بازدید 24793

استفاده داعش از «سپر انسانی» همزمان با آغاز عملیات رمادی+ویدیو

عملیات آزادسازی شهر رمادی در استان انبار عراق از دست تروریست های داعش، ساعتی پیش آغاز شد. عملیاتی که از مدتی پیش برنامه ریزی ها برای آن آغاز شده بود و انتظار می رود در صورت موفقیت آمیز بودن، بتواند ضربه ای قابل توجه بر داعش وارد کند. در همین حال، خبر می رسد که تروریست ها از مردم رمادی به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.
کد خبر: ۵۵۵۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳ 22 December 2015
استفاده داعش از «سپر انسانی» همزمان با آغاز عملیات رمادیعملیات آزادسازی شهر رمادی در استان انبار عراق از دست تروریست های داعش، ساعتی پیش آغاز شد. عملیاتی که از مدتی پیش برنامه ریزی ها برای آن آغاز شده بود و انتظار می رود در صورت موفقیت آمیز بودن، بتواند ضربه ای قابل توجه بر داعش وارد کند. در همین حال، خبر می رسد که تروریست ها از مردم رمادی به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.

به گزارش «تابناک»، صباح النعمانی، سخنگوی واحدهای مبارزه با تروریسم عراق در گفت و گو با «رویترز» تأیید کرده که نیروهای نظامی این کشور عملیات آزادسازی رمادی، مرکز استان انبار را از دست تروریست ها آغاز کرده اند. 

صبح امروز نیز خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق، با اشاره به این که 23 درصد از مجموع 40 درصد اراضی تحت اشغال داعش در استان الانبار آزاد شده است، اعلام کرد شهر رمادی در آستانه ازادی است و فقط 17 درصد آن در اشغال داعشی ها قرار دارد. 

استیو وارن، سخنگوی نیروهای ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا نیز در این زمینه گفت: «ارتش عراق با همکاری پلیس، رمادی را آزاد خواهد کرد و هیچ سرباز آمریکایی در میان آنان وجود ندارد و ائتلاف بین المللی فقط عملیات هوایی انجام می دهد». 

از سوی دیگر، در شرایطی که ارتش عراق پیش از این با پخش اعلامیه هایی در رمادی، از ساکنان این شهر خواسته بود طی 72 ساعت شهر را ترک کرده و به مکانی امن پناه ببرند، جدیدترین گزارش ها حاکی از آن است که تروریست های داعش مانع از خروج غیرنظامیان شده و از آن ها به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند. 

ناصر نوری، سخنگوی وزارت دفاع عراق در این زمینه اظهار داشته: «اطلاعاتی از داخل شهر رمادی وجود دارد مبنی بر اینکه داعش، جلوی خروج خانواده ها را از شهر می گیرد. آن ها قصد دارند از این افراد به عنوان سپر انسانی استفاده کنند». 

این در حالی است که بر اساس تخمین های اطلاعاتی، تعداد نیروهای داعش در مرکز رمادی، بین 250 تا 300 نفر است. با این وجود، نگرانی از آن است که درگیری در مناطق شهری، به بروز تلفات در میان غیرنظامیان منجر شود و درخواست خروج مردم از شهر به همین دلیل مطرح شده است. داعش از ماه مه گذشته تاکنون رمادی را در تصرف خود داشته است.

ویدیو دستگیری ده‌ها داعشی در رمادی را در «تابناک» ببینید:

تعداد بازدید : 44

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر