بازدید 19208
فاجعه‌ای که به شکل مجاز در کشور در حال وقوع است؛

تور تفریحی «مدیریت» همراه با به نام زدن کتاب‌های نوشته شده! +سند

دوست دارید نویسنده کتابی درباره «اقتصاد مقاومتی» باشید؟ «مدیریت» چطور؟ دوست دارید عنوان کتابتان(!) یا طرح جلد آن چگونه باشد؟ اگر فکر می‌کنید از این سؤالات مهم تر هم وجود دارد و مثلا لازم است در این باره دانش داشته باشید، برای نوشتن کتاب مرارت بکشید، نگران دریافت مجوزهای آن باشید و... سخت در اشتباهید، چون کتاب هایی وجود دارد که همه کارهایشان انجام شده و کافی است پول دهید تا نام شما روی جلد درج شود!
کد خبر: ۵۲۸۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲ 05 September 2015
دوست دارید نویسنده کتابی درباره «اقتصاد مقاومتی» باشید؟ «مدیریت» چطور؟ دوست دارید عنوان کتابتان(!) یا طرح جلد آن چگونه باشد؟ اگر فکر می‌کنید از این سؤالات مهم تر هم وجود دارد و مثلا لازم است در این باره دانش داشته باشید، برای نوشتن کتاب مرارت بکشید، نگران دریافت مجوزهای آن باشید و... سخت در اشتباهید، چون کتاب هایی وجود دارد که همه کارهایشان انجام شده و کافی است پول دهید تا نام شما روی جلد درج شود!

به گزارش «تابناک»، در روزگاری که تب دوره‌های «مدیریت» به شدت داغ شده و اغلب مدیران و افرادی که در آرزوی مدیر شدن هستند، تلاش می‌کنند با شرکت در این دوره‌ها و سمینارهای مختلف، به صورت فشرده درباره این علم اطلاعات کسب کرده و دست آخر با دریافتی مدرکی، کارنامه علمی خود را سنگین نشان دهند، رقابت برگزار کنندگان این دوره‌ها برای جذب مشتری به قدری شدت گرفته که به حوزه های عجیب رسیده است.

از جمله این اتفاقات عجیب، فراخوان نام نویسی برای دوره‌ای درباره مدیریت، رهبری و رفتار سازمانی در انتهای مهرماه سال جاری در مشهد مقدس است که برگزار کنندگانش خدمات جالبی برای شرکت کنندگان در نظر گرفته‌اند؛ خدماتی که اگر مورد توجه نهادهای ذیربط قرار گیرد، به نظر می‌رسد، دست کم یکی شان قابلیت پیگیری حقوقی هم دارد.

در فراخوان این دوره که برگزار کننده آن «مؤسسه آموزش عالی آزاد امین» (مؤسسه‌ای ظاهرا مجوزدار از وزات علوم که در شهر مشهد به فعالیت مشغول است) می راسد، به آنچنان نکات عجیب و غریب برمی‌خوریم که گویی در حال مطالعه فراخوان یک تور با خدمات استثنایی هستیم؛ توری که در آن برای هر شرکت کننده، «امکان دو نفر همراه، 3 شب و 4 روز اقامت در هتل های 4 ستاره مشهر مقدس با سرویس پذیریایی صبحانه، ناهار و شام» در نظر گرفته شده است.


البته این موضوع به خودی خود محل اشکال نیست و می‌تواند به عنوان امتیازات ویژه این دوره علمی(!) از آن صرف نظر کرد، ولی ماجرا زمانی که بدانیم در انتهای این دوره دو روزه قرار است به همه شرکت کنندگان گواهینامه ای که مورد تأیید وزارت علوم است اهدا شده، نشان نوابغ مدیریت ایران تقدیمشان شده و از همه مهم‌تر، در صورت پرداخت وجهی خاص، دیپلم افتخار یک بنیاد مدیریت در اروپا را هم دریافت کنند!

جالب آنکه برگزار کنندگان این تور مدیریتی، فکر نگرانی‌های شرکت کنندگان از معتبر بودن آن نهاد اروپایی را هم کرده‌اند، زیرا در توضیحات درج شده در فراخوانشان، به قابل «رجیستر» بودن دیپلم این نهاد خارجی اشاره کرده‌اند تا این اطمینان را برای شرکت کنندگان به وجود آورند که پولشان هدر نمی‌رود.

اما از همه این خدمات مهم تر، خدمت ویژه ای است که این مؤسسه برای شرکت کنندگان در این دوره در نظر گرفته تا متقاضیان بتوانند به کمک آن، یک شبه مؤلف کتاب در زمینه های مهم و تخصصی چون مدیریت و اقتصاد هم بشوند و از مشهد با عنوان مؤلف کتاب به منازل خود بازگردند!

اگر باور ندارید، پاراگراف آخر فراخوان ثبت نام این دوره که برای شرکت ها و نهادهای مختلف فکس می‌شود را مطالعه کنید تا ماجرا دستتان بیاید؛ آنجا که نوشته شده: «10 عنوان کتاب در حوزه های مدیریتی، اقتصاد و اقتصاد مقاومتی [به عنوان آخری خوب دقیق شوید!] آماده واگذاری می‌باشد. هر یک از کتاب ها دارای 240 صفحه در ابعاد رقعی بوده که حق مالکیت و تالیف آن واگذار می‌گردد».

اکنون اگر به آنچه خوانده‌اید، شک دارید، بهتر است سری به فهرست خدماتی که در این دوره ارائه می‌شود و بهای آنها توجه کنید (که به نامه فراخوان پیوست است) تا دستتان بیاید همه امور مرتبط با این کتاب قبلا پیش بینی و نرخ آن نیز مشخص شده است؛ به این صورت که اگر پانزده میلیون تومان پرداخت کنید، کتاب به نام شما و یکی دیگر از شرکت کنندگان سند زده خواهد شد؛ یعنی همه امور مرتبط با چاپ و نشر آن انجام خواهد شد و برای شما جز انتخاب عنوان، ارائه پیشنهاد درباره طرح جلد و البته نوشتن مقدمه بر کتاب، زحمت دیگری نخواهد داشت!

البته اگر دوست ندارید نام فرد غریبه‌ای در کنار نام شما روی جلد کتاب منتشر شود، می‌توانید نزدیک سه و نیم میلیون تومان بیشتر بپردازید تا همه حقوق این کتاب تنها به خودتان برسد. با این روش می‌توانید راحت تر ثابت کنید که همه مرارت های نگارش، چاپ و نشر این کتاب را خودتان متحمل شده‌اید و کتابتان، ثمره تلاش های مستمرتان در زمینه های مدیریتی و اقتصادی است!

و تلخ تر آنجاست که بدانیم برگزار کنندگان این دوره به ظاهر علمی، فکر انتشار خبر کتاب شما(!) با ذکر نامتان در شش روزنامه اقتصادی را هم کرده‌اند و تضمین می‌دهند در قبال پولی که از شما دریافت می‌کنند، نامتان را به عنوان نویسنده کتاب در این زمینه های تخصصی در رسانه ها منتشر می‌کنند تا پروپاگاندایی به نفع شما راه اندازی کرده و موجبات شهرتتان به عنوان مدیری با دانش که دست به قلم هم هست را فراهم آورند!

و طنز روزگار اینکه در فراخوان آمده «این دروه از وزارت محترم علوم، تحقیقات و فناوری مصوبه برگزاری اخذ نموده» و در جای دیگری تأکید شده که مجوز نشر کتاب های آماده از وزارت ارشاد دریافت خواهد شد تا معلوم شود همه این روندِ مضحک، ظاهرا قانونی و بلا اشکال است!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴۱
انتشار یافته: ۴۱
از یه نگاه دیگه خوبه: این روزا کسی برای چاپ کتاب پولی به دستش نمی رسه ولی اینطوری میرسه! هم زحمات نویسنده جبران میشه هم حس جاه طلبی (به روش منفی) علمی یه نفر دیگه
پاسخ ها
زینال بندری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
آفرین تحلیل و نظر زیبایی بود
ناشناس
| Austria |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
وقتی‌ این نظر شما را دیدم، متوجه شدم که ریشه یه بدبختی‌های مملکت ما در وجود افکاری چون افکار شماست که این کارهای وقیح، شایسته یه عدم هایی مثل شما است. در واقع وقتی‌ درک شما این است که نفع مادی همه چیز است، دیگر این اعمال هم زشت به نظر نمی‌آید.
محمد شریفی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
درد این نیست ، درد این است که نویسنده ای چندین سال برای نوشتن کتاب زحمت بکشد ولی برای چاپش نه تنها سودی نمی برد بلکه باید هزینه هم بکند تا چاپ شود. دوست ناشناس عزیز ، مهم انتخاب بین بد و بدتر است
اینجاست که میگن با پول میشه هر کاری کرد. حتی میشه علم به دست آورد
ولی با علم؛ لزوما نمی توان ثروت به دست آورد
پاسخ ها
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
علم را پول بدست نمی آورند
بله مدرک را با پول بدست می آورند
مدرک دکترا ه دیگه سرکوچه می فروشند
ولی شعور و خرد را که می فروشد؟
حیف اون همه انشایی که در مدح علم نوشتم و ثروت رو بی ارزش جلوه دادم :)))
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
حیف از روزهایی که دنبال علم رفتیم و پول رو ول کردیم!!! در این روزگار استادی دانشگاه هم با کتابها و مقالات ساختگی و خریدنی امکان پذیر شده است. به نظرم خیلی خیلی توسعه علمی پیدا کرده ایم!
متاسفانه در دنیای امروز علم و دانش ارزش خود را از دست داده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
در دنیا ؟ تکنولوژی صادراتی کشورهای پیشرفته باعث ثروتشون میشه از صادرات این تکنولوژی ها . مثل امثال مایکروسافت یا ...
به همین خاطره خودرو ارزون نمیشه کیفیتش بیشتر نمیشه...وزیر مردم رو بخاطر نخریدن تابوت متحرک ضد انقلاب میدونه...مریض بیمارستان رو تو بیابون رها میکنن...شیرمون سرطانیه ...میوه و سبزیمون سرطانیه کلا هرچی میخوریم سرطانیه...اسمونمون گرد خاکیه... اب نداریم بخوریم هندوانه صادر میکنیم...دریاچه ارومیه بختگان هورالعظیم و همه دارن خشک میشن...زورگیر 50 تومنی رو اعدام میکنه نور چشمی های دزد و مفت خور ول میگردن ...خداییش تابناک جان من الان دانشجو ام و سال اخرم جونم هم در رفته اصلا حال ندارم بنویسم ...حال حوصله ی خبراتون هم دیگه ندارم...من الان ضد انقلاب شدم !!!
واقعا دردناکه من دانشجوی دکترای یکی از دانشگاهای شهر تهرلنم 2 جلد کتاب نوشتم که 2 سال درگیر مجوز یکیش هستم ، بعد با 15 میلیون کتاب به نام یکی چاپ میشه و با کمتر از 5 میلیون از نوابغ کشور محسوب میشن
تا ناداني مشتري اين قبيل پيشنهادات نباشد. گروهي در صدد پاسخ به اين نياز بر نخواهند آمد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
چی میگی دوست عزیز؟
نادان؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
منظورش اینه که اگه مشتری نباشه یه همچین پیشنهادی درست نمیشه
این موسسه مدتهاست که مشغول برپایی چنین دوره هایی هستش و بازاریاباش دوره قبلی چندین بار پاپیچ من شده بودند که با مصیبت از شرشون خلاص شدم. متاسفم برای این وضع که حتی شان نویسندگان هم از بین رفته.
بنده با مدرک دکتری اقتصاد بیکارم و تا حالا هفت جلد کتاب نوشتم که حق تالیف بین ده تا چهل میلیون تومان گرفتم و راضیم. الانم کتاب با دستمزد سی تومن دارم کار میکنم.
پاسخ ها
ایرج
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
عزیزم شما که بیکار نیستید. با این اوصف دو سه نفر هم دستیار میخواهید تا مشتریانتونو سر وقت راه بندازی عزیز
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
بالاخره این هم یک کار اقتصادی است دیگر! مگر نه؟؟؟
شما خودتون یک سایت آموزشی رو دارید تبلیغ می کنید که کلاه برداره حالا چون طرف نیومده به شما تبلیغ بده شد آدم بد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
نه عزیزم اینم یه جور تبلیغه
کسی هم گیر نمیده که این چه تبلیغیه
میگن داره خبر رسانی میکنه
میگی نه الان با یه سرچ ساده عنوان این خبر موسسه رو هم پیدا میکنی
البته اگر نظر منو سانسور نکنن !!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
بعلاوه تور لحظه آخری ! که مدت هاست میگن کلاهبرداریه
بزرگترین استرس کسانی که این کتابها را می خرند نوشتن دو صفحه پیشگفتار هست که گفته باید خودشان بنویسند
دیگه فوق لیسانس الکی میدن! اینا که هیچی نیست!
حاجی من یک نفر استاد از یک دانشگاه دولتی بسیار معتبر سراغ دارم که کتاب به اسم خودش چاپ کرده درحالی که کل ترجمش به عنوان پروژه درسی بر عهده دانشجویان کلاس بوده.
مصداق بارز "استاد ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
فقط یک نفر؟؟؟ دانشگاه ها پر است از این نفرات!!!
پدرام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
شما یه نفر رو میشناسی.... بیا من صدتا استاد نشونت بدم که اینطورین از دانشگاه تهران تا پیام نور شهرستان
واسه شركت من اين دعوتنامه اومده ميتونم در اختيارتون قرار بدم ، مبلغ پكيج با چاپ كتاب بعنوان نويسنده و ... پانزده ميليون تومان هست
این فاجعه در برخی کنفرانس ها و همایش ها و مقالات کپی شده بیشتر است امیدوارم امتیازات کنفرانس ها و همایش ها برای مقالات لغو شود و تنها برای مجلات علمی پژوهشی با نظارت داوران بی طرف لحاظ شود!
این مصیبت عظیم و جبران ناپذیر را به جامعه علمی در حال مصادره به سمت مدرک گرایی و پولکی کشور تسلیت می گویم!
راستی از پدیده چه خبر
میشه بگین اگه من بخام یه کتاب با موضوع جراحی قلب و عروق بنام خودم داشته باشم چقدر آب میخوره برام
خانه ی فرهنگ و علوم، از پای بست ویران است.
عالی هستش خوبه دیگه سخت نگیرید
اینهم خودش نوعی کسب درآمد محسوب میشه!درضمن راه صدساله نه یه شب بلکه طی چند ساع ت پیموده میشه این یعنی تکنولوووووووووژیییییییییییییییییی!
من مترجم هستم و یک اتفاق مشابه برای من افتاد. یکی از دوستانم من را به یکی از مدیران وزارت...معرفی کرد. آن مدیر محترم حدود یکصد و پنجاه صفحه ترجمه به من داد و از آنجایی که من کار را از یک مدیر در وزارتخانه کشور دریافت کرده بودم هیچ مبلغ یا قراردادی با آن مدیر نداشتم. یکصد و پنجاه صفحه را با دقت و وقت زیاد ترجمه کردم و در نهایت آقای مدیر کل پول من را خورد و هرگز هم جواب ایمیل، تلفن و پیامک من را هم نداد. زمانی هم که به وزارتخانه رفتم تا با این آقای مدیر دیدار کنم اصلا به من اجازه ملاقات ندادند. این مورد هم مشتی از خروار است. تابناک جان خواهشا این مطلب را بچاپ.
نمیدونستم نویسنده شدن اینقدر آسونه!
حالا جالبه که بعضی از اقایون مدعی میشن که ما در تولید علم در منطقه رتبه اول رو داریم!!! بعله آقا جان، با این وضعیت اگه فردا گفتن ما در تولید علم رتبه نخست جهانی رو کسب کردیم و از آمریکا هم جلو زدیم تعجب نکنید. . . هههه
خوب این مدیران ما همین مدارک و کتابها را کم داشتند که به لطف این هوشمندان و موقعیت شناس موج سوار این مشکل هم حل شد
با سلام
4 سال
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر