بازدید 15829

تغییر بزرگ در بلیت های متروی تهران+عکس

کد خبر: ۵۴۲۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶ 26 October 2015
بررسی ها حکایت از تغییر بزرگ در سیستم بلیت متروی تهران حکایت دارد و بلیت های مغناطیسی مترو جای خود را به بلیت های هوشمند و پیشرفته خواهند داد.

به گزارش عصر خبر، چندی است دستگاه های جدید در ایستگاه های متروی تهران ذهن مسافران را مشغول کرده است، دستگاه هایی که نور قرمز دارند و جلب توجه می کنند، دستگاه هایی که هنوز استفاده نمی شوند.

بررسی ها حکایت از تغییر بزرگ در سیستم بلیت متروی تهران حکایت دارد و بلیت های مغناطیسی مترو جای خود را به بلیت های هوشمند و پیشرفته بارکدی خواهند داد.

این برای نخستین بار در کشور است که از فناوري بارکد دوبعدي براي بليت هاي تک سفره و چند سفره در سیستم حمل و مقل عمومی به صورت انبوه بهره برداري می شود.

بارکد دوبعدي در طول ساليان اخير به دليل قابليت ذخيره سازي اطلاعات چند سطري کاربرد گسترده اي براي ثبت و ضبط و بازيابي سريع اطلاعات پيدا کرده است و نوعاً کاربرد آن به عنوان بارکد شناسه کالاها، بلیت قطارهای بین شهری، شناسه کارت پرواز و حتي به عنوان مجوزهاي تردد و بليت مراکز تفريحي و توريستي ديده شده  است، اما استفاده از اين تکنولوژي به عنوان بليت در يک سيستم حمل و نقل عمومي انبوه بر که در آن سرعت تراکنش و نزديک به صفر بودن خطا در قرائت بليت و همزمان پيشگري از هر گونه سوء استفاده و تقلب همانند کپی کردن بليت‏ها از اهميت ويژه برخوردار است برای اولین بار توسط یک شرکت ایرانی در کشور اجرایی گردیده است.

بررسی های خبرنگار عصرایران حاکیست، به دليل پيچيدگي استفاده از اين فناوري به عنوان بليت حمل و نقل عمومي، همزمان با شهر تهران، شهرهاي پيشرفته و با سابقه دنيا در حوزه سامانه هاي پرداخت الکترونيک همانند لندن در بريتانيا، رم و میلان در ایتالیا و اوکيناوا در ژاپن هم در حال گام برداشتن در مراحل تست و بهره برداري از اين فناوري در خطوط ریلی خود هستند و تهران از اين حيث به عنوان يکي از شهرهاي پيشگام در دنيا محسوب مي گردد.

استفاده از تکنولوژی بارکد علاوه بر صرفه جویی بسیار در هزینه‏ تولید بلیت که ارتباط مستقیم با بحث محیط زیست دارد، امکان استفاده از تکنولوژی های نوین مانند تلفن همراه (mobile payment) را نیز برای تهیه و استفاده از بلیت مترو برای مردم میسر می سازد و مردم حتی می توانند با استفاده از تلفن همراه خود بلیط تهیه و به جای بلیط کاغذی از دستگاه تلفن همراه خود استفاده نمایند.

تغییر بزرگ در بلیت های متروی تهران+عکس

نمونه ای از بلیت های مترو


دستگاه های جدیدی که در ایستگاه های متروی تهران نصب شده است
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل