بازدید 140950
۱
بسته خبری ویژه «تابناک»؛

دلیل صدور حکم اعدام برای روحانی مشهور/ یک آگهی بازرگانی برای حمله به مهدی هاشمی/چرا محافظان روحانی زیادند؟/ حرف رادیو و تلویزیون را قبول نکنید!/ وعده‌های احمدی نژادیِ استاندار روحانی

رصد‌خانه «تابناک» خبرهایی‌ را برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود مورد توجه قرار می‌گیرند؛‌ ‌خبرهایی چون «سخنان جنتی بحثی نیست که مورد تأیید حتی رهبری باشد»، «حجاریان فرمان کار خیابانی را صادر کرد»، «دوست ایران، نخست‌وزیر ترکیه می‌شود؟»، «خریداری آرا با عنوان نهادهای خیریه» و...‌ تیتر اخبار رصد‌خانه امروز را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۷۶۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۷ 17 February 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد و یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ ما‌ هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک» جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

اظهارات کریمی قدوسی درباره پیش‌بینی حبس مهدی هاشمی


جواد کریمی قدوسی عضو جبهه پایداری در مسجد شیخ احمد بروجرد سخنرانی کرده و از جمله گفته؛

*آنچه ‌دربارهٔ حکم مهدی هاشمی شنیده‌ام، این است که حداکثر حکمی که برای وی در نظر گرفته شده، ‌۵ سال زندان است که در تجدید نظر به ۲ سال خواهد رسید.

*دعا کنید اصولگرایان به وحدت برسند؛ البته در این زمینه منشوری در حال نوشتن است.

*از شرکت پدیده شاندیز تعهد گرفته‌اند که حق مردم را حفظ کند، در حالی که سهم ۲۶ مدیر آن ۸۰درصد و مردم ۲۰درصد است. آنان تنها نام پدیده را به عنوان برند ۶۰ میلیارد تومان به عنوان آورده حساب کرده‌اند.

* دربارهٔ محکومیت ۶ ماه حبس من (با شکایت علاالدین بروجردی) حکم شش ماه حبس به ۲ میلیون جزای نقدی تبدیل شده است که البته من شکایتی را تسلیم قوه قضاییه کرده‌ام که یکسال و نیم است خاک می‌خورد!

خریداری آرا به نام نهادهای خیریه

یک نماینده مجلس شورای اسلامی از احتمال دخالت سازمان‌یافته در انتخابات آتی مجلس خبر داد. این نماینده در گفت‌و‌گو با ایلنا٬ ضمن تأکید بر این‌که تخلفات مطرح ‌در پرونده رحیمی نباید افشای فساد‌های کلان برخی افراد را تحت تأثیر قرار دهد، گفت: برخی از مفسدان اقتصادی که در دولت پیشین ثروت‌های بادآورده به دست آورده‌اند٬ قصد دارند انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی را با خریدن رأی مردم تحت تأثیر قرار دهند. این نماینده مجلس نهم اظهار کرد: گزارش‌هایی به دست من رسیده که بر اساس آن٬ این افراد قصد دارند ‌سازمان یافته در انتخابات آتی مجلس دخالت ‌و تحت عنوان نهاد‌های خیریه آرا مردم را خریداری کنند. وی ادامه داد: این افراد فتنه‌انگیزی می‌کنند. فکر می‌کنم این کار‌ها سازمان‌یافته است و توسط دستان ناپاکی انجام می‌شود که می‌خواهند خواست جامعه برای مبارزه با فساد‌های کلان را منحرف کنند و ذهن مردم را به سمت تخلفات کوچک‌تر یا مسائلی که اصلا تخلف نیست٬ بکشانند.

چرا محافظان روحانی زیادند؟


یکی از کاربران اصولگرای شبکه اجتماعی فیس‌بوک در صفحه شخصی خود، به انتقاد برخی از افراد درباره تعداد و نحوه فعالیت تیم‌ حفاظت رئیس جمهوری پاسخ داده است. محمد ابک می‌نویسد: سیدمحسن میرشمسی پستی گذاشته بود که چرا رئیس جمهور فلان ماشین را عوض کرده و فلان و بهمان سوار می‌شود. فارغ از بحث‌های سیاسی و علاقه مندی‌های شخصی رئیس جمهور کنونی، پیگیر این ماجرا و ماجرایی دیگر تحت عنوان کثرت تعداد محافظان رئیس جمهور در روز راهپیمایی ٢٢ بهمن شدم. در خصوص تعداد محافظان آن روز که در شمار تعدادشان هم غلو شده است، خدمتتان عارضم؛ تعداد، آرایش و چینش نیروهای محافظ شخص رئیس جمهور به میزان خیلی کمی تحت اختیار رئیس جمهور است (مثلا تا آنجا که فلانی نباشد، آن هم با دلیل و گزارش رسمی مکتوب یا فلانی باشد باز هم مکتوب)، اما اینکه به فرض تعداد محافظان امروز چندتا باشد یا آرایش آن‌ها چگونه باشد یا مسیر حرکت چه باشد یا وسیله نقلیه چه باشد، همه بر عهده متخصص امنیت عملیات است که در ایران به سرتیم حفاظت رئیس جمهور مشهور است. سرتیم شاید خوش و بشی با رئیس جمهور یا مراوداتی با وی داشته باشد، اما در کار با شخص رئیس جمهور اصلا شوخی ندارد؛ اگر بگوید از فلان جا برویم و خلافش به هر دلیل انجام شود، وی مسئول جان شخص رئیس جمهور نیست، به همین سادگی. به همین خاطر شخص رئیس جمهور و یا هر یک از سران کشوری و لشکری، همیشه به نظر سرتیم حفاظتشان احترام می‌گذارند. البته ممکن است رئیس جمهور خواستار تردد با فلان وسیله باشد اما ممکن است سر تیم حفاظت با آن مخالفت کند که البته آن هم با دلیل باید باشد. نتیجه آنکه شاید رئیس جمهور وقت را برای انجام یا عدم انجام کارهای مختلف بتوان شماتت کرد، اما در این موارد رئیس جمهور مقصر نیست فلذا کمی انصاف و عدالت در نقد‌ها چیز خوبی است.


علت صدور حکم اعدام برای یک روحانی مشهور

معاون اول قوه قضاییه درباره حکم صادر شده برای یک روحانی معروف به نام «م. ج. ت» در دادگاه ویژه روحانیت، گفت: حکم اعدام در این دادگاه صادره شده اما این حکم بدوی و قابل تجدید نظر است. وی تأکید کرد: حکم صادرشده برای این فرد حکم بدوی بوده و می‌توان به این حکم اعتراض کرد و طبق قانون قابل تجدیدنظر خواهد بود. در هفته‌های اخیر در شبکه‌های اجتماعی اخبار ضد و نقیضی درباره صدور حکم اعدام برای یک روحانیون معروف به استخاره در شهر قم منتشر شده که در برخی از آن‌ها دلیل حکم ارتباط با اجنه عنوان شده است. حجت الاسلام محمد جعفر منتظری، رئیس دادگاه ویژه روحانیت، در این باره گفته بود: بنا نداریم اخبار ویژه مربوط به دادگاه ویژه روحانیت را منتشر کنیم.

فعالیت انتخاباتی برای مجلس خبرگان در ساختمان تازه تأسیس قم


اسفند ماه سال ۹۴ و همزمان با برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار است که انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز برگزار شود و در فاصله کمتر از یک سالی که تا این انتخابات باقی مانده، برخی چهره‌ها و شخصیت‌های سیاسی کشور از همین حالا به فکر یک سال آینده و حضوری فعال در انتخابات خبرگان افتاده‌اند. در این بین شنیده شده که یکی از گزینه‌هایی که این روز‌ها اصلاح‌طلبان سرمایه‌گذاری زیادی روی وی انجام داده‌اند، نیز مرکزی را در قم راه اندازی کرده و ساختمانی برای این مرکز خریداری کرده است تا با راه اندازی یک پایگاه اینترنتی، برنامه‌های انتخاباتی خود را پیش ببرد.

ادبیات «نخود و آبگوشت» در دولت


استفاده از کلماتی غیرعرف و نامرسوم اکنون یک رویه عادی میان دولتمردان به شمار می‌رود. البته در دولت‌های گذشته نیز می‌توان تعدادی از مسئولین را یافت که در مواردی از ادبیات نازل و کوچه بازاری استفاده می‌کردند. حتی در دولت‌های نهم و دهم، رئیس دولت شیوه بیان رئیس جمهور و کلمات مورد استفاده این مقام را به کلی دگرگون کرد و بسیاری از «اولین»‌ها را به نام خود ثبت کرد. فارغ از شخص حسن روحانی رئیس جمهور، کافی است نگاهی به اظهارات سایر دولتی‌ها بیندازیم تا ابعاد موضوع روشن‌تر شود. مشاور ابتکار از اینکه وزیر بهداشت «نخود هر آشی» است انتقاد می‌کند؛ ترکان درباره توانایی‌های ایرانیان در صنعت، از «آبگوشت بزباش و قرمه سبزی» سخن به میان می‌آورد؛ عباس آخوندی طرح مسکن مهر را که آن را از اساس قبول ندارد، «مزخرف» می‌خواند؛ مشاور خود روحانی احتمالا برای اشاره به افرادی فاقد تخصص در حوزه‌ای خاص، از الفاظ «راننده تاکسی و لبوفروش» بهره می‌برد و سرانجام برادر رئیس جمهور، برای نمایش قاطعیت خود و رد یک شایعه نادرست از عبارات «بیجا کرده» و «کثافت‌کاری» استفاده می‌کند.

تشکر هاشمی از مطهری

گفته می‌شود که آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی طی تماسی با علی مطهری از موضع‌گیری‌ها و نطق‌های او در مجلس حمایت کرده و به وی گفته است که مجلس ایران به حضور نمایندگان مستقل و حقیقت‌جوی نیاز دارد.

وجود افراد باحجاب و حزب‌اللهی فعلی معجزه است


علیرضا پناهیان وجود همین تعداد باحجاب‌ها و نیرو‌های حزب‌الله در شرایط کنونی ایران را «معجزه‌ای الهی» دانسته است. وی این مطلب را در ارتباط با میران دین‌داری مردم پیش و قبل از انقلاب بیان کرده و گفته در شرایط و فضای کنونی و همچنین کم‌کاری‌های صورت گرفته در حوزه‌های مختلف جامعه، گرایش به معنویت و دینداری واقعا یک «معجزه الهی» است. او گفت: کسانی که چنین ادعا می‌کنند، می‌بایست بیایند و با دلیل این ادعا را ثابت کنند. نظام اسلامی از کدام شعار فاصله گرفته است؛ جمهوری اسلامی از شعارهای خودش فاصله نگرفته است که هیچ، بلکه مردم روزبه‌روز شعارهای انقلاب را بهتر درک و عمل می‌کنند. فساد اجتماعی در دهه اول انقلاب، به ‌مراتب بیشتر و بد‌تر از الآن بوده است.
وی در پاسخ به کسانی که می‌گویند وضعیت جامعه نسبت به دوران پهلوی «بد‌تر» شده گفته این افراد هیچ شاخصی ندارند تا بر اساس آن شاخص و معیار حرفشان را اثبات کنند: «بنده خودم اول انقلاب با لباس روحانیت برخی مکان‌ها که می‌رفتم، افراد مسخره می‌کردند. این‌ها همه در حالی است اکنون مجالس شهدا به‌مراتب شلوغ‌تر از اول انقلاب است وکسی شهدا را مسخره نمی‌کند‌». وی در بخش دیگری از سخنان خود مدعی افزایش جمعیت دین‌داران در ایران شده و افزوده آمار «خراب‌کاری‌های» حزب‌الله و مقام‌های جمهوری اسلامی نیز بالاست: «البته آمار مشکلات بسیار زیاد است و حتی آمار خرابکاری‌های بچه حزب‌اللهی‌ها قابل‌توجه است که آن‌ها را حتما باید درست کرد...‌». وی افزوده است: روند کلی معنویت در ایران رو به جلو است و تمام فرشته‌های خدا در حال کمک به جمهوری اسلامی هستند.

کارت دعوت عجیب برای فیلمبردار محمد (ص)


مجید مجیدی با بیان اینکه حضور ویتوریو استورارو؛ فیلمبردار مطرح جهان در این اثر از برکات و نگاه ویژه حضرت محمد (ص) است، گفت: زمانی که برای کار از وی دعوت کردیم گمان نمی‌کردیم قبول کند ولی بعد از پست الکترونیکی که برای استورارو فرستادیم، در مدت زمان سه روز جواب ما را داد و در جواب نوشته بود که بسیار سبب افتخار اوست که در پروژه‌ای همکاری داشته باشد که به نام مقدس حضرت محمد (ص) بهترین خلق آدم مزین است. کارگردان فیلم سینمایی محمد رسول‌الله (ص) گفت: برای من نیز جای تعجب داشت لذا پرسیدم که نگاه وی به حضرت چگونه است و چرا این کار را پذیرفتید؟ استورارو در جواب گفت «فکر کنید من دعوت شده‌ام»، بنده نیز گفتم ‌شک ندارم که شما دعوت شده‌اید، فقط کارت دعوت چگونه به دست شما رسیده است؟ مجیدی افزود: ویتوریو استورارو گفت که چند ماهی است در یک پروژه تاریخ اسلام در الجزایر مشغول به کار است که بسیار شیفته و مجذوب شخصیت حضرت محمد (ص) شده است و دریافت این ایمیل برایش باورنکردنی بوده است. مجیدی اظهار کرد: راستش کارت دعوت وی بر‌می‌گردد به زمانی که برای تحقیق پروژه فیلم سینمایی محمد رسول‌الله (ص) به سفر حج رفته بودم، در مدینه منوره از حضرت خواستم که اگر صلاح می‌داند ویتوریو استورارو در کار ما حضور داشته باشد و حضرت محمد (ص) این کارت دعوت یا خواسته را اجابت کرد زیرا پیامبر مهربانی‌ها خود نگهدار این اثر بوده و هستند.

سخنان جنتی بحثی نیست که مورد تأیید دولت و حتی رهبری باشد

سید محمد صدر از دیپلمات‌های سابق کشور معتقد است ‌وقتی یک نفر نسبت به مرگ یک شخص دیگر آن هم رهبر یک کشور اظهار خوشحالی کند، این نه با اصل اسلام، نه با اصول انسانی، نه با اصول سیاسی و اخلاقی همخوانی ندارد.‌ بحث آقای جنتی اصلا بحثی نیست که مورد تأیید دولت و حتی رهبری باشد. رهبری در سخنرانی خود که فکر می‌کنم در اجلاس وحدت بود عنوان کردند که استراتژی جمهوری اسلامی در سیاست خارجی برقراری ارتباط با کشورهای اسلامی است. که البته عربستان هم کشور اسلامی هست. وقتی کشوری می‌خواهد با کشور دیگری ارتباط برقرارکند، برای مرگ رهبر آن کشور اظهار خوشحالی می‌کند یا تبریک می‌گوید؟!

دیدار سری فرمانده ایرانی با مشعل


روزنامه فرامنطقه‌ای «الحیات» مدعی شد، «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس ایران با «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی حماس چند روز پس از جنگ اخیر غزه (تابستان ۲۰۱۴) در ترکیه به صورت مخفیانه با یکدیگر دیدار کردند. دیدار مذکور بر سر مسائل مختلفی بحث شده و سلیمانی از تصمیم حماس برای از سرگیری روابط با ایران استقبال کرده است. مسائلی که در جلسه مذکور مورد بحث قرار گرفته به این شرح است:

* پرونده سوریه: دو طرف توافق کردند که به این مسأله در هر دیداری که بین آن‌ها صورت بگیرد، گریز نزنند و در صورت اظهار هرگونه سخنی این برداشت می‌شود که حماس تاییدکننده نظام سوریه است.

* سفر مشعل به تهران: حماس خواهان آن بوده است که «ابوولید» (مشعل) در این سفر با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران دیدار داشته باشد.

* درخواست حماس برای بازگشتن حمایت مالی و نظامی ایران از حماس به شکل اولیه

* امیدواری طرف ایرانی به اینکه حماس تا آنجا که ممکن است از درگیری محور‌ها در منطقه فاصله بگیرد و به شکل واضح و علنی اتحاد خود را با جمهوری اسلامی ایران و نیز قدردانی خود را از حمایت‌های این کشور اعلام کند.

درآمد دولت از واردات سیگار مارلبرو


قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: واردات قانونی سیگار مارلبرو حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان حقوق و عوارض گمرکی نصیب دولت می‌کند و از طرفی مسائل بهداشتی و استاندارد آن در شکل رسمی قابل کنترل است ولی چرا همچنان برخی چشم دیدن واردات رسمی سیگار مارلبرو را ندارند، جای سؤال است. مجتبی خسروتاج امروز ـ سه‌شنبه ـ در نشستی خبری گفت: یکی از موضوعات مهمی که رسانه‌ها باید به آن بپردازند این است که بررسی کنند چه دست‌هایی پشت قاچاق سیگار است و چه کسانی از قاچاق سیگار منتفع می‌شوند. وی تاکید کرد: بار‌ها وزارت صنعت را متهم کردند که به شرکت صهیونیستی مجوز واردات سیگار مارلبرو داده است ولی با توجه به بررسی‌هایی که انجام شد و با توجه به این‌که مرجع اظهار‌نظر در این رابطه کمیته‌ای در وزارت امور خارجه است این نتیجه حاصل شد که مدرکی دال بر صهیونیستی بودن این شرکت وجود ندارد؛ بنابراین این شرکت صهیونیستی نیست و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

حجاریان فرمان کار خیابانی را صادر کرد!


سعید حجاریان می‌شود در گفت‌وگو با شماره اخیر نشریه ایران فردا و در پاسخ به اینکه «در این شرایط بدنه اجتماعی که سازمان ندارد چگونه می‌تواند به دولت کمک کند؟» گفته است: «موضوع فشار افکار عمومی است که باید ایجاد شود... همین مردم برای پاشایی به خیابان آمدند و حمایت کردند. باید برای دیگر خواسته‌ها هم فشار اجتماعی وارد کنند».

چرا نادران مجلس را ترک کرد؟


وزیر نفت وضعیت این صنعت را «نابسامان و بسیار اسفناک» توصیف کرده و گفته که این وزارتخانه پولی برای سرمایه‌گذاری در میادین مشترک ندارد. وی که روز دوشنبه به مجلس رفته بود تا از بند الحاقی به بودجه سال آینده برای اختصاص ۴. ۸ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به طرح‌های توسعه میادین مشترک دفاع کند. آقای وزیر در سخنانش در مجلس با ابراز نگرانی از «وضعیت اسفناک حاکم بر صنعت نفت» هشدار داد که اگر این بند رای نیاورد «دچار بحران واقعی می‌شویم».

از سوی دیگر، رفتار هیأت رئیسه مجلس در حوزه مسائل مربوط به این وزارتخانه باعث واکنش تند نادران شده است. وی ضمن ترک صحن مجلس در اعتراض به نحوه اداره مجلس گفته: اگر وقت ندارند مجلس را سه شیفته کنند، دلیلی ندارد که حق نماینده را از وی گرفته و اجازه ندهند نمایندگان مباحثشان را مطرح کنند؛ چرا فقط به بحث شرکت‌های نفتی که می‌رسد اینگونه حساسیت نشان می‌دهند. مگر در شرکت‌های نفتی چه خبر است؟

ایرانی‌ها مجبور می‌شوند سد‌هایشان را خراب کنند


گری سیک عضو سابق شورای امنیت ملی دولت آمریکا مدعی شده ‌که خشکسالی و یا یک زلزله بزرگ می‌تواند تبعاتی بیشتر از حمله رژیم اسرائیل به ایران داشته باشد. وی در گفت‌و‌گو با یک رسانه فارسی‌زبان خارج از کشور گفته: ما در آمریکا مهندسان خیلی خوبی داریم. مهندسان ارتش همه جای آمریکا سد ساختند و حالا مجبورند بسیاری از‌‌ همان سد‌ها را کاملا تخریب کنند، به خاطر اینکه معلوم شد ساخت این سد‌ها، غیر مفید بوده است. حالا ایران هم شاید مجبور باشد تعدادی از سد‌ها را تخریب کند. در برخی موارد، ذخیره حجم بزرگی از آب، پاسخی به مشکل نیست. به طور کلی می‌توانم بگویم که خیلی از فعالیت‌هایی که نیت خیر انجام می‌شود، نتایج بدی می‌گیرد. هیچ دولتی هم مصون از این مساله نیست... شما خیال می‌کنید کاری که انجام می‌دهید بسیار خوب است، اما نتیجه‌ای منفی می‌گیرید. این مساله‌ای است که ایران باید خودش حل کند.

دو زن و دو مرد به یک زن و دو مرد تبدیل شدند!


گروه موسیقی «خنیا» که قرار بود، ۲۴ بهمن‌ماه در شب نخست جشنواره‌ موسیقی فجر روی صحنه برود، کنسرتش را بدون هم‌خوانی پری ملکی، یکی از خوانندگان گروه برگزار کرد. پیروز ارجمند، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد در این ‌باره به ایسنا گفته: «گروه موسیقی «خنیا» دو هم‌خوان زن و دو هم‌خوان مرد دارد و شکل فعالیتشان نیز هیچ مشکلی ندارد، اما با مشورتی که در شب اجرا داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که اجرا این ‌گونه روی صحنه برود‌».

یک آگهی بازرگانی برای حمله به مهدی هاشمی


وطن امروز، روزنامه منتقد دولت در شماره روز سه‌شنبه خود از تیتر «پشتش گرمه؟» استفاده کرده و آن را در کنار اظهارات سخنگوی قوه قضائیه کنار قرار داده است که گفته «صاحبان قدرت درباره پرونده‌ها فشار می‌آورند». این عبارت به آگهی یک شرکت تأسیساتی اشاره دارد که «نوه عمو یادگار» شخصیت اصلی آن است. نسخه‌ای از این تبلیغ کارتونی نیز علیه مهدی هاشمی ساخته شده است.


زیباکلام: حرف رادیو و تلویزیون را قبول نکنید

صادق زیباکلام، شامگاه دوشنبه ۲۷ بهمن ماه در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز گفته: عده‌ای می‌گویند در زمان شاه اصلاحات ارضی صورت گرفته٬ مگر کشور ایران آن زمان چقدر گندم تولید می‌کرده که برای آمریکا و غرب اهمیت داشته باشد و باعث رکود اقتصادی آنان شود؟ زمان جنگ در سال ۵۹ می‌بینیم که نسل اول فرماندهان سپاه، دانشجویان ایرانی و فارغ‌التحصیل بودند. مگر دانشگاه‌ها اسلام‌زدایی نشده بود؟

وی سپس خطاب به دانشجویان حاضر در سالن گفته: حرف من را قبول نکنید ولی حرف رادیو و تلویزیون را هم قبول نکنید٬ شما با سواد و تحصیل کرده هستید؛ پس تفکر کنید.

تبدیل مسکن مهر به سراب زجر!

یکی از بینندگان تابناک در بخش تماس با ما به مشکلات پروژه مسکن ویژه تهرانسر پرداخته است. وی در این شکواییه می‌نویسد: «مسکن ویژه در سال پایانی دولت آقای احمدی‌نژاد کلید خورد و طبق نظر وزیر مسکن وقت آقای نیکزاد کلیت طرح اینگونه بود که متقاضیان مسکن ویژه طی سه مرحله با فاصله سه ماهه مجوعا ۶۰ میلیون تومان به حساب مسکن و شهرسازی واریز کنند و سه ماه بعد هنگام تحویل خانه‌ها هم ۲۰ میلیون پرداخت کنند (مجموعا ۸۰ میلیون) و کلید واحد خود را تحویل بگیرندو قیمت زمین به روز محاسبه و طی اقساط ۱۰ الی ۱۲ ساله با ماهی کمتر از یک میلیون تومان از متقاضیان دریافت شود. این طرح از ۲۵ شهریور سال ۹۱ به اجرا در آمد و متقاضیان اولین آورده ۲۰ میلیونی خود را ۲۵ شهریور ۹۱ به حساب مسکن واریز کردند و زمان تحویل قطعی واحد‌ها را هم تیر ماه ۹۲ اعلام کردند.

اما با کمال تعجب نه تنها مسکن ۲۳۱۰ خانواده را در تاریخ مشخص شده تحویل ندادند با به روی کار آمدن دولت جدید هم پول بیشتری از متقاضیان مطالبه کردند و هم با کارشکنی‌های مختلف تاکنون به هیچ یک از متقاضیان کلیدی تحویل داده نشده. این در حالی است که در تاریخ ۷ دی ماه از طریق رسانه‌های خبری اعلام کردند که ۵۳۰ واحد از مسکن ویژه به بهره برداری رسید و کلید واحد‌ها به متقاضیان تحویل داده شد! در صورتی که واحد‌هایی که مقرر کرده بودند پاییز تحویل داده می‌شود هنوز تحویل نداده‌اند و زمستان هم روبه اتمام است و از تحویل‌های زمستان هم خبری نیست. بعد از جا به جایی دولت در کمال ناباوری اعلام کردند که آورده متقاضیان باید ۱۲۵ میلیون باشد (افزایش ۴۵ میلیونی) و اقساط زمین هم ازماهی یک میلیون در بعضی واحد‌ها شروع و به ماهی یک میلیون و هفتصد هزار تومان برای برخی واحد‌های شروع می‌شود و از آن‌ها بابت زمینی که از ابتدا گفته بودند بدون سود واگذار می‌شود، ۳۰ میلیون هم سود دریافت خواهد شد! و تا کنون با گذشت ۳۰ ماه از آغاز ثبت نام و تحمل رنج‌ها و سختی‌های مختلف و خلف وعده‌های بسیار اعم از افزایش آورده نقدی و افزایش میزان اقساط و وعده دادن‌های بسیار در مورد تحویل واحد‌ها با تاریخ‌های مختلف، حالا از قرار دادی رونمایی شده که کاملا یک طرفه بوده و مجددا با هرینه‌های اضافه دیگری روبه رو شده‌ایم. در این قرارداد کذایی از متقاضیان که طرف دوم قرارداد هستند خواسته شده که تمام اختیارات خود را به طرف اول واگذار کند و با وجود اینکه سند واحد‌ها را بعد از ۱۰سال با تمام شدن اقساط زمین به متقاضیان تحویل می‌دهند، از آن‌ها برای تحویل دادن واحد‌ها، هم ضامن خواسته‌اند و هم سفته. حال جای سؤال دارد چه کسی حاضر است بابت ۱۵۰ الی ۱۷۰ میلیون تومان ضامن کسی شود و اعلام کرده‌اند که خرید و فروش واحد‌ها هم شروط مختلفی دارد. یعنی بعد از این همه ظلمی که در حق این عزیزان کرده‌اند آن‌ها اختیار ملک خود را نداشته و نمی‌توانند مانند یک مالک واقعی از ملک خود استفاده کند. حال این ۲۳۱۰ خانواده‌ای که با ناتمام‌‌ رها کردن پروژه از طرف دولت مهرو کارشکنی و افزایش قیمت و تحویل ندادن واحد‌ها از طرف دولت تدبیر و امید مواجه شده‌اند شکایت خود را باید پیش چه کسی وکدام ارگان دولتی ببرند؟

مرخصی زایمان برای پدران!


پس از آنکه تصویب این مرخصی ذیل لایحه اصلاح قانون تنظیم خانواده، با مشکلات قانونی همراه شد، مسئولین مرکز زنان ریاست جمهوری، لایحه دیگری را تحت عنوان لایحه اصلاح قانون «ترویج تغذیه با شیرمادر» به جریان انداختند و مجتهد‌زاده رئیس وقت این مرکز از تصویب افزایش مرخصی زنان در هیات دولت و تأمین بار مالی آن خبر داد. ماجرا از این قرار بود که مصوبه مرخصی زایمانی که در اسفند۹۱ در مجلس شورای اسلامی تصویب و به دلیل بار مالی آن مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت، اما لایحه دیگری تحت عنوان اصلاح قانون «ترویج تغذیه با شیرمادر» و مرخصی ۹ ماهه زایمان زنان و دو هفته ‌ای پدران در هیأت وزیران تصویب شد که منبع تأمین بار مالی آن نیز پیش بینی شده بود. صبحانه آنلاین می‌نویسد: البته این مصوبه دولت سابق با مشکلات دیگری نیز همراه بود چراکه به دنبال دستور سال گذشته جهانگیری معاون اول رئیس جمهور مبنی بر لغو مصوبات دولت دهم از اول خردادماه سال ۹۲، اجرای مصوبه افزایش مرخصی زایمان مادران از ۶ ماه به ۹ ماه و مرخصی تشویقی پدران لغو شد اما پس از مدتی، مجددا به روال عادی خود بازگشت.

احمدی‌نژاد عذرخواهی کند


روزنامه جوان در شماره امروز خود با انتشار یادداشتی درباره حکم محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور در دولت نهم و دهم عذرخواهی احمدی‌نژاد را خواستار شد. نکته نه‌ چندان مهم که ذکر آن خالی از لطف نیست، اظهارنظر فردی است که پیشتر حامی رحیمی بود و از رسیدگی به اتهامات وی جلوگیری می‌کرد و این روز‌ها در رسانه‌ها به‌طور وسیع بازنشر می‌یابد که تصریح کرده بود «اگر ثابت شود که رحیمی حتی یک ریال هم اختلاس کرده من به تلویزیون آمده و ضمن عذرخواهی اعلام می‌کنم که شایستگی این سمت را ندارم»؛ جمله‌ای که هیچ‌ گاه تکذیب نشد. اکنون به نظر می‌رسد گوینده این جملات نسبت خود را با این جملات مشخص کرده یا آنکه به قول خود عمل کند.

مهم‌ترین اقدام روحانی از دیدگاه مشاورش


گفت‌وگوی یونسی با «آرمان» حاوی نکات فشرده مهمی است. «انتصاب وزیر ارشاد در جهت کمک به بهبود حقوق شهروندی»، «دفاع تمام‌قد یونسی و مجموعه دولت از علی جنتی»، «درخواست روحانی از وزیر کشور برای حفظ و پیگیری حقوق شهروندی» و «اقلیت دانستن نمایندگان تندرو مجلس» از نکات ریز اما مهمی بود که در سخنان ایشان بیان شد. یونسی در بخشی از این گفت‌و‌گو در مورد مهم‌ترین اقدام روحانی می‌گوید: رئیس‌جمهور برای انتخاب وزرا و معاونان و غیره چارچوب‌هایی را مدنظر داشت که اعتقاد به حقوق شهروندی ازجمله آنهاست. مهم‌ترین اقدام آقای روحانی نیز درخصوص انتصاب وزیر ارشاد بود. وزیر ارشاد فردی است که در رفتار و عمل خود به‌طور مستمر تلاش می‌کند که از حقوق شهروندی دفاع کند. آقای روحانی از وزیر کشور هم این را خواسته‌اند و همین طور دستیاران ویژه‌ای در این جهت انتخاب کرده‌اند.

هاشمی: ضروری باشد می‌آیم


خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اطلاع رسانی اقای هاشمی رفسنجانی در حاشیه نگاری از دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به پاسخ ایشان برای حضور در انتخابات خبرگان اشاره کرده و آورده است: شما مطمئن باشید که کسی که انقلاب را دیده، چیزی جز انقلاب ندارد، من حتماً پای آن می‌ایستم و هرجا ضروری باشد حضور پیدا می‌کنم.

صدای پای تعصبات قومی از شمال غربی

ادعا شده است که برخی وقابع در شمال غربی کشور و از جمله برچیده شدن یک مجسمه فردوسی، ریشه در تعصبات قومی دارد که پیشینه آن به گروهی از مقامات محلی مرتبط با یکدیگر بر‌می‌گردد.

وعده‌های احمدی نژادی استاندار روحانی


ربیع فلاح استاندار مازندران و هیأت همراه ۳۲ نفره‌اش در سفری به مسکو در نشستی مشترک با فعالان اقتصادی حاضر (که همراه خودش آمده بودند) وعده‌هایی از جنس همان‌هایی که در ۱ سال و اندی گذشته داده بود را روی میز گذاشت و از برنامه‌ریزی برای صادارت مرغ به آستراخان روسیه گرفته تا صادرات سیمان به صورت چار‌تر از طریق هوایی به این کشور سخن گفته است.

با برهم زنندگان کنسرت برخورد شود


دکتر مسعود پزشکیان با تأکید بر اینکه اگر کسی به ولایت، نظام جمهوری اسلامی ایران معتقد است حق ندارد خلاف قانون اقدامی انجام دهد، گفت: اگر عده‌ای که ادعا می‌کنند به نظام معتقدند، اجتماعی را بهم بریزند، دولت، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات ودادگاه‌ها موظف به برخورد با این گروه‌ها و افراد هستند. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم شورای اسلامی ادامه داد: اگر گروه برای برگزاری سخنرانی، سمینار یا کنسرتی از نظام مجوز می‌گیرد دیگر گروهی حق ندارد آن را به هم بریزد. این اقدام در واقع اختلال در نظم اجتماعی است. این نماینده مردم در مجلس اعتقاد دارد باید با گروه‌ها بر هم زننده کنسرت‌ها و سمینار‌ها مانند افرادی برخورد شود که بدون اجازه به خیابان آمده و راهپیمایی کردند. وی افزود: اگر آن راهپیمایی بد و خلاف بود، برهم زدند اجتماعی که مجوز دارد توسط عده‌ای هم خلاف است و باید برخورد یکسانی با هر دو گروه صورت گیرد. پزشکیان اظهار داشت: این درست نیست که اگر از حرکتی خوشمان نیامد بگوییم خلاف بود اما اگر گروهی خودجوش برنامه مجوز داری را برهم زد، بگویم کار خوبی بود.

مسافری در فرودگاه با هفت کیلو کوکائین

علی مؤیدی، رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر، خبر از «شناسایی» و «انهدام» یک باند قاچاق مواد مخدر داده و به فارس گفته است: «در راستای مقابله با موادمخدر پرخطر از جمله کوکائین با کارهای اطلاعاتی متوجه شدیم که یک باند از برزیل به قطر و از قطر به ایران کوکائین وارد می‌کند.» بر اساس این خبر، پلیس مبارزه با مواد مخدر محموله را در فرودگاه امام خمینی کشف، توقیف و اعضای این باند را که سه ایرانی بوده‌اند، دستگیر کرده است. به گفته رئیس پلیس مبارزه به مواد مخدر «این باند بین‌المللی بوده و افرادی از سایر کشور‌ها نیز در آن عضو هستند‌». هفت کیلو کوکائین در کوله پشتی یکی از این سه نفر جاسازی شده بود.

دوست ایران، نخست وزیر ترکیه می‌شود؟


هاکان فیدان، رئیس سابق سرویس اطلاعات ترکیه و «حافظ تمامی اطلاعات محرمانه» این کشور برای کرسی پارلمان نامزد شده است. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در توصیف هاکان فیدان که تا ۱۰ روز پیش رئیس سازمان ملی اطلاعات ترکیه بود گفت: «او حافظ تمام اطلاعات محرمانه است.» در مقابل، مقامات سرویس اطلاعات اسرائیل در مورد فیدان می‌گویند: «او‌‌ همان شخصی است که اطلاعات محرمانه اسرائیل را به ایران فروخت.» بر اساس پیش بینی مفسران ترک او «نخست وزیر بعدی ترکیه» خواهد بود.

عکس سلفی یک نماینده مجلس با ماسک


پس از حرکت برخی نمایندگان مجلس مبنی بر حضور با ماسک در مجلس در اعتراض به وضعیت هوای اهواز، تصاویری منتشر شده که نشان می‌دهد حداقل نیت یکی از این نمایندگان شوآف و نمایش بوده است. در این تصویر، نماینده با گوشی موبایلش در حال گرفتن عکس سلفی از خود است.


دنبال رقص و خواننده زن می‌گشتید، نوازندگان با حجاب دیدید

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمد قطبی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، با انتشار بیانیه‌ای، نسبت به حاشیه‌های کنسرت همایون شجریان واکنش نشان داد و معترضان را به گفت‌وگو و تمکین به قانون دعوت کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «اجرای همایون شجریان که با حمایت صریح شخص آقای استاندار صورت گرفت، نشانی بود از اقتدار آواز ایرانی و موسیقی محلی، اجرایی بود که با بندبند قوانین کشور مطابقت داشت و حریم‌ها و حرمت‌ها را رعایت کرده بود. آنان ‌که اعتراض دارند یا قانون را نمی‌شناسند یا خود را بالا‌تر از قانون می‌پندارند. ما معتقدیم قانون در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برخاسته از شرع و منطبق بر احکام شرعی است و حتی اگر جایی هم کسی تشخیص متفاوت داشته باشد نمی‌بایست در مقابل قانون بایستد و با اردوکشی و یارگیری و تحریک چند جوان ترم اولی روی نیمکت بایستد تا قدش بلند شود.

هرکس، با هر نام و نشانی، با هر قد و قواره‌ای، با هر میزان سوادی، با هر شکل و شمائلی، با هر دغدغه و لق لقه‌ای، با هر حامی و پشتیبانی، با هر رنگ و زبانی، حرفی برای گفتن دارد یا احساس می‌کند قانونی زیر پا رفته یا ادعای فهم بیشتری دارد یا نیاز به دیده شدن دارد یا عربده‌ای در گلویش گیر کرده یا اندیشه‌ای در فکرش پنهان شده یا منطقی بر زبانش جاری است، بیاید تا با هم گفت‌وگو کنیم. گفت‌وگو؛ لااقل بنده نه اردوکشی بلدم و نه داد می‌کشم، می‌شنوم و در حد عقل خودم پاسخ می‌دهم، حرف حق را می‌پذیرم و زیر بار زور نمی‌روم. قدم را بلند‌تر از قانون نمی‌دانم و تفسیر شرع را به اهلش می‌سپارم، نه اجتهاد می‌کنم و نه هیجان‌زده می‌شوم.

کاش چهار انگشت فاصله را زود‌تر طی می‌کردید و قبل از دیدن قضاوت نمی‌کردید، که شرمنده شوید. شاید حالا فهمیده باشید که «شنیدن کی بود مانند دیدن». دنبال خواننده زن می‌گشتید، نوازندگان با حجاب دیدید. دنبال رقص و لعاب می‌گشتید. چهار کلام حرف حساب شنیدید. کلاه گشادی سرتان رفت.» ظاهراً فشار‌ها برای عدم برگزاری کنسرت‌ها ـ حتی کنسرت همایون شجریان ـ به منتها الیه خود رسیده است.

پایان سلطه گازی روسیه و آغاز تسویه حساب اروپایی بابت گذشته


زمستان معتدل و سیاست محکم اتحادیه اروپا، کارآیی موثر‌ترین سلاح سیاست خارجی «ولادیمیر پوتین» یعنی صادرات سیاسی گاز را تضعیف کرده است. برخلاف انتظار، جریان انتقال گاز روسیه به اروپا در تمام چهار خط لوله اصلی صادرات در طول زمستان برقرار بود.

روسیه نگرانی‌های دیگری نیز دارد؛ قیمت پایین نفت بر خزانه کاخ کرملین فشار آورده است. در ماه دسامبر گذشته «پوتین» بطور ناگهانی مجبور به لغو بودجه ۴۰ میلیارد دلاری خط لوله ساوت استریم به اروپای مرکزی از طریق دریای سیاه و بالکان شد. اتحادیه اروپا بدنبال اعمال فشار بر کرواسی برای باز کردن خط لوله واردات و ترمینال گاز طبیعی مایع (LNG) در ساحل دریای آدریاتیک است. همچنین اتحادیه اروپا قصد دارد از سلاح پرقدرت دیگری بر علیه روسیه استفاده کند: شکایتی بر اساس یک تحقیق چندساله درخصوص قیمت گذاری تبعیض آمیز و سوء استفاده‌های دیگر از بازار مربوط به سال ۲۰۰۴ که این مسأله می‌تواند منجر به تغییرات قانونی لازم الاجرا در مدل تجارت گازپروم و اعمال جریمه‌های سنگین شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹۶
انتشار یافته: ۱
بنده در عکس رئیس جمهور محبوب 15 محافظ دیدم ، تازه این محافظین حلقه اوله اگر درست گفته باشم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان