بازدید 29123

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تکلیف سالار عقیلی را مشخص کرد+تکمیلی

جنتی تأکید کرد: «وی در این رابطه بیانیه خوبی داد و عنوان کرد که فرد سیاسی نیست و با این شبکه آشنایی نداشته و برای معرفی فرهنگ و هنر ایرانی و توضیح درباره کنسرتی که در منچستر داشته، با این شبکه مصاحبه کرده است. سالار عقیلی را به عنوان فردی که از ابتدای کار هنری‌اش با نظام همکاری داشته می‌شناسیم و خودش هم بر این موضوع تأکید دارد».
کد خبر: ۵۶۴۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵ 28 January 2016
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تکلیف سالار عقیلی را مشخص کردبا سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تکلیف سالار عقیلی مشخص شد و با توجه به بیانیه و توضیحات این خواننده موسیقی سنتی کشورمان که برای مسئولان امر قانع‌کننده بوده، او همچنان در فضای کشورمان، رسما به فعالیت‌هایش ادامه خواهد داد.

به گزارش «تابناک»، حضور سالار عقیلی در یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای و انتشار تصاویر این خواننده با گروهی از مجریان دو شبکه ماهواره‌ای در حاشیه کنسرت اخیرش در لندن، با خبرهای ضدونقیض از حذف اجرای این خواننده از جشنواره موسیقی فجر همراه شده است؛ اقدامی که اسباب نگرانی درباره هل دادن این هنرمند کشورمان به خارج از ایران را فراهم ساخته بود.

پس از این اتفاق، «تابناک» در مطلبی به مسئولان امر متذکر شد، این برخورد نگرانی‌های جدی را در پی داشته، چون برخی ناخواسته در حال هل دادن این خواننده توانمند به خارج از ایران هستند و ظاهراً نخستین گام‌ها را محکم برداشته‌اند. این رویکرد قطعاً در راستای مصالح ملی نیست و باید با تکیه بر تجریات گذشته، از آن پرهیز کرد، مراقب بود و خطای عقیلی را با خطایی بزرگ‌تر تکمیل نکرد.

همزمان اقدامات خوبی از سوی مسئولان مرتبط در همین راستا پی گرفته شد، از جمله اینکه رضا پورحسین، قائم مقام معاون سیما، در حاشیه افتتاح شبکه تهران درباره اینکه آیا تیتراژ سریال معمای شاه همچنان با صدای سالار عقیلی پخش خواهد شد، گفت: «خیلی افراد از من می‌پرسند با حضور سالار عقیلی در شبکه «من و تو» آیا تیتراژ سریال معمای شاه پخش می‌شود؟ و من به آنها جواب دادم که بله تیتراژ پخش خواهد شد».

از آن سو، حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اظهار تأسف از حضور سالار عقیلی در یک شبکه مخالف نظام گفت: «هنوز درباره حضور عقیلی در سی‌ویکمین دوره جشنواره موسیقی فجر تصمیم قطعی گرفته نشده، چون نخست باید ابعاد این اتفاق بررسی شود. بر همین اساس، هنوز تصمیمی مبنی بر ممنوع شدن فعالیت‌های عقیلی در کشور گرفته نشده است. ابتدا عقیلی باید به ایران برگردد و اتفاق رخ‌ داده بررسی شود».

در این شرایط سالار عقیلی که در تور کنسرت‌هایش در اروپا بود، با انتشار بیانیه‌ای، گامی مؤثر برای رفع سوءتفاهم‌ها برداشت. در بخشی از بیانیه عقیلی آمده است: «از آنجایی که فرد سیاسی نیستم و با گرایش‌های سیاسی‌ شبکه‌های ماهواره‌ای اصولاً آشنایی نداشته و ندارم و هدفم صرفاً ترویج و شناساندن هنرم بوده و هرگز غیر از راه هنر و تلمذ هنر موسیقی اصیل، راه دیگری نپیموده‌ام، سعی‌ام بر این بود که همواره در کشورهای مختلف به‌عنوان سفیر فرهنگی ایران، موسیقی کشور عزیزم را ترویج داده و نیتی به غیر از این نداشتم.

تصورم این است که هیچ نکته‌ای خلاف شأن ایران عزیز و ساحت هنر و هنرمند ابراز نکردم و همواره افتخارات کشورم را پاس داشته و جوانان ایران عزیز را ـ چه در داخل و چه در خارج ـ با موسیقی اصیل و فاخر، همراه با اشعار بزرگانی مانند مولانا، حافظ، سعدی، جامی و... بیش از پیش آشنا نمایم.

با در نظر گرفتن این نکته که بیشتر هم‌وطنان عزیز به این بنده حقیر لطف داشته و معمولاً انتظار دارند با گرفتن عکس، اینجانب را مورد عنایت خود قرار دهند، دور از انصاف و اخلاق هنری می‌بینم که از این کار ممانعت نمایم.

از طرفی در مسافرت‌های داخل و خارج از کشور با اغلب شبکه‌های تلویزیونی در مورد فعالیت‌های هنری‌ام گفت‌وگو کرده‌ام و تاکنون مورد خلافی مشاهده نشده. این بار هم فقط و فقط در ارتباط با تور کنسرت اروپای خود به‌خصوص در لندن و منچستر، به مردم عزیز آگاهی دادم و سعی‌ام بر این بود که جوانان را بیشتر با موسیقی فاخر کشورمان آشنا نمایم».

پس از این بیانیه امروز علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی واکنش نهایی را نشان داد و در این برنامه گفت: «با این هنرمند در این رابطه صحبت داشتم و احساس می‌کنم به علت عدم آشنایی با این شبکه دچار غافلگیری شده است.»

جنتی تأکید کرد: «وی در این رابطه بیانیه خوبی داد و عنوان کرد که فرد سیاسی نیست و با این شبکه آشنایی نداشته و برای معرفی فرهنگ و هنر ایرانی و توضیح درباره کنسرتی که در منچستر داشته با این شبکه مصاحبه کرده است. سالار عقیلی را فردی که از ابتدای کار هنری‌اش با نظام همکاری داشته، می‌شناسیم و خودش هم بر این موضوع تأکید دارد».


سالار عقیلی به جشنواره‌ موسیقی فجر بازگشت
رییس سی و یکمین دوره جشنواره موسیقی فجر از بازگشت «سالار عقیلی» به جدول اجراهای جشنواره‌ی موسیقی فجر خبر داد و اعلام کرد که این خواننده موسیقی سنتی همراه با گروه موسیقی «وزیری» در همان روز اعلام شده به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

 «حمیدرضا نوربخش» - مدیر سی‌ویکمین جشنواره‌ی موسیقی فجر- ضمن اعلام این خبر گفت: «بعد از حواشی به وجود آمده درباره‌ی این خواننده، کمیته‌ی نظارت بر جشنواره اعلام کرد که شرایط برای حضور ایشان در جشنواره فراهم نیست؛ اما با توجه به اینکه او خواننده‌ی شناخته شده‌ای است و در این مدت خدمات بسیاری نیز انجام داده‌ است، من و دیگر مسوؤلان جشنواره تمامی تلاش خود را انجام دادیم تا ایشان به جدول جشنواره بازگردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۱
انتشار یافته: ۱۲
خیالمون راحت شد.سالار عقیلی صداش عالیه خدارو شکر ختم به خیر شد
مثل کبک سرمان را زیر برف کردیم و ندیدیم خدا کند هیچ کس نبیند اگر یک نفر دیگر میشد پدرش را در می اوردند -خواننده ای که هیچ ارزشی برای سنت قائل نیست و ادعای سنت میکند
خدا را شكر خدا را شكر خدا را شكر ، تشكر از اين رفتار
درست است من خود به ناچاري در خارج هستم ولي ما تمام داشته هاي انساني و معنوي و تاريخي ارزشمند ايران را در ايران عزيز ميخواهيم تا ان سرزمين خدايي را هم چنان نيرومند و پر بار نگاهدارند
خبر بسيار بسيار خوبي
تشكر
خوب واقعا هم کاری نکرده بود دعوت کردنش در یک برنامه صحبت کرده و چیزه خاصی هم نگفته.
دم جنتی اعتدال گرا گرم
سالار دوست داریم
خدا را شکر. بخیر گذشت. کشور تحمل از دست دادن هنرمندان مخلص وطن را دیگه نداره. احسنت به سالار جان و آفرین به جنتی.
این وزیر ارشاد لایک داره.ترمز جلوی تند روها هم لایک داره.مرسی تابی جون
حیفه که بعضا هنرمندان بعد از مشهور شدن دچار این اشتباهات بشن.
بازم گلی به جمالت تابی جون
اینبارم به موقع و به قول بچه ها (سر ضرب)
امیدوارم مسئولین آنقدر به رشد و بلوغ فرهنگی برسند که نیازی به تلنگر نداشته باشند
واقعا درست بود
من خودم به شخصه خیلی صدا و کارهای ايشون رو دوست دارم
یه جورايی به نظرم مثل مرحوم استاد محمد نوری هستن ايشون
کار وزارت فرهنگ به نظرم واقعا قبل دفاع و درست بود به این ميگن جذب حداکثری
افرین به عقلانیت اقای جنتی و سالار عقیلی عزیز.
بیایید سرمایه های کشور را به اندک خطایی نرنجانیم و تار و مار نسازیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل