بازدید 41363
فرانس24:

فرانسه 24 جنگنده رافال به مصر مي فروشد

فرانس بیست و چهار گزارش داد فرانسه قصد دارد به مصر جنگنده رافال بفروشد.
کد خبر: ۴۷۴۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۶ 10 February 2015
فرانس بیست و چهار گزارش داد فرانسه قصد دارد به مصر جنگنده رافال بفروشد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، قرانسه قصد دارد بیست و چهار فروند جنگنده رافال را به مصر بفروشد. البته این خبر هنوز تایید نشده و نباید با قاطعیت از آن سخن گفت. در واقع یکی از منابع نزدیک به پرونده این خبر را مطرح کرده است.

سونیا دریدی، خبرنگار فرانس بیست و چهار در قاهره افزود: قرارداد رسمی قرار است تا چند روز آینده امضا شود. این قرارداد بسیار مهم و تاریخی است، زیرا اولین بار است که داسو، شرکت سازنده رافال هواپیماهای خود را به خارج صادر می کند. السیسی در اواخر نوامبر هنگام سفر به پاریس خواستار خرید فوری این هواپیماها شد. زیرا با قیام نیروهای جهادی در صحرای سینا روبرو است. مدیرعامل داسو پانزده روز قبل به مصر سفر و در این باره با مقامات این کشور گفتگو کرد. گفته می شود روابط خوب وزیر دفاع فرانسه و رئیس جمهور مصر به پیشبرد سریع مذاکرات کمک کرده است. اگر اتفاقی پیش نیاید، دو یا سه جنگنده رافال در ماه های آینده به مصر تحویل داده می شود.

فرانسه 24 جنگنده رافال به مصر مي فروشد
خبرنگار در ادامه درباره سفر رئیس جمهور روسیه به مصر نیز اظهار داشت: ساخت اولین نیروگاه هسته ای برق در مصر از مهمترین نتایج سفر ولادیمیر پوتین است. السیسی این خبر را در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد. مذاکراتی در سال های دهه هزار و نهصد و هشتاد برای ساخت نیروگاهی هسته ای در مصر وجود داشت. اما پس از فاجعه چرنوبیل، این مذاکرات متوقف شد.

فرانسه 24 جنگنده رافال به مصر مي فروشد
 روسیه برای دادن وام به مصر اعلام آمادگی کرده است. دو کشور همچنین بر سر احداث منطقه آزاد صنعتی روسیه در حاشیه کانال سوئز موافقت کرده اند. در واقع برای پوتین این سفر راهکاری است برای آنکه نشان دهد در انزوای بین المللی بسر نمی برد. پوتین می خواهد نفوذ خود را نزد مصر، یکی از متحدان سنتی واشنگتن افزایش دهد. در حالیکه قاهره و واشنگتن ذاتاً روابط گرمی با هم ندارند، دولتمردان مصر نیز این سفر را نوعی دهن کجی به آمریکا تلقی می کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی