بازدید 2822

وام های مسکنی که همگام با ظرفیت اقتصادی نیست

کد خبر: ۵۴۶۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶ 10 November 2015
با اجرای طرح مسکن مهر حاشیه نشینی در بخش‌هایی از کشور ساماندهی شده و تا حدودی در زمینه صنعتی سازی ساختمان می توانستیم  به توفیقاتی برسیم  اما متاسفانه با این که یکی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی تکمیل پروژه‌های مسکن مهر است که درحال حاضر حدود 85 درصد پیشرفت داشته و قراراست این پروژه در سال 1394 تکمیل شود،اما دراین عرصه می بینیم که مکان یابی مناسبی  درمسکن مهرانجام نشده است.

درشرایط اقتصادی کشور،افزایش وام مسکن باعث رشد قیمت مسکن می شود و وام مسکن با این نرخ کنونی جوابگوی خرید مسکن نیست.

بنابراین مسکن درتمام کشورهای دنیا به عنوان یک کالای گران قیمت شناخته شده است و برای خرید مسکن تسهیلات ارایه می دهند که درایران نیز تسهیلات به دو صورت به خریداران و سازندگان مسکن ارایه می شود.

دولت برای ادامه اجرای طرح مسکن مهر خلاء  زمین مناسب دارد/ صنعتی‌سازی قیمت مسکن را کاهش می‌دهد

عضوکمسیون عمران مجلس با بیان اینکه عمر ساختمان درکشور ما 20الی 25 است،گفت: انبوه سازی در مسکن باید به سمت صنعتی‌سازی حرکت کنند تا عمر مسکن درکشور به حد استاندارد برسد.

مهرداد بائوج لاهوتی درگفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه‌ملت درباره مقاوم‌سازی مسکن درکشور،  خاطرنشان کرد:دربرخی از شهرهای کشور مکان‌یابی درطرح مسکن مهر با توجه به کمبود زمین‌های مرغوب کار دشواری است.

نماینده مردم لنگرود درمجلس با بیان اینکه دولت  برای اجرای طرح مسکن مهر خلاء زمین مناسب داشته است، تصریح کرد: در قانون 5ساله  توسعه تاکید شده که 20 درصد ساختمان‌ها باید با رویکرد صنعتی ساخته شوند و این در حالی است که در صنعتی سازی برخی‌ها فکرمی کنند نرخ مسکن افزایش پیدا می کند اما در واقعیت 15الی 20درصد نرخ مسکن با صنعتی سازی  کاهش می یابد.

بائوج لاهوتی ادامه داد: دربسیاری از کشورهای جهان عمر ساختمان 50سال است،بنابراین صنعتی‌سازی می تواند نه تنها عمرمسکن را درکشور افزایش  دهد،بلکه می‌تواند در راستای مقاوم سازی هدفمند  حرکت کند.

وی با بیان  اینکه  در راستای برنامه مقاوم سازی ساختمان  دولت موظف است بر طبق برنامه پنجم  توسعه این مهم را عملیاتی کند،تاکید کرد: نظام مهندسی و شهرداری به عنوان  دو نهاد ناظر باید در کالبد دو ارگان نظارتی مقاوم سازی  صنعت مسکن را بدست بگیرند.

نماینده مردم لنگرود درمجلس،یاد آورشد : صنعتی سازی می تواند راهگشایی بسیاری از مشکلات عدم مقاوم سازی ساختمان در کشور باشد زیرا  اگر اما بر طربق برنامه توسعه کشور در زمینه عمرانی  حرکت  کنیم ،بطورحتم از منظر عمرانی بسیار هدفمند حرکت خواهیم کرد.

عضوکمیسیون عمران مجلس،یادآورشد: نهادهای  نظارتی اگر به وظیفه خود عمل کنند شاهد ساخت و ساز غیر اصولی  درکشور نخواهیم بود؛بنابراین با مقاوم‌سازی ساختمان برحسب طرح‌های نظام مهندسی می توانیم در مقابل حوادث غیرمترقبه  به نحو مطلوب مقاومت کنیم.

 

                                  

 

 خلاءسیستم نظارتی درتعیین نرخ مسکن مشهود است

عضوکمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه خلاء سیستم نظارتی در تعیین نرخ مسکن مشهود است،گفت:نیمی از املاک‌دارن کشور به سیستم طراحی مسکن دولت وصل نیستند.

عباس فلاحی باباجان درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت درباره افزایش قیمت مسکن درکشور، خاطرنشان کرد:وضعیت مسکن با بهای اجاره درساختار اقتصادی رابطه معکوس دارد؛اما باید روشن شود که ما در کشور از روش‌های فعال کردن بخش مسکن در کشور اطلاع کافی داریم  یا خیر؛زیرا دراین راستا  اقدامات کارآمدی انجام ندادیم.

نماینده مردم اهر و هریس درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه درتعیین نرخ اجاره مالک هر مقداری که بخواهد تعیین می‌کند،یادآورشد: مشکل اساسی ما  درحوزه مسکن این است که ما به جای اینکه درصدد رفع مشکلات این صنعت تلاش کنیم با عدم اقدامات کارآمد مشکلات را بر روی هم انباشته تر می‌کنیم.

 

مدیریت کارآمد در" مسکن مهر" شرایط اجاره بها  را تنظیم می کرد

وی ادامه داد:اگر هرساله نواقص مسکن درکشور شناسایی و بر طرف نشود؛بدیهی است که حجم کاستی‌ها به شدت افزایش پیدا می کند و درنتیجه مدیریت دراین راستا بسیار طاقت فرسا خواهد شد.

تصریح کرد:ما می توانیم با "مسکن مهر" شرایط تعیین نرخ مسکن را به توازن برسانیم؛بنابراین ما می‌توانستیم  با مدیریت کارآمد در" مسکن مهر" شرایط اجاره بها  را در کشور تنظیم کنیم.

 

برخی کارمندان  با اجاره‌دادن واحد مسکونی خود در واحدهای دولتی اسکان پیدا می‌کنند

نماینده مردم  اهر و هریس  درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اجاره دادن خانه‌های دولتی به افرادی  که خانه دار هستند،یکی دیگر ازمشکلات مسکن در کشور است،زیرا ما شاهد این موضوع هستیم برخی کارمندان  با اجاره  دادن واحد مسکونی شان در واحدهای دولتی اسکان پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه  بافت‌های فرسوده درقانون لحاظ شده است که اما متاسفانه حتی یک درصد آن هم عملیاتی نشده است،یادآورشد:متاسفانه حتی یک درصد هم  در راستای بهسازی بافت‌های فرسوده اقدامات کارآمد انجام نگرفته است.

عضوکمیسیون عمران مجلس،یادآورشد: بحث حاشیه‌نشینی باید بطورجامع مدیریت شود؛زیرا تمام مشکلات ما با سیستم  جامع مدیرتی شهری حل می‌شود و بیشترین مشکل مسکن ناشی ازعدم هماهنگی میان شهرداری،بانک‌ها ، وزارت راه،مسکن  و شهرسازی و نظام مهندسی  انجام می‌شود.


 

خانه دارکردن طبقه ضعیف جامعه هدف تسهیلات مسکن باشد

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه هدف وام های مسکن برای خانه دارشدن طبقات متوسط یا ضعیف جامعه است،گفت:تسهیلات مسکن اگر با رویکرد منطقی تزریق شود،می تواند منجر به رونق بازار مسکن شود.

محمدحسین میرمحمدی درگفت و گو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت درباره تسهیلات مسکن برای خانه‌دار شدن افراد درطبقات متوسط  جامعه،خاطرنشان کرد: هدف گذاری  باید درصنعت مسکن لحاظ شود تا تسهیلاتی ایجاد شود که در راستای نرخ مناسب برای خرید مسکن درکشور هزینه شود.

نماینده مردم گلپایگان درمجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه تسهیلات مسکن زمانی مثمرثمر است ما در تورم به سرنبریم،ادامه داد: باید اقتصاد ما در حالت تعادل  قرار بگیرد تا بتوانیم وضعیت مسکن سر و سامان دهند.

وی ادامه داد: بحث اجاره مسکن هم درعرضه وتقاضا خلاصه می شود و این درحالی است که برای نرخ گذاری میان اجاره کننده و مالک وضعیت مالکیتی حکفرما است نمی توان مانند  دیگرپارامترهای مسکن به آن نفوذ کرد.

میرمحمدی افزود:عقد اجاره میان مالک و اجاره کننده  با رضایت کامل منعقد می شود،بنابراین اگر یکی  از طرفین راضی نباشند هیج نوع معامله ای عملیاتی نمی شود.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس،یاد آورشد:یکی از راهکارهای که می تواند نرخ مسکن  را سرو سامان  ببخشد این  است که عرضه مسکن افزایش یابد  تا مصرف کننده  حق انتخاب داشته باشد.

 

 

اعتبارات وام  مسکن کمک مناسبی برای خانه‌دار شدن  نیست

عضوکمیسیون برنامه و بودجه  محاسبات مجلس با بیان اینکه کمک دولت درحدی نیست که بتواند مصرف کننده و خریدار مسکن  یاری دهد،گفت:تسهیلاتی که دولت در زمینه مسکن لحاظ کرده رقمش حتی  درحدی  نیست که کمک محسوب  شود.

غلامعلی جعفرزاده  ایمن آبادی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری  خانه ملت درباره وام های  مسکن،خاطر نشان کرد:با این نوع ارقام کمکی مسکن توسط  دولت بدیهی است که افراد نمی توانند خانه دارشوند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای  اسلامی  با بیان اینکه باید درمیزان  نرخ تسهیلات مسکن تجدید نظربکنند ،گفت:سهم آورده مردم دراین افزایش تنها  باید 20 درصد باشد،زیرا مردم بیش از این توان ندارند.

وی ادامه داد:رقم وام بانکی ومدت باز پرداخت باید افزایش یابد،بنابراین  دولت باید باارائه تسهیلات  70 ال 80 درصد نرخ مسکن را پوشش دهد و ازهمین رو باید تدابیری اتخاذ شود که فرد وام گیرنده بتواند مقدار وام  را که دریافت می کند،در زمان مقرر بازپرداخت کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،با توجه به شرایط کنونی به دلیل نبود کنترل دربازار با هرمیزان افزایش وام، قیمت مسکن نیز افزایش می یابد و تولیدکنندگان مسکن قیمت را افزایش می دهند.

مسکن درهر کشوری بخش محرک اقتصادی است و در شرایط رکود اقتصادی علاوه بر اینکه بانک ها توان پرداخت تسهیلات مسکن را ندارند،افراد نیز برای ورود به بازار رغبت نمی کنند.وام های مسکن تنها در زمانی تاثیرگذار است که به همراه تورم درکشور نباشد و رکود تورمی حاکم در کشور باعث شده است سازندگان نیز وارد بخش مسکن نشوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار