بازدید 25607
۳
مذاکرات راه حل تنش تهران-ریاض

بیانیه مشترک پاکستان وعربستان

نخست وزیر پاکستان و شاه سعودی پس از دیدار و مذاکرات در مورد وضعیت خاورمیانه و منطقه بویژه تنش اخیر ایران- عربستان، بیانیه مشترک صادر کردند.
کد خبر: ۵۶۱۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۳ 18 January 2016
نخست وزیر پاکستان و شاه سعودی پس از دیدار و مذاکرات در مورد وضعیت خاورمیانه و منطقه بویژه تنش اخیر ایران- عربستان، بیانیه مشترک صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «اکسپرس تی وی»، سران پاکستان و عربستان پس از دیدار و مذاکرات در ریاض بیانیه مشترک صادر کردند.

در این بیانیه «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان، ضمن اظهار نگرانی از تنش ایران و عربستان بیان داشت که تمام تلاش خود را برای حل مسئله بوجود آمده بین دوکشور اسلامی که مسئله امت اسلام است انجام خواهد داد.

وی افزود: ما خواهان حل مسالمت آمیز این مسئله هستیم و برای حل این موضوع کاملا آماده ایم و ار هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

علاوه براین دو طرف در این مذاکرات، برای حل و فصل مسائل از طریق مذاکرات و افزایش همکاری های دفاعی، امنیتی و اقتصادی به توافق رسیدند.

در ادامه مذاکرات همچنین دولت اسلام آباد اطمینان داد که از ائتلاف جدید ریاض برای مبارزه با تروریسم کاملا حمایت خواهد کرد.

«ملک سلمان»، پادشاه عربستان نیز ضمن تمجید از تلاش های پاکستان جهت حل تنش ایران-عربستان، بیان داشت که برای بهبود شرایط امت اسلامی از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم،  اما موضع خود را در قبال این تنش به طور واضح اعلام نکرد و  اظهار اطمینانی بابت همکاری در جهت رفع تنش اخیر نداد.

لازم به ذکر است که نواز شریف و «راحیل شریف» رئیس ستاد ارتش پاکستان در جهت بهبود روابط ایران و عربستان پس از تنش بوجود آمده بین دو کشور، با سفر به ریاض و پس آن تهران و دیدار با مقامات دو کشور سعی در رایزنی بین ایران و عربستان و حل تنش اخیر دارند.

نخست وزیر و رئیس ستاد ارتش پاکستان فردا سه شنبه ( ۲۹ دی) ساعت ۹ صبح راهی تهران می شوند و با دکتر «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران دیدار و گفتگو می کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۳
فقط مونده پاكستان براي ما مادري كنه؟!!
البته پاکستان مناسب ترین کشور برای میانجیگری نیست. جون همه میدانیم که پاکستان با پولهای عربستان طالبان را حمایت می کتد و لشگر جهنگوی و سپاه محمد و سپاه طیبه را در پاکستان آزاد کذاشته تا شیعیان را بکشند.
این عربستان است که مشکل دارد و قطع رابطه می کند. ایران که مشکلی ندارد. این ماموران عربستان هستند که به دو نوجوان ایرانی زائر خانه خدا تجاوز کرده اند. این عربستان است که با ناتوانی در امور حج موجب کشته شدن هزاران نفر از حجاج که بیش از 460 نفرشان ایرانی بودند، شده است. پس بهتر است آقای نواز شریف و هر خواهان حل مشکلی، بروند و مشکل عربستان را حل کنند. به شاه عربستان بگویند خانه خدا حرم امن الهی است و زائران حرم باید در امنیت کامل باشند. لطفا این امنیت را برقرار کنند و عاملان این ناامنی را گردن بزنند تا امنیت زائران برقرار شود. به شاه عربستان بگویند حال که عربستان عرضه اداره امور حج را ندارد، بهتر است اداره آن را به کمیته ای متشکل از کشورهای اسلامی بسپارند تا از اینگونه فجایع جلوگیری شود. انشاالله آقای نواز شریف در این امور موفق شوند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان