بازدید 47102

اسناد سوءمدیریت خودروسازانی که پشت تولید ملی پنهان شده اند!

تولید داخل و حمایت از تولید داخل برای هر ایرانی وطن دوست، اصل مهمی تلقی می شود. ایرانیان برای حمایت از تولید داخل و ایجاد اشتغال برای جوانان کشور یکپارچه اند؛ اما برخی بنگاه های ایرانی همچون خودرو سازان به بهانه اینکه باید همه از تولید داخل حمایت کنند، سوء مدیریت خود را پنهان می کنند. تابناک می کوشد با انتشار اسناد سوء مدیریت مدیران این بنگاه ها به همه نشان دهد، مخالفت های خودرویی از جنس مخالفت با سوءمدیریت هاست ـ که یک صنعت را هزینه بر می کند ـ نه مخالفت با تولید داخل.
کد خبر: ۵۲۹۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶ 08 September 2015
آمریکایی ها از ما می خواهند نقش پلیس خوب را بازی کنیمیکی از دلایلی که برای افزایش یکباره قیمت خودرو و سه برابر شدن محصولات خودرو سازی ها در سال های گذشته عنوان می شده است، سرمایه گذاری شرکت های خودروسازی در برخی کشورهای دیگر بود، که برخی این پروژه ها به شکست انجامید.

به گزارش «تابناک»، از جمله کشورهایی که ایران با آنها قرارداد فروش یا تولید خودرو امضا کرد، آذربایجان، اکراین، ونزوئلا و سوریه بودند. این موضوع بارها از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گذشته عنوان شده بود و برخی نمایندگان در گفته های خود اشاراتی به وام های بانکی برای توسعه صنعت خودرو در کشور های دیگر داشته اند.

هادی حسینی، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی درباره افزایش بهای خودرو و همچنین رخدادهای به وجود آمده در این زمینه گفته بود: خودروسازی، مجموعه ای درهم تنیده و حاصل فرایندی پیچیده است و البته نقایص بسیاری در این باره وجود دارد. سال های گذشته، ما در کشورهایی مانند افریقا، آمریکای جنوبی، سوریه و کشورهای دیگری سرمایه گذاری کرده ایم؛ آن هم نه با سرمایه خودروسازی، بلکه سرمایه گذاری از طریق وام های با سود بالا؛ اما نه تنها سودی عاید کشور نشد، بلکه برایمان بسیار هم گران تمام شد.

خلاصه آنکه هم اکنون قصه آن سرمایه گذاری ها شده قصه مردم ما، چون این بدهی های بانکی سرشکن می شود و قیمت تمام شده گران درمی آید و اینها باید خودرو را گران به مردم بفروشند تا بتوانند قسط های بانکی را بدهند.

اما این گفته ها تا کنون در حد حرف مانده بود و هیچ یک این گفته ها از سوی مسئولان خودروسازی کشور رد یا تأیید نشده بود. تازه ترین اطلاعاتی که در این زمینه به دست ما رسیده، نشان می دهد با وجود سرمایه گذاری های کلان در کشور آذربایجان (شاماخی) تنها در یک مورد و در صادرات 6000 دستگاه سمند به قفقاز، شرکت ایران خودرو دیزل باکو 45 میلیون دلار خسارات دیده است.

داستان از این قرار بوده که شرکت ایران خودرو دیزل باکو، اقدام به صادرات 6000 دستگاه خودرو سمند به قفقاز را داشته است؛ اما به دلایل نامعلوم صادرات شکست می خورد و به شرکت 45 میلیون خسارات وارد می شود و برای جبران خسارت وارده، مدیر عامل وقت این خودروسازی در باکو از وزارت خارجه درخواست 50 میلیون دلار وام با درصد کم را برای جبران خسارت وارده می کند.

مطابق اسناد موجود، گویا بانک توسعه صادرات نیز با پرداخت وام 50 میلیون دلاری با نرخ سود 7 درصد به بانک ملی موافقت می کند و مقرر می شود، بانک ملی نیز با دادن تسهیلات 60 درصد قیمت خودرو برای خریداران با حداکثر سود 11 درصد موافقت کند، در حالی که نرخ سود تسهیلات بانکی در خود بانک های آذری بیش از 20 درصد بوده است.

برای دیدن عکس در ابعاد واقعی بر روی آن کلیک کنید

اما ماجرای فروش خودرو به اینجا ختم نمی شود. طی قرارداد دیگری که بین کشور اکراین و ایران خودرو دیزل بسته شده بود، مقرر می شود، 500 دستگاه خودرو به یک خریدار اکراینی تحویل شود، ولی باز به دلیل نا معلوم، اکراینی ها حاضر به خرید این خودروها نمی شوند و 500 دستگاه خودرو، حدود پهار سال در گمرک خارکوف معطل می ماند و خسارات زیادی را به شرکت صادر کننده وارد می کند.

بنا بر اسناد موجود خسارات های وارده به خودروها به شرح زیر است:

1- پرداخت 4000 دلار بابت گمرک و بیمه هر دستگاه در زمان 4 سال

2- هزینه های انبارداری

3- باطری از کار افتاده

4- لاستیک از بین رفته به علت متوقف ماندن خودرو در 4 سال

در مقابل، پس از گذشت این مدت، طرف آذری به دلیل دو برابر بودن قیمت این خودروها در ایران پیشنهاد می دهد این خودرو ها به ایران منتقل شود؛ اما برای انجام این اقدام؛ 1- برای ترانسپورت هر خودرو به ایران برای هر دستگاه باید 1200 دلار پرداخت می شد، 2- پرداخت 4000 دلار بابت گمرک و بیمه هر دستگاه در زمان 4 سال، 3- پرداخت هزینه باطری و لاستیک نیز باید در نظر گرفته می شد.

لذا مدیر عامل وقت پیشنهاد می دهد، مبالغی از قیمت خودرو کسر و همچنین افت قیمت محاسبه شود تا شاید طرف اکراینی حاظر به قبول خودرو های ایرانی شود.
برای دیدن عکس در ابعاد واقعی بر روی آن کلیک کنید

اسناد موجود نشان می دهد، سرمایه گذاری‌های این خودروساز به رغم شکست در صادرات و توسعه صنعت در این کشورها اصرار دارد تا فعالیت خود را در آنجا ادامه دهد و اکنون بعد از گذشت این سال ها، آثار آن نمود پیدا کرده است و با بالا رفتن قیمت خودروهایی که در آن زمان نیز با نصف قیمت به خارج از کشور صادر می شد، مردم کشور باید تاوان اشتباهات مدیران را بدهند و در بازپرداخت اقساط این شرکت مشارکت کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۳۰۲
انتشار یافته: ۹۴
نماینده های دلواپس کجایید برای پیگیری حقوق مردم ؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
کمپین خودرو صفر نخرید همچنان ادامه دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
نماینده های خوش خیال کجان؟
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
هر روزکه می گذره در نخریدن خودرو مصمم تر می شوم
به این سوءمدیریتها سرمایه گذاری ایران خودرو در کشور سنگال در افریقا را هم اضافه کنید که پس از ساخت، مشخص شد که نیروگاه برق شهر داکار(پایتخت و محل ساخت کارخانه ایران خودرو) توان تأمین برق مورد نظر نیاز ایران خودرو را ندارد و این کارخانه از همان ابتدا به صورت خرابه ای درآمده است و میلیونها دلار پولار کشور دارد خاک می خورد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
آيا ايران خودرو سرخود رفته سنگال يا بهش دستور دادن؟
فقط این نیست عزیزم. چرا نمیگی که هزاران هزار نفر با امضای این نماینده و آن آقازاده و دوست و آشنا مازاد بر نیاز این شرکت ها وارد اون ها شدند.
دیگه الان همه میدونند که دست کم نیمی از پرسنل این دو شرکت مازاد هستند و طبیعتا حقوق اونها رو باید مردم بیچاره بدهند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
مورد داشتيم طرف از دانشگاه فارغ التحصيل نشده رفته نشسته صندلي مديريت يكيشون و اين كاملا بر اساس شايستگي هاي فردي و سوابق مرتبط بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
یک کسی در دانشگاه ما بود که بعد از 8 سال با تهدید اساتید یک لیسانس دله پیتی ناپلئونی گرفت و هنوز درسش تمام نشده بود که شد رییس دو خودروساز.........
اینه بی برنامگی خودروسازها. بدون اینکه یه پلان داشته باشن میرن سرمایه گذاری میکنن و بدون اینکه در قرارداد شرایط رو درست در نظر بگیرن میرن تعهد ایجاد میکنن بعد مردم باید تاوانش رو بدهند. این خیانت و ظلم به مردم نیست؟ معلومه که دیگه خارجیها مثل مردم ما نیستن که مجبور باشن خودروی بی کیفیت بخرن، لغو قرارداد میکنن و خسارت می بینیم. جالبه که در زمان افتتاح این پروژه ها مدیران وقت پاداش هم گرفتن. اونوقت مردم حالا باید هزینه بی کفایتی یه عده رو پرداخت کنن.
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
از محتوای نامه بر میاید که وزارت خارجه در زمان دولت قبل تکلیفی از ایران خودرو خواسته که در کشورهای همسایه سرمایه گذاری کند. در نامه تایپ شده حسن کوصدقی به این موضوع اشاره کوچکی کرده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
پلان دارن خوبشم دارن!!!! فقط پلانشون خصوصی است!!!!!!!!!!
یکی از بچه های دانشگاه شریف کارآموزی رفته بود ایران خودرو میگفت مهندس طراح مشغول بازی گیم بود...میگفت فوق العاده بیسواد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
اگر قرار بود کار کنن که پیکان و پراید و... 30 سال یک جور تحویل مردم نمیشد!!
ببخشید چند بار این وسط با بدسلیقگی محض چراغ و سپر اسپورت روشون بستن که همون قبلیهاشون بهتر بود!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
از خوروهای طراحی شدشون معلومه !
از اطلاع رسانی تابناک ممون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
دوست دارم تابناک
خدايي كدام توليد كننده در دنيا يا حتي در ايران بعد از 40 سال توليد همچنان نيازمند وام بانكي آن هم با مبالغ كلان هست.
بدتر از همه اصل وام و سود اون را هم مشتري بايد تقبل كنه ،بعد آقايون مرتب دم از ضرر دادن صحبت ميكنن.با اين روش 40 سال كه خوبه 120 سال هم توليد كنن بازم ضرر ميدن
اقای وزیر صنعت و معدن خیانت این نیست که مردم خودروی بی کیفیت و گران نخرند. خیانت اینه که شما این حقایق رو از مردم پنهان کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
احسنت حتما به جناب وزیر از مردم بابت این سوئ مدیریت عذرخواهی میکند
حسين
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
آقا اينقدر نيد عذر خواهي عذر خواهي.مگر عذر خواهي نون و آب ميشه واسه مردم.بيايند عذر خواهي كنند همشون ،بعد دوباره آش همان آش و كاسه همان.ملت ذله شدهاند از اينهمه اجحاف.مردم رو نادان فرض كردن بدترين توهين و خيانته بردار.
آقاي وزير صنعت تحويل بگيرند و جواب بدهند خائنين كمپيني ها هستند كه از حق ملت دفاع ميكنند يا مديران بي كفايت صنعت خودرو و حاميان مافيايي آنها؟؟
الان مدیر عامل ایران خودرو دستور داده حدود 2000 نفر از پرسنل ایران خودرو دیزل رو زورکی باز خرید کنند اسنادش هم موجوده البته در طرح زدند اختیاری اما با قطع کردن اضافه کاری پرسنل مجبورشون می کنند گفتند نروید دیگه حقوق نداریم بدیم خواهشمند است به پرسنل زحمتکش این مجموعه کمک کنید.
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
باید هوای کارگران زحمت کش را داشت ما هم متاسفیم که با نخریدن خودرو خشک و تر با هم می سوزند. در واقع تاوان ندانم کاریها را یاید مدیران بدهند نه شما کارگران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
تازه دارید درد قطعه سازهای بدبختی که هر روز با کیفیت تر قطعه را تولید می کنند و بدلیل مطالبات از این دو خودرو ساز در حال ورشکستگی هستند و حقوق کارگرانشان را چند ماه است نتوانسته اند بدهند می فهمید
عامل تمام بدبختیهای شرکت ایران خودرو و مجموعه نمایندگیهای این شرکت کسی نیست جز مهندس!!!!!
فقط تحریم. نه عذر خواهی نه التماس. تا یک سوم شدن قیمتها و سه برابر شدن کیفیت نمی خریم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
عزیز هموطن دل سوخته! شما که زجر میکشید، یه دندونه بیشتر بکشید، بلکه اصلا بجای پول گرفتن ، بصورت اشانتیون همراه وام ازدواج بدن به جونها اونهم با کیفیت بنز .
حیف نیست این پولها بجای اینکه برن سر جای اولشون، بدن اینارو بخرند.
با همین تحمل کردنها بود که میمون فرستادیم فضا اونهم دوتا.
پس سایپا چرا گرون کرده ؟
چرا مردم باید ناوان بدن؟!!!
نمی خریم تا کیفیت بالا و قیمت نصف شود .
ممنون تابناک جان
کاش پروژه های خریداری شده را هم بگید !!!!!!
ایران خودرو دیزل طرح بازخریدی اعلام کرده میخواد 1000 تا 2500 تا نیرو رو بریزه بیرون در اطلاعات مالی شرکت در بازار بورس اومده نردیم 1800 میلیارد بدهی بالا آورده خواهشمند است بررسی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
مرگ یک بار شیون یک بار
تاوان ندانم کاریهای مدیران و سرمایه گذاریهای غیر کارشناسی آنها را هم مردم باید بدهند
کسی این مدیران را باز خواست میکند؟
اين اسناد نشان ميدهد كه همه تقصيرها گردن ايران خودرو و سايپا نيست در بسياري از مواقع از نهادهاي مختلف يا توجه به قدرتي كه دارند دستور ميدهند يك كار غير اقتصادي و اشتباه با هدفهاي ديگر نظير روابط سياسي و غيره اجرا كنند. شما به جاي مديران اين شركتها باشيد چه ميكنيد؟ اين آفتي است كه در همه جاي ايران است چرا فقط ايران خودرو و سايپا؟
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
باید خصوصی سازی واقعی انجام بشه
هست از پس پرده گفتگوی من و تو/چون پرده برافتد نه تو مانی و نه من. امان از روزی که همه سندها رو شود اونوقت عمق فاجعه آشکار خواهد شد. جناب وزیر حالا هنوز هم اعتقاد داری مردم خائن و ضد انقلاب هستن؟ این فجایعی که بار آوردین خیانت هست یا نخریدن خودرو؟
درود بر تابناک عزیز که با انعکاس این گونه اخبار نهایتا باعث کمتر کشته شدن عزیزان این مردم در جاده ها میشود
خواستید کپی بازخریدی زورکی کارمندان موجوده اضافه کاریهای رو هم دارند قطع می کنند میگن یا برید یا دیگه حقوق نمیدیم
تابناک عزیز حرکت مردمی شما در راستای پیگیری مطالبات مردمی قابل تحسین است.
کاش مدیدان ایران خودرو به جای فرا فکنی و تحقیر مردم ایران، کمی هم مسئولیت سوء مدیریت های خودشان را به گردن گرفته و تاوان مالی این سرمایه گزاری ها را از جیب خودشان پرداخت می کردند . نه از جیب مردم.
خداآخرعاقبتشونو بخیر کنه!!!
لطفا در کامنتها راهنمایی کنید چه طوری میشه اسناد باز خریدی 2000 نفر از پرسنل زحمتکش که عمرشون رو اینجا گذاشتن براتون بفرستیم یا خودتون تحقیق کنید الا دو هفته است شروع کردن
پاسخ ها
بببببببببببببب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
برادرباز خریدی اختیاری است قبول دارم که گفتند نرید مزایا اضافه کاری و رفاهی رو قطع می کنند ولی قبول کنید دیگه کفگیر به ته دیگ خورده؟ وقتی دولت به عنوان خریدار عمده نه کامیون میخره نه اتوبوس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
مقاومت کنید
مردم همراه شما به اعتراض جلو مجلس هم خواهند آمد
درد تو رنج من هم هست
فقط به خاطر اینکه بگن ما صادر میکنیم ماشین رو ارزانتر میدن کشور های دیگه و مابالتفاوتش رو از مردم ایران میگیرن
یعنی شما میفرمایید ما ایرانی ها پولی که با هزار بدبختی در میاریم و بدیم به خودروهای بی کیفیت داخلی اونم با چندین برابر قیمت..!!!!
تابناک عزیز. به فرض اینکه اطلاعات شما دقیق و شامل تمام جوانب باشد که بعید به نظر می رسد این گونه باشد این موارد برای شرکتی به بزرگی ایران خودرو پیش می آید و چیز عجیبی نیست. مسوولیت آن هم به عهده هیات مدیره و سهامداران است. اصولا اینکه همه مردم خودشان را صاحب یک شرکت بورسی می دانند و معتقدند این شرکت باید خودرو مورد نیاز آنها به قیمت نازل و بدون سود عرضه نماید و در مورد سیاستهای فروش خود هم پیشتر با خریداران مشورت کند و و با تایید آنها اقدام به صادرات کند مورد عجیبی است که برای هیچ خودرو ساز دیگری در دنیا رخ نمی دهد. بنده یک ایرانی هستم مثل شما و حقوق بگیر هیچ خودرو سازی هم نیستم. من هم از کیفیت خودرو داخلی ناراضیم. نارضایتی خودم را هم با خرید خودرو خارجی نشان داده ام. اما واقعیت این است که کیفیت خودرو داخلی با قیمت آن متناسب است. شما قیمت سمند صادراتی را نصف قیمت داخلی ذکر کرده اید در حالی که اطلاعات شما نشان می دهد ارزش 60 درصدی 6000 خودرو 50 میلیون دلار بوده و به این ترتیب قیمت فروش هر دستگاه را باید معادل حدود 13880 دلار بدانیم که به نرخ امروز معادل 47 ملیون و دویست هزار تومان خواهد بود. فکر می کنم تنها واقعیت موجود این است که درآمد بیشتر مردم در مقایسه با قیمت خودرو کم است و همین تقاضا را کاهش داده است. بیایید فکر کنیم چطور می شود مردم را ثروتمند کرد. فشار به خودروساز برای ارزانتر فروختن نتیجه ای جز کاهش کیفیت ندارد. لطفا این نظر را منتشر کنید تا شایبه یک طرفه قضاوت کردن شما از میان برود. به هر حال من هم هموطن شما و صاحب دیدگاهی متفاوتم.
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
آقای کاوه چرا قیمت سال 90 را با دلار سال 94 محاسبه کردید؟! آن سال قیمت دلار در بازار بین 1400 تا 1800 بود و احتمال می دهم هنوز خودروسازها از ارز دولتی استفاده می کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
خدمت کاوه عزیز عرض کنم که قیمت یک خودرو 206 در ایران با قیمت یک خدرو الفا رومئو در ایتالیا برابر است.... یعنی بین 12000 تا 13000 دلار .... حالا این کجا و آن کجا ...
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
عقل کل 4 ساله پیش با دلار 800 فرستادن نه 3500 که حساب کردی بازم یه حساب کتاب بکن
کارشناس امنیت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
ما اصلا مشکلی با ایران خودرو و سایپا و.. نداریم و فرغونهاشون برای خودشون هر قیمتی دوست دارن بفروشن.
ما میگیم تعرفه واردات خودرو عادلانه بشه مثل دوبی و بقیه کشورها!!!
ایران خودرو دیزل رو ورشکست کردند الان پرسنل رو دارند بیرون میکنند تابناک بررسی کن تمام اموال این شرکت رو 6 ماهه فروختن دفتر مرکزی شرکت در خیابان آرادی نبش حبیب الهی , ساختمان بلوار کشاورز, تعمیرگاه مرکزی گواه در ابتدای جاده قدیم خلاصه بزرگترین خودروساز خودروهای سنکین خاورمیانه رسما ورشکسته کردن
پاسخ ها
برادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
راه حل بازخریدی پرسنلی است که 15 تا 20 سال جوانیشون رو برای مجموعه گذاشتن این افراد نمیتوانند مثل مدیران پارتی داشته باشن و کار پیدا کنند چرا مدیریت ضعیف مدیر عامل قبلی رو باید پرسنل مجموعه بدن؟
وزیر صنعت معدن تجارت از همه مقصر تره
آقا مدیران عامل ایران خودرو و سایپا نباید دستورات غیر کارشناسی که چیزی جز ضرر و خسران به بار میاورد را قبول بکنند با دولت در بیافتند گر چه دولتی هستند
تابی جون تبریک داری مردمی عمل میکنی
نامه نگرایها کاملا بچه گانه است . چاله بازاری صحبت شده . فکر کنم سواد ابتدایی در مورد نامه نگاری نداشته باشن . واقعا با این وضعیت مدیران باید هزار بار خدا رو شکر کنیم وضعیتمون اینه
تابناك .... تو فقط پيغامهايي رو ميذاري كه خودت ميخواي، از هزاران مشكلي كه براي مردم وجود دارده گير دادي به خودرو ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
این حرکت مردمی و به فرجام رساندن اون میتونه به ما یاد بده که مردم به طور قانونی از حقوقشون دفاع میکنند و در ادامه میتونن پیگیر مشکلات دیگه هم بشن
بگو اسناد خیانت به ملت
ای با شهامت
ترديد ندارم تا ماههاي آينده عمق فاجعه انقدر بالا ميرود كه اقاي وزير بركنار و به فعاليت هاي شخصي خودش خواهد پرداخت. در ارگان هاي ديگر نيز موارد مشابه اتفاق خواهد افتاد. مديريت نوين جهاني نيازمند مديران جديد و كارامد با توانمندي هاي بروز است. فصل مديريت سنتي با پول نفت به سر آمد دوستان . به قول معروف : كسي منتظر نيست خواب تو پايان برسد. با تشكر از سايت تابناك
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
کاش نفت نداشتیم تا از این تصمیم گیری های مسخره نمی کردند
سرمایه گذاری در کشوری چسبیده به اروپا!!!
با سلام.
واقعا متاسفم که سرمایه ما دست این مدیران بی کفایت افتاده!!!
هر جا كه مشكلي باشه مطمئن باشيد از بي كفايتي مديران اون مجموعه است. مثلا در يك تيم فوتبال مردم اول مشكل را مربي مي دانند بعد بازيكن. دوستي كه از مازاد نيرو سخن گفته بايد عرض كنم كه اگر مديريت به اندازه كافي كفايت داشته باشد از نيروهاي خود به بهترين نحو استفاده مي كند
شرکت غیرخصوصی همینه! شرکتی که دولت براش تعیین تکلیف کنه همینه. کدوم مدیرعامل شرکت خصوصی جرات داره در این حد اشتباه کنه؟
از مسئولین تابناک سپاسگذاریم که از حق مردم دفاع میکنه
امیدوارم نظرم ارسال بشه نه مثل دفعات قبل...
من خیلی دوست دارم بدونم ماشینایی که مدیران سوار میشوند چیه؟؟؟؟؟؟پرایده مگه نه؟؟؟؟؟؟
سلام
دوستان قیمت خودروهای فعلی با این کیفیت باید یک پنجم یا یک ششم بشه.زودتر نخرید یهو
لطفا اسناد سرمايه گذاري در ونزوئلا رو هم بزارين چون عمق فاجعه خيلي بالاتر از آذربايجان و اوكراين است ضمنا هزينه هفته اي حداقل دو پرواز مستقيم به ونزوئلا بمدت چند سال بدون نتيجه و رها سازي مستقلات تعطيل شده بدون بازگشت در آنجا را هم ذكر كنيد
ممنون تابناك مردمي
من که رفتم پولم را پس بگیرم
متاسفم از اینکه بررسی ها و تحلیل های شما عمقی و کارشناسی نیست.
آمار و ارقام هم بسیار ابتدایی و سطح پایین ارایه میکنید.
اگر قصد بیان واقعیت ها و شفاف سازی دارید حتما دنبال دلایل سرمایه گذاری های کلان ایران خودرو در سایتهای خارجی که تعطیل شده اند باشید!!! میلیون ها دلار سرمایه گذاری در پروژه های خارجی در اوکراین بلاروس سوریه و سودان انجام شده که فقط و فقط با دستور دولتهای قبل و کاملا سیاسی و خارج از اراده مدیران ایران خودرو بوده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
درست میفرمایید
الان هم همون کسانی که دستور این سرمایه گذاری های ایدئولوژیک!!!! رو دادند باید جواب بدهند
خدایش این سیاست ها این سوء مدیریت ها این ندونم کاری ها خیانت نیست کناه نیست ! کجاست این اقای وزیر کجان این نماینده های مجلس !!!!!!!!!!!!! یکی به داد ما برسه به داد این مردم
درود بر تابناک که با روشن سازی حقایق بخشی از سو مدیریتهایی که با تخلفات شدید مالی چندین سال مردم را فریب داده است بیان میکند.
باشد که تمام متخلفین بدانند که دیر یا زود باید پاسخگو باشند و از ترفند های مردم فریب و قانونگزیری مایوس شوند و دست بردارند. که سودش به نفع تمام اقشار جامعه میباشد و نه فقط یک عده به ظاهر مردم دوست و سالوس منش.
ما که هنوز طرفدار کمپین نخریدن کمپین خودروی ایرانی هستیم، با این فرمایشی که شما کردید که باز بدتر
دستور ایجاد سایت های خارجی و همچنین سایتهای داخلی با دستور ریس جمهور و وزیر دولت قبل و با سودهای کلان ضررهای زیادی به ایران خودرو وارد کرد
یک کلام اینکه واسه صنعت خودرو سازی ایران متاسفممممم.
توان خريد مردم كم كم كم شده دولت با عذر خواهي و وام و اينا نميتونه مردم رو دعوت به خريد كنه .!!!!!!!!
بهره وری بسیار پایین، سیستم دولتی نا کارآمد، عدم وجود رقاابت، مدیریت های سفارشی، استخدام های سفارش شده نفس هر شرکتی رو بند میاره
من از اولش هم به این فرغون سازها اعتماد نداشتم دیگه بدتر هم شد.
دولت قبل و فعلی مسئول هستند
صنعت نخواستیم. مردم چ دارا چ ندار همه در استرس زندگی میکنند
فقط باید تاسف خورد.
به نخریدن ادامه می دهیم . ماشین بی کیفیت نمی خریم.
نمایندگان مجلس چرا سکوت می کنند ؟. نماینده مردم هستن یا نماینده گروه های خاصی؟
دیگه پیام نمیدم
ایرانی های عزیز دم همه تون گرم
ادامه میدیم
نمی خریممممممممممممممممم
این دو خودرو سازی باید نابود شوند نخرد مردم
تابناک مچکریم.
به نخریدن ادامه می دهیم . ماشین بی کیفیت نمی خریم.
نمایندگان مجلس چرا سکوت می کنند ؟. نماینده مردم هستن یا نماینده گروه های خاصی؟
سلام ، تابناک عزیز،ازاینکه به رسالت یک رسانه متعهد وباوجدان عمل میکنی و بااینگونه افشاگریهای مستند ازظلمی که به قشرمتوسط وپایین درامدی کشورروا می دا رند پرده بر می.داری بعنوان یک ایرانی مسلمان ازشماسپاسگزارم.
اخه چجور روشون ميشه بازم تو چشم مردم نگاه كنن
باور كنيد كسى كه عرق ميريزه تا پولشو در بياره لياقتش دادن خسارت شما نيست ، شرم شرم شرم..!
آيا ما هنوز ضد انقلابى خائنيم يا.!
نتیجه فارغ التحصیل کردن این همه نیروی جوان با سطح کیفیت بسیار پایین در آموزش و عدم ارتباط مناسب صنایع و دانشگاهها برای کاربرد جنبه عملی علوم در صنعت، شده کلی آدم فارغ التحصیل که دارای توانایی علمی و عملی مناسب برای ایجاد بهبود در صنایع نیستند و حالا اونقدر زیاد هم شدند که نمیدونیم باید چکار کنیم. مجبور میشیم در صنایع مختلف به تعداد مازاد بر نیاز استخدام کنیم و خروجی مفید و بایسته ای هم نگیریم بلکه صرفا هزینه اشتغالشون رو به جامعه تحمیل کنیم بعد از اینکه کلی بابت شهریه دانشگاه از همین مردم گرفتیم.
دوبرابر بودن قیمت خودرو در ایران ... چه جالب آلمانی ها وقتی خودرو آلمانی میخرن فقط 50% قیمت جهانی اون رو پرداخت میکنن توی ایران یه مشتی زباله دست مردم میدن بعد به مردم خودشون دو برابر قیمتی که به کشورای دیگه میدن میفروشن...خودروسازی ایران بزرگترین جوک دنیاس :)) مردم ایران باید جیبشون خالی شه تا کشورای دیگه جیبشون پر باشه
1
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر