بازدید 3547
جــدال بـرای نخستین جــام؛

چلسی ـ تاتنهام؛ رویارویی مدعیان لندنی در ویمبلی

هفته پرهیجان تاتنهام با بازی امشب برابر چلسی در فینال جام اتحادیه به اوج می‌رسد؛ هر دو تیم انگیزه فراوانی برای رسیدن به نخستین جام فصل دارند.
کد خبر: ۴۷۹۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵ 01 March 2015
هفته پرهیجان تاتنهام با بازی امشب برابر چلسی در فینال جام اتحادیه به اوج می‌رسد؛ هر دو تیم انگیزه فراوانی برای رسیدن به نخستین جام فصل دارند و البته تیم شمال لندن که دستش به هیچ جام دیگری نمی‌رسد، شاید بیشتر طالب باشد. این تیم در فینال سال ۲۰۰۸ یک بر دو چلسی را برد و قهرمان این جام شد، در فینال جام حذفی سال ۱۹۶۷ هم با همین نتیجه تیم غرب لندنی را شکست داده بود و حالا بعد از تساوی بسیار سخت هفته قبل برابر وستهام و باخت به فیورنتینا و حذف از رقابت‌های اروپایی برای اینجام انگیزه بالایی دارد؛ موریسیو پوچتینو مربی آرژانتینی تاتنهام در سفر به فلورانس هم به این بازی فکر می‌کرده و امثال هری کین، آندروس تاون‌سند و کایل واکر را در ترکیب اصلی قرار نداده.

از آن طرف، چلسی قدرتمند و صدرنشین لیگ بر‌تر با باخت برابر برادفورد در جام حذفی رویای کسب چهارگانه‌اش بر باد رفت اما می‌خواهد جام‌های باقی مانده را از دست ندهد. برعکس تاتنهام، چلسی هفته آرامی داشته و فقط جنجال‌های ساخت ژوزه مورینیو درباره داوری دیدار با برنلی بوده که در چند روز اخیر نام‌ این تیم را مطرح کرده. تاتنهام در نخستین روز سال ۲۰۱۵ به پیروزی دلچسب ۳-۵ برابر چلسی دست یافت تا باخت صفر-۳ چند هفته قبل را تلافی کند. ضمن اینکه بهترین برد سال‌های اخیر چلسی به نیمه‌نهایی جام حذفی سال ۲۰۱۲ بر می‌گردد که در ویمبلی یک بر پنج تاتنهام را در هم کوبید. چلسی بعد از باخت به تاتنهام در لیگ نباخته و تیم شمال لندن هم در رقابت‌های سال ۲۰۱۵ خود تنها سه گل خورده و ۱۲ گل زده. بعد از بازسازی ورزشگاه ویمبلی، چلسی ۱۲ بازی در آن انجام داده که با ۸ برد همراه بوده.

چلسی در این بازی نمانیا ماتیچ را به دلیل اخراج در بازی با برنلی‌ ندارد و نبود این هافبک دفاعی تکل‌زن می‌تواند برای هری کین خبر خوبی باشد که در رقابت‌های مختلف این فصل ۲۴ گل برای اسپرز زده. دیدیه دروگبا هم اگر فرصت بازی پیدا کند، رکورد خوبی در بازی در ویمبلی دارد و در هشت بازی حذفی در این استادیوم هشت گل زده.

چلسی – تاتنهام؛ رویارویی مدعیان لندنی در ویمبلی

چلسی و تاتنهام برای رسیدن به پنجمین قهرمانی جام اتحادیه تلاش می‌کنند تا با استون‌ویلا برابر شوند البته رکورددار، لیورپول با هشت قهرمانی است.

بازگشت به خانه اول

ژوزه مورینیو به جایی بر‌می‌گردد که همه چیز در چلسی از آنجا برایش شروع شد. این مربی پرتغالی نخستین قهرمانی‌اش در انگلیس را ده سال پیش به دست آورد وقتی چلسی در یک فینال جذاب ۲-۳ لیورپول را در ورزشگاه میلنیوم کاردیف شکست داد. او تابستان سال ۲۰۱۳ بعد از سه فصل نه چندان موفق در رئال مادرید به استمفوردبریج برگشت و فصل قبل نتوانست در چلسی عنوانی به دست آورد. به همین جهت بازی امشب برای او اهمیت زیادی دارد. او در سال ۲۰۰۷ دو قهرمانی دیگر در جام حذفی و جام اتحادیه به دست آورد و تا به حال در فینال با چلسی شکست نخورده؛ باید دید می‌تواند این رکورد را حفظ کند.

چلسی – تاتنهام؛ رویارویی مدعیان لندنی در ویمبلی

ترکیب احتمالی دو تیم

چلسی: کورتوآ؛ ایوانوویچ، تری، کاهیل، آسپیلیکوئتا؛ فابرگاس، رامیرز؛ آزار، ویلیان، اسکار؛ کاستا
تاتنهام: لوریس؛ واکر، دایر، فرتونگن، رز؛ میسون، بن‌طالب؛ شادلی، اریکسن، تاون‌سند؛ کین

در مسیر فینال
چلسی: برد برابر بولتون، برد برابر شروزبری، برد برابر دربی، تساوی با لیورپول، برد برابر لیورپول
تاتنهام: برد برابر ناتینگهام‌فارست، برد برابر برایتون، برد برابر نیوکاسل، برد برابر شفیلدیونایتد، تساوی با شفیلدیونایتد
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان