بازدید 14288
۸

ازدواج‌هایی از جنس کلاهبرداری

کد خبر: ۵۱۴۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ 04 July 2015
کلاهبرداری شیوه‌های مختلفی دارد که گاهی اقدام برخی دختران و زنان در اجرا گذاشتن مهریه پس از چندین بار عقد موقت یا دائم مصداق کلاهبرداری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، جعفر بای کارشناس آسیب‌شناسی با اشاره به کلاهبرداری بانوان در برخی از ازدواج‌ها اظهار کرد: برخی از بانوان به طمع مهریه و با هدف باج‌گیری و برنامه‌ریزی مشخص ازدواج می‌کنند که نیت آن‌ها نه تنها تشکیل خانواده نیست بلکه به فکر درآمدزایی از طریق زورگیری هستند.

وی در خصوص دلایل به اجرا گذاشتن مهریه از سوی برخی زنان بیان کرد: مهریه در بین برخی زنان ابزاری برای استقلال اقتصادی شده و راحت‌ترین راه کسب این استقلال را گرفتن مهریه می‌دانند، اما در واقع نمی‌دانند که این مسئله نوعی زورگویی است.

بای در رابطه با راه‌حل پیشگیری از کلاهبرداری در ازدواج گفت: برای جلوگیری از کلاهبرداری به این شیوه باید پیش از ازدواج دقت بیشتری داشته باشیم چرا که اعتماد افراطی آفت این نوع کلاهبرداری است.

وی با اشاره به برخی بندهای قانونی کشور افزود: با اصلاح بندهایی از قانون می‌توان از کلاه‌برداری در برخی از ازدواج‌ها جلوگیری کرد.

بای در پایان با اشاره به پیامد‌ ازدواج‌هایی که منجر به کلاهبرداری می‌شود، تصریح کرد: کلاهبرداری‌هایی که در برخی ازدواج‌‌ها صورت گرفته، جوانان را نسبت به یکدیگر بی‌اعتماد کرده و این موضوع موجب کاهش ازدواج در جامعه شده‌ است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۸
من که کلا به خاطر مهریه از ازدواج میترسیدم الان هم که ازدواج کردم دست به عصا راه میرم و روی ارامش رو نمیبینم به خاطر مهریه ی بالا، چون هر آن ممکنه که اختلافی بینمون به وجود بیاد و مهریه به اجرا گذاشته بشه کلا به دید ظن به همسرم نگاه میکنم و باعث شده که نتونم دوستش داشته باشم هر چند اون منو دوس داره اما این احتمال طلاق یه فوبیای مهریه برای من به وجود اورده هر چند ممکنه هیچ موقع همسرم مهریه اش رو به اجرا نزاره اما اگر یه موقع همچین کاری کنه کلا زندگی ام به فنا میره و زندگی برایم بی مفهوم میشه چون تا عمر دارم هم نمیتونم بدهی مهریه رو بدم و این یعنی کل عمر از بین میره
لطفا در مورد کلاهبرداری در ازدواج که پسرها انجام می دهند و تعدادش 100 برابر بیشتر است نیز بنویسید . پسرهای کلاهبردار به بهانه ازدواج ، دختران را فریب داده پس از سوءاستفاده های فراوان مالی ، تجاوز و ... دختران را رها می کنند . متاسفانه برخی افراد در این حالت دختران را مقصر می دانند . حالا اگر دختران کلاهبرداری کنند که تعدادش خیلی خیلی کمتر از کلاهبرداری پسرهاست ، جامعه دخترها را مقصر و پسران فریب خورده را بی گناه می داند .
درسته مهریه باید مطابق قانون پرداخت شود بهتر است قوه مقننه فکری به حال این وضعیت بکندتا جوانان براساس غریضه ی که دارند به راههای غیر شرعی متوسل نشونداین وضعیت مهریه برای دوران مرد سالاری بود در صورتی که فعلا زن سالاری است وقوانین جدید لازماست خصوصا فقها دراین خصوص بر اساس وضعیت فعلی جامعه حکم صادر نمایند تا کانون خانواده تحکیم شود
اینکه گفتید هشدار بود؟ راه پیشگیری از این کلاهبرداری چیست؟ فقط دقت کنند؟!!!
به این کارشناس آسیب شناسی! محترم بفرمایید کلاهبرداری مفهوم حقوقی خاصی دارد که این مورد را شامل نمی شود بهتر بود از یک حقوقدان نظر می خواستید
اصلا همین مساله یکی از عوامل اصلی کاهش ازدواج هست چون قانون پشیبانی میکند از این روند کلاهبرداری و قانونگذاران حاضر نیستند آن را اصلاح کنند، مثلا دریافت مهریه حداقل ده سال بعد از ازدواج باشد نه اینکه عندالمطالبه و تا ازدواج کردند پسر بیچاره بدهکار شود و راه برای سوءاستفاده دختر باز شود
حالا چند مورد استثنا رو بهانه مي کنين که مهريه رو لغو کنين
آقایان نباید زیر بار مهریه های بی منطق و نجومی بروند تا این موضوع برچیده شود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل