بازدید 5917

ناگفته‌های قاری بین‌المللی از مسابقات قرآن

مسابقات اوقاف هر ساله به خصوص در رشته قرائت، دارای رقابت‌های سخت و تنگاتنگی است. من هم برای دومین بار در مسابقات کشوری اوقاف شرکت کردم و سطح این مسابقات نسبت به دوره قبلی که شرکت کرده بودم، دارای سطح بالاتری بود.
کد خبر: ۵۶۴۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵ 29 January 2016
سیدمصطفی حسینی، دارنده مقام عالی مسابقات سراسری قرآن ضمن بیان نکات و خاطراتی از این رقابت‌ها، اظهار کرد: آرزو دارم، این توفیق نصیبم شود در دیدار مقام معظم رهبری با جامعه قرآنی کشور، در محضر معظم‌له تلاوت کنم و این موضوع از شرکت در مسابقات بین‌المللی، برایم مهم‌تر است.

به گزارش ایکنا، سیدمصطفی حسینی، قاری بین المللی قرآن کریم استان قزوین است که کسب مقام سوم مسابقات بین‌المللی کشور کویت را در کارنامه دارد و امسال نیز با شرکت در رشته قرائت سی‌و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه، با 20 سال سن، به عنوان پدیده مسابقات، موفق به کسب مقام عالی در این رقابت‌ها شد.

حسینی در گفت‌وگویی با ایکنا، پیرامون سطح مسابقات سراسری قرآن و کسب مقام در مسابقات، گفت: مسابقات اوقاف هر ساله به خصوص در رشته قرائت، دارای رقابت‌های سخت و تنگاتنگی است. من هم برای دومین بار در مسابقات کشوری اوقاف شرکت کردم و سطح این مسابقات نسبت به دوره قبلی که شرکت کرده بودم، دارای سطح بالاتری بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پیش بینی کسب مقام در این رقابت ها را داشت، اظهار کرد: حتی در دوره قبل هم که در تبریز برگزار شد، پیش بینی کسب مقام را داشتم. اما طبق آیین نامه سال گذشته کسانی که تقلیدی محض می‌خواندند کسر امتیاز داشتند که امسال اصلاح شده بود و در قسمت صوت، نمره‌ای که قبلاً برای تحریر بود، در آیین نامه جدید برای طنین صوت لحاظ شده و طنین صوت در تلاوت‌های نزدیک به سبک استاد منشاوی که بنده استفاده می‌کنم، بیشتر است.    

حسینی بیان کرد: امسال توانستم با اعتماد به نفس بیشتری نسبت به سال گذشته تلاوت داشته باشم و اصلاً استرس نداشتم و همین را از خدا خواسته بودم که استرس را از من دور کند و به لطف خدا و توسل به ائمه و با تلاشی که داشتم، موفق به کسب مقام شدم.

وی درباره فضای رفاقتی حاکم بر مسابقات، توضیح داد: شرکت‌کنندگان در مسابقات، طی سال‌ها با شرکت در مسابقات و محافل قرآنی مختلف، با‌هم آشنایی و رفاقت دارند و در این دوره هم، در هتل و لحظات فراغتی که پیش می‌آمد با هم تمرین می‌کردند، با هم صحبت می‌کردند، می‌گفتند و می‌خندیدند و فضایی صمیمی و دوستانه‌ای را شاهد بودیم که مرحوم حمیدرضا عباسی در این زمینه، نقش شاخصی داشت.

مرحوم حمیدرضا عباسی، توصیه هایی دلسوزانه به من داشت


حسینی اضافه کرد: قبل از شروع مسابقات در مرحله فینال در نمازخانه محل برگزاری مسابقات، مرحوم حمیدرضا عباسی سراغم آمد و با توجه به تجربیاتی که طی سال‌های شرکت در مسابقات به دست آورده بود، توصیه‌هایی دلسوزانه به من داشت و گفت ممکن است خیلی تشویقت کنند، اصلاً نباید توجه داشته باشی و تمرکزت را باید حفظ کنی و کارهای اضافه نکنی که دقیقاً تلاوت من در مرحله فینال در چنین فضایی بود و توصیه‌های ایشان، بسیار برایم راهگشا بود.

دارنده رتبه عالی مسابقات سراسری قرآن با اشاره به حواشی مسابقات، اظهار کرد: در روزی که مسابقات رشته قرائت در مرحله نیمه نهایی برگزار شد، نزدیک بود جا بمانم. بعد از صرف ناهار که برای استراحت رفتیم، من زمان اذان بود که از خواب بلند شدم و قرار بود مسابقه بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشاء شروع شود و از هتل تا محل برگزاری مسابقات هم حدوداً نیم ساعت راه بود.

وی ادامه داد: سریع آماده شدم و در طی مسیر هم برای اینکه صدایم آماده شود، از راننده اجازه گرفتم و شروع کردم به خواندن، راننده ماشین گفت سایر شرکت کنندگان هم معمولاً تا رسیدن به مکان برگزاری مسابقه، از فرصت استفاده می‌کنند و می‌خوانند و من تلاوت‌های نمایندگان سایر استان‌ها را هم شنیدم و به نظرم شما اول می شوی که دقیقاً همین اتفاق افتاد و در مرحله نیمه نهایی، حائز رتبه اول شدم.

حسینی افزود: از تلاوتم در مرحله نیمه نهایی کاملا راضی بودم ولی در مرحله فینال می‌توانستم عملکرد بهتری داشته باشم و دو اشتباهی که داشتم، ناشی از دوره نداشتن بود و به نظرم در این رابطه نیز باید تغییراتی در آیین نامه ایجاد شود که اگر امکان مرور باشد، قطعاً در کیفیت مسابقات هم تاثیرگذار خواهد بود.

وی در رابطه با سطح بندی برگزیدگان در این دوره از مسابقات، اظهار کرد: هنوز نمی‌توان نظر قطعی درباره این طرح داد ولی جنبه خوبی که دارد، این موضوع است که اعزام به مسابقات بین‌المللی با رتبه به دست آمده و با یک تلاوت در مسابقات نیست، بلکه در دوره‌ای دیگر و با ارائه چندین تلاوت، ارزیابی خواهد شد.

تلاوت در محضر مقام معظم رهبری از شرکت در مسابقات بین‌المللی برایم مهم‌‎تر است


این فعال قرآنی با اشاره به اهداف و برنامه‌های خود در آینده، بیان کرد: اول اینکه از خدا می خواهم، کمک کند در این مسیری که قرار گرفتم، بتوانم در این راه ثابت‌قدم باشم. ان‌شاءالله با آمادگی بیشتر در دوره ارزیابی اعزام به مسابقات بین‌المللی شرکت خواهم کرد و آرزو دارم، این توفیق نصیبم شود که در ماه مبارک رمضان سال آینده در دیدار مقام معظم رهبری با جامعه قرآنی کشور، در محضر رهبر معظم انقلاب تلاوت کنم و این موضوع از شرکت در مسابقات بین‌المللی، برایم مهم‌تر است و اگر هم قسمت شد که به مسابقات بین‌المللی اعزام شوم، دوست دارم مسابقات بین‌المللی مالزی باشد.

حسینی با اشاره به تلاوت معنامحور خود و جایزه‌ای که در این رابطه به وی تعلق گرفت، توضیح داد: قبل از مسابقات از خدا خواسته بودم، تلاوتم برای مسابقه نباشد و هدفم در درجه اول رضای خدا و بعد هم تاثیرگذاری برمردم باشد و توانستم به معنا در تلاوت توجه داشته باشم و سعی می‌کردم الحان مورد استفاده، مطابق با معنی آیات باشد و بحمدالله این عنوان و هدیه هم، از طرف هیات داوران به بنده تعلق گرفت.

از اساتید، جامعه قرآنی و مردم شریف قزوین تشکر می‌کنم


وی  در پایان با تشکر از تمام کسانی که از وی تقدیر کردند، خاطرنشان کرد: من اصلاً انتظاری ندارم که مردم به زحمت بیفتند و مراسم استقبالی که در قزوین برگزار شد، لطف مردم و جامعه قرآنی بود و البته برایم غیرمنتظره بود، چون معمولاً از این اتفاقات نمی‌افتد، زمانی هم که از مسابقات بین‌المللی کویت برگشتم، هیچ خبری نبود و کسی برای استقبال نیامده بود. مجدداً از اساتید، جامعه قرآنی و مردم شریف قزوین تشکر می‌کنم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی