بازدید 13571

آمار فیروزآبادی از کاربران ایرانی تلگرام

کد خبر: ۵۵۶۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲ 26 December 2015
دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: ۲۲ میلیون نفر در کشور عضو تلگرام هستند که از این تعداد ۱۵ میلیون نفر فعال هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن فیروزآبادی پیش از ظهر شنبه در همایش «شبکه های اجتماعی مجازی فرصت ها و تهدیدها» با اشاره به وضعیت امروز کشور تاکید کرد: فضای مجازی در کشور فرصت بسیار بزرگ برای توسعه فضای آموزشی است که متاسفانه در کشور ۱۵ میلیون نفر از این فضا برای بازی استفاده می کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۲ میلیون نفر عضو تلگرام هستند که از این تعداد ۱۵ میلیون نفر فعالیت می کنند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور تاکید کرد:۱۱۲ شبکه اجتماعی در کشور وجود دارد که ۱۰ هزار مشترک در آنها فعل هستند اما تمامی آنها برداشت سرگرمی دارند بنابر این باید فعالیت در این فضا مدیریت و مطالعه شده باشد.

فیروزآبادی یادآور شد:  طبق آخرین بررسی های انجام شده ۵۰ درصد جمعیت بیش از روزانه یک ساعت زمان را برای حضور در این فضاها اختصاص می دهند که باید از این فرصت مناسب بهترین بهره برداری کرد.

وی تاکید کرد: ۲۳ میلیون گوشی تلفن همراه در کشور وجود دارد که به ۴۰ میلیون خواهد رسید و با یک حساب ساده مشخص می شود حدود ۸ میلیارد دلار خرج شد اما باید به این موضوع توجه داشت که آیا واقعیت اقتصاد ملی ما این قدرت را دارد که چنین رقمی برای سرگرمی هزینه شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور با اشاره به اینکه دغدغه توسعه شبکه های مجازی اجتماعی باید مدیریت شود، گفت: هرزمان که در این راستا صحبت شد گروهی تنها به فکر محدودسازی و کنترل بودند در حالیکه می شود برای این فضاها برنامه ریزی داشت.

وی یادآور شد: اکثر بازیهای موجود در این فضاها خشن طراحی شده اما زمانیکه قرار شد بازی های داخلی طراحی شود آنها نیز با الگوبرداری، بازی خشن طرح کردند.

فیروزآبادی با اشاره به اینکه همگان از مشکلات فضای مجازی سخن می گویند، گفت: طلاق، مشکلات خانوادگی و بسیاری از مباحث به عنوان چالش های ایجاد شده در جامعه حرف می زنند در حالیکه هیچکس مصداقی در این موارد ارائه نمی کند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور ادامه داد: باید رصد کاملی در این راستا انجام شود و تحقیقات لازم نیز داشته باشیم تا بتوانیم برنامه ریزی برای استفاده از فضای مجازی و این فرصت بزرگ داشته باشیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر