را علیه مجریان این عملیات ها اعمال کند.

نتانیاهو نیز در پاسخ آنان گفته است که این موضوع در دست بررسی است و تلاش های زیادی نیز در این باره انجام شده اما فعلا مشکلاتی قانونی در این زمینه وجود دارد و تصمیم نهایی اتخاذ نشده است.

نتانیاهو در ادامه افزود که ما سال های زیادی است که به دنبال مقابله با فلسطینیان هستیم و در این راستا وارد جنگی طولانی مدت با آن ها شده ایم.

خانواده های صهیونیست های کشته شده در عملیات های مقاومتی فلسطینیان از نتانیاهو درخواست کرده اند به هر شیوه ای در تلاش برای مقابله با انتفاضه قدس و مهار آن باشد.

این در حالی است که بر اساس آمار رسمی سازمان ستاره سرخ داود از آغاز انتفاضه قدس تا کنون 32 نظامی و شهرک نشین صهیونیست در عملیات های مقاومتی فلسطینیان به هلاکت رسیده و بیش از 300 نفر دیگر هم زخمی شده اند. البته آمارهای غیر رسمی صهیونیستی از کشته شدن دست کم 36 نفر و زخمی شدن بیش از 450 صهیونیست در این عملیات ها حکایت دارد اما این رژیم همانند گذشته سعی دارد شمار واقعی تلفات خود را مخفی نگه دارد.

این در حالی است که نیروهای اشغالگر اسرائیل امروز جمعه نیز یک جوان فلسطینی به نام «محمد ابو خلف» (20 ساله) را به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

منابع صهیونیست مدعی شدند که این جوان فلسطینی با سلاح سرد 2 نظامی صهیونیست از نیروهای گارد مرزی را در نزدیکی منطقه باب العامود واقع در شهر قدس اشغالی زخمی کرده است.

در همین راستا نیروهای اشغالگر به طور گسترده در منطقه باب العامود مستقر شدند.

پلیس رژیم صهیونیستی عصر روز گذشته نیز اعلام کرد دو جوان فلسطینی با سلاح سرد به 2 شهرک‌ نشین در منطقه صنعتی «شاعر بن‌یامین» نزدیک شهر «رام‌الله» واقع در کرانه باختری حمله کردند که این دو شهرک نشین به ‌شدت زخمی شدند.
همزمان، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: 2 جوان فلسطینی مجری عملیات در منطقه‌ای نزدیک رام‌الله، به ‌ضرب گلوله نظامیان صهیونیستی به شهادت رسیدند.

طبق اعلام منابع رسمی فلسطینی، شمار شهدای «انتفاضه قدس»، که از اول اکتبر گذشته آغاز شده است، به 183 نفر افزایش یافت.

رژیم صهیونیستی «محمد القیق» را ممنوع الملاقات کرد

هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین امروز جمعه اعلام کرد که دستگاه اطلاعات رژیم صهیونیستی تا به این لحظه با اعطای اجازه به خانواده محمد القیق خبرنگار اسیر فلسطینی برای ملاقات وی مخالفت کرده است.

هیئت مذکور تاکید کرد که این تصمیم دستگاه اطلاعاتی اسرائیل نقض مصوبه دادگاه عالی این رژیم است که بر اجازه ملاقات القیق با خانواده خود در بیمارستان العفوله تاکید دارد.

پیش از این دیوان عالی رژیم صهیونیستی با انتقال محمد القیق خبرنگار اسیر فلسطینی از بیمارستان صهیونیستی "العفوله" به یک بیمارستان فلسطینی مخالفت کرد.

کانون حمایت از اسرای فلسطینی با ارائه درخواستی به دیوان عالی اسرائیل، خواستار انتقال این اسیر مبارز از بیمارستان العفوله به یک بیمارستان فلسطینی شد، ولی این دیوان آن را رد کرد.

رژیم صهیونیستی هر هفته 50 خانه فلسطینی را در کرانه باختری ویران می کند

دایره مدنی ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز سال جدید میلادی به تخریب خانه های فلسطینیان ساکن منطقه ج در کرانه باختری شدت بخشیده است.

روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" امروز جمعه با انتشار گزارشی فاش ساخت که ارتش اسرائیل طی چند هفته گذشته 293 ساختمان فلسطینی را در منطقه یاد شده ویران کرده است، این اقدام در حالی صورت می گیرد که این ارتش در سال 2015 میلادی 447 ساختمان را در منطقه مذکور تخریب کرد.

در این گزارش آمده است که در پی اقدامات ویرانگرانه چند هفته گذشته ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه ج کرانه باختری 480 فلسطینی از جمله 220 کودک آواره شدند.

بر اساس این گزارش، مسئولان کمیته های امور شهرک سازی وابسته به کمیسیون امور خارجه و امنیت کنست رژیم صهیونیستی نمایندگان دایره مدنی ارتش اسرائیل را برای تشدید تخریب خانه های فلسطینیان و تبعید آنان از محل سکونتشان تحت فشار قرار داده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار