بازدید 59231

پس از توافق هسته‌ای، رژیم اسرائیل به تأسیسات ایران حمله می‌کند؟

بنا بر اخبار و اطلاعات رسیده، فرمانده نیروهای نظامی رژیم اسرائیل در روزهای اخیر، معاون خود، یعنی ژنرال گولان را به ریاست تیم ویژه‌ای منصوب کرده است تا حمله به تأسیسات هسته ای ایران در صورت انجام توافق هسته ای را امکان سنجی کنند. آیا واقعا احتمال حمله نظامی رژیم اسرائیل به ایران وجود دارد؟
کد خبر: ۵۱۵۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵ 09 July 2015
این روزها در حالی که مذاکرات گروه 1+5 با ایران برای رسیدن به توافق جامع در مورد پرونده هسته ای ایران در جریان است، مقامات رژیم اسرائیل مدعی اند که آمریکایی‌ها از ابتدای مذاکرات دور اخیر، آنان را از جزئیات مذاکرات مربوط به توافق جامع با ایران بی خبر گذاشته اند و در مقابل ،آمریکایی‌ها نیز مدعی اند ‌برای اطلاع دادن به مقامات اسرائیلی، بارها وندی شرمن مذاکره کننده ارشد آنان، پشت خط تلفن مقامات اسرائیلی معطل مانده است.

به گزارش«تابناک»، هر چه هست، نکته مهم این است که اراده نظام جمهوری اسلامی ایران برای مذاکره در مورد مسأله هسته ای برای رسیدن به توافقی عزتمندانه، رژیم اسرائیل را بیش از هر زمان دیگری به سمت انزوا سوق داده است. این رژیم که هیچ گاه از سوی جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته نشده، از مهم ترین مخالفان توافق هسته ای با ایران است که البته این مخالفت دلایل متعددی دارد که در این مقال به آن نمی پردازیم. موضوع این گزارش بررسی گزینه‌های این رژیم در مواجهه با ایرانی قدرتمند در منطقه است که پس از توافق هسته ای بیش از گذشته بر قدرت آن افزوده خواهد شد.

رژیم اسرائیل همواره دو گزینه مهم در مواجهه با پرونده هسته ای ایران ارائه کرده است: نخست، تحریم و انزوای ایران در محیط بین الملل و دوم تهدید به حمله نظامی مستقل یا با همراهی آمریکا به تأسیسات نظامی ایران.

بر اساس این گزارش، تحریم و تلاش برای انزوای ایران در سال‌هایی که اوباما ریاست جمهوری آمریکا را بر عهده داشته، مطلوب ترین گزینه رژیم اسرائیل بوده است. آنان در این سال‌ها با ارائه گزارش‌های دروغین در مورد پرونده هسته ای ایران با همکاری با برخی ‌کشورهای عربی از غیبت کشورمان در محیط‌های بین المللی استفاده ‌و ائتلاف‌هایی بین المللی را علیه ایران درست کرده است.

با ‌وجود این، در دو سال اخیر و پس از آنکه برنامه هسته ای ایران به حد قابل قبولی از پایداری رسید و دولت آقای روحانی هم به قدرت رسید، تمایل نظام جمهوری اسلامی برای ادامه گفت و گوها با غرب و به ویژه با آمریکا ـ‌که مکررا درخواست گفت و گوی مستقیم در مورد مسأله هسته ای را از ایران داشت ـ این حربه از رژیم اسرائیل گرفته شد.

طرح اقدام مشترک بین ایران و کشورهای 1+5 و همچنین موافقت‌نامه سوئیس، مقامات این رژیم را متوجه این نکته کرد که ایران با داشتن حد پایداری از توانایی هسته ای، دیگر در انزوا نیست و اراده جامعه جهانی نه تحریم بیشتر ایران و نه حمله نظامی به ایران به عنوان یکی از گزینه‌های روی میز است.

مقامات این رژیم در همین حین آخرین ترفند خود را هم به کار بستند؛ تلاش برای به رسمیت شناختن رژیم اسرائیل از سوی ایران به عنوان یکی از پیش شرط‌های توافق هسته ای؛ درخواستی که به قدری بی ریشه و بی ارتباط با مذاکرات هسته ای بود که تیم ایرانی به گونه ای قاطع آن را مردود اعلام ‌و دولتمردان آمریکایی نیز پس از مشاهده قاطعیت طرف ایرانی به صراحت این پیش شرط را برای گنجاندن در مذاکرات رد کرد.

در شرایط جدید بین المللی و جهانی، این رژیم مانده است و یک گزینه در صورت توافق هسته ای با ایران: حمله نظامی به تأسیسات نظامی ایران به صورت مستقل و بدون همراهی آمریکا و یا هر کشور دیگری.

آیا پس از توافق هسته ای با ایران، رژیم اسرائیل به تأسیسات نظامی ایران حمله می‌کند؟


بی خبری مقامات رژیم اسرائیل از مذاکرات نهایی ایران و کشورهای 1+5 و به ویژه اطمینان از اینکه ایران بر اساس این مذاکرات، اجازه بازرسی از مراکز نظامی خود را نمی دهد و از سویی دیگر هم قاطعانه به دنبال رفع تحریم‌های تسلیحاتی علیه خود است، مقامات این رژیم را ناچار ساخته که تیم ویژه ای ‌برای بررسی امکان حمله نظامی به ایران در صورت توافق هسته ای منصوب کنند.

بر اساس اخبار و اطلاعات رسیده، فرمانده نیروهای نظامی رژیم اسرائیل در روزهای اخیر معاون خود، یعنی ژنرال گولان را به ریاست تیم ویژه ای منصوب کرده ‌تا حمله به تأسیسات هسته ای ایران در صورت انجام توافق هسته ای را امکان سنجی کنند. مأموریت این تیم این است که بررسی کند چه راهی قابل دسترسی برای اسرائیل جهت حمله به ایران وجود دارد.

برخی آگاهان بر این باورند که مقامات رژیم اسرائیل به این نکته اعتراف کرده اند که توافق هسته ای با ایران قاعده بازی در منطقه را به هم خواهد زد به همین دلیل آنان باید از طریق یک حمله نظامی به ایران، از به هم خوردن تعادل بازی در منطقه جلوگیری کنند.

منابع مطلع همچنین می‌گویند، نماینده‌های کنست رژیم اسرائیل هم بودجه کافی برای یک گزینه نظامی قدرتمند علیه ایران را هم در نظر گرفته اند. مانور غیر عادی و غیر معمول نیروهوایی رژیم اسرائیل که به صورت مشترک با نیروی هوایی یونان برگزار کرد و در آن از هواپیماهای نظامی «‌اف 16 آی» استفاده شد، نیز از دیگر نشانه‌هایی است که آگاهان آن را دلیلی بر آمادگی رژیم اسرائیل برای حمله به ایران می‌دانند.

با ‌وجود این، اسرائیل هنوز بمبی ‌ندارد که بتواند ‌تأسیسات هسته ای ایران را در دل کوه‌های نزدیک به قم تخریب کند.

علاوه بر این‌ محدودیت و همچنین توانایی نظامی ایران در مقابله به مثل، هرچند امکان حمله نظامی رژیم اسرائیل به ایران را کاهش داده است، ‌متخصصان مسائل نظامی معتقدند، این امکان هنوز به صفر نرسیده و تحرکات اخیر این رژیم، نشان می‌دهد ‌هنوز حدود 30 درصد امکان حمله نظامی رژیم اسرائیل به تأسیسات نظامی ایران پس از توافق جامع هسته ای وجود دارد،‌ به ویژه اینکه آمریکا هم می‌تواند بدون اینکه مشارکتی مستقیم در چنین اقدامی داشته باشد، با در اختیار قرار دادن بمب‌های چند تنی خود ـ که اخیرا از آنان رونمایی کرد ـ اسرائیل را ‌غیر مستقیم در این اقدام همراهی کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۳۹
انتشار یافته: ۳۵
شکر خورده اسرائیل
پاسخ ها
محمد معین الدینی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
بعداز توافق مگه اسرائیل مرض داره به تاسیسات خالی حمله کنه . خودمون چنان تخریبی کردیم که بمب اتمی اسرائیل هم نمیتونست چنین کاری بکنه . الان تاسیسات ما مخصوصا فردو که اسمش لرزه بر اندام استکبار مینداخت شده ازمایشگاه تحقیقاتی و دیگر تاسیساتمون هم تا 3درصد میتونه غنی سازی انجام بده که به قول دانشمندان هسته ای غنی سازی 3درصد را در منزل هم میشه انجام داد
تابناك عزيز دمت گرم شما يه رسانه حرفه اي و وزين هستي. اما خداييش هر مرغي كه قدقد كرد كه شما نبايد منتشر كني :)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
عیب ما تو اینه که فقط دوست داریم خبرهایی رو بشنویم که به مذاقمون خوش میان ، بده از دنیای ِ اطراف و دشمنامون با خبر باشیم ؟
ای کاش حمله ک نه تاماهم این جمله رابه فعل برسانیم اسراییل باید از زمین محو شود مرگ براسراییل مرگ برصهیونیست
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
ای کاش به ایران حمله کنه، که یکبار و برای همیشه این رژیم جعلی رو از روی نقشه کره زمین پاک کنیم و گفته امام خمینی تحقق پیدا کند.
این احمقا به بعدش فکر نکردن؟دستی دستی گور خودشونو میکنن.
البته به نظر من اسرائیل همچینین جراتی برای حمله نداره ولی در عوض با تقویت نیروهای تروریستی به خصوص داعش در صدد نفوذ به ایران هست.
انها با اولین اقدام نظامی گور خودرا خواهند کندواسرائیل نابود خواهد شد انشاءاله
اگر گزینه نظامی جواب می داد امریکا خودش از آن استفاده می کرد و هر حرکت نظامی باعث شعله ور شدن کل منطقه خواهد شد دوران بزن در رو تمام شده
اینا سی ساله میخوان حمله کنند بدون حمایت مستقیم آمریکا بطور قطع شکست خواهند خورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
البته بهتره بگید بدون حمایت یا با حمایت، بطور قطع شکست خواهد خورد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
با حمایت مستقیم امریکا هم کاری نمیتونه بکنه
ما هم دست میذاریم رو دست بزنه همچین تو خاک خودش میترکونیمشون که دنیا رسمیتشو نتونه شناسایی کنه مرگ بر اسرائیل
اینا سی ساله میخوان حمله کنند بدون حمایت مستقیم آمریکا بطور قطع شکست خواهند خورد.
اینا سی ساله میخوان حمله کنند بدون حمایت مستقیم آمریکا بطور قطع شکست خواهند خورد.
این اسراییل حرف زیاد میزنه . ولی از حرف تا عمل فاصلست
اسرائیل بتونم جواب حزب اله را بده باید کلاشو بندازه طبقه هفتم اسمون
حمله به ایران پیش کش
یه غلطی کرد یه پاسدار تو سوریه شهید شد کلی نظامی و سرباز به درک واصل شدن
تازه هزار بار معذرت خواهی از ایران که اشتباه کردن
ژنرال گولان کجا و حاج قاسم سلیمانی کجا
از دولت نامردان اسراییل هر کار احمقانه ای بعید نیست شاید بخواهند با حمله به ایران ، سخن امام خمینی که اعلام کرده بود اسراییل باید از صحنه جهان محو و نابود بشود را هرچه سریعتر تحقق ببخشند
این احمقا به بعدش فکر نکردن؟دستی دستی گور خودشونو میکنن.
البته به نظر من اسرائیل همچینین جراتی برای حمله نداره ولی در عوض با تقویت نیروهای تروریستی به خصوص داعش در صدد نفوذ به ایران هست.
اینا سی ساله میخوان حمله کنند بدون حمایت مستقیم آمریکا بطور قطع شکست خواهند خورد.
سلام
از فرمایشات امام (ره) که اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود .شاید خدا خواست این فرمایش امام تحقق یابد و اسائیل این غلط را بکند تا ما ایرانیان از صفحه روزگار محوش کنیم.
خدایش سوراخ موش انوقت در اسرائیل چند می ارزه.
برو بابا دلت خوشه با این ...خوردنا توی مفلوک نتونستی روبروی حزب ال وغزه کاری کنی که واقعا در برابرت دست خالی بودن.ما که هر کدوممون یک بمب با مسمی هستیم غواصان شهید ما نمونه ان وحمایت مردمی از انها را مگر نابینا ندیدی پس بشین حرف نزن فکر مرزهات باش که همین الان از سوی ما محاصره ای ولی به خریت زدی خودتو
دمش گرم بگو حمله کنه یکم تفریح کنیم
این اسرائیلی های جون دوستی که من می شناسم.......

یادتونه امریکا حمله کرده بود عراق؟؟؟
حالا صدام دفاعی نمی کرد ولی خودشونو کشتن تا عراق گرفتن
حالا اونا امریکایی بود به نظر من این اسرائیلی ها از اونا ترسوترن
ایران اسرائیلو تهدید کنه که می زنم خیس می کنن
حالا فک کنید اسرائیل یه خریت تاریخی کنه، کاریو که سالیان ساله غرب و امریکا و خودش نکردن بخواد تنهایی و با حمایت پشت پرده ی امریکا انجام بده
بعد ایران اسرائیلو نزده اسرائیل خالی میشه همه یهودی ها بر میگردن غربو امریکا
بعد نخست وزیر اسرائیل باید به جای شهرک سازی برا اسرائیلی ها فکر پر کردن خونه های خالی ای که این همه سال ساخته باشه

آقای اسرائیل تو قدرت نظامی بودی حریف حزب الله می شدی مثل خر تو جنوب لبنان گیر نمی گردی
ایران برا دهنت زیادی گشاده
برو با یکی در بیفت که دوباره خیت نشی
اسرایبل خودش وارباب بزرگش آمریکا غلط زیادی کردن پیام
ملت غیور ایران به آنها اینه آزموده را آزمودن خطاست
من دوست دارم حمله کنن تا مانند طوفان خشم امت اسلام روشون خراب شیم ...
بابا بگو زود باش بزن دیگه حوصلمون سر رفت بخدا.......چقدر ناز می کنه این اسرائیل خب زودتر بزن تا معلوم بشه بعدش چی میشه
خبرنگار خارجی از سردار جعفری فرمانده سپاه پرسید که اگه جت جنگی اسرائیل بمب هاشو رو سر ایران خالی کنه شما چیکار میکنین؟
سردار جواب داد: مهم نیست اون هواپیما چندتا بمب و کجا میریزه،مهم اینه که وقتی برگرده اسرائیلی وجود نداره که توش بشینه!
غلط کرده پدرسگ اشقال
ای مگس عرصه سیمرغ ن جولان گه توست
ایپا جز بلوف چیزی ندارن،برای کش.رهای بدبخت عربی عددی هستند ،په برای ایران
بسم الله، تشریف بیارید فقط به خلبانانتون بگید که توی برگشت و پس از بمباران اگر از کمند پدافند ما تونستن عبور کنند،مطمین باشند جایی به نام اسرائیل دیگه وجود خارجی ندارد برای فرود آمدن،باید برن ریاض،یا امان،...
خب تشریف بیارید ببینند که بعدش بچه شیعه های منطقه چطوری همطونو به خاک و خون میکشند، اقایون صهیونیست،اقایون وهابی،اقایون سلفی یادتون باشه این منطقه کلش واس ماس،که اگر چنین حماقتی کنین ظهور ارباب ما رو جلو خواهید انداخت....
هرگونه حركت بچه گانه واحمقانه اسراييل با مرگ اين رژيم كودك كش همراه خواهدشد
یادمان باشد ما با کشورهای سرمایه داری و سناریوهای مختلف آنها در جهت رفع مشکلات اقتصادی آنها هستیم.
گزینه جنگ یکی از سناریوهای همیشگی آنها در جهت رشد اقتصادی هست که استفاده میکنند.

نتیجه همه شرارتها و بدبختی هایی که در خاورمایانه به چشم می خورد، رشد اقتصادی غرب و تحمیل هزینه به کشورهای خاورمیانه را به دنبال دارد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی