بازدید 6991

سخنرانی سردارسلامی درپیش ار خطبه‌های تهران

در شان انقلاب نیست انسان‌های هواپرست در فضای سیاسی کشور اجازه تنفس داشته باشند
کد خبر: ۵۵۷۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳ 01 January 2016
جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: هرگز در شان انقلاب ما نیست که انسان‌های هواپرست اجازه تنفس در فضای سیاسی کشور را داشته باشند.

به گزارش ایسنا، مهم‌ترین سخنان سردار سرتیپ حسین سلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران به این شرح است:

** 9 دی ماه تجلی روح وحدت و انقلاب، تجلی روح عاشورا در کالبد ملت مسلمان ایران بود و ظهور غیرت، جوانمردی، آگاهی، بصیرت و هوشمندی ملت ایران بود. در 9 دی ماه ملت ایران به تعبیر رهبر معظم انقلاب باطل السحر فتنه شد. دشمنانی که در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 آمدند تا آن پیروزی درخشان را به یک شکست برای ملت ایران تبدیل کنند، شکست خوردند.

**ما به آمریکایی‌ها می‌گوییم تا زمانی که شما فرزندان فلسطین را قتل عام می‌کنید، تا زمانی که کودکان مظلوم یمن را زیر سقف خانه‌ها شبانه دفن می‌کنید، تا زمانی که ملت سوریه را آواره می‌کنید، تا زمانی که به خانه‌های پاکستانی ها حمله می‌کنید، تا زمانی که از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنید تا لبنان و فلسطین و سوریه را بمباران کند؛ ما تا آن زمان با شتاب بیش‌تری به توسعه قدرت موشکی خود ادامه می دهیم.

** ملت ایران بدانید انبارهای موشکی و صدها تونل طویل ما مملو از موشک‌هایی است که همه آماده پروازند برای دفاع از عزت، استقلال، آزادی، حریت و اقتدار شما.

** ما برای جای دادن موشک‌ها در انبارهای‌مان، با کمبود فضا مواجهیم. ما در توسعه قدرت دفاعی و بازدارنده خود هرگز توقف نمی‌کنیم چرا که این خواسته ملت مسلمان ایران است. ما از تاریخ آموخته‌ایم هر کشور اسلامی که ضعیف بود، آمریکا، انگلیس و اسراییل یا به آن حمله کردند و یا آن را اشغال و یا بمباران کردند؛ لذا ما می‌خواهیم عزیز بمانیم، عزت شان ملت و آرمان انقلاب ماست.

** ما هرگز نوشته‌های روی کاغذ که توسط قدرت‌های بزرگ دیکته می‌شود را نمی‌خوانیم، بلکه ما انشای قدرت می‌کنیم. ما در مقابل زیاده‌خواهی آنان می‌ایستیم. آن‌ها از گزینه‌های نظامی سخن می‌گویند و ما را تهدید می‌کنند؛ آن وقت انتظار دارند ما به تمنا و خواهش آنان در توقف قدرت تهاجمی بازدارنده خود پاسخ مثبت بدهیم که این ممکن نیست.

**آمریکایی‌ها می‌گویند قایق‌ها و شناورهای رزمی سپاه ما عیله آنان موشک شلیک کرده‌اند، ما به آن‌ها می‌گوییم که آنقدر مقتدر و توانمند و جوانمرد و واقع‌نگر هستیم و اگر موشکی شلیک کنیم آشکارا می‌گوییم. آمریکایی‌ها بدانند تاکتیک‌های ما، تابع استراتژی‌های ماست و ما رفتارهای کور نمی‌کنیم. این که آن‌ها می‌ترسند به ما ربطی ندارد، ما اگر موشکی شلیک کنیم بلافاصله آن را اعلام می‌کنیم چرا که هیچ عمل مخفیانه‌ای نداریم.

** 9دی فتنه بزرگی بود که راهبردها و سیاست‌ها و سناریوهای قدرت‌های استکباری با جهالت و نافهمی و قدرت‌طلبی افراد و شخصیت‌هایی که از انقلاب اعتبار گرفته بودند و سال‌های سال نظام به آنان اعتماد کرده بود و مناصب کلیدی نظام در اختیار آنان قرار گرفته بود و از برکت آبروی شهیدان و مقاومت ملت مسلمان ایران به شخصیت‌های ملی تبدیل شده بودند، شکل گرفت اما ملت مسلمان ایران در 9 نهم دی‌ماه کاخ آرزوهای دشمنان را ویران کرد و یاس و ناامیدی را به جبهه دشمنان اسلام سوق داد و دوباره نفس‌های انقلاب در روح و جان جامعه ما دمیده شد.

** مردم در انتخابات سال 88 با مشارکت 85 درصدی اعتماد خود را به نظام و علاقه‌شان را به مشارکت در فرایندهای سیاسی نشان دادند. این یک پیروزی بزرگ و نشانه مردم سالاری نیرومند و پاک بود. اما ناگهان همه چیز عوض شد و کسانی که از نظام آبرو گرفته بودند و کاندیدای ریاست جمهوری بودند، به دلیل قدرت‌طلبی و هواپرستی‌شان، سازو کارهای قانونی این نظام را بر هم زدند. آن‌ها تصور می‌کردند که قوانین نظام باید با آرزوهای آن‌ها تطبیق داده شود نه این که آن‌ها خود را در چارچوب قانون ملتزم بدانند، آنان آمده بودند که آرای مردم را به زور به‌دست آورند و می‌خواستند از نظام ما باج‌خواهی کنند و با شانتاژ و جوسازی می‌خواستند فضای اجتماعی و سیاسی جامعه را به نفع خود تغییر دهند. این چیزی جز خیانت آشکار به آرمان‌های دستاوردها و مصیبت دیدگی‌ها و صبرها و استقامت‌های ما نبود.

** شهیدان ما جان خود را برای ماندن اسلام و انقلاب فدا کردند و هر روز گیسوان مادران شهیدان ما سفیدتر می‌شود. هر روز فرزندان شهیدان ما عکس‌های پدرشان را در مقابل چشمان‌شان قرار می‌دهند و در حسرت دیدن پدران‌شان اشک می‌ریزند. آن‌ها انقلاب را می‌خواستند به پای خود ذبح کنند، در حالی که شهیدان ما خود را به پای انقلاب ذبح کردند. آیا ملت ایران می‌تواند چنین انسان هایی را به عنوان مراجع فکری خود بپذیرد. هرگز در شان انقلاب ما نیست که انسان‌های هواپرست اجازه تنفس در فضای سیاسی کشور را داشته باشند.

** امروز در سوریه یک ارتش نیرومند شکل گرفته که در مقابل مستکبران ایستاده و در عراق یک نیروی مردمی قدرتمند همانند بسیج قهرمان ما شکل گرفته است و در یمن انصار الله یک نیروی تعیین کننده مسیر تحولات منطقه است و ایران امروز وسیع‌تر از آن چیزی است که کرانه‌های جغرافیایی آن روی نقشه‌ها نشان می‌دهد و مسلمانان امروز یک امت واحد شده‌اند و شما به وضوح سرگردانی استراتژیکی آمریکا در تحولات سیاسی و میدانی منطقه را می‌بینید، آن‌ها درتناقض و انفعال گفتارند و از یک بازیگر محوری که در گذشته‌های دور بودند به یک بازیگر معمولی تبدیل شده‌اند. شما می‌بینید که هیچ مذاکره‌ای برای حل مسایل منطقه نیست که ایران یک رکن بزرگ و تعیین کننده از آن نباشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی