بازدید 202439

«نتفلیکس» چیست و دقیقا در ایران چه میخواهد؟

«تماشای فیلم و سریال، هر زمان و هر جایی که اراده کنید». این چیزی است که وقتی قدم به وب سایت نتفلیکس میگذارید، درمورد این وب ابزار میخوانید. شبکه استریم آنلاین ویدئو مستقر در کالیفرنیا که اخیرا مدیر عامل آن در نمایشگاه CES 2016 اعلام کرد که ایران نیز به زنجیره کشورهایی که این شبکه در آن به ارائه خدمات میپردازد، اضافه شده است.
کد خبر: ۵۵۹۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 09 January 2016
«تماشای فیلم و سریال، هر زمان و هر جایی که اراده کنید»؛ این چیزی است که وقتی قدم به وب سایت نتفلیکس می گذارید، در مورد این وب ابزار می خوانید. شبکه استریم آنلاین ویدئو مستقر در کالیفرنیا که اخیرا مدیر عامل آن در نمایشگاه CES 2016 اعلام کرد، ایران نیز به زنجیره کشورهایی که این شبکه در آن به ارائه خدمات می پردازد، اضافه شده است.

به گزارش «آی تابناک»، اگر با نتفلیکس – Netflix – و امپراتوری آن آشنا نیستید، باید بدانید که نتفلیکس یک فراهم کننده خدمات استریم ویدئو به شکل آنلاین و On-Demand مستقر در ایلات متحده است. این شرکت در سال 1997 در کالیفرنیا تأسیس شده و از سال 1999 خدمات مبتنی بر ثبت نام خود برای کاربران را شروع کرده است. این سرویس اکنون بیش از 100 هزار عنوان فیلم سینمایی و سریال را ارائه می کند و بیش از 70 میلیون کاربر دارد.

این سرویس توسط «مارک راندولف» و «رید هستینگز» بنیان گذاشته شده است. این شرکت در سال 1998 تنها 30 کارمند داشته و مجموعا اقدام به اجاره 925 عنوان فیلم می کرده است. ماجرای چگونگی قوت گرفتن این شبکه و گسترده شدن امپراتوری آن ماجرایی مفصل است که موضوع این گفتار نیست.

«نتفلیکس» چیست و دقیقا در ایران چه میخواهد؟

اما جالب است بدانید، هم اکنون نتفلیکس پادشاه قلمرو استریم آنلاین است که بیشترین حجم پهنای باند در ایالات متحده و دنیا را به خود اختصاص داده است. بر اساس گزارشات، در نقطه اوج نتفلیکس 37 درصد از کل پهنای باند ایالات متحده را به خود اختصاص میدهد و برای آنکه این رقم بهتر در ذهن شما بنشیند، باید بدانید که کل پهنای باند مصرفی Torrent در نقطه اوج در ایالات متحده بیش از 4 درصد نیست!

این به معنای آن است که نتفلیکس در حال حاضر بزرگتر از همه چیز است: بزرگتر از یوتیوب، بزرگتر از Pirate Bay و بسیار بزرگتر از سایر سرویس های استریم آنلاین نظیر سرویس Prime آمازون.

این سرویس تا قبل از این در 60 کشور دنیا ارائه خدمات میکرده است که اخیرا مدیر عامل آن در لاس وگاس و در نمایشگاه CES اعلام کرده که 130 کشور دیگر از جمله ایران نیز به فهرست خدمات گیرندگان این سرویس اضافه شده اند. نحوه کار با نتفلیکس بسیار ساده است. به این ترتیب که کاربران میتوانند یک بهای ماهیانه را پرداخت کرده و به این ترتیب به تمامی محتوای این سرویس دسترسی نامحدود داشت باشند. تنها تفاوت در سه نوع دسترسی به نتفلیکس مربوط به کیفیت تماشای فیلم ها و همچنین تعداد دستگاه هایی است که به شکل همزمان قادر به پخش محتوی هستند.

توضیح آنکه دامنه وسیعی از دستگاه ها هستند که می توان به وسیله آنها محتوی نتفلیکس را مشاهده کرد؛ از تلویزیون های هوشمند تا مرورگر دسکتاپ و موبایل و همینطور نرم افزارهای ویندوز، iOS و اندروید. حال با این همه، سؤال این است که نتفلیکس در ایران چه می خواهد؟

«نتفلیکس» چیست و دقیقا در ایران چه میخواهد؟


شاید لازم باشد توضیح بیشتری در مورد سؤال خود بدهیم؛ اما قبل از آن بگذارید، سخنان مدیر عامل نتفلیکس در نمایشگاه CES را با هم مرور کنیم. هستینگر گفت: امروز شاهد تولد یک شبکه تلویزیون اینترنتی جدید در سطح جهانی هستیم و Netflix به غیر از زبان انگلیسی، هم اکنون از زبان‌های کره‌ای و عربی نیز پشتیبانی خواهد نمود. از امروز به بعد ما به زبان‌های دیگر نیز گوش فرا خواهیم داد و می‌آموزیم تا به تدریج زبان‌های بیشتری را متناسب با کشور‌های مختلف به سرویس خود اضافه کنیم.

موضوع کاملا مشخص است: نتفلیکس به دنبال گسترش امپراتوری خود در کل جهان طبق برنامه ای که از پیش مشخص شده بود، نه تنها ایران، بلکه 130 کشور دیگر را به فهرست دریافت کنندگان خدمات خود اضافه کرده و این موضوع جای هیچ تعجبی هم ندارد.

بازار ایران یک بازار بزرگ با جمعیت جوان است که میتواند برای هر نوع از سرویس های سرگرمی نظیر نتفلیکس درآمد زایی فوقالعاده ای داشته باشد. تنها در ایران اگر ظرف یک سال آینده، یک میلیون نفر به عضویت نتفلیکس درآیند، برابر با 8 میلیون دلار در ماه برای این شبکه درآمدزایی خواهد داشت و چه چیزی از این بهتر.

از سویی هیچ شکی نیست که حضور نتفلیکس در ایران می تواند بازار بسیار از خدمات و کسب و کارهای مشابه را به شدت کساد کند؛ نیازی به معرفی این خدمات با ذکر نام نیست و به خوبی می توان حدس زد که چه کسانی از حضور نتفلیکس در ایران به شدت متضرر خواهند شد.

اما هرچند هنوز آدرس اصلی نتفلیکس در ایران فیلتر نیست، قطعا و مشخصا محتوی نتفلیکس محتوایی نیست که این سادگی در ایران مجوز پخش داشته باشد و قطعا هیچ یک از فیلم ها و سریال هایی که این شبکه استریم اقدام به پخش آنها می کند، مجوزهای وزارت ارشاد را دریافت نکرده اند! این نکته ای اساسی برای کسب و کار این شبکه در ایران است.

حال دو سناریوی فرضی قابل تصور است: نخست اینکه در بعیدترین حالت، نتفلیکس به کار خود بدون فیلتر شدن و بدون هیچ مشکل حقوقی و قضایی ادامه خواهد داد و ایران نیز مانند سایر کشورها به دریافت کنندگان پر و پا قرص این شبکه اضافه خواهد شد.
 
«نتفلیکس» چیست و دقیقا در ایران چه میخواهد؟

دوم که سناریویی قوی تر و محتمل تر است، اینکه از همین امروز تبلیغات منفی علیه نتفلیکس و محتوای آن در رسانه ها و قطعا با پشتیبانی گروه های ذینفع در این رابطه آغاز خواهد شد، به زودی دامنه نتفلیکس در ایران فیلتر شده و اساسا شتر نتفلیکس در ایران، در حال خوردن پنبه دانه در خواب است! ضمن اینکه از همه اینها گذشته نباید از مشکلات فنی بستر اینترنت در کشور نیز که اساسا برای استریم مدیا به شکل غول آسا به هیچ وجه مناسب نیست، غافل بود.

این همه به معنی دفاع از فعالیت نتفلیکس در ایران یا دفاع از فیلتر شدن احتمالی خدمات آن نیست. هر اتفاقی که در این رابطه رخ دهد، به تصمیم مسئولان ذیربط بستگی دارد و طبعا در مورد فعالیت نتفلیکس در ایران و نحوه و چگونگی آن مراجع ذی صلاح تصمیم گیری خواهند کرد.

اما یک نکته در این میان حائز اهمیت بسیار است. شبکه هایی مانند نتفلیکس که اتفاقا بر پایه ایده های معمولی شکل گرفته اند، پاسخگوی یکی از نیاز های اساسی جوامع امروزی هستند. نیازهایی که به خصوص در نسل جوان امروزی به شدت نیازمند پاسخ گویی است و راه های پاسخگویی به این نیازها امروزه بر بستر تکنولوژی های جدید بهتر از هر زمان دیگری فراهم شده است.

اکنون مدت هاست که در کشور بحث تولد محتوی در فضای نت مورد بحث و جدل است و در این میان هیچ گاه پا را از حد بحث و جدل فراتر نگذاشته ایم و هر گاه که در میدان عمل نیز وارد شده ایم، یا به شدت دیر و از مد افتاده عمل شده و یا اساسا محتوی ارائه شده به لحاظ کیفیت و جذابیت هیچ جای قیاسی با نمونه های استاندارد و در رده اول جهانی نداشته است. نمونه آن را در بازی های رایانه ای می توان دید.

نتفلیکس را می توان در ایران فیلتر کرد و با توجه به سابقه فیلترینگ در ایران، قطعا کسی از این موضوع دچار تعجب نخواهد شد. اما پاسخ سوال این گفتار در این باره که نتفلیکس در ایران چه می خواهد از نگاهی دیگر باید مورد توجه قرار گیرد: نتفلیکس از یک زاویه، به دنبال پاسخ دادن به نیازی ملموس در جوامع مدرن و به ویژه در قشر جوان است، و البته این نیاز را بخاطر جیب خود با بهترین کیفیت و دسترسی پاسخ می دهد.

اگر نتفلیکس و هزاران سرویس مشابه نتفلیکس در ایران فیلتر شوند، آنچه البته از میان نخواهد رفت، این نیازهای ملموس است که باید فکری به حال پاسخ دادن به آنها کرد یا داشت، نه در حرف، بلکه و باز هم بلکه در عمل.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۱۷
خب ديگه از امروز فيلترش ميكنن،تابناك جون خيالت راحت !
پاسخ ها
منصور
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
خواهر عزیز نت فیلیکس خیلی وقته تو ایران فیلتره
هژیر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
فیلتر بشه یا نشه صورت مسئله پاک نمیشه تا جایگزینی مناسب برای این محتوایی که خارج از این مرزها تولید نشه که بنظر هم نمیاد به این زودیها بشه کسانی که دنبال این موارد بگردن بی شک به مقصود میرسن همون جوری که اکثرا همزمان با پخش جهانی انواع فیلم و سریالهای روز دنیا رو تو ایران میبینن و لذت میبرن چه خوبه که مسئولین هم با این واقعیت روبرو بشن و به مردم احترام بزارن و این فاصله ای که هروز داره بین مردم و خودشون بیشتر میشه رو نادیده نگیرن چون بی شک اگه ادامه پیدا کنه
.....
وقتی همه فیلم ها و سریالها با فاصله کمتر از یک روز از زمان پخش بطور مجانی در نت در دسترس است برای چی باید به همچین شبکه هایی پول داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
برای ما ایرانی ها که کپی رایت را توافق نکرده ایم به نظرم اجازه ورود نت فلیکس اشتباه است ما که به اکثر فیلم ها با فاصله حداکثر 1 ماه بعد اکران دسترسی داریم نت فلیکس فقط جیبمان را خالی می کند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
تو ایران کپی رایت رعایت نمیشه ولی بیشتر کشورها رعایت میکنن و مردم هم به این قانون احترام میزارن و با اینکه به نسخه غیر مجاز دسترسی دارند نسخه مجاز خریداری میکنن
ناشناس
| Australia |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
آخه با اینترنت زپرتی کی میتونه آنلاین فیلم نگاه کنه؟!!! منم ترجیح میدم یک روز بعد از نمایش بصورت رایگان دانلود کنم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
ما در ایران به دزدی محتوا و مفت و مجانی استفاده کردن ااز زحمت و فکر دیگران عادت کردیم

شما تقصیری ندارید اگه اینجوری فکر می کنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
به این کار میگن دزدی دوست عزیز. ما هم چون چاره ای نداریم اینکارو میکنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
قانون كپي رايت تو ايران اجرا نمي شود. انها از الان دارند در كشورهاي مختلف سرمايه گزاري مي كنند كه با اجرايي شدن اين قانون بتوانند نبض بازار را در دست داشته باشند.
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
چون دزدیه،باید پولشو داد
پرستو
| Netherlands |
۰۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
گل گفتی..... ملت ما دنبال مفت باشه کوفت باشه
هستند نه آخرین ورژن فن آوری و امثالهم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
چون تا بحال از نتفلیکس و کیفیت تصویر بسیار بالایی که داره استفاده نکردی
چون تابحال اینقدر با خیال راحت و بدون هنگ کردن فیلم ندیدی
چون همیشه از نسخه غیر مجاز و کپی شده که صاحبش راضی نیست استفاده میکنی
این حرفو میزنی
اين سايت هم اكنون نيز فيلتر است چرا قبل از ثبت و انتشار خبر برسي نمي شود
همانطور كه اجازه دادند تلويزيون خصوصي در ايران تاسيس شود! اجازه فعاليت نتفليكس را خواهند داد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
اگر بحث مجوز وزارت ارشاد هستش که ما واسه فیلم های خودمون هم مشکل داریم
خدا وکیلی خودت فهمیدی چی گفتی یه جمله را ده بار به شکل های مختلف تکرار کردن که هنر نیست.
چقدرم اینترنت ایران پرسرعته
حالا هم که فعلا موضع نگرفته اند به خاطر این هست که برای دنبال کردن این سایت دو چیز اساسی است.
یکی داشتن مستر کارت یا انواع کارت های بین المللی که بتوان با آن پول پرداخت کرد که در ایران موجود نیست
و دوم فهمیدن فیلم ها با زبان انگلیسی
پاسخ ها
مهدی
| United Kingdom |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
در پاسخ به صحبت شما مبنی بر فهمیدن فیلم ها با زبان انگلیسی باید بگم که فیلم ها با دوبله و یا زیرنویس پارسی ارائه خواهند شد. و اینکه نتفلیکس در حال رایزنی با شرکت هایی مثل LG هست تا بتونه موانع پرداخت حق ماهیانه رو از بین ببره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
اینترنت سرعت بالا یادت رفت
به قول معروف نیومده ترسیدی!
فیلترش کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
فیلتر شد!متاسفانه تو ایران این مدل سایت هارو به عنوان سایت غیراخلاقی میدونن!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
که چی بشه مثلا؟فیلتر شدن این سایت به شما چه ربطی داره؟
این وبسایت در ایران فیلتر شده است.
چرا باید برای چیزی که دسترسی تقریبا رایگان بهش داریم پول بدیم
اونم فقط برای امکان تماشا بدون قابلیت ذخیره
تمام محتوی این سایت در حال حاضر روی نزدیک به 1000 سایت فارسی زبان قابلیت دانلود داره و در بدترین حالت برای بالارفتن سرعت دانلود ماهی 2 تا 4 تومن هزینه اشتراک میگیرن که اونم با استفاده از لینک غیر مستقیم و تماشای 30 ثانیه تبلیغ قابل پیچوندنه
اما این سایت فقط برای پخش HD ماهی 40 تومن اشتراک میگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
برای دزدی راه زیاد هست
ولی اگه بخوای زیر دین حق الناس نباشی یه چیزکی باید پرداخت کنی عزیز

هیچ حای دنیا مفت و مجانی فیلم نمیسازن
اگه همه دنیا مثل شما از راه دزدی بخوان فیلم ببینن که دیگه فیلمی ساخته نمیشه که شما یری مجانی دانلود کنی و بشینی نگاه کنی حالشو ببری و بعدم اگه حال نکردی 2 تا فحشم بدی گه ای بابا بدرد نمیخورد
ناشناس
| Canada |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
چون خیلی هامون برای ون فیلم احترام قائل می شویم و به قل معروف لاش خوری نمیکنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
ناشناس اول میگی حق اناس ...کسی که فیلم مورددار میبینه پایبند دینش نیست بعد تو میگی حق اناس !!!!اینکار از نظر دین طرف مشکل داره تو داری از حق الناس براش میگی!!!
من در کانادا از این سرویس استفاده کرده ام. تقریبا همه مردم با آن آشنا هستند و استفاده میکنند . امکان تعریف فیلتر برای کودکان وجود دارد. مشکل اصلی در ایران سرعت پایین اینترنت است. سرعت بسیار بالایی نیاز هست و حجم ترافیک خاص خود را می طلبد .
اخه تابی برای چی میگی. الان سایتش فیلتره
فیلتر شد
:-0
البته در اينده نزديك هر فردي با يك ديش كوچك ميتواند مستقيما و با كمترين هزينه به اينترنت وصل شود و ازادانه در دنياي نت بچرخد، خوب يا بد دنياي اينده اين است و بجاي مخالفت بهتر است بپذيريم ما در حال انجام تصميمات اشتباه هستيم و در برابر سونامي تكنولوژي نبايد خودرا پشت ديوارهاي شيشه اي پنهان كنيم.
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
ایول چقدر قشنگ گفتی:
"در برابر سونامي تكنولوژي نبايد خودرا پشت ديوارهاي شيشه اي پنهان كنيم."
خیلی خوبه
"بر اساس گزارشات، در نقطه اوج نتفلیکس 37 درصد از کل پهنای باند ایالات متحده را به خود اختصاص میدهد" . . . . خیلیه ها خیلی .!!!!!
بدنبال پول و ماركت جديد هست
چرا نوشتید نت فلیکس فیلتر نیست؟! اتفاقا فیلتره. سایت اصلی و فرعی هم نداره. آدرس netflix.com در ایران فیلتره.
خدمت سایت تابناک و تمامی کسانی که از الان دغدغه دارند عرض کنم که برای دریافت سرویس از این سایت کارتهای بانکی بین المللی نیاز است که تعداد معدودی شاید داشته باشند
وب سایتش که حتما فیلتر شده.. فیلتر هم نشده باشه با این سرعت نت به درد ما نمیخوره
ادرس نت فلیکس فیلتر است:-))))
جای صحبت و شکی نیست که فیلتر و ممنوع میشه. از امروز هم روزنامه‌ها شروع به صحبت میکنن که یکی دیگه از سرویس‌های صهیونیستی و خانواده‌برانداز وارد کشور شد!

از دید دولتی‌ها، ما ایرانی‌ها از اونجایی که آدم‌های کم‌فهم و ساده‌لوحی هستیم، باید منتظر باشیم تا یکی یه فیلم رو ببینه و سانسور کنه و دوبله کنه و متن عوض کنه، تا اونو تماشا کنیم، وگرنه خانواده‌مون نابود میشه!
افسوس.
پاسخ ها
اکبر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
هممون ادعا می کنیم شعورمون بالاست و تحت تاثیر فیلم قرار نمی گیریم. ولی ببینید چطور بعد از ورود ماهواره آمار خیانت و طلاق در جامعه بالا رفته. شما بفرمایید اینا معنیش چیه؟
خوب فيلتر كنيد كسي بخواهد استفاده كنه فيلتر شكن استفاده مي كنه واقعا شما تونستيد دسترسي به فيس بوك رو حذف كنيد....
شما یک فیلم بخوای از نت فلیکس ببینی با کیفیت 1080 حدود 2 گیگ از اینترنت را باید مصرف کنی. در صورتی که خیلی آسان میشه تمام فیلم ها را با قیمت 2000 تا 3000 تومان از فروشگاه ها خرید. نت فلیکس برای جایی جواب میدهد که اینترنت ارزان باشد. پس شتر نت فلیکس حتی اگر نخواهد هم در حال خوردن پنبه دانه است!
امکان استفاده برای اکثر ایرانیان وجود ندارد
برای استفاده از نتفلیکس باید در سایت آنها ریجستر کرده و از کردیت کارت مستر کارت یا ویزا استفاده شود با آبونمان حداقل ماهانه 8$ که این کارتها در دست ایرانیان نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
بعد از برداشتن تحریم ها ، دسترسی به ویزا و ماستر کارت میسر خواهد بود
Arefe
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
بشینید تا برداشته شه..
این نیاز از بین نمیره بلکه با دانلود های غیر قانونی ادامه پیدا میکنه.
تابناک ممنون که مقدمه چینی کردی.
چه تبلیغ جانانه ایی!
از این بهتر نمیشد معرفی کرد!!!
نگران نباشيد با سرعت اينترنت ايران نيازي به فيلتر كردن نت فليكس نيست ، چرا كه اين سرويس اصولا قابل دريافت نخواهد بود.
این ساین که مسدود شده !
این کارها خیلی زشته. حرف وقت این افراد فهمیدن به شعور ادمها احترام بگذارن همه چیزدرست میشه.
نتفليكس فيلتر شد! :)))
فعالان اقتصادی فیلترشکنش را میفروشند ودرست میشود.هرکجا زهری است پازهرهست
با اين سرعت اينترنت ايران که فايده نداره
شما هم که راهش رو بلدي، زود فيلترش کنين
هزاران شبکه ماهواره ای و اینترنتی پخش فیلم وجود داره فیلترش لزومی نداره
تابناک ما که می دونیم برای چی این متن و چاپ کردی....
خیره انشاالله
اما اینکه عده ای بخواهند منافع اقتصادی خود را با چنگ اندازی به حوزه های مذهبی تامین کنند ، بسیار مهم و مخرب مذهب و اعتقادات مردم است .

کاش راهکاری اندیشیده شود تا راه سوء استفاده این سود جویان مسدود شود.

این افراد انسانهای منفور و مطرودی هستند و هزار باره شرف دارند به آنها دزدانی که دزدی مال میکنند اما کاری به اعتقادات مردم ندارند.

معروف است که دو دزد به خانه ای وارد شدند که بسته ای حاوی پول و طلا یافتند در بررسی بسته دیدند یک کاغذ که بر روی آن آیه الکرسی درج شده داخل بسته است ، دزد بزرگتر گفت بسته بگزار تا برویم ، شاگرد جوان اعتراض کرد که چرا ؟
گفت : ما دزد مالیم نه دزد اعتقاد !
تابی جون خوابت خوش فیلتره ،برادرای محتوای مجرمانه سریعتر از من وشما هستن
قبل از ارائه تئوری توطئه توجه بفرمایید که این سرویس برای تمام کشورهای دنیا، به جز 3 کشور فعال شده و توجه ویژه ای به ایران نداشته.
لطفا با درج نظرات تند متعصبین مذهبی آتش تفرقه بین ایرانی و عرب و شیعه وسنی را شعله ور نکنید.
در ایران عده کثیری عرب و اهل تسنن هم زندگی میکنند.
به قول مقام معظم رهبری تفرقه افکنی بین شیعه و سنی خیانت است.
آخه چی فکر کردن پیش خودشون؟ سریال های تولید داخل به راحتی کپی غیر مجاز میشن. اونوقت با این هزینه بالای اینترنت مردم ایران سریال پولی ببینن!!!
مسئله فیلتر شدن یا نشدن این سایت و اون سرویس و ایکس و ایگرگ نیست! مسئله اینه که نیازهای ما پاسخ داده نمیشه و کسایی هم که پاسخ میدن به نیازهای ما، فیلتر میشن!
نمیشه که نیازهامون رو سرکوب کنیم!
پس یا باید پاسخ مناسب داده بشه یا عرصه رو باز بگذاریم واسه خارجیا...
جلوی تکنولوژی را نمیتوان گرفت همانطور که جلوی ویدئو و ماهواره و.......نتوانستند بگیرند.
سال 2020 وعده اینترنت نامحدود رایگان فقط برای همه با تشکر
مرد مومن در سال ٢٠١٦ هنوز روزي ١٠بار اينترنت قطع ميشه تو ايران تابي جون شما نگران اهداف پليد اين سايت نباش نياز به سانسور هم نداره مگه چند نفر دسترسي به همچين سرعتي دارن كه آنلاين فيلم نگاه كنن .... اصلا ولش كن تابي جون تخم مرغ راستي كيلويي چند
عاغا چرا همه چیز را در ایران فیلتر میکنند
ماشاللا عجب تحلیلی کردید. از همین اول کار به فکر فیلترش هستید
برای عضویتش پول میخواد
کاملا مشخصه که شما از چه کسانی پول گرفتید تا این مقاله رو بنویسید!!!!!
به لطف این گزارش شما netflix.com هم فیلتر شد. دست شما درد نکه خداقوت. خدا قسمت سایت خودتون کنه ایشالا
پاسخ ها
Sir SMS
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
ایول خیلی باحال گفتی
کلا اینترنت رو فیلتر کنین همه مشکلات حل میشه تا 100 سال دیگه اینترانت ملی خودمون سر و سامون میگیره و مشکلات حل صد سال صبوری بفرمایید و بفرماییم و بفرمایند. چون تا منافع شخصی وجود داره هیچ راهکار عملی زمینه بروز نداره.
با این سرعت اینترنت و حجمی بودنش غیرقابل استفادس تو ایران.
اگر به بازار سیاه کپی و دانلودهای غیرمجاز فیلمهای ایرانی نگاه کنید و اگر سازنده های داخلی با نتفلیکس قرارداد ببندند کلی به نفعشون میشه
و به نفع مخابرات و ....
ولی خدایی همه سریالای اورجینال این شبکه عالیند
هوس آف کاردز . اورنج ایز نیو بک . بلود لاین سینس 8 مارکو پولو درداویل نارکس و.. اما سریالاش به هیج وجه موجوز ارشادی نمیتونن بگیرن حتی سریالاش برای شبکه های نت ورک آمریکایی هم مناسب نیستن بیشتر شبیه برنامه های شبکه های کابلین اما خوب واقعا چیز فوق العاده ایه
طفلک نتفلیکس با سیستم ما آشنا نیست
اینجا بهشت نرم افزار و فیلمهای رایگانه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
دمت گرم خیلی باحال بود
نویسنده محترم خواسته یک گزارش از نمایشگاه CES 2016 تهییه کنه خودش هم نفهمیده چه چیزی را گزارش کرده . شبهات گزارش ایشان شبیه گزارشهای دل نگرانهای هسته ای هست!!!!
من خودم 2 سال نتفیلیکس تو کانادا داشتم.
حداقل سرعت بایستی 10 مگابایت باشه تا بتونی براحتی فیلم ببینی.
ایران عرضه تامین همچین باند پهنی برای مشتریان نداره.
خیال رانت خوران راحت راحت
دستت درد نکنه تابناک جان تا گفتی ... یک دیوار سفارت دوست فیلترش کرد :(
دقیقا چند دقیقه بعد از خبر شما فیلترینگ این سایت شروع شد به این ترتیب که اول از صفحه لیست محتوا (براز) شروع شد بعد کل سایت بعد هم کلا پروتوکل استریمیگ که احیانا اگه کسی قلا عضو شده نتونه دیگه استفاده کنه! واقعا متاسفم که تصمیم گیرندگان مملکت ما انقدر عصر حجری رفتار می کنند! به شدت منفعل! انگار تا حالا نمی دونستن همچین سایتی هست و الان که فهمیدن بدون تخقیق بستنش! در ضمن امکان استفاده بدون کارتهای اعتباری هست کافیه اکانت اپل خودتوت رو با یه گبفت کارت شارژ کنید بعد اپیش رو نصب کنید!
شما برو با دوستانمون توى چين هماهنگ كن هر فيلمى رو بخواى برات ارسال ميكنند بدون منت كشى از نتفسليكس و البته مجانى...
امروز متنی تحت عنوان توسعه کجایی ؟ دقیقا کجایی ؟ در یکی از سایت ها خواندم وبسیار متاسف شدم که یک جوان ایرانی دو سال است برای اخذ مجوز در ادارات گوناگون به انحا ء مختلف دچار مشکل ومانع شده تا اینکه نتفلیکس خارجی برای ایران اعلام برنامه کرد وفیلتر کردن هم ، ظاهرا خود فریب دادن می باشد . چه زمانی باید به استعدادهای خودمان باور کنیم ؟
این عادت ناپسند ماست هر پدیده ای باید در ابتدا تحریم شود . ما ملتی هستیم که از تحریم بدمان میاید ولی با گرفتن قدرت انتخاب از مردم بزرگترین تحریم کننده و ناقض حریم خصوصی مردم هستیم. این رفتار مصداق ظلم است مردم این کشور حق دارند از امکانات موجود در دنیا استفاده کنند.روزی همین اینترنت را به عنوان ابزار
بد تبلیغ کردید و حالا حوزه ها از این ابزار به خوبی بهره میبرند.
فیلتر شد که
ههههه هههه هع
مچکر یادآوری کردین
فیلتر شد
نظریه توطئه
به نظرم حالا احتیاطا فیلترش کنید تا بعدها اگه فرصت شد ببینم چی هست این نت فلیکس.
سایت فیلتر نیست خودش اجازه دسترسی به IP های ایران نمی دهد
سرعت بالا میخاد که ایران نداره. تو خود امریکا نگاه میکنی دیگه کسی چیزه دیگه نمیتونه باز کنه تو خونه
آیا واقعا فیلترینگ تونسته جلوی دسترسی آزاد به سایت ها رو بگیره یا فقط هزینه خرید فیلتر شکن رو به مردم تحمیل کرده؟! تا کی باید این راه ادامه پیدا کنه ؟؟؟
طفلک نتفلیکس با سیستم ما آشنا نیست
اینجا بهشت نرم افزار و فیلمهای رایگانه!
البتهدر گزارش مذکور آن روی سکه که صاحبان نتفلیکس اهداف سیاسی و فرهنگی -تبلیغاتی برای این کار دارند فراموش شد. چند مدت دیگه تماشای آن هم برای مردم ایران رایگان اعلام میشه تا اهداف بالاتر و سود آورتر بعدی نصیب عمو سام بشه.
اين يعني تعارض سيستمهاي جديد موج سومي با سيستمهاي قديمي موج دومي( تلويزيون خصوصي اينترنتي با دولتها بعنوان نماد موج دومي)
دوستانی که به حجم بالای مصرف اینترنتش گیر میدن توجه کنن: تا دو سه سال آینده قیمت اینترنت به حدی پایین میاد که استریم کردن فیلم و سریال و برنامه از اینترنت نسبت به دانلود کردنش در هارد گرونقیمت به صرف نخواهد بود. دقیقا در امریکا و اروپا همین اتفاق افتاده.
تا چند سال اینده خبری از کانال های ماهواره نخواهد بود و این روش به صورت پولی جایگزین آن خواهد شد.
قابل توجه مجلس که هنوز اندر خم جرایم ماهواره ای است !! ههههههه
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
حاجی از دو سه سال آینده پیام میدم خدمتت
دوست دارم بازم واسمون تحلیل و تفسیر کنی...بازم از کاهش قیمت اینترنت بگی...از آینده خبر بدی
تحلیلاتو دوس دارم مهندس
:)
محمدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
الان سال 99 است و قیمت اینترنت همیشه در حال افزایش است من که ندیدم تابه حال قیمت نت پایین بیاد . هرکی نظر میده لطفن از درست بودن نظرش اگاه باشه
آقا من از زمانی که یادمه دارم ایران زندگی می کنم ، اینجا اینترنت سرعتش پایینه، کلا آب هم قطعه
100 تا چیز دیگه روهم فیلتر کنن،بازم راهی واسه رسیدن به فیلما هست.نمونه سادش فیلترشکن،اگه توان فیلترکردن هممممه چیزو دارید،بکنید.اگه نمیتونید(که همینطور هم هست) چرا خودتون رو اذیت میکنید؟ این فیلتر کردنا به جز جلب توجه و حریص شدن ملت برای رسیدن به اون چیزی که فیلترشده،هیچی نداره .
کلاهتونو قاضی کنید
دزدی اصلی اینه که چهل هزار تومن در ماه برای اینترنتی بدی که مفت نمی ارزه و اونوقت هم بهت میگن بیشتر از پنج گیگ نمیتونی دانلود کنی.تو اون کشورها اگر مردم رعایت میکنن برای اینه که رعایت میبینن و هیچ کس به واسطه ی اینکه قدرت داره نمیتونه چپاولشون کنه
دونظریه ارائه فرمودید برای نیامدن نت فلیکس به ایران اما نظریه سومی هم هست و آن اینه که اگر مقداری از درآمدش درایران رو {به استثنای مقدار قانونی }!به کسانی بدهد قطعا در ایران نه تنها فیلتر نخواهد شد که پشتیبانی هم میشود !!!
چرا فیلتر کردین
در رابطه با دو تاپاراگراف مونده به آخر اینم بایست گفت که از ما ایرانیها هیچی در نمی یاد.
اونایی ک نتفلیکس واسشون جیزه تابحال اسمشم نشنیدن
اوناییم ک میشناسنش یا ازش ب نحوی استفاده میکنن راه های دیگه ایم دارن ک اون محتوای جیز غیر اخلاقی اخ اخ رو ببینن تنها چیزایی ک باس فیلتر بشن نشریات بی اخلاقن
ای بابا چقدر ما بدبختیم ، تا به چیزی به ایران می آد به جایی کساد می شه ، بابا 5 عصر که نمی خاد آون تو پخش کنه که کار و کاسبی مهران مدیری کساد بشه
میدونید ما ایرانی ها عادت کردیم به چیزی که همینطور مفت بدستمون بیاد برا همین هم
برامون سخته برا چیزای مجازی پول بدیم خیال میکنیم هدر دادیم پولمونو lol این مثال شامل
اکثر ایرانیاست که خودمم هستم
الان هم خیلی از علاقمندان سریالهای نت فلیکس را می بینند.
این طور درآمدزایی در ایران مقطعی است .
این نوع تولیدات در ایران فقط و فقط باید جنبه تبلیغاتی داشته باشد،دراین صورت تا دلتان بخواهد مخاطب دارد.
صنعت iptv مدتی است که در ایران شروع به کار کرده و برای دست اندرکاران آرزوی توفیق داریم...
تو مملکتی زندگی میکنیم که به جای رقابت تخریب میکنیم
به جای اینکه خودمون پیشرفت کنیم دیگرانو فیلتر میکنیم
اسم خودمونم گذاشتیم مسلمون! کلا نه خبری از شهامت هست، نه صداقت، نه رقابت سالم و نه...
همین که میتونم این متن رو بنویسم...
برای اینترنت ایران کار بزرگیه...
نتفلیکس.....
این خدمات عالی هست، آرزوی توفیق برای این سایت دارم، این یک انتخاب هست هر لحظه هر چه طالبی ببینی نه مثل تلویزیون مجبور بشي هر چه تعیین میکنند ببینی
دوستان دوستان اکی فیلما بعد از مدتی میتونیم رایگان پیدا کنیم اما سریالهای که جدید ساخته میشن چی نهاین تو اپارات سه چهار قسمت سانسور شده پیدا میکنید
همه دزد تشریف دارند ما شاءالله........
اخه این که فیلتره. خداروشکر برق از ۱۰۰ سال پیش وارد مملکت ما شده وگرنه اون را هم الان با گرفتن مجوز و جیره بندی در اختیارمون میذاشتن. اخه ما تا کی باید از همه چیز بترسیم
سلام ببینید من فیلم خانواده کارداشیان هارو میخوام میشه بگید سایتی هست تو ایران بزازه با زیرنویس فارسی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان