شما برای حل مشکل آلودگی هوای کلانشهرها چه پیشنهاد میدهید؟
هوای تهران و برخی کلان شهرهای دیگر ایران برای سومین هفته پیاپی در وضعیت «ناسالم برای گروههای حساس» قرار دارد؛ وضعیتی که حتی اگر آمار مرتبط با آن توسط شرکت کنترل کیفیت هوا ارائه نشود، بحرانی بودن آن توسط هر عابری قابل تشخیص است. تصاویری که کوهنورداران از توچال و دیگر قلل تهران در این روزها منتشر کردهاند، نشان دهنده عمق فاجعه است. یک لایه خاکستری دود که تمام شهر را در بر گرفته است. هرچند این ماجرا در تهران در یکی از بحرانیترین و حادترین وضعیتهای خود قرار دارد اما در کلانشهرهای دیگر هم حاکم است.
تمهیداتی مانند تعطیلی مدارس در هفته گذشته هم که در این ایام در نظر گرفته میشود، کارآیی چندانی نداشته و نتوانسته وضعیت آشفته هوای تهران را بهبود بخشد تا تنها امید همه به بارندگی روزهای آینده باشد که طبق پیشبینیها از سهشنبه در کشور آغاز میشود.
در این میان هم هر کسی گروه دیگری را به عنوان متهم اصلی ماجرای آلودگی هوا معرفی میکند. مخالفان دولت، دولت و مشخصا سازمان محیط زیست و معصومه ابتکار را به ناتوانی در حل مشکل آلودگی هوای متهم میکنند، دولتیها شهرداری را به کمکاری در این مسأله متهم میکنند و مجلسیها هم کیفیت بنزین را عامل اصلی این ماجرا میدانند؛ اما در میان همه این دعواهای سیاسی چیزی که ثابت است و کسی در آن شک ندارد وجود نداد پایداری آلودگی هوای تهران و دیگر کلان شهرهاست.
- آیا حل معضل آلودگی هوا تنها در دست دولت و نهادهای حاکمیتی است یا به اراده مردم هم بستگی دارد؟
- آیا در مقابله با آلودگی هوا کوتاهی و اهمال صورت گرفته یا خیر؟ اگر پاسخ مثبت است، کدام فرد یا نهاد؟ در گذشته چطور؟
- خود شما در این روزهای بحرانی تهران از خودروی شخصی استفاده میکنید یا وسایل نقلیه عمومی؟
- چاره چیست؟ برای مقابله با آلودگی هوا در کوتاه مدت و بلند مدت چه طرح و ایده ای را پیشنهاد میدهید؟
راه اندازی خط تولید خودروهای برقی و هیبریدی
.
تا زمانی که مسئولین ما دوچرخه سواری رو فقط یک کار تبلیغاتی میدونن و با کت و شلوار سوارش میشنن که عکس یادگاری بگیرن ، وضع همینه!!!
اگر این فیدبک مثبت درمان نشود تا ناپایداری کامل تهران پیش خواهد رفت.
باید تمام راهکارها با هم بکار گرفته شود. راهکار کم نیست.
آنچه کم است اراده سیاسی و حاکمیتی لازم برای حل این معضل است. هزینه دارد باید خرجش کرد.
کشورمان هم مث خودمان شبیه مریضی است که برای سرماخوردگی فقط پول دکتر دارد و برای عملهای پرهزینه جراحی پولی در بساط ندارد. پس ناگزیر این مشکل حل نشده میماند مثل مریضی مریضهای بی پول. که اپیدمی شده
(استفاده سیب زمینی آب پز به جای میوه بخاطر انباشته شدن و رسیدگی نکردن به تولید بی رویه کشاورزی و عرضه ناقص در بازار ها همه سیب زمینی ها رو داد به خورد شون تا بفهمن دنیا دست کیه)
کاری که رضا شاه با آن نانوا کرد نانوا را به دلیل احتکار درون تنور انداخت
ما بیاد از این ها یاد بگیریم
1- آنالیز آلودگی هوا و تشخیص ماهیت آن
2- تشخیص منابع آلودگی هوا ( از حدس و گمان بپرهیزیم و آمار و عدد فقط )
3- سهم هر منبع از آلودگی هوا :
*ماشین سواری (بنزین)
* ماشین های دیزل
* صنایع اطراف تهران (به تفکیک )
* گاز مصرفی منازل
*...
5 عاملی که بیشترین تاثیر را دارند در زمستان کنترل کنید
تمام
هر روز داره جمعیت تهران زیادتر میشه
:(
ولی اون موقع اولا همه از سرویس استفاده میکردن
دوما فرهنگ استفاده از وسیله نقلیه عمومی رو جا مینداخت
یک مورد دیگه امیدوارم دولت حداقل یک ساعت شناوری به ساعات کار ادارات بده که باعث تجمع ترافیک در بعد از ظهر نشه
2- فرهنگ سازي در خصوص استفاده از وسايط نقليه عمومي و عدم استفاده از خودرو تك سرنشين
3- افزايش كيفيت بنزين كه مهمترين الاينده شهر تهران مي باشد
4- واقع گرايي و عدم كتمان حقايق و عدم لاپوشاني كردن آن
هوا بهتر از اینم میشه






