بازدید 4394

محکومیت شرکت ایرانی در آمریکا به جرم قاچاق

یک قاضی آمریکایی روز چهارشنبه یک شرکت ایرانی را به‌اتهام مشارکت در توطئه قاچاق با یک شرکت واقع در ایالت پنسیلوانیا به پرداخت ۱۰۰هزار دلار جریمه محکوم کرد.
کد خبر: ۵۵۹۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷ 07 January 2016
یک قاضی آمریکایی روز چهارشنبه یک شرکت ایرانی را به‌اتهام مشارکت در توطئه قاچاق با یک شرکت واقع در ایالت پنسیلوانیا به پرداخت ۱۰۰هزار دلار جریمه محکوم کرد.

به گزارش تسنیم، یک قاضی آمریکایی روز چهارشنبه یک شرکت ایرانی را به‌اتهام مشارکت در توطئه قاچاق با یک شرکت واقع در ایالت پنسیلوانیا به پرداخت 100هزار دلار جریمه محکوم کرد. این جریمه در حالی از سوی ایوت کین قاضی آمریکایی علیه شرکت ایرانی وضع شده است که مقام‌های شرکت فیمکو 6 ماه قبل به نقض قوانین صادرات آمریکا به‌واسطه تلاش برای ارسال تراشه‌هایی به ایران متهم شده بودند که می‌توان از آنها برای کاربردهای نظامی استفاده کرد.

این جریمه علاوه بر جریمه 837500 دلاری است که در جریان حل و فصل اختلافات مدنی با وزارت بازرگانی آمریکا علیه شرکت فیمکو اعمال شده است. شرکت فیمکو تاکنون 587500 دلار از این جریمه را پرداخت کرده است. مابقی این جریمه به‌مدت دو سال تعلیق شده و اگر شرکت فیمکو به همه مفاد توافقنامه پایبند باشد، نیازی به پرداخت بقیه جریمه نخواهد بود.

بازرسان پرونده اعلام کرده‌اند که شرکت فیمکو قصد داشته با همکاری شرکت هتران در ایالت پنسیلوانیا، تراشه‌های خاصی را در سال 2012 میلادی به ایران صادر کند. افرادی که قصد صادرات این تراشه‌ها به ایران را داشته‌اند، از این مسئله مطلع بوده‌اند که قوانین آمریکا اجازه صادرات تجهیزاتی را که امکان استفاده نظامی دارد به ایران نمی‌دهد.

این دو شرکت قصد داشته‌اند این تراشه‌ها را در ابتدا به امارات صادر و سپس به ایران قاچاق کنند. شرکت هتران و رئیس آن هلموت اورتمن و همچنین مقام‌های شرکت فیمکو به دست داشتن در این اتهام اذعان کرده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار