بازدید 6788

افتتاح مرکز علوم مغز و اعصاب ایران سال آینده

پروفسور سمیعی از نام‌آوران ایرانی در جهان از افتتاح مرکز علوم مغز و اعصاب ایران در سال آینده در تهران خبر داد و گفت: همچنین برای نخستین بار با تکنولوژی نوینی که هنوز در جایی پیاده نشده است، یک دستگاه جدید در این مرکز استقرار می‌یابد.‎
کد خبر: ۵۳۷۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱ 08 October 2015
پروفسور سمیعی از نام‌آوران ایرانی در جهان از افتتاح مرکز علوم مغز و اعصاب ایران در سال آینده در تهران خبر داد و گفت: همچنین برای نخستین بار با تکنولوژی نوینی که هنوز در جایی پیاده نشده است، یک دستگاه جدید در این مرکز استقرار می‌یابد.‎

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، پروفسور مجید سمیعی شامگاه چهارشنبه در نشست گسترش مرزهای دانش در دوران پساتحریم در مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان در جمع اساتید و دانشجویان اظهار داشت: استقبال پر‌شور دانشجویان از این نشست، نشان‌دهنده تربیت صحیح خانواده‌های ایرانی و علاقمندی ایرانیان به علم‌آموزی است و امیدوارم که روز به روز ارتباط بین دانشجویان و اساتید بهبود یابد و اساتید دانشجویان را همچون فرزندان خود بدانند.

وی جراحی مغز و اعصاب را از پیچیده‎ترین رشته‌های علم پزشکی دانست و افزود: سالیان سال افراد فعال در حوزه پزشکی نسبت به کارکرد مغز بی‌توجه بودند و بیشتر صحبت‌ها به نحوه عملکرد قلب ختم می‌شد.

این پزشک سرشناس جهان با اشاره به بالاتر بودن کیفیت مغز بانوان نسبت به آقایان بیان کرد: افزایش تعداد بانوان قبول شده در کنکور و دانشگاه‌ها نشانگر این موضوع است که تمرکز خانم‌ها به تحصیل بیشتر از آقایان است و این در حالی است که وزن مغز خانم‌ها 100 گرم از آقایان کمتر است.

وی با بیان اینکه مغز انسان دارای 100 میلیارد سلول است، گفت: سلول‌های مغز بعد از تولد نوزاد ارتباط چندانی با یکدیگر ندارند و با رسیدن کودک به سن 2سالگی به‌تدریج ارتباط سلول‌ها با یکدیگر افزایش می‌یابد که این موضوع نشان‌دهنده ضرورت توجه به تربیت فرزندان در سنین پایین است.

سمیعی با بیان اینکه مغز همواره برای فراگیری مسائل جدید آمادگی لازم را دارد، تصریح کرد: در نخستین سال‌هایی که جراحی مغز و اعصاب انجام می‌شد از هر جراحی که بر 5 نفر انجام می‌شد، چهار نفر جان خود را از دست می‌دادند و آن یک نفر نیز دچار نقص عضو حرکتی و جسمانی می‌شد اما با گذشت زمان و با تلاش‌های فراوان، موفقیت‌های ارزشمندی در زمینه‌های مختلف از جمله پیوند اعصاب شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه جراحی قاعده جمجمه از 17 سال پیش در کشور ایران مرسوم شد، عنوان کرد: به‌منظور ایجاد شرایط یکسان در سراسر جهان، انجمن جراحی قاعده جمجمه را در هر کشوری راه‌اندازی کردم.

این جراح مغز و اعصاب با ابراز "در سال 1994 موفق شدم که دبیری فدراسیون جهانی علوم اعصاب را دریافت کنم" اظهار داشت: تلاش برای استفاده از بهترین تکنولوژی‌ها در جراحی مغز و اعصاب در سراسر دنیا همواره مورد توجه من بوده است.

سمیعی افزود: ایجاد دستگاه ام.آر.ای در اتاق عمل یکی از اقدامات جدید در حوزه علم اعصاب و روان است و خوشحال هستم که ایران نیز به جدیدترین تکنولوژی‌های موجود در عرصه پزشکی دست یافته است.

وی بیان کرد: منتقدان بسیاری عنوان می‌کنند که اگر پروفسور سمیعی به ایران علاقمند بود، در این کشور می‌ماند، من در پاسخ به این افراد می‌گویم که هرساله برای حضور در کنگره‌ها و همایش‌ها به ایران می‎آیم و سخنرانی می‌کنم و متأسفانه از خدمات ارائه شده توسط اینجانب در حوزه پزشکی صحبت نمی‌کنند.

این پزشک برجسته، خطاب به دانشجویان حاضر در همایش تأکید کرد: هرگز در زندگی خود از فرد دیگری تقلید نکنید و خودتان باشید و برای ارتقای علمی کشور تلاش کنید.

وی با بیان اینکه تحصیل در دانشگاه‌های مطرح کشورهای مختلف دیگر مایه افتخار نیست، گفت: امروز مطرح شدن موضوع تحصیل در دانشکده‌های برتر جهانی معنایی ندارد و نام دانشگاه‌ها نقش خاصی ایفا نمی‌کند چرا که دسترسی به دانش و علم در اختیار خود دانشجو است که باید با موقعیت‌شناسی برای گسترش دانش در محل زندگی خود تلاش کند.

سمیعی از افتتاح مرکز علوم مغز و اعصاب ایران در ماه آوریل سال آینده (فروردین ــ اردیبهشت 1395) در تهران خبر داد و گفت: همچنین برای نخستین بار با تکنولوژی نوینی که ساختیم و هنوز در جایی پیاده نشده است، یک دستگاه جدید در این مرکز استقرار می‎یابد.

وی با اعلام "به‌دنبال رساندن جراحی مغز و اعصاب به همه مردم در سراسر دنیا هستم" افزود: 600 جراح اعصاب در ایران وجود دارد که بر این اساس به‌ازای هر 120 هزار نفر یک جراح خدمات ارائه می‌دهد و بنابراین باید در زمینه تربیت متخصص اقدام کرد.

این پزشک برجسته با اشاره به اینکه مرکز علوم اعصاب مشابهی در پکن بعد از افتتاح مرکز علوم اعصاب در تهران راه‌اندازی می‌شود، افزود: هم‌اکنون در حال رایزنی برای ایجاد مرکز بزرگ علمی غیر از مرکز علوم اعصاب در ایران هستم و برنامه‌ریزی در این زمینه در دستورکار است.

وی با تأکید بر اهمیت تربیت جراحان مغز و اعصاب در همدان، ابراز کرد: امیدوارم که روزی مرکز علوم اعصاب در همدان، به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان راه‌اندازی شود.

سمیعی با بی‌اثر خواندن تحریم‌ها در ایجاد اختلال در روند رشد علم گفت: تحریم‌ها ممکن است در اقتصاد کشور تأثیرگذار باشد اما در عرصه علم و دانش بی‌اثر است چرا که در دوران تحریم کنگره‌های علمی برجسته‌ای با حضور اندیشمندان جهان برگزار شد.

به گزارش تسنیم، پروفسور مجید سمیعی به‌درخواست رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، فراز و نشیب‌هایی را که برای کسب دانش و علوم اعصاب طی کرده بود برای دانشجویان تشریح کرد و در طول سخنرانی سیر مطالعاتی و تصاویری از مراحل بهبود بیماران تحت درمان خود را به نمایش گذاشت که زمینه وجد حاضران با تشویق‌های مکرر را فراهم کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار