بازدید 5083

حکم ربیعی برای قانون دسترسی به اطلاعات

کد خبر: ۵۵۹۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱ 06 January 2016
علی ربیعی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی طی حکمی محمدرضا قرائتی مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی را به عنوان مسئول اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منصوب کرد .

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حکم علی ربیعی آمده است: نظر به اجرای قانون" انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات" و مطابق با ماده 7 آیین نامه ماده 8 قانون موصوف ، به موجب این حکم جنابعالی به عنوان "مسئول اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در وزارت تعاون ،کارو رفاه اجتماعی" منصوب می شوید .

در ادامه تاکید شده است : همانگونه که مطلعید در جهان امروز توسعه از مفهوم سخت افزاری خود خارج شده ، در تعریف آن ، به درستی بر عنصر ارتباطات و اطلاعات ، تاکید و از آزادی کسب اطلاعات به عنوان یکی از بنیادی ترین حقوق انسانی یاد می شود . بر این مبنا ، مردم حق دارند به اخبار عمومی دسترسی داشته باشند ، آن را به یکدیگر منتقل و در باره آن اظهار نظر و نقد و اعتراض کنند .

به عبارت دیگر "آزادی اطلاعات " و " حق دسترسی به اطلاعات " به این معنی است که اکثر شهروندان توانایی دسترسی به بخش اعظمی از اطلاعات دولتی غیر محرمانه و حساس را باید داشته باشند که برای شفافیت دولت و از بین بردن فساد اقتصادی، امری حیاتی است .

 دولت تدبیر و امید با اذعان به این مهم و به دنبال محقق سازی بند 11 منشور اخلاقی خود و پیرو تاکیدات منشور حقوق شهروندی و با هدف شفاف سازی فضای فعالیت های  دولتی ، ایجاد بستر نظارت عمومی و کشف مقابله با فساد و کاهش رفت و آمد های غیر ضرور ، قانون و آیین نامه " انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات " را تصویب و به کلیه دستگاه ها ابلاغ نموده است .

با عنایت به نقش و جایگاه راهبردی وزارت تعاون ،کارو راه اجتماعی در ترسیم خط مشی ها ، سیاستگذاری ها و برنامه ریزی های خرد و کلان کشور و نیز گستردگی و تنوع مخاطبان و جامعه هدف که منبعث از تنوع و تعدد ماموریت ها و تکالیف  قانونی آن است ، اهتمام جدی نسبت به اجرای کامل مفاد قانون انتشار و دسترسی آسان به اطلاعات می تواند نقش قابل توجهی در کاهش چالش های موجود و تسهیل فرایند خدمت رسانی ایفا نماید . 

از جنابعالی انتظار دارد ضمن استفاده از توان و ظرفیتهای تخصصی و کارشناسی آن حوزه  و برقراری همکاریهای سازنده با معاونت ها و سازمان های تابعه و نیز تعامل تنگاتنگ با کمیسیون انتشار و دسترسی آسان به اطلاعات ، تمهیدات لازم را به منظور حسن اجرای مفاد قانون یاد شده ،در چار چوب اولویتهای ذیل فراهم نمایید : 

-تهیه و ارائه گزارش های دوره ای از فرایند اجرای آیین نامه قانون حاضر برای اینجانب و کمیسيون " انتشار و دسترسی آسان به اطلاعات " و همینطور داشتن  همکاری های تنگاتنگ با آن کمیسیون 

-سعی و اهتمام لازم نسبت به اجرای کامل کلیه مفاد قانون مذکور طبق آیین نامه مربوطه 

-حفاظت ، حمایت و پاسداری از اطلاعات مربوط به حریم خصوصی اشخاص ( حمایت از حریم  خصوصی ) 

-پرهیز از در اختیار گذاشتن اسناد و اطلاعات طبقه بندی  شده دستگاه مطابق مفاد ایین نامه مربوطه ( حفاظت از اسرار دولتی ) 

-در دسترس قرار دادن اطلاعات موضوع این قانون در حداقل زمان ممکن و بدون تبعیض ( حق دسترسی به اطلاعات ) 

-پاسخ به  درخواست دسترسی به اطلاعات در سریع ترین زمان ممکن و طبق مفاد آیین نامه ( آیین دسترسی یه اطلاعات ) 

-الزام به انتشار مصوبه و تصمیمی که موجد حق یا تکلیف عمومی است ( اصل ترویج شفافیت ) 

از درگاه خداوند متعال توفیقات روز افزون جنابعالی را در راه خدمت شایسته به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با رعایت قانونمداری ، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر  امید مسالت می نمایم .

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی