بازدید 23173
۴
آن طور که منبع آگاه گفت؛

اجرای برجام دقیقاً کی آغاز می شود؟

برجام به شمارش معکوس رسیده است؛ برخی می خواهند این شماره های آخر دو تا یکی بگذرد و برخی هم چون نتانیاهو و ملک سلمان ها می خواهند این شماره های آخر هیچ گاه به پایان نرسد.
کد خبر: ۵۶۱۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰ 16 January 2016
هنوز صد در صد نهايي نشده؛ ولي كاملا امكانش هست!

به گزارش «تابناک»، یک منبع آگاه در پاسخ به این پرسش که: «آیا ممکن است فردا صبح اطلاعیه اجرای برجام قرائت شود؟» گفت: «هنوز صد در صد نهايي نشده، ولي  كاملا امكانش هست. تا چند ساعت ديگر مشخص مي شود». این فرد که خواست نامش محفوظ بماند، افزود: «اگر توافق به نيمه شب بكشد همه چيز ممكن است تا صبح نهايي شود».

بنا بر این گزارش، برجام به شمارش معکوس رسیده است. برخی می خواهند این شماره های آخر دو تا یکی بگذرد و برخی هم چون نتانیاهو و ملک سلمان ها می خواهند این شماره های آخر هیچ گاه به پایان نرسد.

در یک هفته منتهی به شنبه سرنوشت ساز برجام، رسانه های داخلی و  خارجی گمانه زنی های خود را درباره زمان انتشار گزارش نهایی آژانس از تعهد ایران به تعهدات برجامی‌اش را از یک سو آغاز کرده اند و از سوی دیگر، زمان نهایی آغاز برجام را نیز دیگر به روز و ساعت مخابره می کنند.

اگر تا روز گذشته تخمین ها از جمعه و پنجشنبه به عنوان آعاز زمان اجرایی شدن برجام حکایت داشت، اکنون دیگر خبرها درباره ساعت آغاز برجام در ساعات صبح یا بعد ظهر شنبه حکایت می کند؛ به ویژه این که ساعت چهار بامداد روز شنبه، وزیر خارجه ایران هم عازم وین است و خبرگزاری فرانسه هم به نقل از یک مقام آگاه نوشت که جان کری برای دیدار با ظریف راهی وین می‌شود؛ این خود نشانه ای است که در ساعات آینده اتفاق مهمی در اجرای برجام رخ خواهد داد.

در همین راستا، خبرنگار تابناک دقایقی پیش مطلع شد که در حال حاضر جلسه نهایی دیپلمات های ایرانی حاضر در ژنو سوییس و وین اتریش برای  نهایی کردن اجرای برجام در حال برگزاری است.

جلسه ای که تا پاسی از شب و تا اوایل صبح ادامه خواهد یافت و ظاهرا دیپلمات ها اصرار دارند که جلسه کنونی جلسه پایانی باشد و همه شرایط برای نهایی شدن و اعلام رسمی آن برای روز شنبه فراهم شود.

به نظر می رسد، در صورت نهایی شدن مذاکرات اجرای برجام در جلسه ای که اکنون در حال برگزاری است، روز شنبه وزیر خارجه ایران همراه با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلامیه رسمی اجرای برجام را چشم در چشم ده ها خبرنگار بین المللی قرائت کنند.

تابناک به محض دریافت خبرهای جدید از محل مذاکرات مخاطبان ارجمند را در جریان خواهد گذاشت
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۷
انتشار یافته: ۴
فردا
امیدوارم مخالفان برجام که مخالفان امنیت و آرامش کشور هستند حد و حدود خودشان را بدانند و کشور را دوباره به عقب نبرند. زنده باد ایران.
به کوری چشم دشمنان مخصوصا دشمنان منطقه ای در خاورمیانه و همچنین نابودی بدخواهان ایران و مخالفان لغو تحریم ها چه در خارج و چه در داخل کشور، داریم به مسیر آبادانی کشور قدم می گذاریم.
به اميد خدا و سربلندى ايران
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی