بازدید 4915

انحلال ۴ مدرسه متخلف غیردولتی

اخذ شهریه الزامی در مدارس غیردولتی به عنوان خدمات فوق برنامه حتما باید اختیاری و با مجوز آموزش و پرورش باشد و در غیر اینصورت تخلف محسوب می شود.
کد خبر: ۵۶۸۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵ 15 February 2016
رئیس سازمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش گفت: 4 مدرسه غیردولتی متخلف منحل شدند و 17 مدرسه غیردولتی هم که شهریه اضافی از اولیا گرفته بودند این شهریه را به اولیا بازگرداندند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرضیه گُرد افزود: این مدارس شهریه مصوب را با شهریه کلاس های فوق برنامه ادغام کرده و مبلغی اضافه تر از شهریه مصوب از اولیا دریافت کرده بودند.

وی تاکید کرد:‌ اخذ شهریه الزامی در مدارس غیردولتی به عنوان خدمات فوق برنامه حتما باید اختیاری و با مجوز آموزش و پرورش باشد و در غیر اینصورت تخلف محسوب می شود.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش گفت: از 3 سال پیش به مدارس غیردولتی بی کیفیت برای بالا بردن کیفیت آموزش تذکر داده‌ایم و این مدارس در صورتی که امسال نتوانند تغییری در کیفیت آموزشی خود ایجاد کنند از سال تحصیلی آینده مجاز به ثبت نام دانش آموز نخواهند بود.

خانم گُرد در پاسخ به این سوال که برخی مدارس غیردولتی از هم اکنون شروع به پیش ثبت نام و دریافت شهریه برای سال تحصیلی آینده می کنند گفت: این پیش ثبت نام کاملا غیرقانونی است و در صورت مشاهده و دریافت شهریه با مدیران این مدارس برخورد قانونی خواهد شد.

وی تصریح کرد:‌ متاسفانه برخی مدارس غیردولتی پیش ثبت نام  غیر قانونی را  در مدرسه کاملا قانونی جلوه می دهند در حالیکه هیچ قانونی در آموزش و پرورش در این زمینه وجود ندارد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی ادامه داد: مدیران مدارس غیردولتی موظف به بیمه کردن معلمان خود هستند و در صورت سر باز زدن از این موضوع متخلف بوده و معلمان حق اعتراض برطبق قانون کار خواهند داشت و ما نیز موضوع را حتما پیگیری خواهیم کرد.

گُرد گفت: در صورت مشاهده تخلف بیمه نکردن معلمان، در شهریه مدارس تجدید نظر خواهیم داشت.

وی افزود: شهریه همه مدارس غیردولتی شهر تهران روی پایگاه اینترنتی آموزش و پرورش قرار دارد و دریافت مبلغی بیشتر از آن تخلف بوده و برخورد قانونی آموزش و پرورش با مدیر مدرسه را به دنبال خواهد داشت.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش همچنین به پرداخت وام شهریه برای دانش آموزان مدارس غیردولتی اشاره کرد و گفت: به زودی تفاهم نامه ای با یکی از بانکها برای پرداخت وام 10 میلیون تومانی به دانش آموزان مدارس غیر دولتی منعقد خواهیم کرد.

وی از رتبه بندی مدارس غیردولتی خبر داد و افزود: از سال تحصیلی آینده مدارس غیردولتی براساس کیفیت و امکانات آموزشی به 4 رتبه عالی، ممتاز، خوب و متوسط تقسیم می شوند و شهریه دریافتی مدارس براساس این رتبه‌بندی انجام خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس