بازدید 57313

ریزش قیمت خودرو در بازار آزاد

چهار روز از اجرای طرح خرید خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی گذشت. بازار خودرو کساد بود، کسادتر هم شده است
کد خبر: ۵۴۶۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵ 12 November 2015
چهار روز از اجرای طرح خرید خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی گذشت. بازار خودرو کساد بود، کسادتر هم شده است. اکنون قیمتها در بازار آزاد به شدت ریزش کرده و متقاضیان انگیزه ای برای خرید خودرو ندارند.

به گزارش مهر، چهار روزی است که اجرای طرح خرید خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی آغاز شده است. مردم هم استقبال خوبی کرده اند و آنگونه که اعلام شده، بیش از ۶۰ هزار نفر برای خرید خودرو در قالب این طرح، تاکنون ثبت نام کرده‌اند.

آنگونه که خودروسازان می‌گویند این فرصت دیگر تکرار نخواهد شد و بنابراین زمان خوبی است که متقاضیان واقعی خرید خودرو با این وام، وارد بازار شده و خرید کنند. دلیلشان هم این است که خرید خودرو با پیش پرداخت اندک، با سودی کمتر از متعارف این روزهای بانکها و در نهایت با اقساط ۴ ساله که معمولا از سوی خودروسازان در نظر گرفته نمی‌شود، کمتر زمانی وجود داشته است.

اما بخش عمده ای از افرادی که در این طرح وارد شده‌ و برای دریافت خودرو ثبت نام کرده‌اند،  اولین باری نیست که می خواهند خودرو بخرند، آنها می خواهند خودروهای فعلی خود را بفروشند و به عنوان پیش پرداخت بدهند؛ بنابراین زمان خوبی است که از این شرایط استفاده کنند  اما روی دیگر سکه، بازاری است که این افراد می خواهند خودروی خود را در آن بفروشند؛  همان بازار آزاد.

بازار خودروها مدتها است که از رمق افتاده است. چند ماهی می شود که رکود بازار خودرو را در برگرفته است. از همان زمانی که مردم به دلایلی همچون کیفیت، دیگر نمی خواستند خودروهای داخلی را بخرند و بنابراین جوی بازار را فرا گرفت که در آن، کمتر کسی خودرو می خرید. کمتر کسی هم خودرو می فروخت. بازار به شدت افت کرده بود و قیمتها به اندازه ای پایین بود که مشتری را ترغیب به خرید نمی کرد. چراکه او احتمال می داد شاید قیمت از این هم که هست، پایین تر آید.

این اتفاق در بازار خودرو آنقدر ادامه دار شد تا روزی وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه سه عضو دیگر کابینه در نامه ای به رئیس جمهور خواستار تسریع در بوجود آوردن شرایط رونق اقتصادی شد. در آن نامه اظهار شده بود که ۱۰۰ هزار خودرو در انبار خودروسازان باقی مانده است. بنابراین دولت هم دست به کار شد و طرحی را ارایه کرد که با استفاده از تسهیلات آن، مردم بتوانند راحت تر خودرو بخرند و البته خودروسازان هم خودروهای تولیدی خود را بفروشند.  

در این طرح،  شرایط هم جذاب برای مشتریان در نظر گرفته شد،  بنابراین استقبال خوبی هم از طرح صورت گرفت. استقبال هم به گونه ای بود که روز گذشته نمایندگی های فروش خودروسازان در پاسخ به تقاضای مشتریان اعلام می کردند که ظرفیت فروش برخی مدل ها، به اتمام رسیده است؛ به همین دلیل برخی از انواع مدل های خودرو، روز گذشته با اعلام افزایش ظرفیت مواجه شدند و بنابراین شرایط اندکی بهتر شد و مردم می توانستند خودروهایی را که نمایندگی های فروش خودروسازان پیش از آن، تعداد آنها را محدود و در مواردی با اتمام ظرفیت فروش اعلام می کردند را هم خرید کنند.

اما به موازات هیاهویی که در نمایندگی های خودروسازان برای ثبت نام و استفاده از این تسهیلات صورت می گیرد، بازار آزاد همچنان خواب زمستانی خود را ادامه می دهد، البته مراجعه برخی ها به این بازار یا مراکز خرید و فروش خودرو که در نقاطی از شهر مشغول به کار هستند، بالا رفته است اما اکثر مشتریان بدون فروش خودرو خود، به خانه باز می گردند و یا مجبورند که با ریزش قیمتها یک طوری کنار آیند و در نهایت خودرو خود را بفروشند و بعد هم خودروی جدید را با وام ۲۵ میلیون تومانی ثبت نام کنند.

گزارش میدانی مهر از برخی نمایشگاههای اتومبیل هم حکایت از این دارد که بنگاهداران، خرید اتومبیل نمی کنند و یا با قیمتی پایین تر از حد معمول، حاضرند خودرو را بخرند. یکی از نمایشگاهداران در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: مراجعات برای فروش خودرو این روزها بیشتر از خرید است. مردم می خواهند خودرو خود را بفروشند و به همین دلیل، عرضه خودرو بر تقاضا پیشی گرفته و قیمت افت کرده است.

وی می افزاید: البته برخی ها هم که توانایی خرید قسطی و پرداخت اقساط را ندارند، ترجیح می دهند که با پول اندک، خودرو خریداری کرده و از همان استفاده کنند، برخی ها هم ضامن ندارند که بخواهند خودرو نو بخرند اما باز هم تعداد افرادی که می خواهند خودرو بفروشند بیشتر از کسانی است که می خواهند خودرو بخرند. به هرحال بازار خرید و فروش خودروها اندکی رونق گرفته، اما این رونق به نفع فروشندگان خودرو نیست.

قیمت برخی انواع خودرو کارکرده در بازار آزاد


هم اکنون یک دستگاه پراید ۱۳۱ مدل ۹۰ فنی سالم به قیمت ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان از سوی مشتری قیمتگذاری شده است. یک دستگاه پراید ۱۳۱ مدل ۹۰ دوگانه سوز کارکرد ۵۰ هزار کیلومتر ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۲ مدل دیماه ۹۰ با کارکرد ۹۵ هزار کیلومتر ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، پراید مدل ۸۷ ۱۴۱ فنی سالم ۱۲ میلیون تومان، پراید هاچ بک ۱۱۱ مدل ۸۹ به نرخ ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و پراید هاچ بک ۱۱۱ مدل ۹۲ به نرخ ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان از سوی فروشنده قیمتگذاری شده است.

پژو ۲۰۶ مدل ۹۰ با کارکرد ۷۶ هزار تومان قیمت ۲۶ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۳ با کارکرد ۶ هزار کیلومتر ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از سوی مشتری قیمتگذاری شده است. همچنین یک دستگاه پژو ۴۰۵ جی ال ایکس مدل ۸۳ بژ متالیک ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ۴۰۵ نوک مدادی مدل ۸۹ سالم ۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، پارس مدل ۸۹ به قیمت ۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، پارس مدل ۹۱ به نرخ ۳۷ میلیون تومان، تندر ۹۰E۲ مدل ۸۷ به قیمت ۲۴ میلیون تومان و تندر ۹۰ با کارکرد ۱۶ هزار مدل ۸۸ نیز ۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمتگذاری شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۱۳
از اون بنگاهي كه قيمت گرفتي ، خيلي قيمت ها رو بهت بالا داده تابناك جان،

سعي كن اگه ماشين خواستي بخري كسي رو همراه خودت ببر
"سود کمتر از متعارف"؟؟؟؟؟؟!!!!!!
با تغییر فرمول محاسبه سود ، در عمل سود اعلامی توسط بانک ها با فرمول جدید بسیار بیشتر از سود هایی است که قبلا توسط بانکها اعطا میشد!!! بعبارتی مثلا سود 16 درصد جدید چند درصد از سود 16 درصد قدیم بیشتر است. اعلام میشود مثلا 16% ، اما عملا چند درصد بالاتر است
چقدرم خودرو ها باکیفیته که مردم میخوان خودروی خودشون رو بفروشن بعد با کلی قسط وام یه خودروی بی کیفیت تر از قبل بخرن بشنو باور نکن اینا همه بازار گرمی ست اونایی هم که دارن با وام میخرن به زودی پشیمون میشن با این اقساط
آقایان فکر کنم یه سری از دوستان اینقدر پای کامپیوتر نشستند پیام تحریم گذاشتن دیگه نمتونن راه برن
اخوی یکم برو بیرون راه برو فلج نشی و گر نه خودرو مجانی هم بدن دیگه بدردت نمیخوره
سر راه هم اگه ناراحت نمیشی از در نمایندگی رد شو واقعیت رو با چشم خودت ببین
بخرید بعد زیره قسطش بمانید بعد از چند سال 3سال ماشین افت می کنه ولی باید پرداخت کنی
بعد فروش اين شصت هزار به كي مي خواهيد بفروشيد باز بازار به حال قبلي خودش بر مي گردد
کسی دیگه نمی خره
الان آنهایی که دلال هستند، سرمایه دار هستند، و چکهایی زیادی دارند اقدام به خرید خودرو خواهند کرد. متقاضیان واقعی خودرو که واقعا به وام احتیاج دارند که عمدتاً چک ندارند و اگر هم دارند اکثرا ده برگی است و کم استفاده می کنند. پس بیشتر این ثبت نام شدگان دلالان خودرو هستند که بعد از خرید آن را به صورت قولنامه ای، صلح، و ... خواهند فروخت، مانند خانه های مسکن مهر و وامهای مسکن که به همین صورت خرید و فروش شد. باز هم سر نیازمند بی کلاه می ماند.
مسئولین خودرو! لطفاً بروید کیفیت خودرو را اصلاح کنید. مردم و خودتان را گول نزنید، مردم محترم هستند خودتان شاید نباشید. عجوزه رو هرچی آرایش کنی همونه.
وای چه ریزش قیمتی! یه بارکی تیتر میزدی که ماشین کار کرده مفت شده دیگه !
من که پارسال هم به همین قیمت خریدم. پراید 131 به قیمت 17 تومان
آخه تابناک چرا از همراهی با مردم جا زدی و از این تیترهی به نفع خودروسازا میزنی؟؟؟؟!!!
روزهای سخت تری برای خودروسازان در پیش است خیلی زود مجبورم خودروهایشان با کیفیت بهتر و قیمت مناسب تر و با اقساط بیشتر به مردم عرضه بکنند حتی اگر تمام دولت و بانک مرکزی پشت ایشان بایستد
بیچاره مردم که باید بشینند وقیمتهای پر اید 13 مدل 90 را وارسی کنند.خلایق هر چی لایق
با سلام،مردم براي بهره مند شدند از وام ثبت كردند نه براي تامين خودرو، لذا با توجه به ركود بازار خودرو بويژه بعد از گمپين نخريدن خودرو انتظار ميرود خودروهاي خريداري شده رو دست خريداران بماند و همين مهم باعث كاهش قيمت خودرو شود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار