بازدید 16510

حج 5 ستاره ممنوع شد

سازمان حج و زیارت از ممنوع شدن حج پنج ستاره (تشریفاتی) از سوی عربستان سعودی خبر داد.
کد خبر: ۵۲۳۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰ 09 August 2015
سازمان حج و زیارت از ممنوع شدن حج پنج ستاره (تشریفاتی) از سوی عربستان سعودی خبر داد.
 
وزیر حج عربستان سعودی از ممنوع شدن حج پنج ستاره (تشریفاتی) که سرمایه دارها از مشتریان آن هستند خبر داد و افزود: محدود بودن فضای مشعر و منا اجازه نشستن یک فرد در یک چادر جداگانه و انفرادی را نمی دهد و به همین سبب وزارت حج مانع از حج تشریفاتی موسوم به حج پنج ستاره می شود.

بندر محمد حجار گفت: حج پنج ستاره در موسم حج امسال به دلیل افزایش تعداد حجاج ممنوع است.

وی اظهار داشت: فضای اختصاص یافته به هر حاجی به سبب افزایش تعداد حجاج کاهش یافته و هر 10 حاجی به اجبار باید در یک چادر اسکان یابند تا از پدیده تجمع و ازدحام جلوگیری شود.
به گفته وی، برنامه حج ارزان قیمت به کاهش هزینه های حجاج داخل عربستان و تسهیل ادای مناسک برای بخش زیادی از شهروندان و مهاجران و کاهش تعداد حجاج غیرقانونی و غیر مجاز کمک کرده است.

حجار با بیان اینکه، برنامه ثبت الکترونیک حجاج داخل برای این کشور مزایای زیادی دارد، از موافقت دستگاه های ذیربط با احداث شهرک خدماتی کامل در خارج از منطقه مرکزی مدینه منوره در کنار مسجد قباء خبر داد.

وی گفت: این شهرک شامل حدود 100 برج مسکونی و تجاری، بیمارستان و هتل خواهد بود و گنجایش حدود 120 هزار حاجی و زائر را خواهد داشت که در کنار ایستگاه مترو احداث می شود که این خط هر ساعت، 84 هزار نفر را منتقل خواهد کرد.

61 هزار نفر زائر ایرانی در حج امسال به خانه خدا مشرف می شوند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار