بازدید 3853

ترفند ماهی‌ها برای فرار از گرما

کد خبر: ۵۲۲۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰ 08 August 2015
کارشناسان حیات‌وحش در دانشگاه «جیمز کوک» استرالیا دریافته‌اند که ماهی‌ها برای فرار از گرما به قسمت‌های عمیق‌تر آب پناه می‌برند.

به گزارش ایسنا، کارشناسان استرالیایی فرستنده‌هایی را به 60 ماهی «red throat emperor» در جزیره «هرون» وصل کردند که آن‌ها را به صورت انفرادی، شناسایی کرده و عمق محلی شنا کردن آنها را به گیرنده‌های مستقر در اطراف این جزیره می‌فرستد.

در این آزمایش ماهی‌ها برای مدت یک سال تحت کنترل قرار گرفته و مشخص شد که در روزهای گرم کمتر احتمال دارد در سطح صخره‌ها رفت و آمد داشته باشند و به نظر می‌آید در واکنش به بالا رفتن دما به عمق آب پناه می‌برند.

این کارشناسان دمای هوا، فشار هوا و بارش باران را از جمله دلایل این تغییر اعلام کردند اما عامل مهم می‌تواند تغییر در دمای هوا باشد.

دکتر «لینه کوری»، متخصص ارشد این مطالعه گفت: در بیشتر مطالعات تاثیر گرم شدن اقیانوس‌ها روی بیولوژی ماهی‌ها بررسی شده اما این موضوع مورد مطالعه قرار نگرفته که چگونه آنها خود را برای مقابله با بالا رفتن دمای هوا آماده می‌کنند.

به گفته وی، این گونه از ماهی به لحاظ تجاری حائز اهمیت است و چون می‌توانند تا عمق 160 متری شنا کنند در صورتی که در سطح آب شنا نکنند ماهیگیران را مجبور می‌کند برای به تور انداختن آن‌ها به شیوه دیگری روی آورند.

به گزارش شبکه اخبار محیط زیست، همچنین این امکان وجود دارد که این ماهی‌ها به منظور پیدا کردن محلی خنک‌تر به سمت جنوب تغییر مکان دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار