بازدید 6402

ابراز نگرانی بان‌کی‌مون از اقدامات عربستان

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل اقدام عربستان سعودی در قطع روابط با ایران را اقدامی به شدت مشکل آفرین و نگران کننده خوانده است.
کد خبر: ۵۵۸۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 05 January 2016
بان کی مون دبیر کل سازمان ملل اقدام عربستان سعودی در قطع روابط با ایران را اقدامی به شدت مشکل آفرین و نگران کننده خوانده است.

به گزارش پرس تی‌وی، استفان دوجاریک سخنگوی بان کی مون روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت دبیر کل سازمان ملل در گفتگوی تلفنی با عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی، اقدام ریاض علیه تهران را مشکل آفرین و نگران کننده عنوان کرده است.

وی گفت: «دبیر کل بار دیگر تاکید کرد که حمله به سفارت سعودی در تهران اسفناک بود اما افزود اعلام قطع روابط دیپلماتیک سعودی با تهران به شدت نگران کننده است.»

دوجاریک افزود بان کی مون روز یکشنبه نیز با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در گفتگوی تلفنی صحبت کرده بود.

وی تصریح کرد بان کی مون در گفتگو با ظریف و جبیر هر دو طرف را به «اجتناب از اقدامی که شرایط را وخیم‌تر کند»، فرا خوانده است.

ظریف در این گفتگوی تلفنی اعدام شیخ نمر باقر النمر رهبر شیعیان عربستان را محکوم کرد و این اقدام را غیرانسانی و مخالف موازین بین‌المللی حقوق بشر دانست.

وزیر امور خارجه ایران گفت اعدام فجیع شهید شیخ نمر، «عالم مظلوم و شجاع عربستانی» گامی دیگر در حمایت از تروریست‌های افراطی است که منطقه و جهان را به خاک و خون کشیده‌اند.

ظریف با اشاره به این‌ که این ‌گونه اقدامات «پی‌آمدهای خطرناکی در زمینه تشویق افراط‌گرایی» دارند، بر ضرورت اقدامات هماهنگ منطقه‌ای و بین‌المللی برای جلوگیری از اقدام علیه گروه‌های مذهبی و پرهیز از سیاست‌های مبتنی بر طائفه‌گرایی تاکید کرد.

وزارت کشور عربستان روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای از اعدام چهل و هفت نفر از جمله شیخ نمر باقر النمر خبر داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار