بازدید 8060

راه سامرا باز شد

کد خبر: ۵۶۱۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶ 16 January 2016
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه سفر به سامرا از سر گرفته می‌شود، گفت: کاروان‌های عتبات از هفته آینده ۸۰ و ۱۲۰ نفره می‌شود و همچنین روز دوشنبه با هیأت سوری برای ازسرگیری سفر به سوریه مذاکره خواهیم کرد.

سعید اوحدی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با بیان اینکه شورای امنیت ملی با سفر زائران به سامرا موافقت کرده است، گفت: از این به بعد سفر زیارتی سامرا به بسته‌های عتبات سازمان حج و زیارت اضافه خواهد شد و در هفته آینده زمان اعزام‌ها را اعلام می‌کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: سفر به سامرا در بسته‌های نوروزی عتبات که از 23 اسفندماه آغاز می‌شود قطعا وجود دارد.

کاروان‌های عتبات از هفته آینده 80 و 120 نفره می‌شود

وی در خصوص افزایش تعداد نفرات کاروان‌های عتبات گفت: براساس مصوبه‌ شرکت شمسا و شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام‌معظم رهبری به منظور مدیریت هزینه‌های سفر عتبات عالیات، کاروان‌های اعزامی از 40 نفره به 80 و 120 نفره تغییر می‌کنند و این تغییر از ابتدای بهمن‌ماه آغاز می‌شود.

اوحدی ادامه داد: تاکنون در هر کاروان 40 نفره، یک مدیر کاروان، یک روحانی و یک مداح وجود داشت که با توجه به 120 نفره شدن 4 تا 8 نفر از اعضای یک کاروان حذف می‌شود و همین امر موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص بازگرداندن پیکر شهدای فاجعه منا گفت: با تلاش‌های فراوانی که صورت گرفت سرانجام چهارشنبه هفته گذشته پیکر 16 شهیدی که در مکه دفن شده‌بودند و خانواده‌های آنها درخواست انتقال پیکرها به میهن را داشتند، به کشور بازگشت.

وی افزود: اکنون دیگر هیچ مفقودی از فاجعه منا وجود ندارد و پرونده شناسایی و بازگرداندن پیکرها بسته شد، ولی این به معنای بسته شدن پرونده فاجعه منا نیست زیرا با توجه به فرمایشات مقام‌معظم رهبری پرونده فاجعه منا باید سال‌های سال باز بماند و نباید فراموش شود.

امیدواریم قطع ارتباط با عربستان، باعث عدم استیفای حقوق شهدای منا نشود

اوحدی در ادامه تصریح کرد: ما تاکنون با حضور در 24 شهر با تعداد زیادی از خانواده‌های شهدای منا دیدار داشتیم و از نزدیک مشکلات بسیاری از خانواده‌های آنان را مشاهده کردیم.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص پیگیری حقوق جانباختگان حج تمتع 94 گفت: ما با دستگاه‌های گوناگون جلسات متعددی را برای استیفای حقوق جانباختگان گذاشتیم و بر اساس دستور مقام معظم رهبری و مصوبه هیئت دولت پیگیری حقوق شهدای منا برعهده دستگاه دیپلماسی گذاشته شد.

وی افزود: سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبری تمام مستندات را در اختیار دستگاه دیپلماسی گذاشته است و امیدواریم که علی‌رغم قطع ارتباط دیپلماتیک ایران و عربستان، حقوق این شهدای مظلوم پیگیری شود.

اوحدی در خصوص برگزاری کارگاه صورتگری شهدای منا که روز گذشته با همت شهرداری تهران در میدان امام حسین(ع) برگزار شد، گفت: عدم حضور ما در این نمایشگاه به دلیل این بود که دعوتنامه شهرداری تهران به دست ما نرسید.

حرکت هنرمندان در صورتگری شهدای منا، باعث عدم فراموشی این فاجعه می‌شود

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: این حرکت هنرمندان در راستان همان فرمایش مقام معظم رهبری بود که فاجعه منا نباید به فراموشی سپرده شود. هنر در کشور دارای ظرفیت‌های بسیار بزرگی است که باید از آن در ابعاد مختلف فاجعه منا بهره جست.

وی افزود: هنر در همه زمینه‌ها اعم از صورتگری، موسیقی، شعر، سینما، فیلم‌ مستند و حتی هنرهای تجسمی باید در خدمت به تصویر کشیدن سوء مدیریت عربستان سعودی و مظلومیت شهدای فاجعه منا باشد.

اوحدی در ادامه تصریح کرد: حتی لازم است هنر در سطح بین‌المللی و کشورهای اسلامی به این فاجعه بپردازد و در کنار بیان فاجعه، باید سجایای اخلاقی جانباختگان را نیز به تصویر بکشند.

سفر هیئت سوری به تهران و جلسه پیرامون سفر زوار به سوریه

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص از سرگیری سفر به سوریه گفت: قرار است یک هیئت سوری فردا شب به تهران بیایند و ما روز دوشنبه با آنها در خصوص پیوست امنیتی سفر زوار به سوریه جلسه بگذاریم.

وی افزود: اگر پیوست امنیتی آنها آماده باشد، آن را به دبیرخانه شورای امنیت ملی می فرستیم و اگر مورد تایید آنها بود، سفر زائران به سوریه از سرگرفته خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر