بازدید 9748

شرایط بشار اسد برای تشکیل حکومت انتقالی

بشار اسد رئیس جمهورسوریه برای دوره انتقالی وتشکیل حکومت انتقالی با تصدی رئیس حکومت یعنی پست نخست وزیری توسط یکی ازمعارضین باشرایطی موافقت کرده است.
کد خبر: ۵۵۷۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۴ 31 December 2015
آقای قاسمی در مطلب ارسالی به تابناک نوشت:

تیتر خبری رسانه های داخلی به نقل از روزنامه «الدیار» لبنانی مبنی برموافقت بشاراسد با کناره گیری در دوره انتقالی صحیح نیست. و ناشی از ترجمه اشتباه و برداشت غلط از خبر روزنامه الدیار می باشد که اولین بارخبرگزاری ایسنا آن رامنتشرنمود و دیگران نیز نقل کرده اند.

روزنامه لبنانی الدیار طی گزارشی به نقل از منابع روسی اعلام کرد که بشاراسد رئیس جمهورسوریه برای دوره انتقالی وتشکیل حکومت انتقالی با تصدی رئیس حکومت، یعنی پست نخست وزیری، توسط یکی ازمعارضین با شرایطی موافقت کرده است. این شرایط شامل دراختیارداشتن وزارتخانه های دفاع ،کشور،امورخارجه و اقتصاد و دارایی ازسوی افرادتعیین شده توسط بشار اسد است. علاوه براین، برخی سمت های حساس امنیتی نیزدراین خبرذکرشده است. درمتن خبر الدیارهیچ مطلبی درموردکناره گیری شخص بشاراسد وجود ندارد و تنها از پذیرش اعطای پست رئیس حکومت که همان نخست وزیری است سخن گفته شده است.

توضیح اینکه درقطعنامه 2042شورای امنیت درباره آینده سوریه، دوره انتقالی حداکثر18 ماهه پیش بینی شده برای آتش بس ،انتخابات پارلمانی ، تنظیم قانون اساسی جدید و در نهایت انتخاب رئیس جمهور جدید است و درهیچ مرحله ای به کناره گیری بشاراسد اشاره ای نشده است، و این همان نکته ای بود که رسانه های جهان بویژه عربی آن را پیروزی ایران و روسیه تلقی کردند. حال سوال این است درشرایطی که هر روز خبری از پیروزی های ارتش سوریه و هم پیمانان آن منتشر می شود و نیز رها کردن پیش شرط کناره گیری اسد از سوی قدرتهای غربی چه دلیلی دارد که ایشان با کناره گیری موافقت کند. ازسوی دیگر، الدیار از روزنامه های مدافع مقاومت و دولت سوریه است. پس روشن است که اشتباه درترجمه خبرعامل انتشار آن چیزی است که مخالفان بشاراسد نیز از تحقق آن ناامید شده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل