بازدید 4880

آخرین گروه پیکر جان‌باختگان منا وارد کشور شد

رییس سازمان حج و زیارت از انتقال 16 پیکر زائران باقیمانده ایرانی، جان‌باخته در فاجعه منا، به کشور خبر داد
کد خبر: ۵۶۰۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ 14 January 2016
رییس سازمان حج و زیارت از انتقال 16 پیکر زائران باقیمانده ایرانی، جان‌باخته در فاجعه منا، به کشور خبر داد و اعلام کرد: با انتقال این پیکرها که شب گذشته به کشور صورت گرفت، دیگر هیچ جسد باقی‌مانده‌ای از فاجعه منا در عربستان وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، سعید اوحدی گفت: از میان 461 زائر ایرانی جان‌باخته در فاجعه منا، حدود 79 پیکر زائر ایرانی را عربستان بدون هماهنگی ایران در مقبره‌الشهدای مکه دفن کرده بود که 37 خانواده خواهان بازگشت پیکرهای زائران‌شان بودند. طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با پروازی که آخرین دیپلمات‌های ایرانی در عربستان را به کشور بازمی‌گرداند، موفق شدیم 10 جسد را به کشور منتقل کنیم که با توجه به انتقال 11 پیکر این عزیزان که قبلا منتقل شده بودند، همچنان 16 پیکر در عربستان باقی ماند.

وی افزود: عربستان به‌رغم مقاومت عقیدتی که با نبش قبر دارد، در نهایت موافق با انتقال پیکرها شد؛ اما برخی مسائل دیپلماتیک موجب شد 16 پیکر زائران ایرانی در شرایطی در این کشور از پرواز جا بمانند که با توجه به تیره شدن روابط سیاسی، نگرانی‌هایی برای قطع ارتباط پرواز هواپیمایی امارات در مسیر عربستان به ایران مطرح بود.

اوحدی ادامه داد: با توجه به پیگیری‌های سازمان حج و زیارت، سرانجام ساعت 20:30 روز چهارشنبه (23 دی ماه) پیکر 16 زائر ایرانی دیگر با هواپیمایی امارات به کشور منتقل شد و اکنون ایران هیچ پیکر دیگری به منظور انتقال در عربستان ندارد.

به گفته رییس سازمان حج و زیارت، این اجساد به سردخانه کهریزک منتقل شده و عملیات انتقال آنها استان‌های متبوع‌شان در حال انجام است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار