بازدید 202806
۱

اوردوز چگونه اتفاق می‌افتد؟

نوجوانان و بزرگسالان بیشتر برای آسیب رساندن به خود اوردوز می کنند. این افراد سعی می کنند در تلاش برای خودکشی، به خود آسیب بزنند. افرادی که عمدا اوردوز می کنند غالبا از بیماری روانی رنج می برند.
کد خبر: ۵۴۳۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 08 July 2019
افرادی که عمدا اوردوز می کنند، چه کسانی هستند؟ چه کسانی عمدا اوردوز می کنند به گزارش «تابناک با تو»، ممکن است اوردوز تصادفی یا عمدی باشد. اوردوز زمانی اتفاق می افتد که فرد دوز بیشتری از حداکثر دوز توصیه شده از یک دارو یا ماده را مصرف می کند. با این حال، برخی افراد ممکن است نسبت به برخی داروها حساسیت بیشتری داشته باشند و بالاترین حد مجاز آن دارو برای آنها سمی باشد؛ به این معنا که دوزی که هنوز از نظر پزشکی در دامنه قابل قبول قرار دارد، برای بدن این افراد بیش از حد است.

همه چیز درباره اوردوز

مواد و داروهای غیر قانونی که برای نشئگی مورد استفاده قرار می گیرند، ممکن است در زمانی که متابولیسم فرد نمی تواند دارو را در زمان لازم سم زدایی و از بدن خارج کند تا از عوارض نامطلوب آن جلوگیری کند، باعث اوردوز شوند.

قرارگیری بدن در معرض مواد شیمیایی، گیاهان و مواد سمی دیگری که می توانند باعث آسیب رساندن به افراد شوند، مسمومیت نام دارد. دوز بالا یا طولانی تر این مواجهه، مسمومیت را تشدید می کند. دو نمونه از این موارد مسمومیت مونوکسید کربن و مسمومیت قارچ هستند.

- افراد مختلف به اوردوز مواد به طرق مختلف واکنش نشان می دهند. درمان، متناسب با نیاز فرد صورت می گیرد.
- اوردوز دارو و مواد می تواند در همه سنین اتفاق بیفتد، اما در کودکان زیر 5 سال و جوانان بین 20 تا 30 سال بیشترین شیوع را دارد.

ادامه مطلب را در سایت «تابناک با تو» ـ اینجا ـ بخوانید

 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
20
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل