بازدید 7828

گزارش عملیات ۲۵ روزه مسکو در سوریه

روسیه با برگ برنده همکاری نظامی ضدتروریستی با سوریه که تاکنون سبب نابودی 819 پایگاه تروریست ها بویژه داعش شده است، کشورهای اردوگاه ضد سوری را وادار کرد تا مرحله جدیدی از تلاش برای حل سیاسی بحران سوریه را امروز (جمعه) در وین آغاز کنند.
کد خبر: ۵۴۱۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶ 23 October 2015
روسیه با برگ برنده همکاری نظامی ضدتروریستی با سوریه که تاکنون سبب نابودی 819 پایگاه تروریست ها بویژه داعش شده است، کشورهای اردوگاه ضد سوری را وادار کرد تا مرحله جدیدی از تلاش برای حل سیاسی بحران سوریه را امروز (جمعه) در وین آغاز کنند.

  به گزارش ایرنا، ژنرال «آندره ای کارتا پولوف» رییس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه در باره جمع بندی 25 روز بمباران هوایی مواضع تروریست ها در سوریه توسط جنگنده های روسی و بالگردهای می 24 گفت: تاکنون با 934 پرواز جنگی، 819 موضع و پایگاه مهم تروریست ها نابود شده است.

وی افزود: فقط در یک هفته گذشته 363 هدف از جمله 71 مقر فرماندهی و مرکز ارتباطات تروریست ها در سوریه نابود شده که از بین رفتن نظام فرماندهی و شبکه مهمات رسانی، تروریست ها را سرگردان و فراری کرده است.

ژنرال روسی افزود: جنگنده های روسی همچنین 10 کارخانه و کارگاه تولید مهمات و بمب، 30 انبار سوخت و 252 مقر آتشباری و چندین اردوگاه آموزشی تروریست ها را نابود کردند که بر اثر عملیات انجام شده بخش اصلی توان رزمی تروریست ها از بین رفته است.

به گفته کارتاپالوف، نیروهای داعشی در حال عقب نشینی گسترده به سمت شرق سوریه هستند و همچنین برنامه انتقال نیرو از عراق را اجرا می کنند و جبهه النصره هم در حال جذب نیرو است که تمامی تحرکات گروه های تروریستی ثبت و برای عملیات بعدی استفاده خواهد شد.

همزمان با این تحولات، امروز (جمعه) مذاکرات چهار جانبه روسیه، آمریکا، ترکیه و عربستان برای مذاکره درباره بحران سوریه برگزار می شود.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در حالی در مذاکرات وین شرکت می کند که دوشنبه گذشته در کاخ کرملین دیدار نامنتظره و از پیش اعلام نشده «بشار اسد» و «ولادیمیر پوتین» رییسان جمهوری سوریه و روسیه در کاخ کرملین برگزار شد و در آن ادامه همکاری نظامی ضد تروریستی دو کشورمورد تاکید قرار گرفت.

پوتین در این دیدار با اعلام اینکه سفر بشار اسد به مسکو به درخواست رسمی روسیه انجام شده است، نتیجه عملیات نظامی ضد تروریستی را مثبت و آینده آن را نوید بخش خواند.

اکنون روسیه با توجه به پیامدهای موفقیت در عملیات ضد تروریستی و پیشروی های زمینی ارتش سوریه در مناطق مختلف این کشور بویژه حلب، دست برتر را در مذاکرات حل و فصل بحران سوریه دارد و آمریکا پس از پنج سال حمایت مستقیم از تروریست ها اعلام کرده است که مذاکرات را دوباره آغاز خواهد کرد.

اما با وجود این اعلام آمریکا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه دیروز (پنجشنبه) اعلام کرد: تروریست ها مانند سابق از خارج کمک و نیرو جذب می کنند و باید این روند قطع شود تا نابودی گروه های تروریستی عملی شود.

«اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا دو هفته پیش اعلام کرد: براساس دستور «باراک اوباما» هدف اصلی واشنگتن این است که نیروهای معارض، خارج از سوریه یعنی در پایگاه های ترکیه و اردن آموزش ببینند و سپس برای شرکت در جنگ داخلی به سوریه اعزام شوند.

آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان، ترکیه، قطر و عربستان کشورهای عضو اردوگاه ضد سوری هستند که پنج سال پیش با هدف سرنگونی حکومت بشار اسد، برنامه جذب تروریست های افراطی از سراسر جهان، سازماندهی و تقویت گروه های تروریستی از جمله جبهه انصره د اعش را آغاز و به کشور سوریه گسیل کردند.

این کشورها همچنین با صدور بیانیه مشترکی در آنکارا از روسیه خواسته اند، بمباران علیه تروریست ها را متوقف کند، ولی مسکو این درخواست را رد و بر تداوم آن تاکید کرده است.

روسیه در چارچوب قراردادهای همکاری نظامی خود با سوریه، حدود 50 فروند جنگنده سوخو، چندین بالگرد جنگی می 24 و مجموعه ای از رزمناوها، یک ناو تجسسی و همچنین پهپادها را در خاک این کشور برای مبارزه علیه تروریست ها به کار گرفته است.

عملیات چند ماهه انتقال صدها تن تسلیحات و نیازهای جنگی روسیه به سوریه با هواپیماهای پهن پیکر روسی به ویژه روسلان و همچنین اعزام گروه کماندویی حرفه ای شیطان دریا برای محافظت از یگان های روسی و جنگنده ها در بی خبری کامل غرب انجام گرفت تا این که هفتم مهرماه پس از اخذ مجوز پارلمانی براساس درخواست رسمی دولت سوریه، عملیات بمباران ضد تروریستی با دستور پوتین آغاز شد.

روسیه اعلام کرده است که این همکاری ها در چارچوب مقررات بین المللی و در اجرای قراردارد همکاری با دولت قانونی سوریه انجام و ادامه خواهد یافت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار