بازدید 37264
بسته خبری «تابناک»؛

پرداخت یک میلیارد تومان به نمایندگان توسط مرتضوی/راهکار اژه‌ای برای عفو سران فتنه/دومین استعفا در طول یک هفته در رسانه ملی

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«شب یلدا فقرا را نچزاند»، «پیش‌بینی برگ خزانی از تایید صلاحیت اصلاح‌طلبان»، «دعوت رییس جمهور از بانوان ایرانی برای انتخابات» و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۵۵۶۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶ 21 December 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

پیشنهاد عراقچی برای خرید آب سنگین ایران

سید عباس عراقچی در گفت‌وگو با خبر ساعت 14 در خصوص درخواست جدید آمریکا برای فروش آب سنگین فراتر از تکالیف برجام گفت: الان در روزهای آخر نزدیک شدن به اجرایی شدن برجام هستیم. بسیاری از موارد جزیی، فنی و حقوقی توسط کارشناسان ما در حال نهایی شدن است. روزهای حساس و نفس گیری است. بحث آب سنگین نکته‌ای که وجود دارد این است که جمهوری اسلامی ایران الان حدود ۱۶۰ تن آب سنگین تا الان تولید کرده که طبق برجام تقریبا ۱۳۰ تن بعد از بازسازی اراک برای این راکتور مورد نیاز است و ۳۰ و خرده‌ای تن اضافه داریم.معاون وزیر خارجه اضافه کرد: ما در برجام تعهد کردیم اینها (آب سنگین اضافی) را برای فروش در بازارهای بین‌المللی عرضه کنیم و یک حرکت مهمی است که ما وارد بازارهای بین‌المللی در ارتباط با مواد هسته‌ای می‌شویم. همانطور که اورانیوم غنی شده خود را به فروش رساندیم، آب سنگین اضافه و مازاد خود را هم به فروش می‌رسانیم.وی با بیان اینکه تعهد ما در این حد است که اینها را برای فروش عرضه کنیم، یادآور شد: اینکه کسی از ما بخرد یا نخرد مشخص است دست ما نیست.عراقچی افزود: اگر آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و هر کشور دیگری علاقه‌مند است این آب سنگین زودتر فروخته شود، زودتر بیایند بخرند. ما اینها را برای فروش عرضه کردیم، ولی اگر مشتری وجود نداشته باشد، تا زمانی که مشتری باشد در ایران خواهد بود.

حکم اعدام رئیس حلقه عرفان نقض شد

محمود علیزاده طباطبایی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص اخباری مبنی بر اینکه پرونده محمدعلی طاهری سرکرده عرفان حلقه به شعبه 26 دادگاه انقلاب بازگشته است، گفت: من امروز به دادگاه مراجعه کردم، آنها اعلام کردند که حکم نقض شده اما هنوز پرونده نرسیده است.وی با بیان اینکه ما پیش‌بینی می‌کردیم حکم صادره نقض شود، گفت: حکمی که صادر شد به استناد قانون سال 92 بود در حالیکه این حکم نسبت به عملی که سال 89 اتفاق افتاده بود صادر شده بود به همین دلیل رأی غیرقانونی محسوب می‌شد.علیزاده تصریح کرد: براساس اظهارات مدیر شعبه، دیوان عالی به حکم صادره نقض تحقیقات گرفته اما چون هنوز پرونده به دادگاه نیامده دقیقاً نمی‌دانم به کدام بخش نقض گرفته‌اند.وکیل طاهری با اشاره به اینکه حکم اولیه اعدام بوده و حالا نقض شده است، گفت: پرونده به شعبه صادرکننده رای برگشت خورده، شعبه مجدداً باید پرونده را بررسی و حکم جدیدی را صادر کند.

نظر رهبر انقلاب درباره مصلی تهران

محمدرضا توکل صدیقی نایب رئیس اول اتحادیه ناشران و عضو شورای سیاستگذاری بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران ضمن اینکه این نشست خبری اولین نشست خبری در مورد نمایشگاه کتاب است، گفت:با نشستی که میان مدیران وزارت ارشاد و یکی از مسئولین دفتر مقام معظم رهبری چندی پیش برگزار شد اشاره کرد و گفت:‌ در این نشست یکی از مسئولین دفتر رهبری که امر نظارت بر مصلی را بر عهده دارند عنوان کردند که نظر رهبری هم این نیست که مصلی تنها محل نماز باشد نظر ایشان این است شاید در این مسئله عجله شده که صرفا مصلی نام نهادند زیرا باید به مرکز فرهنگی تبدیل شود.عضو شورای سیاست‌‌گذاری نمایشگاه کتاب ضمن بیان اینکه اگر رواق‌های شرقی و غربی مصلی که حدود 456 هزار متر مربع فضا در اختیار قرار می‌دهند آماده شوند فضا بازتر می‌شود، گفت: موضوع قرارداد با مصلی را ما به ارشاد واگذار کردیم چرا که تمام هزینه‌ةا در اختیار ما نیست ولی مطرح کردیم در مراحل انعقاد قرارداد می‌خواهیم حضور داشته باشیم تا دغدغه‌هایمان را با مدیریت مصلی مطرح کنیم.

ممنوعیت داشتن حجاب در خیابان‌های ازبکستان

در ادامه سیاست‌های دین ستیزی برخی کشورهای منطقه آسیای مرکزی دولت ازبکستان بتازگی تصمیم گرفته است، با افراد محجبه در سطح خیابان‌های سراسر کشور برخورد کند.این تصمیم در حالی اتخاذ شده و اجرا می‌شود که بسیاری از جمعیت 30 میلیونی ازبکستان را مسلمانان تشکیل می‌دهند.دولت ازبکستان در همین حال اعلام کرده است که داشتن حجاب کامل غیر سنتی و بومی با جریمه مالی و در صورت تکرار با حکم 2 سال زندان مواجه خواهد شد.

ما اهل یقین بودیم نه کثیرالشک

عضو کمیسیون سابق ویژه بررسی برجام مجلس گفت:متاسفانه این مصوبه کنگره و عدم وتو توسط اوباما جسارتی به فرهنگ والای ایرانیان بود. ما کثیرالشک نبودیم، اهل یقین بودیم یقین به بی‌اعتماد بودن آمریکا، زمان، شما را هم اهل یقین خواهد کرد. مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، به دنبال ابلاغ قانون محدودیت صدور روادید برای مسافران به سوریه، عراق، سودان و ایران توسط اوباما اظهار داشت: متاسفانه این مصوبه توسط کنگره و از آن بدتر عدم وتوی آن توسط اوباما جسارتی به فرهنگ والای ایرانیان بود.

اجازه بدهید لاریجانی خود مواضعش را تبیین کند

رییس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در واکنش به انتشار اخباری در خصوص پیوستن لاریجانی به ائتلاف اصولگرایان گفت: آقای لاریجانی خود زبان گویا دارد پس خواهش می‌کنم اجازه دهید که خودش مواضعش را تبیین کند.کاظم جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در خصوص انتشار اخباری به نقل از ترقی، عضو شورای مرکزی جمعیت موتلفه اسلامی از پیوستن لاریجانی به ائتلاف اصولگرایان گفت: ضمن احترام به آقای ترقی در تعجبم که چرا ایشان آن‌قدر از طرف دیگران صحبت می‌کند و بدون این که در جریان ریز مسائل باشند مرتب اظهارنظر می‌کند.وی افزود: بهتر است جناب آقای ترقی در مورد خود و تشکل‌شان و مسائل مربوط به خودشان صحبت کنند.رییس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت هم‌چنین گفت: آقای دکتر لاریجانی هیچ سخنگویی ندارد و در هر زمینه‌ای که لازم باشد اظهارنظر می‌کند. ایشان زبان گویا دارد و تریبون هم در دست آقای لاریجانی است.جلالی تاکید کرد: تنها خواهشی که می‌توانم از دوستان داشته باشم این است که درمورد دیگران اجازه دهند که خودشان مواضع‌شان را تبیین کنند و سخنگویی خودشان را به عهده داشته باشند.بر اساس این گزارش ترقی، عضو شورای مرکزی جمعیت موتلفه در گفت‌وگو با ایسنا از پیوستن قالیباف و لاریجانی به ائتلاف اصولگرایان خبر داده بود.

خنده ظریف در میان خنده‌های برجسته جهان

شبکه‌ خبری سی.ان.ان پس از برگزاری یک نظرسنجی درباره‌ی عکس‌های منتشر شده خود در سال 2015 تصاویر مربوط به بهترین خنده‌های جهان در سال جاری میلادی را منتشر کرد که در میان آنها افراد سیاسی برجسته، اقتصادی، ورزشی و مردم عامه دیده می‌شوند.خنده محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز یکی از 35 تصویر منتخب در این گزارش تصویری است.در توضیح این عکس نوشته شده است: وزیر امور خارجه ایران در حال مزاح کردن با خبرنگاران در ژنو پیش از دیدار با جان کری همتای آمریکایی‌اش در روز چهارشنبه 14 ژانویه 2015.وزیران امور خارجه ایران و آمریکا در دو سال گذشته در جریان مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 بارها با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. این مذاکرات سرانجام به حصول توافق بر سر برنامه جامع اقدام مشترک منجر شد که بر اساس آن، ایران در ازای لغو تحریم‌های بین‌المللی برنامه هسته‌اش را محدود می‌کند.

دوشنبه

دعوت رییس جمهور از بانوان ایرانی برای انتخابات

رییس جمهور کشورمان صبح دوشنبه در جریان ثبت نام برای کاندیداتوری در انتخابات دوره پنجم مجلس خبرگان از بانوان ایرانی برای کاندیداتوری در انتخابات 7 اسفند دعوت کرد.روحانی تاکید کرد: خانم‌ها باید در انتخابات مجلس خبرگان و به ویژه درانتخابات مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کنند. این ترکیب برای ما در انتخابات اهمیت دارد. البته فرقی نمی‌کند نماینده مجلس آقا یا خانم باشد، اما تعداد قابل ملاحظه خانم‌ها از دید افکار عمومی جهان اهمیت دارد تا آنها واقعیت این کشور را درک کنند که هیچ امری در این کشور بر مبنای جنسیت نیست، بلکه بر مبنای شایستگی است.

انتظار چنین ادبیاتی را از آخوندی نداشتیم

محسن بهرامی ارض اقدس در گفتگو با ایلنا در خصوص سخنان اخیر وزیر راه و شهر سازی گفت: من به آقای آخوندی حق می دهم که مدافع سازمان‌ها ونهادهای تحت پوشش خودشان باشند. اما من به مردم هم این حق را می دهم که در دولت تدبیر و امید یک سازمان کوچک و ناتوان به نام حمایت از مصرف کنندگان، داشته باشند.رئیس کمیسیون تسهیل تجارت اتاق بازرگانی افزود: من از آقای آخوندی این انتظار را نداشتم که همکاران خودشان در سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و کسانی که با ایشان در جاهای دیگر در زمان‌های قدیم همکاری داشته اند با این تعابیر مورد لطف و عنایت قرار بدهند.مشاور معاون اجرایی رئیس جمهور ، تصریح کرد: ما نباید اجازه بدهیم در دوره انتقال، بنگاه‌ها بدون هیچ گونه افزایش کیفیت در ارائه خدمات و صرفا با یک فرصت‌طلبی، قیمت خدمات‌شان را افزایش بدهند. این منصفانه نیست. این حرکت نه حمایت از تولید است و نه حمایت از تولید کننده.بهرامی ارض اقدس افزود: ما باید قبل از اعمال افزایش بی‌رویه و غیر منطقی قیمت خدمات شبه انحصاری، شرایط را برای رقابتی کردن این خدمات مهیا کنیم و کیفیت را بالا ببریم. آن وقت در شرایط کیفی متفاوت، تنوع قیمت داشته باشیم. مشروط به آنکه مصرف کننده حق انتخاب داشته باشد.مشاور معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: این درست نیست که در شب شهادت امام رضا مردم را مجبور کنیم که برای سفر به مشهد یک میلیون تومان پول بلیط هواپیما و یا 200هزار تومان پول قطار بدهند.

آمار جدید از رابطه تحصیلات، ازدواج وطلاق

مدیرکل دفتر اطلاعات و آمار و جمعیت سازمان ثبت احوال با ارائه جدیدترین تحلیل‌ها گفت: پارسال ۲۳درصد ازدواج ها به طلاق ختم شده و هرچه سطح تحصیلات بالا رفته، نسبت طلاق به ازدواج هم کاهش یافته است.علی‌اکبر محزون در گفتگو با خر مهر در مورد جدیدترین تحلیلی که بر اساس رابطه بین سطح تحصیلات و ازدواج و طلاق انجام شده است، گفت: برای اولین بار در کشور نسبت به تفکیک ازدواج و طلاق با توجه به سطح تحصیلات تحلیلی انجام شده است که بر اساس آن سطح تحصیلات به بیسواد، سواد خواندن و نوشتن بدون مدرک، نهضت سواد آموزی، ابتدایی، راهنمایی، کمتر از دیپلم، دیپلم یا پیش‌دانشگاهی، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بر اساس استاندارد بین‌المللی تقسیم‌بندی شده گرفته است.

پیش‌بینی برگ خزانی از تایید صلاحیت اصلاح‌طلبان

نشست هفتگی شاخه جوانان حزب ندای ایرانیان با حضور صادق زیباکلام، استاد دانشگاه و فعال سیاسی و سودابه رادفرد، مدرس دانشگاه و رییس شاخه جوانان این حزب برگزار شد. در ادامه جلسه سخنران اصلی برنامه یعنی زیباکلام، نظارت استصوابی را مورد بحث و بررسی قرار داده و عدم پاسخگویی شفاف در خصوص دلایل رد صلاحیت ها توسط شورای نگهبان را یکی از اشکالات روش فعلی انجام فرایند نظارت استصوابی دانست.این استاد علوم سیاسی دانشگاه بیان کرد: اینکه گفته می شود در تمام نظام ها، نظارت استصوابی وجود دارد، درست نبوده و مداخله دستگاه حاکم در تایید صلاحیت نامزدها مغایر با اصل دموکراسی و دروغی بزرگ است.وی در خصوص انتخابات آینده، پیش بینی کرد که رد صلاحیت گسترده ای از جریان اصلاح طلب صورت خواهد گرفت و اصلاح طلبان را مانند برگ خزان خواهند ریخت.

شرط رهروان برای حضور در ائتلاف اصولگرایان

ایرج عبدی ،عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در مورد تصمیم این فراکسیون برای نپیوستن به جریان وحدت اصولگرایان به خبرنگار نامه نیوز گفت:این تصمیم فراکسیون رهروان ولایت است و تصمیم آقای لاریجانی نیست .زیرا آقای لاریجانی به عنوان شخصیت حقیقی می‌توانند هر تصمیمی بگیرند و منعی برای او وجود ندارد.عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت:ما معتقدیم که وزن فراکسیون رهروان ولایت باید برای شورای مرکزی اصولگرایان لحاظ می شد و همچنین با توجه به اینکه از خود فراکسیون برای این جلسات دعوت نشده بود و با توجه به اینکه دیدگاه‌های برخی دوستان در این جریان با دیدگاههای ما در حوزه اداراه کشور متفاوت است لذا فراکسیون تصمیم گرفت که به صورت مستقل وارد شود.عبدی با بیان اینکه اعضا فراکسیون براین تصمیم خود باقی خواهند ماند گفت:ممکن است دوستانی در جریان اصولگرایی باشند که مشی شان با اعتدال همخوانی داشته باشد .و به تفکرات اعتدالی فراکسیون نزدیک باشند می توانند به جمع ما پیوندند و در واقع هیچ منعی برای اتحاد آنها با فراکسیون رهروان وجود ندارد.وی تاکید کرد:در واقع باتوجه به نحوه تشکیل شورای مرکزی فراکسیون و اینکه وزن ما رعایت نشده است، به صورت مستقل عمل می کند گرچه برخی اقدامات تندروهای همانند جبهه پایداری نسبت به آقای لاریجانی نیز در این تصمیم بسیار موثر بوده است.

پرداخت یک میلیارد تومان به نمایندگان توسط مرتضوی

سعید مرتضوی مدیر عامل سابق سازمان تامین اجتماعی در واکنش به اظهارات مدیر کل حقوقی و دعاوی سازمان تامین اجتماعی گفت: چیزی به نام قرار منع پیگرد در قانون جدید آئین دادرسی کیفری وجود ندارد. به نوشته ایرنا، مدیر عامل سابق سازمان تامین اجتماعی با تائید خبر صدور کیفرخواست خود، گفت: کیفرخواست در رابطه با بخشی از بودجه غیرشمول به مبلغ حدود یک میلیارد تومان صادر شد؛ بخش عمده از آن مربوط به پول هایی است که به نمایندگان مجلس برای هزینه در مناطق محروم ویژه ایتام، مستضعفان و کمک هزینه درمان بیماران صعب العلاج پرداختم و آنان نیز در حوزه های انتخابی خود، این مبالغ را هزینه کرده اند و رسید این هزینه کردها نیز در پرونده موجود است.

دومین استعفا در طول یک هفته در رسانه ملی

محمودرضا تخشید در حالی از سمت خود به عنوان رییس مرکز امور نمایشی سیما استعفا کرد و استعفای وی پذیرفته شد که به نظر می رسد وی با برخی تغییرات ساختاری و چگونگی اجرای آن موافق نبوده است. به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، رییس جدید این مرکز به زودی از سوی پور محمدی معاون سیما منصوب می شود.پیشتر محمد احسانی مدیر شبکه اول سیما نیز از سمت خود کناره گیری کرده بود. پور محمدی پیشتر در هفته گذشته در گفت وگو با ایرنا درباره کناره گیری برخی مدیران از جمله محمد احسانی مدیر شبکه یک سیما از سمت خود اظهار کرده بود: احسانی از یک هفته قبل در مرخصی بسر می برد، هفته بعد نیز مرخصی خود را تمدید کرد اما در ادامه حاضر به همکاری در صدا و سیما نبود.

سوخوی مسافری روسیه به تهران رسید

نمایشگاه تجاری و صنعتی روسیه و ایران با عنوان «گفتمان تجاری و صنعتی روسیه و ایران» امروز(دوشنبه) در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار می کند؛ در این نمایشگاه، هواپیماهای مسافری سوخوی سوپرجت 100 و مدل تجاری آن نمایش داده می شود. در نمایشگاه تجاری و صنعتی روسیه، هیاتی متشکل از 100 تن از فعالان اقتصادی این کشور به ریاست «دنیس مانتوروف» وزیر صنعت و تجارت فدراسیون روسیه حضور خواهند داشت. به گزارش ایرنا، هدف از برگزاری این نمایشگاه که تا دوم دیماه ادامه دارد، سرعت بخشیدن به همکاری های تجاری بین شرکت های صنعتی دو کشور اعلام شده است.

حضور جدی‌تر سیدحسن خمینی در فضای مجازی

ویدئوهای مربوط به سیدحسن خمینی در آپارات به اشتراک گذاشته می‌شوند. «شبکه مجازی آستان» وابسته به معاونت فرهنگی حرم مطهر امام خمینی (ره) نوشت: کانال رسمی آیت‌الله سیدحسن خمینی در آپارات راه‌اندازی شد. این کانال رسمی در سایت آپارات (سرویس اشتراک ویدئو) با عنوان «رسانه رسمی حاج سیدحسن خمینی» راه‌اندازی شده و در آن، ویدئوهایی از یادگار امام راحل به اشتراک گذاشته می‌شود. چند هفته قبل نیز صفحه مختص به اشتراک‌گذاری ویدئوهای سیدحسن خمینی در اینستاگرام و همچنین کانال مربوط به اخبار وی در تلگرام راه‌اندازی شده بود. این سایت افزوده است: از زمان فعالیت بیشتر رسانه‌های رسمی مربوط به نوه امام در شبکه‌های مجازی، صفحات و کانال‌هایی با عناوین مشابه نیز راه‌اندازی شده‌اند و همین موضوع موجب شد تا کانال رسمیِ این مجموعه در تلگرام، انتساب برخی از آنها به بیت امام (ره) را تکذیب کند.

عضوگیری برای داعش در پیتزا فروشی

یک پیتزافروش در آمریکا به اتهام تلاش برای عضوگیری برای گروه تروریستی داعش بازداشت شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، یک فروشنده پیتزا در شهر نیویورک اعتراف کرد تلاش می‌کرده است برای گروه تروریستی داعش عضوگیری کند. مقامات آمریکا گفتند مفید الفقیه، 31 ساله که یک آمریکایی یمنی تبار است از طریق فیس‌بوک با یک عضو انگلیسی زبان داعش در ارتباط بوده و برای این گروه عضوگیری می‌کرده است. بر این اساس این فرد ممکن است به 22 سال و شش ماه زندان محکوم شود. وی در ماه مه و بعد از خرید دو تفنگ دستی و صداخفه‌کن بازداشت شد. بازپرسان این پرونده می‌گویند وی تصمیم داشت از این تفنگ برای کشتن نیروهای آمریکایی که به آمریکا باز می‌گردند استفاده کند.


راهکار اژه‌ای برای عفو سران فتنه

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در همایشی در دانشگاه تهران افزود: در فتنه سال 88 برخی آگاهانه جرم بسیار بزرگی را مرتکب شدند و بدون تردید اگر رأفت اسلامی و برخی ملاحظات شورای عالی امنیت ملی نبود سران این فتنه و کسانی که آگاهانه در این مسیر بودند به عنوان مجرم ، تعقیب می شدند و به اشد مجازات می رسیدند. وی در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان که چرا سران حوادث 88 تا امروز محاکمه و مجازات نشده اند؟ گفت: شورای عالی امنیت ملی تصمیم گرفت که فعلاً اینها محاکمه نشوند و مصوبات شورای عالی امنیت ملی مانند قانون است و اگر روزی این شورا نقطه نظرش را تغییر دهد تصمیم دیگری خواهد گرفت. اون اول قوه قضائیه گفت: فتنه گران تا زمانی که توبه نکنند و جبران مافات نداشته باشند و بر موضع غلط خود بمانند عفو نخواهند شد.

تعبیر عجیب ترامپ از برجام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی «ریل کلیر پولیتیکس realclearpolitics»، ترامپ گفت ایران مورد حمایت ما است. می دانید ما چگونه از ایران حمایت کرده ایم؟ زیرا ما یکی از احمقانه ترین موافقتنامه ها را در طول تاریخ با ایران امضا کرده ایم که باعث شده است صد و پنجاه میلیارد دلار عاید آنها شود. ما بازرسی هایی بیست و چهار روزه از ایران داشته ایم که مدتی طولانی برای بازرسی نیست. همچنین آنها می توانند از خودشان بازرسی کنند و ما حتی نتوانسته ایم زندانیان خودمان را به کشور بازگردانیم. ترامپ افزود ایران همچنین مورد حمایت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قرار دارد. ما اجازه داده ایم ایران قدرتمند شود. ایران یک کشور تروریستی است.

شب یلدا فقرا را نچزاند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از صدا و سیما خواست در شب یلدا به جای تبلیغ پسته و بادام و انار و هندوانه به موضوع صله رحم و دیدار خانواده ها بپردازد. به گزارش ایسنا، مجتبی رحماندوست در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس اظهار کرد: صدا وسیما در شب یلدا فقرا وتنگدستان را نچزاند. محرومان ولی نعمتان ما هستند. اینقدر تبلیغ پسته، بادام ، انار، هندوانه و آجیل شب یلدا را نکنید. بلکه به صله رحم، دیدار خانواده ها ،‌تعریف خاطرات و مولوی و حافظ بپردازید.
مدیران صدا و سیما نوچه‌پروری می کنند
حسین پاکدل، در مقابل دوربین رضا رشیدپور نشست و به سوالات او پاسخ داد. به گفته رضا رشیدپور، حسین پاکدل پس از سالها مقابل دوربین ظاهر شده است. او در این مصاحبه از صدا و سیما و دلیل ممنوع التصویری اش ، وزارت ارشاد و سیاست هایش و بازی در فیلم برف روی کاج ها سخن گفت. پاکدل گفت: من همیشه قاعده بازی را خودم تعیین میکنم و ادم هیچ کس نمی شوم. وی با تاکید بر اینکه بعضی مدیران سازمان صدا و سیما با صراحت می خواهند آدم را نوچه خودشان کنند، بیان داشت: بنده بهترین لحظات عمرم را در جنگ گذاشتم من در عملیات بیت المقدس بودم ولی قرار نیست الان طلبکار باشم و پزش را بدهم. این برنامه با حال و هوای یلدایی امشب روی سایت برنامه آپارات قرار خواهد گرفت.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار