بازدید 30190
بسته خبری «تابناک»؛

درگیری فرزند نماینده مجلس با حفاظت مجلس/ادعای جدید در مورد آب سنگین ایران/برخی مدیران دولتی مردم را برده خود می‌دانند/آمار فرمانده سپاه از تعداد نیروهای آماده در منطقه/قول روحانی برای سال 95

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «درآمد میلیونی دلالان صیغه»،«حمله تند سایت احمدی‌نژادی‌ها به یک عضو پایداری»،«انصراف یک اقازاده از انتخابات»،«روایتی از دیدار مهدی هاشمی با علم‌الهدی» و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۶۰۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱ 12 January 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

عیادت هاشمی از پسرش در حضور مامور ویژه

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای اطلاع از روند درمانی فرزندش روز گذشته به بیمارستان رفت و در حضور ماموران ویژه زندان با او ملاقات کرد. سید وحید ابوالمعالی در گفت‌وگو با «خبرآنلاین» با اشاره به عمل جراحی امروز مهدی هاشمی، گفت: بیماری موکلم برای خانواده او نگران‌کننده است و آنها در انتظار جواب آزمایش پاتولوژی او هستند. وی از حضور اعضای خانواده هاشمی در بیمارستان نیکان خبر داد و گفت: در تمامی این دیدارها ماموران زندان نیز حضور دارند و یکی از ماموران ویژه زندان اصلا اتاق را ترک نمی‌کند. حتی آیت‌الله هاشمی که دیروز نگران بیماری فرزندش بود و برای ملاقات آمد، با حضور همین مامور ویژه با او گفت‌وگو کرد.

گاف خنده‌دار در سریال «شهرزاد»

صحنه واژگون شدن خودرو در سریال «شهرزاد» تا حدودی غیرحرفه‌ای به تصویر کشیده شده است و تصاویر آن در فضای مجازی دست به دست می‌شود. وقتی خودرو واژگون می‌شود و همراه با آن خط افق نیز منحرف شده و در عین حال سرنشینان از جای خود تکان نمی‌خورند، تماشاگر تصویر مناسبی از این حادثه نخواهد داشت. از قرار این حادثه در ششمین قسمت از مجموعه روی داده است.

درگیری فرزند نماینده مجلس با حفاظت مجلس/ادعای جدید در مورد آب سنگین ایران/برخی مدیران دولتی مردم را برده خود می‌دانند/آمار فرمانده سپاه از تعداد نیروهای آماده در منطقه/قول روحانی برای سال 95


تاکید بر وحدت اصولگرایان برای دستیابی به نتیجه مطلوب

دبیران کل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و جمعیت انسجام اسلامی در نشستی سه جانبه با بررسی و ارایه گزارش فعالیت‌های خود بر ضرورت وحدت اصولگرایان برای دستیابی به نتیجه مطلوب در انتخابات سال جاری تاکید کردند. علی کیهانیان، حسین فدایی و حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی منتظر همچنین در این نشست سه جانبه با تبیین خط مشی تشکل‌های خود بر همکاری وسیع با شورای همگرایی و شورای ائتلاف اصولگرایان در انتخابات سال جاری تاکید کردند.

کتاب طنز مجلس نهم، به قلم نمایندگان!

ابراهیم نکو عضو کمیسیون اقتصادی، در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان در صحن علنی هم رفتارهای انتخاباتی از خود بروز می‌دهند یا نه، گفت: بله. در ایام تبلیغات، ما شاهد رفتارهایی از نمایندگان هستیم و خواهیم بود که شاید خودش یک کتاب طنز بشود. مثلا اکنون طرح‌ها و لایحه‌هایی را مطرح می‌کنند که هیچ منطقی‌ آنها را باور ندارد و صرفا جنبه تبلیغاتی دارند یا نطق‌های میان‌دستور خارج از نوبت برخی نمایندگان که با صدای رسا فریاد می‌زنند و رفتارهای عجیب و غریب از خود نشان می‌دهند و از واژه‌های خاصی استفاده می‌کنند و همچنین تذکرات کتبی که به دولتمردان می‌دهند بدون اینکه نتیجه‌ای عایدشان بشود.

حمله تند سایت احمدی‌نژادی‌ها به یک عضو پایداری

سایت دولت بهار در مطلبی نوشت؛ چند نکته درباره سخنان اخیر شیخ مرتضی آقاتهرانی شاگرد گرین کارت دار جناب مصباح و فارغ‌التحصیل دانشگاه انگلیسی مک گیل کانادا و بریکلی آمریکا:خلاصه از این نوشته ها به شرح زیر است: جناب آقاتهرانی درباره ورود با ضابطه بانوان به ورزشگاه ها در حالی دلایل دکتر الهام و دکتر احمدی نژاد را «توجیهات غیر فقهی» و مخالفت با مراجع می داند که ملاک این عمل دولت نهم همانطورکه دکتر الهام صریح گفتند نظر فقهی رهبری معزز انقلاب بوده است، بنابراین آقاتهرانی با چه توجیهی اقدام منوط به نظر رهبری را «توجیهات غیرفقهی» بر می شمارد؟! جناب آقاتهرانی در این مصاحبه خود را فقیه می نامد، این در صورتی است که ایشان و جناب علی مصباح و سقای بی ریا برای نامزدی در انتخابات قبلی خبرگان در سال 84 در آزمون فقهی شرکت کردند و مردود شدند!

خود گویی و خود خندی٬ جناب مصباح طبق کدام ادله و شواهدی حضور صوفی ها و عرفان های دروغین را در اطرافیان دکتر احمدی نژاد فهمیده بود که عمر با ارزش ایشان را هدر می داد و واعظ شهر شده بود، آیا این هم بنابر مسموعات و «احتمال یک در میلیون» است؟!

جناب آقا تهرانی چرا قسم حضرت عباس (ع) می خورد تا دل جناب لاریجانی را به دست آورد، آیا ادامه حیات حزب کوچک پایداری به این مساله بستگی دارد؟! با این اسلام موصل را به روش داعش هم نمی توانید حفظ کنند!

درآمد میلیونی دلالان صیغه

روزنامه وقایع اتفاقیه در گزارشی از دلالان صیغه می‌نویسد: «خیلی بانمکه، حتماً خوشت میاد، فقط یه‌ذره ناز داره». اشتباه نکنید این صحبت مادرم نیست که دخترخانمی را برای خواستگاری به من معرفی می‌کند. آقای «الف» را نمی‌دانم چه‌کاره صدا کنم، ولی می‌توان گفت «دلال صیغه» است. این روزنامه در ادامه می‌نویسد: از طریق یک سایت به دفتر این دلال صیغه در حوالی خیابان جمالزاده آمدم. آلبوم عکسی به من نشان می‌دهد و به هرکدام که می‌رسم، توضیحات خودش را می‌دهد. هر عکس قیمت خودش را دارد. به او می‌گویم یک قیمت میانگین بده تا یک آمار کلی داشته باشم. پاسخ می‌دهد: از 40 هزار تومان شروع می‌شود تا 300 هزار تومان برای هر ساعت. البته موضوع جالب، حق معرفی است که او می‌گیرد: من درصدی کار نمی‌کنم. برای هرکدام از این‌ها‌، دفتر حق‌الزحمه‌ای تعیین کرده از 10 هزار تومان تا 100 هزار تومان. مبلغ قابل توجهی است؛ به غیر از من چند نفر دیگر هم نشسته‌اند، ولی خبری از بانوان محترم نیست. طبق روال شما یک نفر را انتخاب می‌کنید و مبلغش را دلال محترم می‌گیرد و بعد شما را برای جاری‌ کردن صیغه به جای دیگری معرفی می‌کند که همسر موقتتان را آنجا ملاقات می‌کنید. از آقای «الف» می‌پرسم اگر مدت بیشتری بخواهم، چه مبلغی را باید پرداخت کنم. می‌گوید: آنوقت ماهیانه باید حساب کنید؛ از یک میلیون تومان هست تا پنج میلیون تومان؛ حق دفتر هم از 500 هزار تومان تا یک میلیون تومان متغیر است.

اظهارات سردار نقدی در باره احتمال جنگ بین ایران و عربستان

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، صبح امروز در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا ضربه مهلکی را از ملت ما دریافت کرد و همچنین در دوران دفاع مقدس که یک‌مرتبه به‌طور مستقیم وارد عرصه نبرد با ایران شد، باز هم ضربه دیگری از ملت ایران خورد؛ به همین دلیل آمریکا دیگر هیچ‌گاه به‌طور مستقیم برای مقابله با ملت ایران وارد عرصه نشد و همواره با آلت دست قرار دادن دیگر کشورها و از پشت پرده به دنبال تحقق اهداف خود در مواجهه با ملت ایران بوده است. به گزارش دفاع پرس، رئیس سازمان بسیج مستضعفین حکام عربستان را دست‌نشانده آمریکا دانست و گفت: آمریکا همان‌طور که از طریق عراق با ما به مدت هشت سال وارد جنگ شد، می‌خواهد این بار از طریق عربستان علیه ما وارد نبرد شود؛ لذا باید هوشیار باشیم و بدانیم دشمن اصلی ما آمریکاست.

عارف تشکیل ستاد رصد و عملیات روانی علیه اصولگرایان را تکذیب کرد

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان خبر تشکیل ستاد رصد و عملیات روانی علیه اصولگرایان را تکذیب کرد.به گزارش ایسنا محمد رضا عارف در گفت وگویی در واکنش به اخباری درباره تشکیل ستادی در شورای‌عالی اصلاح‌طلبان برای رصد و عملیات روانی جریانی و فردی اصولگرایان اظهار کرد: به‌شدت تکذیب می‌کنم. اینگونه اخبار جعلی از آن دست بداخلاقی‌هاست که هر از گاهی با آن روبه‌رو هستیم. در قاموس اصلاح‌طلبی، تخریب وجود ندارد. نگاه ما به رقبا مثبت است. ما هم با احزاب همسو تعامل داریم و هم با احزاب رقیب. موضع ما به هیچ‌وجه حذف و تخریب نیست و یکی از راهبردهای ما تعامل با همه گروه‌های سیاسی است.

ارسال لیست حزب اسلامی کار به شورای اصلاح‌طلبان

تقی حسینی سخنگوی حزب اسلامی کار در گفت‌وگو باخبرگزاری فارس، درباره آخرین تحرکات سیاسی حزب متبوع خود اظهار داشت: حزب اسلامی کار همچون دیگر احزاب اصلاح طلب در تهران و دیگر استان‌ها برای انتخابات مجلس فعالیت دارد.وی درباره همایش انتخاباتی حزب اسلامی کار افزود: هنوز برگزاری این همایش قطعی نشده است و در حال انجام مقدمات کار هستیم.سخنگوی حزب اسلامی کار در پاسخ به این پرسش که حزب اسلامی کار آیا لیست انتخاباتی خود را به شورای سیاست‌‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان ارسال کرده است یا خیر، گفت: بله، حزب اسلامی کار چندین نفر از اعضای حزب که برای انتخابات کاندیدا شده‌اند را به شورای سیاست گذاری معرفی کرده است و در حال رایزنی برای معرفی چند نفر دیگر از اعضای حزب به این شورا هستیم.حسینی در عین حال تأکید کرد: لیست اصلاح‌طلبان همانگونه که رسانه‌ها مطرح کردند پس از تأیید صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان نهایی می‌شود و باید ببینیم که ترکیب نامزدهای اصلاح‌طلب به چه شکل خواهد بود.

رد صلاحیت‌ها قانون باشد حرفی نداریم

محسن رهامی عضو شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان با اشاره به واکنش اصلاح‌طلبان به رد صلاحیت‌های احتمالی اظهار داشت: اگر رد صلاحیت‌ها در چارچوب قانون باشد حرفی نداریم.وی ادامه داد: در مجمع شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان کارگروهی تحت عنوان کمیته تعامل و رایزنی حقوقی داریم که وظیفه این کمیته، همراهی کردن مسئولین هیئت‌های اجرایی و نظارت است.عضو شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان با بیان اینکه تعامل اصلاح‌‌‌طلبان با افراد، گروهها و نهادها از مدتها پیش آغاز شده است، خاطر نشان کرد: مواضع اصلاح‌طلبان نسبت به نظام و رهبری مشخص است چرا که ما نمی‌خواهیم کوچکترین گردی بر دامن نظام بنشیند.

نام واقعی شریک زنجانی که اموالش را بالا کشید

وکیل بابک زنجانی گفت: اخیرا مطلع شدیم شریک ترکیه‌ای موکلم حدود 2000 میلیارد تومان از اموال وی را بالا کشیده است.رسول کوهپایه‌زاده در گفتگو با خبرنگاران جوان، اظهار داشت: بابک زنجانی به دلیل تحریم‌هایی که علیه ایران بود مجبور شد برخی از اموال خود را در تاجیکستان ، مالزی و ترکیه به نام شرکایش که تبعه آن کشور بودند ثبت کند. وی افزود: اخیرا مطلع شدیم شریک ترکیه‌ای موکلم به نام "قدرت تنجل" که مبلغی حدود 2000 میلیارد تومان از اموال زنجانی را به نام خود دارد با وکلای موکلم ارتباط برقرار نکرده و به نوعی اموال را بالا کشیده و تصرف کرده است.

قول روحانی برای سال 95

رییس جمهور در صفحه توییترخود نوشت که سال ۹۵ با همت جوانان، سال رونق اقتصادی خواهد بود.حجت الاسلام حسن روحانی دریادداشتی کوتاه درتوییتر خود نوشت:" امسال با وجود همه سختی‌ها باز هم رشد اقتصادی کشور مثبت خواهد بود، به مردم قول می‌دهم که سال ۹۵ با همت جوانان، سال رونق اقتصادی خواهد بود."

دست های پنهان به دنبال قهرمان سازی زنجانی

عضو کمیته پیگیری پرونده متهم نفتی، با بیان اینکه فرصت قهرمان سازی بابک زنجانی از سوی دست‌های پشت پرده به پایان رسیده است، افزود: جمع بندی مستندات پرونده این متهم صورت گرفته و پس از پایان فرصت 10 روزه تمامی این اسناد به اطلاع اذهان عمومی خواهد رسید.امیرعباس سلطانی در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به روند بررسی پرونده متهم نفتی بابک زنجانی، گفت: 10 روز دیگر تا اتمام فرصت قانونی این متهم برای بازگرداندن بیت‌المال به خزانه زمان باقی است.نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه دستگاه قضا باید با سرعت بیشتری به پرونده میلیاردر نفتی رسیدگی کند، افزود: متاسفانه تاکنون این متهم سعی کرد با استفاده از تریبون خود را قهرمان جلوه داده و تلاش کرد به برخی نهادهای کشور تهمت بزند. حامیان بابک زنجانی در دولت قبل و همچنین دولت فعلی باید بدانند که سرنوشت این متهم در انتظارشان است. سلطانی از جمع بندی مستندات کمیته پیگیری پرونده متهم نفتی خبر داد و افزود: پس از پایان فرصت 10 روزه تمامی این اسناد به اطلاع اذهان عمومی خواهد رسید.عضو کمیته پیگیری پرونده متهم نفتی، یادآور شد: برخورد قاطع‌تر با پرونده بابک‌ زنجانی می‌تواند به تکرار جرایمی این چنینی کمک کند.

آمار فرمانده سپاه از تعداد نیروهای آماده در منطقه

فرمانده کل سپاه گفت: نتیجه مثبت تحولات منطقه، آماده شدن نزدیک به 200هزار نیروی مسلح جوان در کشورهای سوریه، عراق، افغانستان و پاکستان و یمن بوده است. سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم بزرگداشت شهید حمیدرضا اسداللهی در مرکز مطالعات راهبردی تربیت اسلامی با اشاره به وصیتنامه شهید گفت: من هم به تأسی از شهید اسداللهی می‌خواهم شکر کنم نعمت‌های بزرگ الهی را، نعمت انقلاب اسلامی، نعمت ولایت فقیه و نعمت رهبری معظم انقلاب اسلامی و خدا را شکر می کنیم برای نعمت مردم خوب و نسل سوم انقلاب که یکی از معجزات این انقلاب اسلامی است. خدا را به خاطر همه این نعمت‌ها شکر می‌کنیم و از خدا می‌خواهیم عاجزانه که به ما توفیق بدهد که این شکر نعمت فقط در زبان نباشد و بتوانیم در عمل شکر این نعمت‌های بزرگ را که در این دوران نصیب ما شده انشاءالله به جا بیاوریم.

برخی مدیران دولتی مردم را برده خود می‌دانند

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رفتار نامناسب مسئولان دولتی در سفر به استان بوشهر گفت: برخی از مدیران دولتی فکر می‌کنند تمام نقاط کشور ملک طلق‌شان است، نخبگان و مردم مناطق محروم را برده و نوکر خود می‌دانند. حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (22 دی 94) در تذکری خطاب به دولت گفت: مردم استان بوشهر که به واسطه تصمیمات نابجا و ناعادلانه شما دولتمردان محروم نگه داشته شده‌اند و ثروت‌های کلان این استان را بعضاً به شهرها و استان‌های نورچشمی و یا کیسه‌های دوخته شده خود و یا هم‌باندی‌ها و یا اقارب و خویشان و فرزندان خود سرازیر کرده‌اید و این امر ممکن نبود جز با رابطه‌های نادرست و رانت‌هایی که دراختیار شما بود، محقق شود.

نظر آیت الله یزدی درباره اجازه اجتهاد علما

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: اینکه مجتهد یا مرجع تقلیدی اجتهاد فردی را تأیید کند حرف ایشان محترم است ولی اعتبار قانونی ندارد و با تأیید یک مرجع تقلید نمی‌توان قانون را کنار گذاشت، قانون می‌گوید اجتهاد باید به تأیید فقهای شورای نگهبان برسد. آیت‌الله محمد یزدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای همه مردم کشور ما روشن است که در آینده نه‌چندان دور انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات خبرگان رهبری را در پیش داریم و طبیعتاً این دو انتخابات با مصلحت اندیشی‌هایی که قبلاً صورت گرفته، قرار است که به صورت همزمان برگزار شود.

انصراف یک اقازاده از انتخابات

حمیدرضا عارف، پسر محمدرضا عارف از سران اصلاح‌طلب، امروز با حضور در فرمانداری یزد از کاندیداتوری در مجلس شورای اسلامی انصراف داد.حضور حمیدرضا عارف به همراه مادرش در ستاد انتخابات در روز ثبت‌نام همچنین شغل و وضعیت اقتصادی وی در برخی سایت‌های محلی خبرساز یا به عبارتی حاشیه‌ساز شده بود.

درگیری فرزند نماینده مجلس با حفاظت مجلس

فرزند یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان‌های شرقی کشور امروز سه شنبه در هنگام ورود به مجلس با حفاظت پارلمان درگیری لفظی پیدا کرد.وی که قصد داشت از درب شرقی مجلس و همراه با خودرو وارد پارلمان شود با ممانعت مامور حفاظت مجلس روبرو شد و پس از این اقدام تاکید کرد که می‌تواند وارد مجلس شود.به گزارش فارس فرزند این نماینده مجلس پس از اینکه ممانعت مامور حفاظت پارلمان ادامه یافت و وی تاکید کرد که این خودرو امکان ورود به مجلس را ندارد با حفاظت مجلس درگیری لفظی پیدا کرد و مامور حفاظت را تهدید کرد.در نهایت فرزند این نماینده مجلس قصد داشت به هر صورت ممکن وارد مجلس شود که حفاظت از این اقدام ممانعت به عمل آورد و تاکید داشت که طبق قوانین مجلس این امر امکان پذیر نیست.

ادعای خرازی درباره رابطه خودش با سیاسیون

صادق خرازی در گفت و گو با ایسنا گفت؛ چرا بعضی از افرادی که برای مجلس و خبرگان نامزد می‌شوند بالاتر از 70 و 80 سال سن دارند؟ چرا به جوان‌ها اعتماد نمی‌کنند؟ ما ریزش و رویش منطقی نیروهای یک جامعه را در تحزب می‌بینیم پس باید از خودمان شروع کنیم. به همین دلیل ضرورتی ندارد که امثال من بخواهند با شعارهای آنچنانی خودشان را به قدرت پیوند دهند. من اگر بخواهم به قدرت نزدیک شوم با همه کوچه پس کوچه‌های قدرت ارتباط دارم، از شخص اول کشور تا سایرین. اینکه به زعم بعضی‌ها من حزب درست کرده‌ام که به قدرت برسم خیلی ناشی‌گری است. من برای رفتن به اروپا نیاز به ساختن ایرلاین ندارم بلکه از ایرلاین‌های موجود بهره می گیرم. حرف بر سر این است که بتوانیم فضای جامعه را به سمتی ببریم که جوان‌ها اعتماد به نفسشان را به دست بیاورند. حوادث سیاسی که طی دو دهه گذشته در ایران اتفاق افتاده باعث شده اعتماد به نفس جوان‌ها آسیب ببیند. مهمترین کاری که ما به عنوان یک حزب باید انجام دهیم برگرداندن این اعتماد به نفس است.

برخورد خاص شهید بهشتی با «رئیس»شدن

علی‌اکبر معین‌فر به یاد می‌آورد که شهید بهشتی دوست نداشت به او «رئیس» ‌بگویند. او می‌گوید: زمانی که پس از استعفای دولت موقت در ترکیب جدید شورای انقلاب بحث شد که یک رئیس انتخاب شود، آقای بهشتی امتناع می‌کرد از اینکه نام رئیس بر او گذاشته شود و گفت اسم دبیر را بگذارید.روزنامه شرق در گفت‌وگو با نخستین وزیر نفت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آورده است: شورای انقلاب اسلامی ١٣٥٧ اعضای متعددی داشته است. اکنون بسیاری از آنها یا در این دنیا نیستند یا سرنوشت‌های مختلفی داشته‌اند. از میان اعضای شورای انقلاب، مهندس «علی‌اکبر معین‌فر» برای هم‌نسلان انقلابی نامی آشناست. او که در کارنامه سیاسی خود عضویت در انجمن اسلامی مهندسین، همراهی و همکاری با مرحوم مهندس بازرگان در پیش از انقلاب، نماینده دور اول مجلس شورای اسلامی و اولین وزیر مشاور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و اولین وزیر نفت در دولت موقت را دارد از خاطرات خود از روزهای تشکیل شورای انقلاب برایمان گفت.

لیسانسه‌شدن ۲۸۰ زندانی!

مدیر کل دفتر گسترش دانشگاه علمی و کاربردی با اشاره به اینکه در مجموع ۴۰۰ زندانی از آموزش‌های علمی و کاربردی در زندان‌ها بهره‌مند می‌شوند، گفت: از این تعداد ۷۰ درصد دانشجویان موفق به اخذ مدرک کار‌شناسی شدند و مابقی در مقطع کاردانی مشغول به تحصیل هستند. موسی‌زاده (مدیرکل دفتر گسترش دانشگاه علمی و کاربردی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره آموزش‌های عملی و کاربردی به زندانیان اظهار داشت: از سال ۸۲ مباحثی در خصوص آموزش زندانیان و همچنین آموزش خانواده‌های آن‌ها مطرح شد و هدف این بود که فردی که پس از گذراندن دوران محکومیت خود به جامعه برمی‌گردد؛ بتواند شغلی را برای خودش اختیار کند.

ادعای جدید در مورد آب سنگین ایران

با نزدیک شدن به روز آغاز اجرای برجام، منابع آگاه به «ایران هسته ای» گفتند واپسین تعهد باقی مانده ایران خارج کرد مازاد تولید آب سنگین از کشور است که این کار فعلا از طریق انبار کردن آن در عمان انجام خواهد شد.ایران هسته‌ای نوشت: منابع آگاه می گویند آب سنگین ایران فعلا در عمان انبار خواهد شد. با نزدیک شدن به روز آغاز اجرای برجام، منابع آگاه به "ایران هسته ای" گفتند واپسین تعهد باقی مانده ایران خارج کرد مازاد تولید آب سنگین از کشور است که این کار فعلا از طریق انبار کردن آن در عمان انجام خواهد شد.مطابق یک قرارداد که هنوز نهایی نشده، مازاد ذخیره آب سنگین ایران فعلا به عمان خواهد رفت و در آن کشور انبار خواهد شد تا به طرف های خارجی فروخته شود.وزارت انرژی امریکا فعلا اعلام کرده است که حدود 6 تن از این مواد را خریداری می کند.

پول بابک زنجانی هم بالا کشیده شد

رسول کوهپایه زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: بابک زنجانی به دلیل تحریم هایی که علیه ایران بود مجبور شد برخی از اموال خود را در تاجیکستان و مالزی و ترکیه به نام شرکایش که تبعه آن کشور بودند ثبت کند. حالا مطلع شدیم که شریک ترک موکلم «ق. ت» که مبلغی حدود دو هزار میلیارد تومان از اموال زنجانی را به نام خود دارد با وکلای موکلم ارتباط برقرار نکرده و به نوعی اموال را بالا کشیده و تصرف کرده است.وی افزود: البته از طریق پلیس اینترپل و طرح شکایت، پیگیر این موضوع هستیم اما این اقدام زمان‌بر است.

مدیر بی‌بی‌سی فارسی تغییر کرد

سایت بی بی سی فارسی در خبری اعلام کرد که صادق صبا از مدیریت این شبکه برکنار و رزیتا لطفی به عنوان جایگزین وی منصوب گردید. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مدیریت ارشد بی بی سی تصمیم به تغییر و جابجایی در ریاست حوزه فارسی آن گرفته است. بر این اساس رزیتا لطفی، سردبیر خبر تلویزیون و رادیوی بی‌بی‌سی فارسی به عنوان رئیس جدید بخش فارسی بی‌بی‌سی انتخاب شده است و به زودی جای صادق صبا را می‌گیرد. درباره سوابق رئیس جدید این رسانه باید گفت که لطفی از سردبیرانی بود که در سال ۲۰۰۹ در راه اندازی شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی فارسی نقش داشت و فارغ‌التحصیل زبان انگلیسی از دانشگاه تهران است و در مدرسه مطالعات شرق‌شناسی و آفریقای دانشگاه لندن در رشته مطالعات خاورمیانه تحصیل کرده است. همچنین لطفی در سال ١٩٩٦ به عنوان تهیه‌کننده به بخش فارسی پیوست و مسئولیت‌های مختلفی در بخش‌های خبری بی‌بی‌سی داشته است.



سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر