بازدید 4826

دستبند پلیس فتا بر دستان کلاهبردار حرفه‌ای

رئیس پلیس فتا استان قزوین گفت: کلاهبردار حرفه ای که با ایجاد وبلاگ جعلی در فضای مجازی از حساب خیرین به صورت اینترنتی و غیر مجاز برداشت می کرد دستگیر و روانه زندان شد.
کد خبر: ۵۶۸۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱ 18 February 2016
رئیس پلیس فتا استان قزوین گفت: کلاهبردار حرفه ای که با ایجاد وبلاگ جعلی در فضای مجازی از حساب خیرین به صورت اینترنتی و غیر مجاز برداشت می کرد دستگیر و روانه زندان شد.

به گزارش مهر، سرهنگ فخرالدین توکلی اظهار کرد: ماموران پلیس فتا استان در پی رصد و پایش فضای مجازی موفق به شناسایی یک مورد وبلاگ جعلی با نام محک و با موضوع کمک به بیماران سرطانی در شبکه اجتماعی تلگرام شدند.

وی افزود: وبلاگ جعلی محک که شبیه سایت اصلی محک متعلق به بیمارستان معروف محک در زمینه کمک به بیماران سرطانی فعالیت داشت طراحی شده بود با انتشار و تبلیغ لینک وبلاگ جعلی در شبکه اجتماعی تلگرام با تیتر «با هزار تومان چه میشه کرد» اقدام به کلاهبرداری می کرد.

سرهنگ توکلی تصریح کرد: با توجه به استقبال افراد برای کمک به بیماران سرطانی، کاربران پس از وارد کردن مشخصات حساب خود از قبیل : شماره کارت، رمز دوم و cvv۲ و تاریخ انقضاء و با زدن دکمه تایید کلیه اطلاعات حساب آنان در اختیار متهم قرار گرفته و به صورت اینترنتی از حساب افراد برداشت می کرد.

رئیس پلیس فتا افزود: با اقدام به موقع ماموران پلیس فتا حساب فرد متهم در شرکت درگاه پرداخت قبل از برداشت مسدود شده و با تحقیقات فنی بعمل آمده، محل زندگی متهم در یکی از استان های همجوار شناسایی و با هماهنگی دستگاه قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به همراه تجهیزات رایانه ای به قزوین انتقال شد.

سرهنگ توکلی عنوان کرد: متهم در بازجویی فنی ماموران به جرم خود اعتراف و دلیل این اقدام را مشکلات مالی اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه در تحقیقات و بررسی متهم مشخص شد که از حساب ۲۳ نفر از هموطنان جمعا مبلغ ۱۲۵ میلیون ریال برداشت شده بود تصریح کرد : متهم پس از تشکیل پرونده و معرفی به مراجع قضایی با صدور قرار مناسب روانه زندان شد.

رئیس پلیس فتا استان در پایان گفت : فضای مجازی محیط امنی برای جولان مجرمان نخواهد بود و افرادی که در فضای سایبری مرتکب جرمی شوند برابر قانون به شدت برخورد خواهد شد و از کلیه هموطنان هم درخواست داریم هشدارهای پلیس را در فضای مجازی جدی گرفته و با علم و آگاهی بیشتر از این تکنولوژی استفاده و با ناآگاهی و عدم اطلاع کافی طعمه افراد فرصت طلب و مجرم در فضای مجازی نشوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی